Jump to content


Photo
- - - - -

VN SAD 2014, Ostin


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#91 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 04 November 2014 - 08:11

Momci, molim vas kulturno, bez vređanja!!



#92 srebrenko repcic

srebrenko repcic
  • Members
  • 413 posts

Posted 04 November 2014 - 08:54

Malo morgen, sto rece onomad onaj sto su ga posadili pod lipu. Dvostruki poeni su uvedeni zato i samo zato sto je Seik zahtevao od Bernija kad mu vec placa 10x vise od ostalih da se zadnja trka vozi u njegovoj pustinjskoj pripizdini sa hotelom koji menja boje, da mu Berni garantuje da ce titula biti resavana bas tu. Ako je iko "kriv" onda je to Njui i njegovi dominantni bolidi sa kojima je Fetel cetiri puta naguzio sve ostale.

 

Ono sto je presudilo za potpunu dominaciju RBR-a u drugom delu sezone je odluka Pirelija da nakon one frke na Silverstonu promeni konstrukciju guma i vrati je na onu iz prethodnih sezona koja je vise odgovarala RBR-u. Mnogi su tu izvisili, ne samo Mercedes.

Tacno je za seika i to jedan od nekoliko razloga uvodjenja dvostrukih bodova. Poenta svega je napraviti zadnju trku borbom za titulu umjesto turistickog vozikanja. I nije F1 izuzetak, rally serija IRC (preteca danasnjeg ERC-a) imala je dvostruko bodovanje zadnjeg takmicenja sto je Mikelssena promovisalo u (nezasluzenog) prvaka i otvorilo mu vrata VW-a u WRC-u.

Povratak na staru konstrukciju guma pomogao je Red Bullu ali nije bio presudan faktor. U Red Bullu su znatno ranije nego 2012. godine "procitali" gume za 2013. Izuzev u Kini, Spaniji i Madjarskoj Vettel je na svim ostalim trkama bio na korak do pobjede, i sa gumama model 2013 imao je skoro 40 bodova prednosti. Ono sto mu je dalo odlucujucu prednost bio je stalni aerodinamicki i motorni "update" dok je Mercedes paralelno razvijao tri koncepta power-unita za 2014. Nadji na youtubeu radio komunikaciju nakon prolaska ciljem u Monzi: "Mersi Renault", je jedino sto je rekao Vettel. Na istoj stazi je sezonu ranije parkirao bolid (sa istim gumama) u travi dok je bespomocno okretao krugove na 5. mjestu, a 2013. je suvereno pobijedio. Cak su u Mercedesu priznali da je Renault otisao korak dalje sa V8 motorom (Wolf je spekulisao da koriste tehnologiju iskljucenja polovine cilindara), ali je zaostatak Mercedesa pravdao prebacivanjem resursa na 2014. Niko ne spori da su Renault i Ferrari zasrali sa novim motorima, ali treba spomenuti olaksavajuce okolnosti za njihov zaostatak.



#93 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 04 November 2014 - 09:35

Wolff said that the situation was not ideal, and he was mindful of the fact that a dominant campaign could end with unnecessary controversy.

"I don't have a fear, but I think the last race with the double points has the potential to overshadow the season," said Wolff, when asked by AUTOSPORT if he was worried about the situation.

 

 

Toliko.



#94 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 04 November 2014 - 10:41

Remi Taffin iz Renaulta je izjavio kako su proteklih godina promenili gotovo 90% komponenti na V8 motoru koje su provukli kroz pravilo o unapređenju "pouzdanosti". Na razvoju tog motora se radilo i prošle godine.

 

Mercedes je na V6 projektu počeo da radi mnogo ranije od ostalih, odnosno pre tri godine, i uložio mnogo više novca od Renaulta i Ferraria. Zato ova dominacija ne treba nikoga da čudi. 



#95 staneC

staneC
  • Members
  • 864 posts

Posted 04 November 2014 - 11:05

Pa to je priča od nekad u F1.

Dok nekom ne smrkne, drugom ne svane.

Normalno, da če tim, koji nema šansi za osvojiti titulu u tekučoj godini, pre početi da radi na bolidu za iduču sezonu.

Sad. Ako ta iduča sezona donosi največe promene u proteklih 30 godina, onda se može dogoditi to, što vidimo ove godine.

Dominaciju. Drastičnu.

 

Po napisanom, Ferrari i RB iduče godine tu su negde sa Mečkom, jer Ferrari 4/5 ove sezone sve resurse stavlja u razvoj za 2015, a RB 1/2 sezone.

A i Honda mora biti tu negde, jer je imala godinu dana više za razvoj motora od konkurencije.

Jednostavno.  ;)



#96 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 04 November 2014 - 12:40

Happy. Proud. Fought until last lap. Together. Thanks!! 1f601.png1f601.pngpic.twitter.com/IwwZFzRuiG

:hail:

Attached Files



#97 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 04 November 2014 - 13:08

Mislim da je seik jedini i iskljucivi razlog zbog uspostavljanja duplog bodovanja u poslednjoj trci. A ta poslednja trka je, verovatno slucajno, od ove godine prvi put posle 4 godine u Abu Dabiju. Koliko smo samo dominacija imali u poslednjih 20 godina, sto Eklestonu tada nije palo na pamet da uvede duplo bodovanje?



#98 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 04 November 2014 - 13:54

Mislim da je seik jedini i iskljucivi razlog zbog uspostavljanja duplog bodovanja u poslednjoj trci. A ta poslednja trka je, verovatno slucajno, od ove godine prvi put posle 4 godine u Abu Dabiju. Koliko smo samo dominacija imali u poslednjih 20 godina, sto Eklestonu tada nije palo na pamet da uvede duplo bodovanje?

 

Tacno tako, ali ima jos jedan faktor tu - a to je pad gledanosti koji je poceo prosle godine a trend se nastavlja ove. Medijski "genijalci" koji sve posmatraju kroz excel kalkulacije su zakljucili da je to zato sto je F1 "postala dosadna" zbog dominacije prvo Fetela a sada Mercedesa, pa je ovo sa duplim bodovima samo jos jedan od nacina da se "popravi sou" (a i Seik je platio, jebiga).

 

A ono sto je realno razlog za smanjenu TV gledanost je to sto F1 biva sve vise gurana na PPV kanale.

 

Berni se polakomio i napravio ugovore sa kablovskim kanalima koji naplacuju svako pojedinacno gledanje svojih emisija (ovde kod mene najcesce se po toj semi emituju premijerni holivudski blokbasteri, prenosi sampionskih meceva u borilackim sportovima i pornjava) sto je njemu donelo veliki novac sada i odmah ali je mnogima ucinilo F1 nepristupacnom. Slicno je i sa ulaznicama za trke, koje u poredjenju sa nekim drugim serijama nude suvise malo za suvise velike pare. Sve ovo odbija nove generacije i klince od F1 - nemaju prilike da je iskuse na nacin na koji smo mi stariji i da se "zaraze".

 

Konkretno, kod mene je F1 poslednje dve sezone uklonjena sa HD kanala, imam nekih 15-tak trka godisnje na "obicnoj" TV ispresecano reklamama a ostalo samo na PPV - a nisam voljan da platim $20 po prenosu, pa sam se prebacio na poluilegalne onlajn strimove koji ne donose nikakav profit ni Berniju ni medijskim kucama. A nisam jedini na svetu koji se odlucio za ovo.

 

Posto zbog svega ovoga na papiru izgleda da je gledanost i interesovanje opalo, to nije ostalo neprimeceno medju marketinskim "magovima" koji odlucuju kuda ce da gurnu sponzorske milione multinacionalnih kompanija koje predstavljaju, pa tako imamo i problem sve manjeg interesovanja sponzora. Timovi osim par najvecih grcaju u dugovima ili su vec u bankrotu, ono sto je donedavno bilo nezamislivo se dogodilo - jedan Meklaren nije u stanju da za sebe obezbedi generalnog sponzora, pa kako ce onda manji timovi!

 

I tu se bumerang vraca Berniju. Krcag ide na vodu dok se ne razbije.

 

I onda u panici treba brzo smisliti nesto da se "popravi sou", pa se prica o medaljama, DRS, duplim poenima, vestackim varnicama, restartima iz mesta i slicnim bedastocama koje veze s vezom nemaju nego su samo izmisljena resenja za problem koji ne postoji, dok se onaj pravi problem gura pod tepih

 

1806664188_6c12600a3e.jpg



#99 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 04 November 2014 - 14:04

Brandl:

 

I can't use the words here which I muttered over the weekend when I witnessed the craziness which went on. We got lucky on Sunday with a great race, but we need a grid full of competitive cars with interesting people to talk to and about. We are live on air with Sky F1 for 14 hours per weekend, we need a lot of content, variety, back stories, and inner sanctum access. And we need that because that's what you the fans want and deserve, not just a handful of ever more dominant key players and under siege drivers because the rest have gone broke and disappeared.

 

There's enough money sloshing around in F1 to run twelve teams properly and profitably if costs are contained and the distribution is more equitable. Self-interest is understandable - that's what competitive people are paid to do - but self-interest eventually has to include the greater good of the sport too.

So the championship goes down to the wire, even if Hamilton wins this weekend in Brazil and Rosberg retires. Indeed Lewis can finish second in both races now and comfortably take the title but I very much doubt that's in his mind. Interlagos can often throw up surprises though.

 

If by chance Rosberg takes the title with a double points victory in Abu Dhabi, I suspect some of you may engage in polite and informed discussion about the merits of that...