Jump to content


Photo

Kupujmo domaće


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
137 replies to this topic

#1 pixy

pixy
  • Members
  • 4,111 posts

Posted 06 May 2004 - 16:38

Prenosim tekst sa RTS-a pošto ga nisam našao na B92



Ministarstvo trgovine, turizma i usluga danas je započelo kampanju popularizacije domaćih proizvoda pod nazivom 'Kupujmo domaće obnovimo Srbiju'.

'Ciljevi kampanje su: reafirmacija domaće privrede, jačanje poverenja u domaće proizvodjače, razvijanje svesti potrošača o kvalitetu domaćih proizvoda, smanjenje odliva sredstava u inostranstvo i otvaranje novih radnih mesta' rekao je na konferenciji za novinare ministar trgovine Bojan Dimitrijević.

Dimitrijević je podsetio da je Srbija prošle godine imala spoljno trgovinski deficit od skoro pet milijardi dolara i ako se on ne smanji može da uništi domaću privredu.

Prema njegovim rečima deficit se može smanjivati i kampanjom čiji će rezultati biti vidljivi tek kroz nekoliko godina.

'Uvešćemo 'Marku domaćeg kvaliteta' koja će označavati domaće proizvode koji po sastavu, dizajnu, ergonomiji i ekološkim kriterijumima zadovoljavaju svetske standarde' kazao je Dimitrijević.

On je rekao da će ta marka biti znak prepoznavanja sigurnog kvaliteta, a izdavaće je državno telo koje će za taj posao biti odredjeno zakonom koji je u pripremi.

Dimitrijević je istakao da će kampanja biti isključivo pozitivna, neće se zasnivati na primitivnom nacionalizmu, jer se ministarstvo na čijem je on čelu zalaže za liberalnu trgovinu.

Prema njegovim rečima jedan od ciljeva kampanje je i razbijanje stereotipa o lošoj domaćoj i kvalitetnoj stranoj robi.

'Ukoliko u narednih nekoliko godina uspemo da stvorimo domaće 'brendove' može se reći da smo postigli cilj', rekao je Dimitrijević.

Pomoćnik ministra trgovine Srdjan Srećković kazao je da se kampanjom ne žele ubedjivati gradjani da kupuju domaće proizvode, već kad su u dilemi izmedju dva slična proizvoda po ceni i kvalitetu odluče za domaći.

Zamenik ministra trgovine Vlajko Senić, naglasio je da će se rezultati kampanje redovno pratiti i dodao da želi da se kampanji priključe sva ministarstva.

****************************


Na nekim drugim mestima sam video da novinari tu akciju porede sa onim što su navodno Hrvati i Slovenci skoro uradili. Da li iko ima pojma o tome?

Naravno, hteo bih i da Vas priupitam šta vi mislite o tome. Kako privući nazad kupce domaćim artiklima koji su toliko puta razočarali? Kao primer mi pada na pamet Henkel koji na sav glas kuka kako se previše uvozi stranih deterdženata u Srbiju i niko ne kupuje proizvode fabrike deterdženata koju su oni kupili :lol:

#2 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 06 May 2004 - 17:44

kad potrosac nece da kupuje tvoju robu, odgovor nije da je ti ucinis boljom, vec da izdresiras potrosaca da se predomisli :lol:

#3 pixy

pixy
  • Members
  • 4,111 posts

Posted 06 May 2004 - 20:21

baš sam naivan :lol:

jel to svugde u svetu tako ili mi se samo čini

#4 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 07 May 2004 - 01:38

Jakako da ti se ne čini... ovde u biotehnološkim laboratorijama upravo genetski modifikujemo ljude da bi im se dopadali proizvodi onih koji plate za to. Biznis cveta! :lol:

#5 Gonzo

Gonzo
  • Members
  • 3,133 posts

Posted 07 May 2004 - 01:43

vec vidim mafiju kako trguje "markama domaceg kvaliteta".

#6 chandra

chandra
  • Members
  • 2,782 posts

Posted 07 May 2004 - 13:33

prvi korak ce svakako biti da se sva sluzbena vozila vlade srbije zamene. umesto omrazenih bmwova i audija vozice se u najnovijim modelima zastave... :lol:

#7 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 07 May 2004 - 19:43

vec vidim mafiju kako trguje "markama domaceg kvaliteta".

Razbiju ti prozor, pa ti dovedu "domaceg" stakloresca.

:lol:

#8 copywriter

copywriter
  • Members
  • 166 posts

Posted 08 May 2004 - 11:01

Pravili su slicne vratolomije i Hrvati, Makedonci...
No, iz nekog razloga niko se ne doseti da napravi kampanju "Napravo domace da bude bolje od njihovog", "Prodaj domace svetu!"...

I sve nekako podseca na 01.12.1989, kada smo rekli istorijsko "Ne!" Fructalovim sokovima... da bismo u formi stampeda usli u Mercator 13 godina kasnije, kao u crkvu pokajnicu :lol:

#9 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 May 2004 - 11:41

I sve nekako podseca na 01.12.1989, kada smo rekli istorijsko "Ne!" Fructalovim sokovima...

Tada je po mitinzima na kojima se događao narod takođe visila parola "Druže Smole, uhvatiš nas dole!"... vredi se podsetiti sada, kada je Slovenija u EU, a SCG zaostaje za Albanijom po GDP-u... :lol:

#10 yoyogi

yoyogi
  • Members
  • 6,418 posts

Posted 09 May 2004 - 15:43

I sve nekako podseca na 01.12.1989, kada smo rekli istorijsko "Ne!" Fructalovim sokovima... da bismo u formi stampeda usli u Mercator 13 godina kasnije, kao u crkvu pokajnicu :lol:

Kada su se nasi ("nova" emigracija, pocetkom 90-ih) kucili u Australiji, svi su trazili "Gorenje" ves masine. Bilo ih je, ima ih i sada (Gorenje - Pacific).

Prodavci bi rekli - aaah, "Gorendze"? Sad znam odakle ste! Sto ste tako zapeli za tu marku?

#11 mikkor

mikkor
  • Members
  • 2,524 posts

Posted 09 May 2004 - 18:09

hebes "domace" ako je sranje.

#12 DeepPurple

DeepPurple
  • Members
  • 506 posts

Posted 09 May 2004 - 20:32

kad potrosac nece da kupuje tvoju robu, odgovor nije da je ti ucinis boljom, vec da izdresiras potrosaca da se predomisli :lol:

Metod zaostalih :lol: bas me zanima hoce li ova kampanja marketinske prisile dovesti do nekih "zeljenih" rezultata...

...al' nesto sumnjam!

#13 barbara

barbara
  • Members
  • 154 posts

Posted 09 May 2004 - 21:19

sve je u kvalitetnij i skupoj reklami
..bes ono sto je u kesici :lol:

#14 ficca

ficca
  • Members
  • 398 posts

Posted 09 May 2004 - 22:53

sve je u kvalitetnij i skupoj reklami
  ..bes ono sto je u kesici :lol:

Suština.
Baš.

#15 CallCenter

CallCenter
  • Members
  • 1,892 posts

Posted 10 May 2004 - 10:49

SREĆKOVIĆ: NAŠI PROIZVODI KONKURENTNI | 11:18 | Izvor: SRNA

Beograd -- Pomoćnik ministra za trgovinu u Vladi Srbije Srđan Srećković tvrdi da Srbija ima proizvode konkurente uvoznim.

“Hrana, gotovi proizvodi, proizvodi namenjeni higijeni, lekovi i nameštaj su najkvalitetniji deo privrede. Očekujemo da će mnogi od tih proizvoda dobiti robnu marku, a mi kao država želimo da stanemo iza tih proizvoda", rekao je Srećković za "Glas javnosti".

Prema njegovim rečima, problemi domaćih proizvoda su u zastarelosti dizajna, nezgrapanosti marketinga, a često nedostaje i novac za propagandu. "Nema razloga da kupujemo inostrane proizvode, sem ako neko želi da kupi nešto specifično, poput kavijara, što ne proizvodimo", kaže on.



Genije! Suvi genije.