Kyoto protokol
#1
Posted 12 April 2005 - 20:09
P.S. Obrazložiti izbor, prosim lijepo!
#2
Posted 12 April 2005 - 22:34
Kyoto protokol ne znaci mnogo, ali je politicki i ekonomski veoma bitna stvar. Da je upalilo u svim zemljama - nije, ali da se stvorila nova vrednost: smanjenje emisije - jeste. To sto se sad na berzama trguje i smanjenjem emisije je kljucna stvar!
Voz je za mnoge stvari vec prosao. Ovo je poslednja sansa da se politicari povezu sa menadzerima da sledecoj generaciji bar ostane nesto o cemu moze da razmislja da ako uradi da ne pogorsa stvari (da, ne da poboljsa - nego da ne pogorsa. Proces je nazalost ireverzibilan i planeta je vec sjebana)
Jednom recju, Kyoto protokol nece poboljsati nista ali moze stvoriti svest o tome da se ponesto moze usporiti i napraviti trzisnu vrednost tog usporenja.
I naravno, sve bi ovo imalo mnogo veci impact da su u prici i Ameri.
Edited by purple rain, 12 April 2005 - 22:35.
#3
Posted 13 April 2005 - 22:06
#4
Posted 14 April 2005 - 05:07
#5
Posted 14 April 2005 - 05:09
Posto fridom&dimokrasi ich ne jebava Kjoto, poprilicno smo ga pr'nuli u chabar.I naravno, sve bi ovo imalo mnogo veci impact da su u prici i Ameri.
Moja druga patria Kanada je racunala da ce smanjenje zagadjenja moci lepo da proda komsiji (jedinome) ali komsija nas zavrnuo. Znaci mocicemo trange frange samo medjusobno (cist protu-prirodni blud), a mozda uvalimo nesto i JEvropi.
Ipak moja vlada i vlada njenog velicanstva (jedna te ista, vlada Kanade) objavi danas da ce u sledecih sedam godina investirati 10 milijardi kanadjanina u smanjenje zagadjenja. Bumo vidli ko ce i sU chime da se ogrebe za tu kintu. Prema davnasnjoj proceni mojih (balkanskih) farmera, zasnovanoj na tisucletnom pracenju razvoja ljudskoga drustva, biti ce: ko blizi vatri taj se i ogreje, odnosno u ovom slucaju ogrebe.
Elem kao licni doprinos Kjoto-u razmisljam o prestanku pushenja i smanjenju vozikanja. Ustvari ako cemo posteno cigare preskupe a benzin sve skuplji. Al' necemo posteno. Zato verujte i dalje da sam ja jedan toliko svesTan Srb da cu se zarad dobrobiti planete zrtvovati te odreci pushenja i svesti vozikanje na najmanju meru.
Aferim. Bujrum. Mashala.
#6
Posted 29 June 2005 - 22:41
Zato odabrah ovo da ga ponovo turim na celo. Nadam se da ce neko da se upeca.
#7
Posted 30 June 2005 - 14:25
Opet vazdusare gore...Dosadilo mi da gledam danima onu vazdusaru...
#8
Posted 01 July 2005 - 02:08
narocito prednjaci politicka gerijatrija tipa drugova Shiraka i Shredera, cije se bivstvovanje sastoji u kjotovanju - ekstremno skupim i nepotrebnim programima koji smanjuju rast GDP-a i spasavaju celokupno covecanstvo od kataklizme.
kjotovanje je, mislim, jos uvek pseudonauka u rangu svemirskih nauka o putovanju na Mars... u drzavi Nevadi.
interesantne su naucne prognoze o global warming-u i kontradikcija izmedju onih finansiranih od strane prokjoto drzavnih aparata/drzavnih naucnika armagedonske orjentacije, i onih finansiranih privatnim novcem koji ne vide znacajnije klimatske promene u buducnosti sa ili bez kjota.
#9
Posted 01 July 2005 - 02:15
Hm... razlike postoje u naucnim "prognozama" po default-u. Bez obzira ko finansira istrazivanje. Kad bi ljudi videli kako je zahebana formula koji modelira temperaturu koja ce biti za 5 minuta u ovoj sobi u kojoj sedim, mozda bi se manje cudili razlicitim prognozama onoga sto ce biti za 100 godina svukuda. To je plodno polje za manipulaciju sa svih strana, ne samo za kjotovanje, vec isto tako i za bushovanje. Ali, to je svet u kome zivimo.interesantne su naucne prognoze o global warming-u i kontradikcija izmedju onih finansiranih od strane prokjoto drzavnih aparata/drzavnih naucnika armagedonske orjentacije, i onih finansiranih privatnim novcem koji ne vide znacajnije klimatske promene u buducnosti sa ili bez kjota.
#10
Posted 01 July 2005 - 05:59
Yebote ti komunci su prava gamad. Vidi bre kak'e gadne stvari oni 'oce. Ma to treba sve zatrti. Kakav bre Kjoto, kak'i bakraci. To samo poskupljuje proizvodnju i smanjuje profit. To odma' ukinuti. Ukinuti i pandure i vatrogasce za pocetak, a sa' ce vidite zasto.komunci, generalno gledano, najvise vole usporen ekonomski rast, mir u svetu, kampanje protiv gladi, aids-a, zagadjivanja i proizvodnje nike patikE.
Dos'o mi pre neki mesec opstinski budzet u ruke (moje kanadske opstine). Cifre nisam upaNtio al' da na njih ide dve trecine opstinskog budzeta saN upaNtio. Pa bre s' te pare bi preduzetnici cuda napravili. Te pare da se vrnu obrtnicima da obrcu, a ove lezilebovice, pandure i fajer-fajtere (tako se u KanadU politicki korekno vikaju jer vatrogasac nije uredu, gdI su bre tu vatrogaskinje), mars na ulicu. Oni njiNI silni 'tomobili i kamiJoni da se prodaju i pare pametno da se uloze. To bre ima drastiTJno da smanji porezu, poveca profit i daaa potstreka ekonomiji.
Ako neko 'oce da pravi privatnu panduraciju i privatne vatroborce, ako nalazi racunicu, sto da ne. Privatnu inicijativu ne treba sputavati. Cu da razmislim jos malo i o skolstvu, zdravstvu, sudstvu, vojsci i o ovim silnim nepotrebnim ministarstvima. More sve je to bagra, sve to treba ukinuti da bi se porez smanjio a margina povecala (ako niste znali "margin" je politicki korektna rechca za profit, koji jeste malkice omrazen termin medju sirotinjom rajom, al' sto se dodvoravaju tim luzerima nije mi jasno).
#11
Posted 01 July 2005 - 17:28
#12
Posted 03 July 2005 - 08:35
DakleM da se smanji gorenje, izgaranje, tinjanje, plamtenje i tako to. Najveci proizvodjaci CO2 su verovatno razna prometala: putna , sinska, zracna i vodena (sem nuklearnih podmornica i nosaca aviona na nuklearni pogon). Zvuci paradoksalno ali nuklearni pogon i nukearke (sto je jedno te isto) su najcistije glede CO2. Znaci resenje su nuklearne centrale, svi vozovi da su elektricni, kamiJoni i autobusi da su na "celije snage" (hemijsko pravljenje struje - produkt H2O i pogon elektromotorima), osobna prometala sa hibridnim pogonom, a zrakoplovi su ga kako ja cenim stvar ispusili. Plovila, ako su golema moze nuklearni pogon - parna turbina (paru pravi reaktor), a trabakule ce i dalje dizel dvotaktni koji je ubedljivo najbolja toplotna pogonska masina sa oko 50% stepenom korisnosti (od litra nafte pola se iskoristi za pogon a pola Sarcu dajes). Svojevremeno probase i neka "jedra" kao dodatni pogon, verovatno bi i to moiglo da se primeni. Gasne turbine koje se koriste na nekim vojnim plovilima (razaracima) mislim da nemaju buducnost jer nisu tako ekonomicne.
Za sve vazi da masa mora da se smanji (kao u zrakoplovstvu) ali materijal koji prvi pada na pamet - aluminijum ima dve mane: veliku potrosnju energije za dobijanje i za sada nema dobar metod reciklaze. Tako da se tu sada lome koplja.
Problematican je i za zavarivanje sto je jedan od osnovnih metoda trenutne proizvodnje prometala. Znaci aluminijum je tri puta laksi od celika ali posto su mu mehanicke osobine slabije svi ti nosaci, profili itd ce biti debeljuskastiji tako da u vr' glave masa vozila moze da se prepolovi. Kada se uzme u obzir i hibridni pogon: benzinac-generator-akumulatori-elektromotori mislim ga je to teze od klasicnog pogona motor-menjac taki auto ako bude 25% laksi biti ce dobro.
Trenutno ga svi nesto tupe ali kad se nafta priblizi 100 zelenih bonova za "plavi" barel ima da pocnu da vade iz fijoka odlozene i "zaboravljene" projekte. Zivi bili pa videli.
Znaci po Kjotu koliko ja ukapirah glavno je smanjiti emisiju CO2. Disite malo redje. Preskocite po koji udisaj. Sta ste se toliko razdisali kada vazduh i onako ne valja.
#13
Posted 11 July 2005 - 02:54
Cena sinjega barela nafte se krece oko 60 amerikanaca i 50% je visa nego prosle godine u ovA dobA. Ako se ovakav trend nastavi znaci za godinu dana treba da dostigne 90 amerikanaca.
Cenim da se vise ne postavlja pitanje prihvatanja Kjoto sporazuma i CO2 kvota vec se stvar drastitjno zagovnjava. Smanjenje utroska nafte i gasa u transportu postje kljucno za profit. Znaci ono vreme vadjenja "zaboravljenih" projekata, sto ga spomenuh u prethodnom postu je ante portas.
Ono da smanjite broj udisaja ne bi li se smanjio broj izdisaja i time smanjila emisija CO2 je naravno bila shala, ali barem ne bi trebali da povecavate broj udisaja. Znaci po Kjotu dzogiranje, bajkiranje i tomU slicno nije bas pozeljno. Kjoto preferira taj-chi i jogu. Lep pozdrau
#14
Posted 11 July 2005 - 21:52
Sa svojih oko 3.5 miliona stanovnika, Novi Zeland nema bas preveliku zelju da preterano investira u istrazivanje opravdanosti Kjoto protokola, vec po defaultu prihvata ono sto sigurno nece stetiti, a moze koristiti. Elem, problem je u tome sto tih 3.5 miliona bozjih rabova skoro da i ne proizvodi bilo sta sto potencijalno steti atmosferi jer su manje vise svu prljavu industriju pozatvarali ili preselili u Aziju, dok broj automobila, iako veliki po glavi stanovnika, je zanemarljivo mali u odnosu na mnogoljudnije drzave (plus nema dizel automobila, plus samo bezolovni benzin se trosi) . Ali , na Novom Zelandu ne zivi samo tih 3.5 miliona dusa ; tu imamo oko 60 miliona goveda i , valjda oko 120 miliona ovaca (provericu ovaj podatak). Tu nastaje problem jer od sveze novozelandske trave ta stoka nenormalno prdi, odnosno izbacuje ogromne kolicine organskih gasova u atmosferu. Kao potpisnik Kjoto protokola, Vlada je energicno reagovala na ovo i odlucila da pod hitno smanji emisiju ovih gasova na potpisanu kvotu. Tu je se odmah pojavila jedna farmaceutska kuca koja je prizvela nekakav aditiv koji se stavlja stoci u hranu i onda ona mnogo manje prdi. Na ovaj nacin jedna mala drzava je uspela da smanji emisiju stetnih gasova, ne za predvidjeni procenat, nego za citavih 80% i tako ispostovala svoje medjunarodne obaveze.
#15
Posted 12 July 2005 - 01:11
Preter'o si, i-ha-ha... Ima ih oko 55 miliona (45 m ovce + 10 m goveda). I nije prdenje, vec je u pitanju podrigivanje.Ali , na Novom Zelandu ne zivi samo tih 3.5 miliona dusa ; tu imamo oko 60 miliona goveda i , valjda oko 120 miliona ovaca (provericu ovaj podatak).
Edited by Indy, 12 July 2005 - 01:12.