Jump to content


Photo
- - - - -

Zokina radionica


  • Please log in to reply
145 replies to this topic

#31 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 15 June 2016 - 00:37

Od onih caletovih drugara "bajkera" imao sam prilike trojicu da upoznam. Jedan, po kome nosim i ime, je tada vec poginuo. Jedan je bio bez noge (izgubio je u padu sa motora, toliko je bila izlomljena da lekari nisu ni pokusavali da je spasu) i taj je danas vec pokojni. Jedan je izvrsio samoubistvo dok sam jos bio klinac. Jedan se smirio, batalio motore, i on je jedini od cele ekipe jos uvek ziv...


  • 0

#32 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 15 June 2016 - 06:33

Tuzan post, Radoje.

Ipak, ima vise veze veze sa vremenima i situacijom nego sa izborom sporta i transporta.

 

Ja sam sa 16 zavrsio u bolnici na dva meseca. "Samo" 4 dana bez svesti.

Smesni detalji: u Traumatoloskoj boljnici, u sobi nas 4 - i sva cetvorica nastradali na motorima. Dalje, onog dana kad sam dosao svesti, na odeljenju pocela da radi novopecena med. sestra - tek zavrsila skolu - i ubrzo postala moja prva ozbiljna devojka, veza je trajala skoro dve godine. U toj zivotnoj dobi, vecnost...

Pukla mi je lobanja na dva mesta (bez dislokacije), vrat (C1) i na dva mesta noga. Potres mozga (med. commotio cerebri) se ne racuna jer taj mozak nije bio bog zna sta ni pre udesa :D ...

 

Prvoga dana pri svesti, posete me otac i baka. Ja pojma nisam imao kako sam stradao, udesa se ni danas licno i direktno ne secam - mada sam 1000 puta cuo detaljne opise ocevidaca, ukljucijuci i od drugara koji je vozio 50-ak metara iza mene. Bio sam nekako uveren da sam pao niz stepenice - stepenice su poslednji detalj kojeg sam se secao pre nesrece. Pitaju me sta mi treba, jer cu ostati jos neko vreme. A ja pitam je li izasao novi broj Das Motorrad magazina - to hocu, drugo mi ne treba. Baka popizdi, a cale se nasmesi (ej, a bio je lekar!).

 

Mogao sam bataliti motocikle, no umesto toga sam naucio. Pre svega dve stvari:

1. nikada se ne sme preterivati i trkati u gradskom saobracaju

2. motocikl je idiotluk bez zastitne opreme - pre svega, kacige

 

Okruglo 25 godina kasnije, mala cerkica bi dosla u garazu da vidi sta cale radi i da caska o svojim interesima, pa bi htela da sedi na motoru dok ja smirglujem ili svasujem - a ja sam je vec onako malenu terao da obuce jaknicu i stavi kacigu na glavu, samo da sedi na motoru u garazi! Hteo sam da je naucim da motor bez tih stvari ne ide.

 

Mozda me spopa'ne da napisem post o tome, ali zbog nje nisam batilo motocikle nego "samo" takmicenje na istima. Ne zbog navodne opasnosti, nego zbog vremena. *ebes oca koji je u garazi ili na stazi dok dete treba sveze pelene. Jeste, malo sam romantican i puno papucar - i ponosan sam na to. Kasnije, opet sam par sezona vozio utrke. Ali cerka i danas, odrasla, zavrsava svaki telefonski razgovor sa "tata, volim te."

 

 

Nazad na temu i tvoj post.

Opisano je neprijatna statistika - ali nista vise. I spada u prosla vremena.

Pros'o voz - danas je bezbednosna oprema nenadmasna. Moj gore pomenuti udes ne bih tako doziveo da sam bio opremljen kao danas.

 

 

Opet, u vezi tvog ranijeg posta - zaintrigiralo me, pa sam malo cackao po netu.

Nemoj da se "vadis" na klimu. Tvoji komsije Kanadjani sasvim fino voze BMW Z3 cele godine. Evo ti link, kako se snalaze tokom zime:  http://www.bimmerfor...55-Z3-in-winter

 

Lep pozdrav!


  • 0

#33 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 15 June 2016 - 07:57

Ja navijam za Hondu S2000...... :wicked:


  • 0

#34 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 15 June 2016 - 10:23

Posto smo u garazi, da pitam za jedan savet...

Naime, kada otvorim siber ili bilo koji prozor, odmah se oseti miris kao nekog maziva, najvise me asocira na ono mazivo za oruzje... Kao da je neko podmazivao te mehanicke delove sa necim jakog mirisa... Kada je sve zatvoreno to se ne oseti, ali kako dolazi fino vreme puno me nervira a ne znam kako da ga uklonim iz auta?

Ima li neko savet po tom pitanju :)
  • 0

#35 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 15 June 2016 - 21:57

Dobro pranje?

 

Salim se, ne znam. Ali izgleda da je miris izvana. Pokusaj da zamislis kojim putem prolazi vazduh koju ulazi u kola kad otvoris prozor, pa vidi sta ima na putu. Ima li sta na samim prozorima, cime su cisceni?


  • 0

#36 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 15 June 2016 - 22:56

Ma nema nista, mislim, siber kada otvorim masni su oni klizaci, ali verujem da trebaju biti takvi da bi to glatko islo... Verovatno je podmazano necim jakog mirisa, ali tesko da se moze ukloniti nekim neormalnim pranjem, prvo sto ne mogu prati te delove, udje voda pod tapacirung na krovu ili u elektroniku na vratima... Istina manje smrdi kada se otvori prozor, ali se isto oseti

Ima li neka mirisljava mast za podmazivanje, da pojednostavim pitanje :lol+:

Edited by Hertzog, 15 June 2016 - 22:57.

  • 0

#37 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 15 June 2016 - 23:14

Ne bi trebalo time da se podmazuje (mast). Obicno ide suvi lubrikant za takve stvari (posebno makaze mehanizma vrata i sibera) koji je opet najcesce grafitni prah. Neko je to podmazao i jbg. Jel se oseca jace kada je auto na suncu? 


  • 0

#38 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 16 June 2016 - 08:34

Nisam to primetio, tj ne oseti se dok ne otvorim siber... Nisam pametan...
  • 0

#39 MrIncredible

MrIncredible
  • Members
  • 499 posts

Posted 16 June 2016 - 17:28

Mozda miris dolazi iz ventilacionog sistema, a kad se otvori prozor onda povuce cug i oseti se. Barem je kod mene bilo tako, jasno se osecao onaj smrad iz klime kad otvorim prozor.


  • 0

#40 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 17 June 2016 - 21:26

Ma nije jer se to desava oseti i kada auto nije upaljeno. Danas sam ga odvezao na kozmeticko pranje sa onom nekom penom. Ocistili ga, sicevi kao novi, zamenio filter klime, jer se osetio smrad i iz ventilacije.
  • 0

#41 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 19 June 2016 - 05:19

U ranijem postu sam opisao kako i zasto sam '90-ih cesto menjao aute i motore. S tim u vezi, dodao bih par anegdota, mozda ce nekome biti zabavne...

 

Internet je bio jos u zacetku, nije bio siroko dostupan. Nisu se stvari resavale "klikom misa."  Neke stvari su se mogle obaviti telefonom ili postom, a trebalo je cesto  obilaziti kancelarije i potpisivati papire (umesto, kao danas, samo "enter your password").

Tako, odem u ured osiguravajuce kompanije da odjavim jedan auto i prijavim drugi, a agent popizdi: "Opet ti!? Pa ja sam potrosio vise na papir i telefon nego sam zaradio na tvojoj polisi!" Jebiga, poslovni rizik... :lol+:

 

Kupovao sam i prodavao stare motore bez nekog reda, a onda naidjem na '78. BMW R100RS Motorsport Edition. R100RS je bio u proizvodnji od '76. do '95. ali je "Motorsporsports Edition" retka zverka - napravljeno samo 200 komada. To je ovaj motor sa mnom na mojem avataru, jos uvek ga imam i necu ga prodati sve dok sam u stanju da makar i hodam. Za moj ukus i potrebe, najbolji motor svih vremena - mada je moj "apdejtovan" i osetno poboljsan u odnosu na fabricki. Taj vec zasluzuje i sliku:

1978-BMW-Motorsport-Motorcycle.jpg

 

Sad, moje ranije "transakcije" su bile sa starudijom od par ili nekoliko stotina $. Sve iz dzepa - jebiga, vozilo u vrednosti par vecera za cetvoro u pristojnom restoranu.

A za ovaj BMW, trebao mi je kredit - mada, samo na godinu dana.

Odemo zajedno u banku, jer je i zena morala da potpise. Agent u kreditnom odeljenju nas je znao - mali grad, svi se poznaju, a vec nam je sredjivao papire kad smo kupovali kucu. Tako, pita me kako sam dobio pristanak zene da kupim jos jedan motor, kraj onih koje vec imam. Odgovorim, obecao sam da cu bataliti duvan. Ovaj ni 5 ni 6 nego u rubriku "source of repayment" upise "two packs of cigarettes per day." Posle, sretnemo se negde, i kaze mi da ga je sef upitao sta je to. A on mu odgovorio - covek nece vise pusiti, izracunao sam da ga rata otplate kredita kosta koliko i dve paklice dnevno, pa to upisao... :lol+:

 

Stvarno, nisam pusio jedno dva meseca. Onda smo se zena i ja nesto posvadjali, neka sitnica, i ona popizdi i zapali cigaretu. A ja iskoristim priliku i kazem - kad vec ti pusis, i ja cu! I jebiga, tako pusim vec vise od 40 godina... Ponekad dobro dodje svadja sa zenom... ;)

 

 

Stvorio sam blisko prijateljstvo sa vlasnikom ducana, dilerom vise marki motora. Prodavao je Harley-Davidson, Suzuki, BMW i Ducati. Kao prijatelji, druzili smo se i van motociklizma - igrali sah, ja sam hranio i pazio njegove pse dok je letovao, on zalivao nase cvece kad smo mi bili odsutni itd.

Radio sam u bolnici, razlicite smene, i cesto imao vremena preko dana. I Charlie mi ponudi part-time posao - da servisiram motore. Objasni da su njegovi mehanicari bikeri i vole H-D, a mrzi ih da rade na ostalome. Pa, da li bih radio makar i samo na BMW-ima, posto ih znam u prafaktore. Kazem da sam amater, nije fer... - ali se naposletku dogovorimo da ce mi platiti profi satnicu, po fabrickoj normi. Drugim recima - ako je fabricka norma za stelovanje ventila dva sata, platice mi toliko, pa ako ja i provedem pet sati da obavim posao. A ja volim da cackam, pa pristanem.

 

Eh, jesam se izjeb'o. Ma, nije mi zao, prijatno provedeno vreme.

Ali, BMW '93. pusti u prodaju novu "oilhead" seriju. Medjutim, dodje "recall" (kako se to prevodi? opoziv?). Prva serija je imala gresku u menjacu, a Charlie je u ducanu imao 6 komada. Posalje BMW 6 menjaca, a ja treba da ih zamenim. Al' jeb'o ga bog, taj model nema okvir. Prednje vesanje je vezano za masinu, straznje za menjac a sediste i rezervoar za pomocni okvir na gornjem delu masine. Kad maknes menjac, nista ne veze prednji i straznji tocak! Izjebah se k'o budala (moze bez "k'o") dok sam to sredio. Totalno nepredvidjena situacija.

 

Charlijev ducan je bio podeljen u 3 dela. "Opsti" deo gde su se prodavali delovi i razna oprema i odeca, a tu je bilo i par stolova da musterije popiju kafu i caskaju, onda salon sa par desetaka motora spremnih za prodaju, pa na kraju servisni deo.  Taj je imao pult (barskim recnikom, "sank") ispred kojeg su i musterije mogle da dodju i gledaju sta se dogadja iza.

Naidje neki tip na "cross-country" putovanju i dodje na rutinski servis. Mene zapadne da menjam ulje i filtere, stelujem ventile itd. a vlasnik svako malo nesto pita, kako i zasto. Odgovorim, pomalo "preko qrtza" jer me smeta, tek toliko da budem pristojan. Musterija ode na kafu.

Posle saznam, pitao je onoga na prodaji delova - ko je onaj serviser, malo cudno govori, nije odavde? A ovaj, zajebant, kaze - ma to je Nemac, fabricki inzenjer, doveli smo ga iz BMW-a! I musterija ode sav srecan, ne znajuci da mu je motor servisirao imigrantski balkanski amater... :D

 

Trajalo je oko godinu dana. Meni je dopizdilo da radim na tudjim motorima, a Charliju da ne zna kad sam na raspolaganju - ovisno o mojem rasporedu na stalnom poslu. Ostali smo prijatelji, cesto se zajedno vozikali vikendima. No to je bio pocetak i kraj moje (polu)profi karijere.

I dalje cackam po mehanici -ali samo amaterski, kao hobi.


  • 7

#42 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 19 June 2016 - 15:54

Daj neku vecu sliku ovog svog BMW-a. Ja od svih proizvodjaca nekako najvise voli, BMW ( sto se motora tice, a i automobila), bas mi super izgledaju, jer se kod nas retko srecu HD i custom motori
  • 0

#43 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 20 June 2016 - 03:15

Daj neku vecu sliku ovog svog BMW-a. Ja od svih proizvodjaca nekako najvise voli, BMW ( sto se motora tice, a i automobila), bas mi super izgledaju, jer se kod nas retko srecu HD i custom motori

Za slike, postavicu cim ih iskopam. Ja sam "analogna" generacija, bavio sam se i fotografijom dok je bilo filma - ali, slabo i retko slikam otkako je sve digitalno. Izgubio sam volju jer za dobru fotku trebas kadar, vreme, ekspoziciju, blendu itd. pa onda razvijanje i kompoziciju... A danas dodje neki klinac odrastao na Photoshopu i u 5 minuta ima bolju fotku od tvoje za koju si se gnjavio danima...

 

A BMW - pa, i ja ih volim. U mladosti, prepucavao sam se prijateljem koji je cenio Alfe - jer su imale dve bregaste u glavi kad je to jos bilo retka pojava. A ja sam vise cenio lezanje na drumu i BMW koji je imao nezavisno vesanje, dok je Alfa pozadi imala krutu osovinu.

Smesno - jer, imali smo vremena da se prepucavamo zato sto nismo imali para za normalan auto. Ja sam taman bio kupio starog ficu, sa "kontra" vratima, a on je vozio caletov Renault 4... :lol+:

 

A motori - zavoleo sam BMW kao dete. Pisao sam o nevoljama i snalazenjima '60-ih i '70-ih.  Ispod vecine parkiranih motora se naslo ulja, a BMW nije cureo. Za Japance i Engleze nije bilo delova, za BMW su se mogli naci u blizini, a nisu ni trebali jer je bio pouzdan - iako po performansama mozda slabiji.

Jedno vreme (jos u domovini), imao sam Triumph 650 (Thunderbird iz '61.) i za svaki kilometar koji sam presao, vracao sam se peske 100 metara da sakupim delove koji su otpali zbog vibracije. BMW je imao Bosch elektriku. I talijanska Marelli se mogla podneti, a Englezi su imali Lucas - a nije bez veze sintagma u auto-moto recniku "Lucas - prince of darkness." Stavise, imas i vic medju motoristima - zasto su Englezi navikli na toplo pivo? Odgovor: zato jer je Lucas proizvodio i frizidere... :D

 

Moje rezonovanje je, naravno, zastarelo. Danas su svi moderni motori kvalitetni i nemoguce je pogresiti - sem, mozda, ako kupis neki kineski novitet...

 

A zasto sam napisao da je moj '78. R100RS najbolji motor svih vremena (ponavljam - za mene i moje potrebe)?

 

Nemacki Das Motorrad magazin, tada najbolji na svetu, je objavljivao intenzivne i vrhunske testove. Izmedju ostalog, testirao je maksimalnu brzinu na tri nacina: sitzend, liegend i mit zwei personen (u prevodu: sedeci, lezeci i sa dvoje putnika). A ovaj model je imao istu max. brzinu sedeci i lezeci, iz cega sam zakljucio da vetar ne bije vozaca. Isto, americki Cycle World magazin je objavio test i opisao kako je tester vozio kroz prolom oblaka i teski kijamet, a kad je stao - mokri su mu bili samo vrhovi cizmi i vrh kacige. Dakle, vrhunska zastita vozaca.

Motor ide preko 200 km/h. Meni svejedno, taman da ide i 350 - bitno mi je da ima dovoljno snage za preticanje i da ide 130 sa pola gasa, da se ne muci. Ovaj to moze.

Odrzavam svoja vozila sam. Lakse mi je raditi na motoru sa dva cilindra, vazduhom hladjenim, nego na mrcini sa vodom, 4 cilindra i 16 ventila. Uz to, manji broj svecica je jevtiniji od veceg.

A '78. je poslednja dobra godina. Jer, '79. su stupili na snagu novi propisi o zagadjenju vazduha itd. pa je BMW uveo neke cevcice i pizdarije da ih zadovolji - a meni, amateru koji sam radi, je to nepotrebna zajebancija.

 

Razlike medju motorima postoje, naravno. No meni je dosta sve sta prelazi "prag zadovoljenja." Iznad toga, nije bitno.

Preci cu isti put brze i udobnije na ovom motoru nego na skuteru od 125 kubika. Ali na najnovijoj Hondi od 1800, necu bolje nego na BMW-u - isti qrtz, a nepotrebna cena i komplikacija.


Edited by zoran59, 20 June 2016 - 04:48.

  • 1

#44 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 20 June 2016 - 18:51



Daj neku vecu sliku ovog svog BMW-a.

....

Jos uvek nisam nasao albume, ali sam se setio da sam jednom stavio par forki na Photobucket...

 

Evo:

 

colotrip2.jpg

colotrip5.jpg

 

Sad mozes da kazes da si osim najboljeg motora video i najbolju zenu... :)

Ulazili smo u kisu, pa oblacili kisne kombinezone - inace, nema nje toliko kao sto izgleda na ovoj donjoj fotki... :lol+:


  • 1

#45 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 20 June 2016 - 21:41

Alpiner je, otvarajuci temu, stavio naslov "radionica."

Kad je vec tako, red je i da se nesto radi...

 

Ovde, opisacu kako se od nicega pravi sportski (ili bilo kakav) rezervoar za motocikl. Sledeci isti osnovni princip, moguce je praviti bilo kakve delove za bilo sta, pa i blatobrane za auto ili nesto slicno. Naravno, vredi za delove koji nisu izlozeni velikom opterecenju ili visokoj temperaturi.

 

Na zalost, nemam fotografije - u garazi uvek imam preca posla i ne setim se da slikam. Kad se setim, vec je gotovo...  Na netu nema odgovarajucih fotki - opisacu primitivni balkanski amaterski nacin, a niko normalan sa pristupom kompjuteru nije toliko lud sa se ovako bakce. :lol+:

Zato, mada nisam umetnik, crtacu i nadam se da ce biti prepoznatljivo.

Naglasavam, moj metod je za ljude koji imaju imaju volje i vremena, a nemaju previse para.

 

Krenes og golog motocikla - okvir i masina, bez "kozmetike." Prvo meris i crtas kako hoces da proizvod izgleda.

 

1. uzmes obicnu kartonsku kutiju, pa iseces gde treba, lepis selotejpom da dobijes pribliznu velicinu i oblik. Ovo okruglo dole je "tunel" za okvir motocikla. tank1%20800x212_zpsudyf5npa.jpg

 

2. nakon toga, posprejas obicnim uretanskim sprejom, penom (koristi se u gradjevini i drugde. Dubina penastog sloja po volji i potrebi. Dobijes nesto neugledno i na prvi pogled smesnotank%202_zpstblsc8cu.jpg

 

3. osusenu penu seces odgovarajucim alatom. Licno, meni najvise odgovara obicni kuhinjski elektricni noz - onaj koji radi kao testera. Tu vec dobijes vrlo priblizni oblik i velicinu.

Onda, na tu penu naneses odgovarajuci materijal koji se lako obradjuje. Dobra je vajarska glina, a ja koristim obicni gips.

Kad se i to osusi i stvrdne, smirglujes - prvo grubim, pa finijim smirglom. Ponekad se zajebes pa treba da dodas gipsa i popravis itd. ili ponavljas postupak sve dok ne dobijes "skulpturu" onoga sto hoces da dobijes na kraju. Pomaze da "projekt" povremeno stavis na motor, da vidis je li to stvarno ono sta hoces.

tank%203%20640x321_zps8mhvqkcu.jpg

 

4. Ovo treba premazati necim - meni najvise odgovara pcelinji vosak - sto ne upija nista.

A zatim presvuci fiberglas platnom namocenim u smolu. Jednostavno, a uputstvo je na svakoj kantici smole u ducanu, pa necu ovde ponavljati vec poznato. Dobro je staviti dva sloja, za cvrstocu.

tank%204_zpssogwh7nj.jpg

 

5. kad se fiberglas stvrdne - dobijes kalup za buduci rezervoar!

Povratnim postupkom, kalup iznutra premazes pcelinjim voskom, pa ga oblozis fiberglasom. Kad se stvrdne, dobio si gornju polovicu rezervoara.

Ko je stvarno umesan i precizan, moze u smolu/gel staviti i pigment, pa preskociti farbanje. Ja nisam toliko dobar, a i zbog nastavka postupka znam da cu rezultat farbati pa taj delic preskacem i koristim sirovi fiberglas.

 

6. eh, trebace nasuti gorivo. Na odgovarajucem mestu, treba iseci otvor. Ja koristim "hole saw" (ne znam kako se kod nas taj pribor zove), a moze i obicna ubodna testera.

tank5_zps2o7imnrm.jpg

 

7. treba i poklopac. Obicno odem do reciklaze/otpada i uzmem najjevtiniji rezervoar sa dobrim poklopcem - zbog cene, po mogucstvu slupan/ostecen, a moze se koristiti i odbaceni karnister bilo koje vrste - sve dok ima lep okrugli i metalni poklopac. Onda isecem deo sa poklopcem, par cm veci od otvora u rezervoaru. Na coskovima izbusim rupe, pa secem ubodnom testerom sa secivom za metal.

tank%206_zpsxh32l3pn.jpg

Ovde treba biti oprezan. Ja sam mozda (verovatno?) paranoidan, ali se silno plasim bilo kakve varnice blizu bilo cega sto je sadrzavalo benzin. Benzin nije eksplozivan, ali benzinske pare (smesa benzina i vazduha) jesu. Zato, pre busenja ili testerisanja rezervoara, napunim ga vodom. Opreza nikada previse!!!

 

8. Oseceni deo treba ocistiti i smirglovati. Onda se iznutra provuce kroz otvor rezervoara, pa ucvrsti jos jednim slojem fiberglasa.

 

9. Tako je dobijen vanjski/gornji deo rezervoara. Za donji, koristim metal - najcesce, aluminijumski lim debljine 1.5, max. 2 mm. Zato sto ga je lako saviti ili busiti, ne puca.

Na otpadu, odlagalistu starog gvozdja, trazim komad lima odgovarajuce velicine. Onda nakon pazljivog merenja skrojim

 

tank%207_zpsqmkpstak.jpg

 

10. da, izgleda smesno i nerazumljivo.

Ali, kad se isece i savije, izgleda ovako

tank%208_zpsm6qfqeon.jpg

Ono sa strane su "usi" kojima cu dno ucvrstit za gornji deo, a crno su "usi" koje cu izbusiti i koristiti kao nosace da ucvrstim rezervoar za okvir motocikla.

 

11. Dovod goriva. U opisanom dnu rezervoara izbusim rupu na odgovarajucem mestu.Kroz nju stavim sraf (uvek rostfraj) koji takodje izbusim, a preko njega kasnije ide crevo za dovod goriva, stisnuto selnom.

tank%209_zpswind7nt2.jpg

Umesto srafa, moguce je i staviti slavinicu. Uz to, mnogi motori imaju ugradjen filter (finu metalnu mrezicu) u rezervoaru, a ja koristim obicni "in-line" filter (crevo do, crevo od).

 

12. Sve se lepo sastavi. Ne koristim srafe ili nitne, dno ucvrstim za gornji deo fiberglasom. Manja sansa da ce negde i nekad curiti (jos mi se nikada nije desilo).

I onda ga treba smirglovati i ofarbati.

 

Rezervoar treba zastititi od vibracija. Ispod njega, preko okvira, treba neki djavo. Moze se koristiti komad izolacije za cevi iz gradjevine, guma od bicikla ili stara rucka sa upravljaca, ovako (to je ovo crno)

tank11_zps69ivgsaf.jpg

 

 

 

Kao sto rekoh, treba biti malo lud da se s tim bakces i zajebavas.

Ali, sta se desi?

Kacio sam vec fotke na Motociklima, a neka ih i ovde.

 

Pomenuo sam, kupio sam Yamahu XS 650 za $300. Pogledajte prljavstinu oko karburatora i svuda, zardjao lanac itd...

yambefore.jpg

 

Onda sam, koristeci ovde i u ranijim postovima opisane metode, dobio motocikl... Sve sta nije fabricki, moj je rucni rad.

yamafter.jpg

 

... pa ga uslikao uz stare delove

yamoldvsnew.jpg

 

Kupio sam starudiju za $300. Ulozio sam jos oko $500 za materijal i delove, od cega je najveca pojedinacna stavka bila nove i dobre gume - oko $180. Naravno, i nekoliko sedmica rada (ne puno radno vreme...). Zenu je manje smetalo sto sam u garazi nego da sam bio u birtiji, a i ona je imala vremena za prijateljice.  :lol+:  Drzao sam taj motor 7 ili 8 godina, a onda ga prodao za $2000, kao nesto originalno.

 

Uz to, dobro sam se zajebavao. Ubrzo nakon ovih fotki, skinuo sam bedzeve "Yamaha" sa rezervoara i prekrio "Yamaha" na masini. Otisao bih negde i cesto naisao na nadobudnog mladunca koji bi pitao sta je to. Objasnio bih, to je redak engleski prototip koji nikada nije usao u proizvodnju, a ja sam ga nabavio direktno iz fabrike. Decko bi "popusio" - za njega, ako je vazduhom hladjen vertikalni dvocilindras, mora da je klasicni Englez - a citavo drustvo bi se smejalo i zvalo na pice...  

 

Eto, malo iz "radionice." Ako nekoga bude zanimalo, opisacu kako se prave upravljaci, nozne komande i razni drugi delovi.


Edited by zoran59, 20 June 2016 - 21:55.

  • 4