Jump to content


Photo

Ko je ubica sjajnih perioda filma?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#46 Mr.Smith

Mr.Smith
  • Members
  • 3,104 posts

Posted 08 March 2007 - 16:48

... interesantna stanovista ... mada bi prvo trebalo ustanoviti da li je film ikada bio 'ubijen'. U toku celokupne istorije zvucnog filma, svaki period je davao jednak broj dobrih filmova, i to se nije promenilo - promenila se samo kolicina filmova, kao i geografska distribucija dobrih filmova. Pre je talenat bio koncentrovan i lako prepoznatljiv, mainstream je sluzio i za zabavljanje i za skolovanje, danas je talenat potpuno rasejan i nije ga lako prepoznati na prvi pogled ...ne kazem da ono sto se danas smatra alternativom proizvodi bolje filmove, vec da su proporcionalno tu vise koncentrisani. O 'ubijanju perioda' mislim da nema svrhe raspravljati, prirodna smena ciklusa vazi za sve oblike umetnosti. Taj koji je 'ubio period' je samo napravio uslugu covecanstvu.

... drugo, price vremenom bivaju ispricane, smisliti nesto novo ili bolje postaje sve teze - i sam Hickok, koji je ovde pominjan, je na kraju svoje karijere imao batting average (iliti procenat suta) od 33%.

na kraju, prica o filmu ne treba da se svede na raspravu o holivudu i profitima (cak se i, na izgled, porno-diverzija u sustini svodi na to - porno holivud je koncentrisao 'talenat' i novac, ali najbolji porno filmovi danas dolaze iz mainstream evropske i alternativne americke produkcije wink.gif )

#47 Hefestus

Hefestus
  • Members
  • 6,822 posts

Posted 08 March 2007 - 23:14

QUOTE(Mr.Smith @ 8 Mar 2007, 16:48)
... interesantna stanovista ... mada bi prvo trebalo ustanoviti da li je film ikada bio 'ubijen'.


biggrin.gif

#48 Ajant23

Ajant23
  • Members
  • 634 posts

Posted 09 March 2007 - 00:57

QUOTE(Mr.Smith @ 8 Mar 2007, 16:48)
... interesantna stanovista ... mada bi prvo trebalo ustanoviti da li je film ikada bio 'ubijen'.

...

porno holivud je koncentrisao 'talenat' i novac, ali najbolji porno filmovi danas dolaze iz mainstream evropske i alternativne americke produkcije  wink.gif )

Nema druge... Jedino rešenje je privesti sve 'talente' na ispitivanje.

#49 Ajant23

Ajant23
  • Members
  • 634 posts

Posted 09 March 2007 - 06:06

QUOTE(Mr.Smith @ 8 Mar 2007, 16:48)
... interesantna stanovista ... mada bi prvo trebalo ustanoviti da li je film ikada bio 'ubijen'. U toku celokupne istorije zvucnog filma, svaki period je davao jednak broj dobrih filmova, i to se nije promenilo - promenila se samo kolicina filmova, kao i geografska distribucija dobrih filmova. Pre je talenat bio koncentrovan i lako prepoznatljiv, mainstream je sluzio i za zabavljanje i za skolovanje, danas je talenat potpuno rasejan i nije ga lako prepoznati na prvi pogled ...ne kazem da ono sto se danas smatra alternativom proizvodi bolje filmove, vec da su proporcionalno tu vise koncentrisani. O 'ubijanju perioda' mislim da nema svrhe raspravljati, prirodna smena ciklusa vazi za sve oblike umetnosti. Taj koji je 'ubio period' je samo napravio uslugu covecanstvu.

... drugo, price vremenom bivaju ispricane, smisliti nesto novo ili bolje postaje sve teze - i sam Hickok, koji je ovde pominjan, je na kraju svoje karijere imao batting average (iliti procenat suta) od 33%.

na kraju, prica o filmu ne treba da se svede na raspravu o holivudu i profitima (cak se i, na izgled, porno-diverzija u sustini svodi na to - porno holivud je koncentrisao 'talenat' i novac, ali najbolji porno filmovi danas dolaze iz mainstream evropske i alternativne americke produkcije  wink.gif )


Moj prethodni post trebalo bi shvatiti kao šalu na stranu.

Mr.Smith zaslužuje dostojan odgovor na topiku koji sam u ironiji - "Ko je to učinio?" - naslovio...

Nekoliko tvojih rečenica, vrlo gotivni Mr.Smith-e teraju me na ozbiljnost, i potrudiću se - ovakav "totalno oduzet" kakav sam u ovom trenutku - da na njih odgovorim.

U ime Punk-a, ne sumnjam da ćeš to razumeti...

Prvi problem u tvojoj replici za mene je sledeća rečenica: "Taj koji je 'ubio period' je samo napravio uslugu covecanstvu."

Uz nju se nekako tesno veže potonja konstatacija: "Drugo, price vremenom bivaju ispricane, smisliti nesto novo ili bolje postaje sve teze - i sam Hickok, koji je ovde pominjan, je na kraju svoje karijere imao batting average (iliti procenat suta) od 33%."

Pa, da ispišem "Adamov tepih" na ovu konstataciju... Tih 33% verovatno tražiš u "Frenzy" u kome se zakleti demokrata, koji je dobio Republikanski novac za "Topaz (1969)", vratio sebi. Sve je to Trifo sa puno osećaja opisao u svojoj knjizi. Onaj isti Trifo koji se našao u tako "nemoralnom" kontekstu Džulije Filips vezanom za Spilbergov film.

Naravno iz tog teksta bi se mogao izvući zaključak da su smrt Bernard Herrmann-a i Robert Burks-a takođe učinili usluge čovečanstvu.


Možda i jesu! Možda je onaj masni hamburger na administrativnim spisima kubanskog činovnika bio simbol zaostalosti jednog sveta.

Možda je Hegel bio u pravu, iako ga je ona junakinja Spilbergovog Minhena nadopunila rigoroznijim Marksovim moralom?

No, zaista, Mr.Smith-e kuda vodiš sa konstatacijom da: "ne kazem da ono sto se danas smatra alternativom proizvodi bolje filmove, vec da su proporcionalno tu vise koncentrisani"?

Vodiš li u utilitarizam, u dnevnu politiku, u politički apsurd umetnosti...

Neopanker londonskog meinstrima svakako zna da i punk može postati Fashion Fascism.

Stvarno ne znam da li na Akademiji takvim kalcijumom hrane čeda nepotizma, i javne-tajne nelegalnog upisivanja na fakultet. Ali, pokušavam da govorim rečnikom savremene kritike koja je pokopala "Avijatičara", skrajnula "Devojku od milion dolara", uništilila "Dokaz" Dejvida Oburna na način koji samo sugeriše da pojma nema o istinskoj matematici. Lukasa proglasila "musavim"... A, sve su ovo navodi objavljenih kritika...

Ne može utilitarizam biti merilo onih koji su u ime utilitarizma aleksandrijske i kinotečke sindrome proglasili za progres zato što je umetnost nešto više od lobija i podređenosti utilitarizmu.

Mr. Smithe, okušaj se odgovorom i nastavi polemiku sa osobom koja je hendikepirana time da ma šta je životu uradila i proživela nije bila dostojna da se uzdigne do vrhova jednog "FDU-a"! Gde se zna kako se biraju kadrovi za dramaturgiju!

Lako ti je... Pričaš sa jednim čovekom koji je ništa i koji "nešto društvenih priznanja" može slobodno da baci u smeće beskorisnog...

Ozari me svojim genijem i odgovori!

Čoveče, valjda nisi "nemac", hoću reći - "travestirani Evropljanin"!

Edited by Ajant23, 09 March 2007 - 06:18.


#50 Rostokovsky

Rostokovsky
  • Members
  • 3,260 posts

Posted 09 March 2007 - 07:32

pre no sto i pocnem da rasplicem sta si napisao smitu, ajante, samo da ti kazem nesto:
mnogo si, brate, osetljiv covek, ovaj svet to ne nagradjuje uvek samo jakim dozivljajima

#51 DePalma

DePalma
  • Members
  • 35 posts

Posted 09 March 2007 - 13:14

Ma, holivudski film je potunuo zajedno sa Titanikom. Taj film je postao najveci dokaz mejdzors studijama da za dobru zaradu vise nisu bitni ni prica, ni sadrzaj, ni likovi... vec je dovoljno imati dobre efekte i dobru reklamu i zaraditi "pun brod para" smile.gif (i jos po koji oskar, pride)

#52 Mr.Smith

Mr.Smith
  • Members
  • 3,104 posts

Posted 09 March 2007 - 16:42

laugh.gif ...da smo na nekom drugom podforumu, pustio bih svojoj frustraciji i gnevu da se izive do biblijskih razmera...ali ne i ovde, medju 'svojima'... wink.gif

...dakle, prvo, hvala ti, ali mislim da me ne znas... nemoj da te kolicina odgledanih filmova zavara i da pomislis da ja o filmu mnogo toga znam. niti sam preterano verziran glede teorije filma, niti sistematski poznajem periode i aktere... ovde se pojavljujem samo kao konzument (jedna od tri interesne grupe koju treba zadovoljiti pri pravljenju umetnickog dela - prvi su, naravno, kriticari, drugi finansijeri, treci konzumenti - ono sto ostane je zadovoljenje samog sebe)...

kojim putem da krenem? teatralno-pateticnim...

... prepostavljas previse - pretpostavljas da tvoje replike i reference mogu da se lako prate, prepostavljas da koristis univerzalne primere i opste vrednosti koje ne mogu da se dovedu u pitanje ... veruj mi, nije zato sto ne mogu, nego je zato sto nemam vremena...mozda neki drugi put, mozda ako se negde sretnemo, pa se uz kaficu ispricamo...

ili pseudo-konstruktivnim...

... ne znam tacno u kom kontekstu se pominju ona dva imena, ali ako sam u pravu, mogao bih da ti odgovorim jednim slovom - M

Spoiler! --Click here to view--


...ili autisticno-kreativisticki...

...da, ali ne... zaboravljas na put za pakao, zaboravljas na hamburger u parizu, na evoluciju od robota ka grehu ... sta bi bilo kad ne bi bilo...

...ili, sto jednostavnije...ne bih voleo da na racun toga da dva puta odgledam 'touch of evil', ne odgledam 'fight club'...

na kraju - valjda znas bolje od toga nego da se samosazaljevas posle te nesrecne epizode sa FDU-om - znas kako kazu (u tim nekim filmovima), 'when there is a will, there is a way' wink.gif ...mozda je to i klica ideje da se skupimo oko zajednickog projekta, u ovom trenutku samo nazvanog 'neimenovani poduhvat B9@')

#53 Ajant23

Ajant23
  • Members
  • 634 posts

Posted 09 March 2007 - 18:50

@Mr.Smith

Netačna pretpostavka sa svojom posledicom - čini rečenicu u celini tačnom. laugh.gif

Nažalost, moje replike i reference mogu lako da se prate... Lako kao "mnoštvo zvezda"... dry.gif

'When there is a will, there is a way', ili marni novac da bi dao mito...

Od juče, dakle od kad sam se rodio, živim u Beogradu... Valjda?

Šteta što nisi za imenovanje, ja baš mislio da imenujemo! laugh.gif

#54 Badenac

Badenac
  • Members
  • 480 posts

Posted 14 March 2007 - 07:51

QUOTE(Zmitjkoe @ 7 Mar 2007, 22:44)
Kakva crna oda nemom filmu? Glavni princip u kinematografiji je "show, don't tell". Glavni sastojak horor filmova je upravo zvuk (gledaj neki horor bez tona i umreces od dosade). Zamisli scenu iz kupatila (Psycho) bez tona?

U kom novijem trileru (da se ograničim na taj žanr) je dosledno primenjen vaš princip "show, don't tell". ?
Nemi film nije bio mutav film,niz slika koje se smenjuju na platnu u tišini.Od svojih početaka,film je pratila muzika.U danima pred kraj ere,projekcije boljih nemih filmova pratili su posebni orkestri .Uostalom,scena pod tušem u "Psihu" ne bi bila antologijska da nije bilo izuzetnog Bernarda Hermana.
I još jednom.Da li danas postoji režiser koji ima strpljenja ali i znanja da svoju glumicu fotografiše na način vidjen u "Prozoru u dvorište" ?
I malo manje jeda,ipak razgovaramo samo o filmu.
Branislav J. Ćirić