samo jedna karta sa presedanjem u gsp-u
#1
Posted 09 December 2007 - 07:41
LINK_REMOVED/foto/wc1.jpg
#2
Posted 09 December 2007 - 18:02
Ovde u Holandiji recimo , ako kupis kartu za bus i otkucas je , mozes da se vozis sledecih sat vremena bilo kojim busem , cak i da se vratis kuci. Ako ides do centra da zavrsis nesto na brzinu , da se ne bi smarao kolima , lepo sa jednom kartom zavrsis sve i vratis se. Sat vremena zvuci malo u beogradskim uslovima saobracaja , ali ovde je to sasvim dovoljno , nekad i vise nego sto ti treba. Autobusi idu svaki cas , guzve nikada nema.
Ista stvar vazi i za Intercity vozove koji saobracaju izmedju vecih gradova.
Ja doduse imam kola , ali bio sam u situacijama da idem prevozom i mogu da kazem da su odlicni. Po nekad je cak i lakse tako , nema smaranja oko parkiranja...
#3
Posted 09 December 2007 - 18:15
#4
Posted 09 December 2007 - 18:24
ili .. eno mi je kod mame u prvom sedištu kod šofera.Kakve karte bre....jedan mrk pogled i ne trebaju ti karte
#5
Posted 17 December 2007 - 19:43
Inace, slazem se sa pokretacom teme
#6
Posted 18 December 2007 - 03:39
Tu si u pravu.Ja sam se tome naucio tokom boravka u Nemackoj.Prvih par meseci taksi mi je izgledao mnogo jeftinije od GSP-a a onda sam ukapirao da ne vazi isti princip kao u BGD-u.Sine ja sam otkusavao po cetiri strafte na glisti svaki put kada udjem u Ubahn ili bus pa mi je taksi izgledao dzabaka sve dok nisam spomenuo tadasnjoj zeni kako je ovde prevoz mnogo skup.drugari moji još pre 25. godina a i danas u zapadnim zemljama od ovog svinjca važi pravilo kad putuješ gsp-om u jednom smeru a presedaš u više prevoza plaćaš samo jednu kartu.
Edited by MAGRIPA65, 18 December 2007 - 03:39.
#7
Posted 25 December 2007 - 20:13
GSP bi time izgubio dosta para a i ovako su kratki s finansiranjem...tako da ne verujem da ce se to desiti u skorije vreme....najbitnije kod nas je da se promeni kultura putnika, da svako nauci da mora da placa kartu u GSP-u. U Beogradu je sasvim ,,normalno'' da ne platis kartu...i jos kad si u nekom drustvu maltene te je ,,blam'' da kupis kartu svi te gledaju kao da si nenormalan...a kad udjes u bus bez karte i trazis je od vozaca pola njih te pogleda u fazonu ,,sto me bre smaras''. Koliko ljudi uopste placa kartu u GSP-u? 50%? Kad dodjemo do 99.9% mozemo da razmisljamo o voznji u jednom pravcu sa jednom kartom i sl.
Nije bas tako. U poslednjih par godina kako su poceli da naplacuju kazne od po 2000 dinara i kako mrstenje vise ne prolazi samo nepopravljivi slucajevi ne kucaju kartu. Cak i kada bane kontrola iz punog autobusa nikada ne izvedu vise od dvoje neplatisa tako da moze da se kaze da se stanje stabilizovalo.
#8
Posted 04 January 2008 - 16:40
Jeste da Beograd ima ogroman problem sa parking mestima, ali ja cu uvek pre izabrati zayebanciju sa trazenjem mesta nego zayebanciju sa GSP-om.
#9
Posted 09 June 2008 - 15:34
drugari moji još pre 25. godina a i danas u zapadnim zemljama od ovog svinjca važi pravilo kad putuješ gsp-om u jednom smeru a presedaš u više prevoza plaćaš samo jednu kartu. poenta je u tome da ne menjaš smer. primer ako putuješ sa vidikovca na novi beograd, poništiš kartu u 23.busu na kojoj piše datum i vreme i broj busa, sa tom kartom možeš da se voziš bilo gde a da se ne vraćaš u nazad, u ovom slučaju presedaš na bus 88. sa istom kartom ili na 58. ka dunav stanici, ili na 55. ka voždovcu....itd. samo sa jednom kartom bez promene smera i da overavaš kartu u drugim prevozima kako bi potvrdio sa vremenom i datumom da ideš u istom smeru. to je ono što ovde neće nikada biti.
Nesto slicno je postojalo i u Bg.pre jedno 20 - 25 godina, a zvalo se "dnevna karta". Kupis kartu i s njom se vozis citav dan po busevima, tramvajima, trolejbusima. Nije bilo vazno u kom smeru ides, ni kojim od vozila. Tada su bilo oni naradndzasti automati, ko se seca, gde se prilikom ubacivanja stampao neki broj ( verovatno datum, sat polaska i jos nesto ).
Sumnjam da ce se to vratiti, pre svega zbog novih automata koji buse rupice, ko ce to da menja ?
Ideja koja mi padne na pamet je da bi se ovakve karte mogle prodavati kod vozaca, koji bi napisao datum i overio pecatom.
Al' bojim se da ne bude "Ne lipsi magarce do zelene trave".
Zanima me da li u nekoj od zemalja Zapadne Evrope ili bilo gde postoji "kaskadni sistem placanja", da ga tako nazovem, npr. ako se vozis 1 stanicu platis jednu cenu, ako se vozis 15 drugu i da li je to tehnicki izvodljivo ?
Edited by Uma, 09 June 2008 - 15:35.
#10
Posted 09 June 2008 - 17:10
#11
Posted 09 June 2008 - 20:03
U ostatku Evrope odavno su vec odomaceni elektronski automati koji citaju magnetni zapis sa karte i u zavisnosti od tipa karte ponistavaju je. Ovi rupicasti koji se kod nas koriste od pre nekoliko godina su dosli kao polovna donacija iz Budimpeste.
Kladim se da u Budimpesti imaju te elektronske
#12
Posted 09 June 2008 - 20:05
Kladim se da u Budimpesti imaju te elektronske
Naravno da imaju. Ugradili su ih verovatno posto su nama uvalili svoje soviet age perforatore.
#13
Posted 25 June 2008 - 12:51
#14
Posted 25 June 2008 - 13:24
2-4 - 1 sat
4-6 - sat i po
8-10 dva sata... itd.
Nije važno da li ideš u jednom pravcu ili odeš pa se vratiš, ridža gleda datum, sat i broj zone u kojoj si odštancao kartu, ostalo ga ne zanima.
Fora je i u tome što je pantljičara nacionalna - jednu istu koristiš u svim gradovima i na međuseoskim i međugradskim linijama - cela država je izdeljena na zone gradskog saobraćaja, uključujući i sela i područja između gradova. Dobro, može kad je država tako mala i prenaseljena.
Automati su skoro isti kao u moje vreme u BGD-u.
Inače, eksperimentišu sa čip-kartama ali samo u pojedinim gradovima, sistem još uvek škripi.
Attached Files
Edited by yossarian, 25 June 2008 - 13:27.
#15
Posted 09 August 2008 - 20:40
Ovo za koriscenje karte u bilo kom gradu sam znao...opasna fora. Ali ovo za vremensko trajanje karte nisam imao pojma. Hvala