KARAULA
#1
Posted 25 March 2006 - 13:42
Osetio sam istu onu emociju kao kad sam saznao da je Gotovina dao citulju Slobi. S jedne strane jugonostalgiju i beskrajno gadjenje, s druge svest o tome kako se pogresni ljudi tako lako prepoznaju, `nadju` i udruze.
Na jednom mestu su producenti Ademir Kenovic, Cvija & Milko, Nowotny, Hocevar, ljudi koji su formirali verovatno najodvratniju formu balkanskog filma i naslove poput KAD PORASTEM BICU KENGUR, YU FILM, SIVI KAMION CRVENE BOJE, GORI VATRA. Kad pogledas njihove filmografije, nema greske, to je to, balkansko smece na jednom mestu, oni su Selznici balkanskog smeca i kokosarskog producentskog pristupa.
I naravno tu je Rajko Grlic, reditelj jednog od retkih remek-dela jugoslovenskog filma SAMO JEDNOM SE LJUBI, koga je u medjuvremenu pregazilo vreme, danas ima 60 godina, i pravi come-back sa tipicnim lowest common denominator filmom. Umesto da se pomiri sa sudbinom da je suvise mator za festivale jer tamo niko u tako poznim godinama ne moze da dobije svoju PRVU nagradu, umesto da nadje projekat koji ili nekoga zanima, ili da radi neki low budget intimisticki film kao Misa Radivojevic, kakav i prilici njegovim godinama, on sa ovom producentskom huntom preduzimo poduhvat zvani KARAULA. Dvoipomilionski projekat o dozivljajima vojnika na jugoslovensko-albanskoj granici 1987. godine.
A cak ni to nije dobro prikazao. 1987. je bila zanimljivija nego sto je Grlic prikazuje. Naime, te 1987. JNA nije bila opusteno mesto za sluzenje vojske kako je Grlic predstavlja. Naime, te godine je Aziz Keljmendi pobio vojnike u Paracinu i JNA je bila daleko od spokojne. Da li treba napomenuti da Grlic uopste ne uvodi ovaj motiv u svoju pricu niti ga na bilo koji nacin adresuje, iako je slucaj Keljmendi nesumnjivo deo mitologije sluzenja vojnog roka kod nas.
Sam scenario je napisan tako da film zapravo nikad ne pocne. Film se otvori i onda se nabrajaju neke polu-price i polu-anegdote i onda se zavrsi zato sto jelte svaki film mora nekako da se zavrsi.
Glavni glumac Toni Gojanovic je covek kao statista iz IVKOVE SLAVE. Ima neki blentavi osmeh i u pocetku sam mislio da taj lik prima neke lekove i da zato izgleda tako moronski.
Sergej je sarmantan, kao i uvek, ali negde u trecem cinu (mada je zaista smesno govoriti o strukturi KARAULE) ima velku transformaciju lika koju ne moze da opravda, iz simpaticnog klipana pretvara se u asocijalnog monstruma.
Emir Hadzihafizbegovic je napravio ozbiljnu ulogu, i on je negde najsvetlija tacka filma.
Sila ogromnog budzeta cini da KARAULA lici na jugoslovnski film iz 1985. sto je ipak nedostizan nivo za sadasnju srpsku produkciju koju cine KROJACEVA TAJNA i APORIA. Medjutim, to je jedini argument koji joj moze ici u korist.
KARAULA je dobila pomoc gomile fondova i svi producenti su napravili posao dok su jos SNIMALI FILM. Njima je zapravo svejedno sta ce film uraditi kad se prikaze. Posto ocigledno nije otisao na neke ozbiljne festivale, pusten je nesretnim Jugoslovenima. Nazalost, posto su se vec isplatili kad su ga uopste snimali, ne znam sto su jos morali i da nam ga pokazuju i da opet nekom nesretnom narodu koji ode to da gleda, dodatno smuce domaci film.
#2
Posted 25 March 2006 - 14:01
Koliko negativnog u tvom postu!
Jesi li citao knjigu?
#3
Posted 25 March 2006 - 14:06
ici cu da pogledam film, u nadi da nije ovakav kako kaze ca. mada...
Edited by kingmaker, 25 March 2006 - 14:06.
#4
Posted 25 March 2006 - 14:12
[off] ovo je blago receno - besmislena teza... "slucaj Keljmendi kao deo mitologije sluzenja vojnog roka"
#5
Posted 25 March 2006 - 16:41
A kad je rec o mitologiji sluzenja vojnog roka u JNA, ona postoji i Keljmendi je njen neraskidiv deo. Zar ne?
Citao sam knjigu. Volim Anta Tomica i uopste tu generaciju hrvatskih pisaca (doduse vise volim Ferica i Radakovica), knjiga je cool, mada po mom misljenju nije narocito filmicna. Lik Beogradjanina je bolje dat u knjizi. U knjizi je i kraj bolji i drugaciji, takodje i nacionalni raspred likova je nesto drugaciji.
Inace, ova druga ekranizacija Tomica, STO JE MUSKARAC BEZ BRKOVA je vrlo pristojan film.
#6
Posted 25 March 2006 - 16:50
Edited by reg, 25 March 2006 - 16:50.
#7
Posted 25 March 2006 - 17:03
#8
Posted 25 March 2006 - 18:19
Juce sam na totalnim antipreporukama rekao da je u pitanju Kostunicina Ranjena Zemlja, ali danas sam blizi radikalskom Jugu Jugoistoku. U pitanju je film posle koga sam zeleo da se izvinim i klecim pred autorima Krojaceve Tajne.
Premijera je pocela cekanjem 100tinjak ljudi u prostoru izmedju ulaza u zgradu i ulaza u hol Doma sindikata. Licilo je na guzvu u autobusu i guranje pred projekciju Sudije Dreda u 20. oktobru za 5 dinara. Iza mene je pizdeo Paskaljevic. Sve to verovatno zbog obezbedjenja Tome Nikolica. Dok smo stesnjeni cekali da nas puste u hol sa razglasa je isla odvratna pesma Bore Corbe o bahatim strancima koji gaze Svetu Srpsku Zemlju i teraju nas da pevamo karaoke na engleskom. Kada smo usli u dvoranu kreza iz 3K dura je pokusao da promrmlja nekakvo izvinjenje [Hehe, a vi sto ste cekali da udjete na vreme, hehe, bas ste poranili] koje je prekinuto zbog ulaska dvojnika Karle i sudije Tribunala koji su seli na mesta u prvom redu. Zatim su usli dvojnici Ratka Mladica i Radovana Karadzica i podigli ih sa mesta "posto su njihova". Ovo sve pricam jer je zanimljivije od samog filma koji je diletantski u svakom pogledu, a ujedno predstavlja poentu.
Najzanimljivija [da ne kazem "subverzivna"] je scena u kojoj Vojska/DB pusta generala da ode iz obruca, sa recima "slobodni ste dok mi kazemo da ste slobodni". Iskreno, nema sta. Cela operacija hvatanja sluzi kao odugovlacenje dok Sergej Trifunovic ne spava sa Florens Artman/Inge Fan der Buk/Tanjom Boskovic, a DB je uceni snimkom da bi izbegao DNK analizu lesa podmetnutog da zavara Tribunal.
#9
Posted 25 March 2006 - 18:35
joj, majko moja. deluje kao nezaboravno iskustvo...
KARAULA ipak nije takva...
#10
Posted 25 March 2006 - 20:04
sluzio 1989/90. nikad cuo za taj deo 'mitologije vojnog roka'.
reg: uslovna sloboda izgleda ima sve kvalitete gidrinog 'rodjen kao ratnik', tj snaznu inklinaciju ka gledanju uz upotrebu psihotropnih supstanci?
#11
Posted 25 March 2006 - 20:12
A kad je rec o mitologiji sluzenja vojnog roka u JNA, ona postoji i Keljmendi je njen neraskidiv deo. Zar ne?
Ja sam docekao poslednje dane JNA na licu mesta, koliko-toliko mogu da nagadjam
Mnogo jacih "mitova" je vladalo tom besmislenom organizacijom, koji su i (donekle) izazvali nacin na koji se ona raspala... ali, to je vec tema za Politiku i Drustvo, ne za Film.
A "Karaula" mi deluje kao onaj "šega, šora ,ševa" kalup... necu se bas gurati u redu ispred bioskopa.
#12
Posted 26 March 2006 - 07:21
Eh, kada bi nasa savremena kinematografija mogla da izbaci film kao sto je "Rodjen kao ratnik".
Uslovna sloboda je jeziv, ali jeziv film. Gledajuci listu producenata [Cobra film izmedju ostalih] ucinilo mi se kao da ocekuju da bude gledan. Osim kraja filma koji odgovara lutkama iz Juga Jugoistoka, nema in your face napada. Niti se potencira da je radio b-9-10-2 izdajnicki, niti se spominje na kom je to ratistu general Gazivoda/Pavkovic/Boris Komnenic bio i za sta je konkretno optuzen, svi smo mi [pravoslavni Srbi] na istom zadatku.
Siguran sam da je Karaula bolji izbor, ali sta to sa ovakvim kriterijumima znaci. Bio sam siguran da je KT najgori ovogodisnji film, a posle 16 finansiranih projekata verovatno ce biti medju top pet ostvarenja.
#13
Posted 26 March 2006 - 13:00
Naravno, promasaji nisu garancija da neko nece snimiti jos jedan takav kod nas. Pogledajte Olega Novkovica, o Gorcinu (koji sad sprema ekranizaciju BEOGRADSKE TRILOGIJE) da ne govorimo. Ipak, cini mi se da je USLOVNA SLOBODA socan career-killer
Inace, jeste provalili kako je Tika Arsic postao DSS perjanica iako je svojevremeno bio u nekom JUL/Nova demokratija fazonu. Ne mogu da verujem da niko od medija to nije potegao do sada?
#14
Posted 26 March 2006 - 16:15
Ne zaboravi i da je tukao zenu [Bilju Krstic].
#15
Posted 26 March 2006 - 18:02