Ne bih da dosadjujem, ali je "mrtva sezona" - pa da skratimo vreme do sledece.
Tesko je (ako je uopste moguce) docarati danasnjim generacijama kako je nekad sve bilo jednostavno i primitivno. Ma, za ono sto danas doznas klikom misa se nekad trebalo raspitivati danima, obilaziti knjiznice, pitati profesore itd.
A nije razlika samo u naprednijoj tehnologiji, nego i u politici/globalizaciji. Jugoslavija je bila "zemlja treceg sveta" i zaostajala za Zapadom i vise nego ex-yu zemlje danas. Samo oni medju najboljima su bili na nekom prepoznatljivom evropskom nivou, za vecinu ostalih je bila bitna inventivnost i improvizacija - trebalo je savladati relativno siromastvo. Srecom, i tehnologija je bila primitivnija pa se moglo improvizovati i tamo gde danas nije moguce.
Pricam o sredini '70-ih.
Odlucim, cvrsto, da hocu da vozim trke motociklima. Obecam caletu da cu "marljivo uciti i raditi" - kao pravi pioniri, a sad vec omladinci - samo da me pusti, a ako moze, i financira...
Sestra moje bake je imala krojacku radnju. Drz-nedaj, povuci-potegni, nekakve veze i poznanstva, ona nabavi skaj (jevtinu vestacku kozu) i sasije mi jednodelni kombinezon, po meri. Pravi koznati iz Italije bi kostao vise nego motor, nije mi bio dostizan.
Za uvod (ovaj deo nije bitan), vozim neka takmicenja Tomosom, u "republickom" sampionatu (dakle, ne citave Yu) - to je za pocetnike, bez takmicarske licence. Nisam ni tu postizao neke znacajne rezultate - al' jebiga, ipak je to takmicenje, a usput i impresionira devojke... Nakon nekog vremena, steknem uslove i dobijem pravu pravcatu licencu. Bog te maz'o i sunce ti kalajisano, ja sam trkac - cuvaj se, svete, stizem!
U medjuvremenu, nabavim pravi trkaci - namenski napravljen za trke - motor: Yamaha TD2. Nema veze sto je nekoliko godina star, promenio milion vlasnika i skrsen i okrpljen nebrojeno puta.
Tada je vec vecina normalnih ljudi vozila motore sa vodenim hladjenjem, livenim tockovima i disk kocnicama itd.
Moja Yamaha je hladjena vazduhom, imala zicane tockove i dobose. Nema veze, ipak je to pravi namenski takmicarski motocikl. Da ga okrpim, putujem par puta u Italiju i obilazim otpade i reciklaze (nemam para za najnovije delove), pa se nadju i delovi sa Morinija, Morbidellija itd.
Opet, digresija - strpite se malo, smisleno ce se sve sastati.
Tada, u Yu nije bilo namenskih staza. Neka takmicenja su se vozila na vojnim poligonima ili aerodromima, a vecina je bila na ulicama zatvorenim za saobracaj.
Format je, najcesce, bio u tri voznje. Prvo, tzv. otvoreni trening. Drugo, "zvanicni" trening - danas bi rekli, kvalifikacije - gde se meri vreme i odredjuje startna pozicija. Trece, utrka.
Sad, zbog nedostatka staze i prakticnih uslova, raspored se menjao. Zavisno kako je bilo moguce zaustaviti redovni saobracaj. Ponekad bi ove tri faze bile petak/subota/nedelja, a nekad bi nezvanicni trening bio subotom ujutru a zvanicni poslepodne itd.
Dakle, iskombinuje se nekoliko navedenih faktora: imam kombinezon, imam trkaci motor, konacno imam i licencu. Pa, jebote, ja sam legendarna faca - sve sta mi fali je utrka.
A kraj sezone i godine je. Ostalo samo par takmicenja na kalendaru, sampionati su odluceni, nema previse interesa. No, ostala i jedna utrka u Kamniku, u Sloveniji (jbm li ga, mozda je bio Maribor - proslo je 40-ak godina i toliko hektolitara alkohola). Ne secam se tacno, il' mozda prvenstvo Evrope il' Alpe-Adria Cup il' neka slicna djavolija.
Uglavnom, prijavimo se i nas dvojica ortaka. Moja prva utrka sa pravom licencom, pa jos - medjunarodna!
Sad, jebiga, mi siromasi. Angazujemo treceg - njegov otac je bio obrtnik i imao IMV kombi. Taj prijatelj slaze ocu da ce seliti nekoga, pa nas dvojicu i nase motore odveze u Sloveniju. Za nocenje, kampiramo u satoru u parku u blizini.
Odvezemo "nezvanicni" trening i ja sav euforican - jbt, prvi put u zivotu se "mesam" na stazi sa ozbiljnim ljudima, prava trka i sve to. Dodje vreme za "zvanicni" trening (tj. merenje vremena) - a ja se od veselja u medjuvremenu napio. Nema teorije da onako pijan vozim. Moj ortak se sazali, a bili smo slicne gradje, pa u satoru obuce moj kombinezon, stavi moju kacigu i izidje mojim motorom. Lepo od njega, a jos lepse - postigao je bolje vreme nego svojim motorom! Mada, obojica smo startovali pri kraju...
U trci, nisam se proslavio. Zato necu ovde o rezultatu, nego samo da podelim iskustvo.
Edited by zoran59, 18 December 2015 - 01:46.