Posted 11 December 2004 - 18:37
Kamichak,
Da budem jasan,ne zastupam tezu da covek mora biti krsten u ranim godinama,naprotiv.Jedan od najeminentnijih svetih Otaca iz 4. veka,sv.Vasilije Veliki,tvorac istoimene sv.Liturgije, je krsten po sopstvenoj volji u 30. godini,smatrajuci sebe nezrelim pre tog starosnog doba za jedan tako ozbiljan cin.
Crkvi,ukljucujuci i SPC,nisu potrebni `instant` vernici koji ce da se krste iz ko zna kojih razloga,a ne onih koje ona smatra za jedino validne,a to su iskrena duhovna i eticka metanoja,kao i hriscansko-monoteisticko uverenje.Na zalost ,u praksi su prisutni upravo motivi koji ne poticu iz sustinskog identiteta Crkve-obicajnost,popularnost,patrijarhalna sredina itd.
Takodje se Crkvi imputira sumnjiva teza da joj je stalo jedino i samo do kvantiteta vernika(bolje receno kvazi-vernika),sto,ako je u praxi i delimicno,sigurno nije u potpunosti tacno i predstavlja jedan potpuno neozbiljan pristup nedostojan bilo kakve diskusije.Krstenje je cin na koji se cekalo u prvim vekovima hriscanstva vise godina,jos i danas je prisutan deo u sv.Liturgiji na kome se pozivaju katihimeni na izlazak iz hrama,tako da ova praksa krstavanja bez ikakve pripreme i ubedjenja bilo maloletne,bilo punoletne osobe nije izvorno hriscanska i ispravna.Opet,za `odkrstavanje` a la Hella krstene osobe u mladosti nije potrebno mnogo pameti,dovoljno je ne ponasati se skladno etici Besede na gori,i stvar je gotova.Protiv te slobode volje svake osobe ne postoje nikakve crkvene `sankcije`,tako da tu ne vidim nikakav problem.Tako je Indyjev predlog,ili makar njegov motiv za isti,u sustini u skladu sa izvornim hriscanskim shvatanjem krstenja ,sa primedbom da je Crkvi bitan pre svega motiv i iskrenost osobe koja hoce da se krsti,a ne zivotno doba.
P.S. Sto se `kao prvog` tice cudi me da nedostatak entera predstavlja problem za par redova