pravila, pravila...
#16
Posted 25 October 2007 - 10:11
- toplota koja se odvodi od motora se koristi za zagrevanje vode, stvara se vodena para koja kasnije pokrece turbinu cime se dobija dodatna snaga motora
- kineticka energija izduvnih gasova koja bi se koristila za pokretanje turbine koja bi kasnije preko generatora punila baterije
- kineticka energija pri kocenju vozila bi se pomocu generatora pretvarala u el energiju i skladistila
Itd, itd...postoje tu razne kombinacije i varijacije ovih varijanti...
Kada je razvoj motora zamrznut timovima ostaje da nabudze sve ili ponesto od gore navedenog na vec postojece agregate, kao i da pare koje bi koristili na razvoj motora preusmere na razvoj ovih sistema.
10 godina je pocetna cifra koja ce se razgovorima svesti na neku razumniju(4-5 godina).
Sad...nazovite me nekim ko "mrzi prirodu", ali ovo je totalno proseravanje...22 bolida koji godisnje svi zajedno predju oko 300000km su tooooliki problem za okolinu...taman koliko i dva tegljaca koji za godinu dana zbirno(u najgorem slucaju) predju tu istu kilometrazu...
#17
Posted 25 October 2007 - 10:20
Motor je srce bolida...faktor koji čini razliku...vjeruj mi da srednje obavješteni pratitelji F1 a istovremeno
npr. navijači Ferrari kada sebi objašnjavaju zašto je Ferrari prvak ove godine,zasluge pripisuju motoru...
kako će im objasniti netko da je štos u tome što Ferrari najbolje poznaje gume...
Sa onima koji slabije prate F1 se i ne treba objašnjavati Za njih postoje jednostavniji odgovor, poput magične svemoći Schumachera.
ja posebno teško podnosim ovo pravilo pošto je Renault uvijek briljirao baš na tom polju...
Što značiti da će briljirati i dalje, jer niko neće moći da ih dostigne razvojem i poboljšanjem. Svi ostaju na istom.
prošle godine u Suzuki Alonso je startao ko peti...i trebalo mu je dosta krugova da dođe iza Schumachera...
no kada je došao nakon nekih 30ak krugova zaostajo je za njim samo 4,5 sekundi...
a ove godine da se kojim slučajem morao voziti u koloni toliko krugova gubio bi sekundu po krugu...lani ako si imao
mrvicu brži bolid lako bi se rješavao onoga ispred sebe...
Problem oko preticanja je najviše zbog aerodinamike i to je apsolvirano milion puta.
Moguće da je cela ova priča oko zamrzavanja razvoja motora uvedena zbog ograničavanja performansi. Videli smo sada u Brazilu da je Massa sa manjim V8 motorom ograničenih obrtaja vozio samo pola sekunde sporije od rekorda Montoye sa većim i jačim V10 motorom bez ograničenja. Bolidi su i dalje nenormalno brzi, a da je dozvoljen dalji razvoj motora možda bi sledeće sezone ovi V8 bolidi bili brži i od V10.
#18
Posted 25 October 2007 - 10:51
Moguće da je cela ova priča oko zamrzavanja razvoja motora uvedena zbog ograničavanja performansi. Videli smo sada u Brazilu da je Massa sa manjim V8 motorom ograničenih obrtaja vozio samo pola sekunde sporije od rekorda Montoye sa većim i jačim V10 motorom bez ograničenja. Bolidi su i dalje nenormalno brzi, a da je dozvoljen dalji razvoj motora možda bi sledeće sezone ovi V8 bolidi bili brži i od V10.
Da tacno, vremena su jako blizu, ali staza ove godine ima novi asfalt i mnogo je ravnija nego pre tako da su i zbog toga vremena dosta bliska onima sa V10-kama. Sami vozaci su rekli da je staza u mnogo boljem stanju nego pre, jedino su imali problema sa klizavoscu koja se javila zbog nedostatka gripa koji se povecavao kako se lepilo vise gume na nju.
Edited by Senna, 25 October 2007 - 10:52.
#19
Posted 25 October 2007 - 11:21
Sa onima koji slabije prate F1 se i ne treba objašnjavati Za njih postoje jednostavniji odgovor, poput magične svemoći Schumachera.
Što značiti da će briljirati i dalje, jer niko neće moći da ih dostigne razvojem i poboljšanjem. Svi ostaju na istom.
Problem oko preticanja je najviše zbog aerodinamike i to je apsolvirano milion puta.
Moguće da je cela ova priča oko zamrzavanja razvoja motora uvedena zbog ograničavanja performansi. Videli smo sada u Brazilu da je Massa sa manjim V8 motorom ograničenih obrtaja vozio samo pola sekunde sporije od rekorda Montoye sa većim i jačim V10 motorom bez ograničenja. Bolidi su i dalje nenormalno brzi, a da je dozvoljen dalji razvoj motora možda bi sledeće sezone ovi V8 bolidi bili brži i od V10.
Dobro...ali 10 godina
#20
Posted 25 October 2007 - 12:22
I sve cu im oprostiti ako kvalifikacije vrate na 12 krugova u sat vremena.
#21
Posted 25 October 2007 - 12:22
Kako to? Zar se grip ne poboljšava sa povećanjem sloja gume na asfaltu?Da tacno, vremena su jako blizu, ali staza ove godine ima novi asfalt i mnogo je ravnija nego pre tako da su i zbog toga vremena dosta bliska onima sa V10-kama. Sami vozaci su rekli da je staza u mnogo boljem stanju nego pre, jedino su imali problema sa klizavoscu koja se javila zbog nedostatka gripa koji se povecavao kako se lepilo vise gume na nju.
#22
Posted 25 October 2007 - 14:28
OCTOBER 24, 2007
The FIA World Council
The FIA World Council met in Paris and announced its plans to have a total freeze on engine development for a period of 10 years, starting in 2008. The federation says that a change can be made after five years but only with the unanimous agreement of all stakeholders and following a further two-year notice period. There had been alternative proposals put forward by the engine manufacturers but these were rejected by the FIA. Whether sticking with a 2.4-litre V8 engine for the next year is a good idea remains to be seen. The FIA says this will enable the manufacturers to concentrate on developing systems such as regenerative braking systems and so on. Some of the engine makers are less than happy about the situation and argue that it is not in keeping with the technological image that F1 should be presenting but it will be cheaper than changing the rules again. Having said that 10 years is a very long time in the future and there are probably some people who are looking at the situation and accepting it in the knowledge that at some point along the way the FIA will probably change its president and then there may be new ideas coming in. Max Mosley is now 67 years old and even if he does stand for election again in 2009 - which most people in F1 are taking as read - he will be not be able to go on after a second four year term - unless of course he has the rules changed again. Given the unerring support of the World Council in recent years, Mosley seems able to do pretty much as he pleases.
The World Council says it has also agreed to Spyker's request to change its name to Force India. This would normally be something covered by the Concorde Agreement - and needing unanimous support of the signatories - but the FIA says that there is no Concorde Agreement after December 31 and so it can do as it pleases.
The council has also announced that it is to establish the FIA Development Fund, which will assist the work of National Sporting Authorities (ASNs) in promoting the development of safer motor sport worldwide, especially in countries where the motor sport infrastructure is in need of support. Representatives from Mercedes and Ferrari will be invited to join the Fund’s board. The money is coming from the fine that McLaren is due to pay in December and will provide the FIA with an important source of funding for the clubs. One can only hope that the distribution of these funds does not become politicised.
The World Council has also confirmed the F1 calendar for next year with Singapore now confirmed as a night race and the questions mark removed from Canada.
#23
Posted 25 October 2007 - 14:35
Izgubili kompas nacisto, da je danas Kolin ziv zabranili bi mu da leskari u kadi i smislja revolucionarne bolide. F1 je laboratorija koja vuce razvoj auto industrije, a oni bi da je "uštroje"! Svasta?!
#24
Posted 25 October 2007 - 14:47
Ferrari bi u celoj prici mogao da se provuce ako uvedu "movable aerodynamics". Oni vec uveliko rade na tome za primenu ne svojim buducim vozilima. Sigurno lobiraju za to.
Nece oni da je stroje, vec da je iskoriste za promociju i razvoj hibridne tehnologije.F1 je laboratorija koja vuce razvoj auto industrije, a oni bi da je "uštroje"!
Riknuo bi smesta......da je danas Kolin ziv...
#25
Posted 25 October 2007 - 17:17
#26
Posted 25 October 2007 - 18:30
Mislis na Lotus 49 pretpostavljam, prvi bolid sa krilcima? 79 je tzv. 'Black Beauty'...Hehehe, da nije bilo njega i Lotusa 79 ne bi bilo ni tvog nicka.
#27
Posted 25 October 2007 - 18:52
Kako to? Zar se grip ne poboljšava sa povećanjem sloja gume na asfaltu?
Da, tako je. Trebalp je da odvojim zadnju recenicu u dve da bi bilo jasnije, izvinjavam se.
#28
Posted 25 October 2007 - 19:38
Mislis na Lotus 49 pretpostavljam, prvi bolid sa krilcima? 79 je tzv. 'Black Beauty'...
Ne, nego bas na 79. Krilca su bila i pre (Chaparal bese?), ali se tek 79 lepio za asfalt.
#29
Posted 25 October 2007 - 19:58
Lotus 78 se prvi lepio za asfalt, a ne 79, ali to su efekti tla (ground effects) a ne sila prianjanja (downforce) cija primena u F1 je pocela uvodjenjem krilaca, 1968.Ne, nego bas na 79. Krilca su bila i pre (Chaparal bese?), ali se tek 79 lepio za asfalt.
Chaparral koliko je meni poznato nikad nije ucestvovao u F1. Sto se ostalih serija tice, oni jesu bili pioniri sto se tice krilaca ali takodje i sa efektima tla - godinama ispred Lotusa 78, naime jos 1970 su konstruisali bolid gde je 'lepljenje' postizano uz pomoc ventilatora koji su sisali vazduh ispod bolida. Nesto slicno ce Brabam kasnije pokusati u F1.
Sto se tice F1, prvi bolid sa krilcima je bio upravo Lotus 49.
#30
Posted 25 October 2007 - 20:20
Pa postoji razlog naravno...jedini problem je sto mi se ne svidja. S obzirom da je namera uciniti pogonsku grupu sto efikasnijom, dobro je zamrznuti razvoj iste. Time se postize da osnova bude ista za sve timove. Vidjao sam po stranim forumima razne varijante:
- toplota koja se odvodi od motora se koristi za zagrevanje vode, stvara se vodena para koja kasnije pokrece turbinu cime se dobija dodatna snaga motora
- kineticka energija izduvnih gasova koja bi se koristila za pokretanje turbine koja bi kasnije preko generatora punila baterije
- kineticka energija pri kocenju vozila bi se pomocu generatora pretvarala u el energiju i skladistila
Itd, itd...postoje tu razne kombinacije i varijacije ovih varijanti...
Kada je razvoj motora zamrznut timovima ostaje da nabudze sve ili ponesto od gore navedenog na vec postojece agregate, kao i da pare koje bi koristili na razvoj motora preusmere na razvoj ovih sistema.
10 godina je pocetna cifra koja ce se razgovorima svesti na neku razumniju(4-5 godina).
Sad...nazovite me nekim ko "mrzi prirodu", ali ovo je totalno proseravanje...22 bolida koji godisnje svi zajedno predju oko 300000km su tooooliki problem za okolinu...taman koliko i dva tegljaca koji za godinu dana zbirno(u najgorem slucaju) predju tu istu kilometrazu...
... nisam u stvari mislio na tehničke detalje, već na to šta se time dobija u smislu veće konkurentnosti, promena u stilu vožnje, unapređenju guma i aerodinamike, taktici i strategiji trkanja - dakle, da li će to zaista omogućiti da se veći broj timova niveliše u istu ravan, i da li će takmičenje postati neizvesnije i time zanimljivije