Filozofija Svetog pisma je toliko suprotstavljenja filozofiji reinkarancije da sa njom nema gotovo ni jednu dodirnu tacku.
Smisao iskupljenja reinkaranijom potpuno obezvredjuje biblijski plan spasenja gresnog coveka na osnovu zasluga Hristove zrtve na krstu, jer ako covek moze da se "iskupi" kroz svoju karmu, Hristos je uzalud umro.
Takodje, potpuno je nepravedno da neko strada formalnim ubistvom zato sto je formalno ubio drugoga, a da ne odgovara za lose pobude sopstvenog srca, kao sto su sebicnost, mrznja, sujeta, itd.
Takodje, shvatanje da je covekova dusa bezuslovno besmrtna, te da ce on kad tad svakako izaci iz kruga karme, u sukobu je sa karakterom Bozje ljubavi prema coveku, i Njegovom postovanju covekove slobode izbora. Zamislimo muskarca koji devojci koju zeli upucuje reci: "Draga devojko, ja postujem slobodu tvoga izbora. Ne moras da budes sa mnom. Ali, ja cu tako da te tucem i ti ces tako da patis, sve dok ne budes pristala na moje zahteve!" Kako se zove ljubav na silu? ... Tako oni koji veruju u reinkarnaciju predstavljaju Bozji karakter, potpuno telesno.
Po Bibliji, covekova dusa je zajednica duha i tela:
Oh, stigli nam logičarski adventisti. Welcome.
Najpre nauči o reinkarnaciji - kakva jeste - pa onda daj prigovor. Osim toga na te prigovore već postoje odgovori u predhodnim postovim ovog topika, koje očito nisi čitala
Informacije u Bibliji nisu suprotne već različite od reinkarnacije (pogotovo od one reinkarnacije - kakva jeste). Učenje o reinkarnaicji je postojalo davno pre pojave Hrista i bilo je prisutno i veoma jako za vreme Hrista i nastavilo da postoji nakon što je on otišao (čak i kod ranih hrišćana...). Pri svemu tome sam Hrist nigde nije našao za shodno da to učenje osudi ili makar odbaci niti je to igde u celoj Bibliji učinjeno
- to čine samo oni koji o samom učenju o reinkarnaciji nemaju pojma, ili još gore imaju posve pogrešnu predstavu o njemu (kao što se vidi iz tvojih prigovora na nešto što liči na reinkarnaciju a nije reinkarnacija, već tvoja pogrešna predstava o njoj).
Ne postoji nešto kao "iskupljenje reinkarnacijom" a pogotovo ne nešto kao iskupljenje kroz sopstvenu karmu. Jer karma znači "delatnost" ili preciznije materijalistička delatnost koja donosi materijalnu posledicu (dobru ili lošu, - svejedno materijlnu) Karma nema veze sa duhovnošću, odnosi se samo na materiju. Ne postoji karmička delatnosti kojom bi se "atma" mogla spasiti. I ne spekuliši o zakonu karme ako je neko ubio nekoga on će dobiti
odgovarajuću a ne istu reakciju. A koja je odgovarajuća reakcija za svako konkretno delo ili pobudu zna vrhovni sudija, Bog a ne ja ili ti.
Atma (duša, duh žiovtni ) je večna, a ne besmrtna
- obrati pažnju i "povezi" računa
Smrt nije prestanak postojanja atme, jastva, sopstva, duha životnog, duhovne duše ili ma kako da nazoveš to što je u Bibliji tako nejasno (doduše zbog same ivične prirode "toga") definisano pa ostavlja prostor spekulacijama i logičkim igrama.
Kako god okreneš "duh se vrati Bogu, koji ga je dao". Dakle duh (i to očito duh životni) se vraća odakle je i došao - od Boga; to bi bilo najpribližnije pojmu "životne sile", (caitanye), atme ili duše u strogo tradicionalnom a ne naknadno izvedenim značenjima. Stih (Propovednik 12,7) kaže "dao", a ne "stvorio" u smislu da je nešto iz nepostojanja prešlo u postojanje. Čoveka je Bog "stvorio" (1.Mojsijeva 2,7) a duh životni koji je tom čoveku dunuo u nos je "dao" i tako je čovek, koji je prah zemaljski, postao "duša živa" biblijski, oskudno, gledano...
Odakle ti ta ideja da će se "čovek" "kad tad svakako izaci iz kruga karme"?
Pre svega duhovna duša se oslobađa materijalnog ropstva a ne "čovek" koji je samo jedan od mnogih bioloških, organskih oblika života ovde na zemlji. Učenje o karmi i reinkarnaciji tako nešto ne podrazumeva (makar ono autentično učenje). Mogućnost da se duša oslobodi sa Božije strane uvek postoji, a hoće li se to oslobođenje ostvariti ili neće zavisi od slobodne volje žvog biće; ni jedno živo biće se ne prisiljava da živi sa Bogom ili nesvesno Njega - na volju mu. Kao što rekoh nauči o reinkarnaciji kakva jeste pa onda davaj prigovore, ako ih tada bude bilo.
Po Bibliji, covekova dusa je zajednica duha i tela:
Nađi mi gde to stoji u Bibliji u formi koju ti ovde zastupaš? Da je čovek "duša živa" - s tim se slažem, može se tako reći i to nije pogrešno, kao što su i životinje "duše žive". Al da je "čovekova
duša" "zajednica duha i tela" to nisam nigde (и ћирилицом "нигде") video u Bibliji, pogotovo ne u ovom stihu koga ti navodiš kao potporu svojoj tvrdnji: Stih samo govori da je čovek sačinjen od praha zemaljskog i da je nakon što mu je Bog u nos dunuo duh životni postao "duša živa" a ne da se "čovekova duša" sastoji od "zajednice duha i tela." To je tvoje, izvedno značenje a ne neposredno značenje stiha. Neposredno značenje stiha, je teološki gledano prilično maglovito, višesmisleno u zavisnosti od toga koje značenje se pridaje određenim izrazima i sintagmama u njemu. A kada postoje jezičke, gramatičke, logičke, nedoumice značenja - šta misliš ko će da presudi? Sićušni, ograničeni ljudski um?
"A stvori Gospod Bog coveka od praha zemaljskoga, i dunu mu u nos duh zivotni; i posta covek dusa ziva." (1.Mojsijeva 2,7)"
Gde stih kaše "čovekova duša"?
Posle smrti dusa se rastavlja na elemente od kojih je sastavljena: "I vrati se prah u zemlju, kako je bio, a duh se vrati Bogu, koji ga je dao." (Propovednik 12,7)
Slično: gde ovaj stih kaže "posle smrti dusa se rastavlja na elemente od kojih je sastavljena" Reč "duša" se čak i ne spominje! u ovom stihu
, već samo reči prah i duh - a da se stih odnosi na "dušu" je tvoja
predpostavka ili može biti htenje, želja - ali ne fakt.
Samo pod određenim predpostavkama takvo zaključivanje ima svoju logičku formu, i samo formu. Međutim, sa predpostavkama ili bez njih takvo zaključivanje kakvo izvodiš nema apodiktiku (logički nužnost) već samo potencijalnu mogućnost, začinjenu subjektivnim uverenjem i željom. A budući da ne prihvatate nužnost predanja u duhovnoj spoznaji - ostajete u vakumu logičke nedoumice "mo'ž da bidne, a'l ne mora da znači"
Učenje o reinkarnaciji je autentično učenje od Boga dato, a kroz vedsko učenje i predanje. I kao što rekoh, duša je večna a ne besmrtna. Samo je Bog i besmrtan i večan. Duša je večna a samo potencijalno besmrtna.... A sloboda izbora se sastoji u izboru sa Bogom u ljubavi ili u zaboravu na Njega - pa kako kom bude.
Ajd sad al samo temu po temu, nemoj mi pisati "Rat i Mir" pa da moram davati opširne odgovore, nigde se ne žurimo.