DANAS, sreda, 22. jun 2005.
Magnolia Electric Co. u Malom klubu beogradskog Doma omladine
Antigravitacijski bluz, Zorica Kojić
Kad god bi ga policija zaustavila u kolima sa bendom na nekom od američkih drumova, Džejson Molina, frontmen aktuelne prekomorske atrakcije Magnolia Electric Co, izazvao bi njihovo saučesništvo i oduševljenje pričom da sa grupom naokolo svira kantri. "Mi sviramo kantri", izgleda da je rekao i našim graničarima, na ulazu u jednu ovako fantazmagoričnu zemlju nestajućih prostranstava, pred svoj beogradski koncert u prepunom Malom klubu Doma omladine, a ovi su mu zadivljeno izgleda odvratili: "Stvarno, kantri, hajde prolazite?!"
Sreća za bend da na svom balkanskom kraku evropske turneje nailazi na ovako široko žanrovski osvešćene ljude od zakona, te da Molinin zgodan opis navodnog pretežnog zvučnog stila njegovog momačkog živopisnog sastava jednako pali kao u domovini. No, bez obzira na svakojake Henkove Vilijamsove koji stoje u osnovi poslednjih studijskih uradaka Magnolia Electric Co, susret sa bendom uživo pre bi se mogao opisati kao gitarska apokalipsa, povremeno zanosno otrgnuta kontroli, ispod nadahnutog slavljenja drugog cvetanja ere Nila Janga i njegovih Crazy Horse, situiranih pak nekako baš usred ambijentalnih poli-instrumentalnih raskoši jednih Alman braders bend povremeno, ili još sijaset bendova velikih inspiracija i odgovarajuće monumentalno orkestriranih pan-rokerskih saga, koje napipavamo u gustim kovitlacima maglene rok istorije, zaključno sa Stili den.
Džejson Molina i njegovi Magnolia Electric Co. tako će se manje doimati kao očekivana grupa nastavljača one najsvedenije i najdecentnije verzije jednog Vila Oldhama, iako njihovoj elegantnoj Crazy Horse raspusnosti uopšte ne manjka otmenosti, no baš naprotiv. Pažljiv i probirljiv između nagomilanih prihvatnih blaga izuzetnih rok skupocenosti, Molina svom scenskom poslu pristupa sa očigledno dirljivom i strepećom opčinjenošću pred slavnim precima sopstvenog autorskog dela, otkuda njegova koloritna postava od čak tri gitare, uključujući dakako "pedal steel" primerak, basa i bubnjeva, a onda i klavijaturiste koji ume da zasvira i trubu (?!), imponuje svojim ozbiljno odmerenim čarima nekakvih odmetnutih fanova što su se i sami prihvatili instrumenata da na sijaset nekih minijaturnih scena po slovenskim nedođijama šire plamen legendarne američke muzike.
U svom odavanju pošte božanstvima rok Olimpa šezdesetih, Molina i Magnolia Electric Co, na sceni Kluba Doma omladine za svoju objavu eventualno jednog novog ekvivalentnog raja u ovom milenijumu, izabrali su tako veoma specifičnu bestežinsku formu anti-gravitacijskog bluza, koji ne preteže dakle ka nekom određenom istorijskom muzičkom dobu, ali zato lako i prisno, kao bazični jezik obraćanja, komunicira sa svakim predodređenim slušaocem na planeti. Više nego burno pozdravljeno, zar ste sumnjali.
Edited by inkal, 22 June 2005 - 10:46.