Jump to content


Photo
- - - - -

Extreme E


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#16 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 01 March 2019 - 06:00

 

Obrati pažnju na to, da je u pitanju volja birača.
 
Partije koje su obećavale više prostora za pešake i bicikliste, kao i žestoke restrikcije za automobile u centru grada, odnele su pobedu na opštinskim izborima u velikom broju holandskih gradova.
Partije koje su obećavale (i ispunile) poreske olakšice za kupce električnih automobila, pobedile su u državnom parlamentu.
 
Bilo je, naravno, i partija koje su bile protiv, ali su te partije izgubile izbore.

 

Jedno od glavnih obecanja Doug Forda, konzervativca, pred parlamentarne izbore u Ontariju pre 9 meseci je bilo da ce ukinuti odmah povlastice za kupce elektrichnih automobila koje je pre njega uvela libtardirana vlada.

 

I to je bio najveci poraz jedne vladajuce stranke u istoriji chovechanstva. Libtardi su sa 55 mesta (od 107) u parlamentu spali na katastrofalnih, bednih 7.  :ajme:  

 

Konzervativci su trijumfovali i sa 27 mesta u prethodnom sazivu doshli do nepreyebivih 76.  :thumbs: To nije vecinska, to je 71%-na vlada.

 

Prvo shto je uradio prvi dan na poslu - ukinuo je sve povlastice za kupovinu elektrichnih automobila. Znachi 0 (nula, nishta) ni jedan yebeni cent.

 

Do tada su kupci Tesle dobijali popust od 14 hiljada dolara po kupljenom automobilu. Kroz chistu pljachku gradjana koji su placali litar benzina 10 centi vishe.

 

Znachi ……. Obrati pažnju na to, da je u pitanju volja birača.  :wicked: 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Meni nije jasno da tebi ne pada na pamet da ne zivimo svi u Holandiji. Recimo ja zivim u zemlji koja je 240 puta veca od Holandije. otrpilike isto toliko je veca i USA. 

 

Dosta ljudi putuje do posla i nazad vecu distancu nego sa kraja na kraj Holandije.

 

Googlao sam za najjeftiniji elektro automobil u Kanadi, neki Mitsubishi i-MiEV, lichi na ona vozila za invalide iz 1950-tih, skoro nishta ruznije ne videh. Kaze da mu je domet 100 kilometara, a vreme pounjenja baterije 5 sati  :frust:  :frust:  :frust: ….. I to sve za simbolichnih 28 hiljada dolara.  :rotflmao: 

 

Mora da se zajebavash?!? Pa meni je omiljeno vikend izletishte 120 kilometara daleko. Sat voznje. 

 

"Tesla" nikako nije dobar primer za električne automobile.
Ta firma se fokusira na  ekskluzivno tršište kupaca sa dubokim džepom, kao, naprimer, Ferari ili Maserati.

 

 

 

Tesla 3 je 47 hiljada dolara. Isto koliko i neki bolji modeli Golfa.

 

Maserati su od 100 do 200 hiljada, a najjeftiniji Ferarri je 230 hiljada.

Meni to ne lichi na istu klasu. Ali, ako ti kazesh ……. mozda je tako u Holandiji.  :D


Edited by Denis Jasharevic, 01 March 2019 - 06:11.

  • 0

#17 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 01 March 2019 - 13:17

"volja biraca" se mnogo kvalitetnije agregira kroz individualne odluke na trzistu.

 

I ja, zapravo, pričam o tržištu, zato sam se i našalio oko diktatora i komesara.
 
Tržište je tu, stiglo je, naveo sam primer Norveške.
Tamo je najprodavaniji auto 2018  bio Nissan Leaf, 100% električan. I to ne najprodavaniji električni auto, već najprodavaniji auto u svim kategorijama.
U vrhu su i potpuno električni VW e-Golf, Renault ZOE  i BMW i3.
 
Tržište se menja i otvaraju se novi segmenti, puni zainteresovanih kupaca.  Ozbiljne firme, koje misle unapred, na vreme uleću sa proizvodima prilagođenim željama kupaca i ostvaruju profit.
 
Shell Oil je, recimo, na vreme uložio u ekspertizu za izgradnju vetroparkova, pogotovo onih na moru (jer imaju veliko iskustvo sa podmorskim bušotinama i morskim paltformama).
Sada grade vetroparkove "Borselle III i IV" u Severnom moru. Treba da budu završeni 2021 i davaće u proseku oko 3000 GWh godišnje. Oni će tu struju da prodaju, neće je deliti za džabe.
Imaju i neke velike projekte u SAD.
Eto, umesto da tvrdoglavo ostaju "naftaši", žele da postanu firma za prodaju svih vidova energije, od nafte i gasa do električne struje i vodonika.
 
Da se vratim na "Extreme E", slažam se sa Alenom Šmitom. Formula 1 je znatno unapredila auto industriju i donela bezbroj inovacija, koje su uvek godinu-dve kasnije stigle i u obične automobile.
Ako "Extreme E" postigne sličnu popularnost i privuče velike kompanije, i tu će biti inovacija, koje će se kasnije primenjivati u celoj industriji.

Edited by yossarian, 01 March 2019 - 13:19.

  • 0

#18 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 01 March 2019 - 14:46

:rotflmao: Kakva leftistichka sprdnja  :lol+:

 

Kao primer ekoloshke svesti i "libtardiranog napretka" se navodi zemlja koja je medju top 5 izvoznika nafte na svetu, chije bogatstvo potiche gotovo iskljuchivo od nafte (ranije, sada je se sa tim parama lako kurchiti) , chini chak i danas 22% GDP-a i 67% ukupnog norveshkog izvoza.  :rotflmao:

 

Yebote ……..  :frust:

 

I sve se to zachini ljutim leftistichkim zachinima kako je Norveshka potencijalno "trzishte" sa populacijom od 5 miliona. Malo predgradje u Indiji i Kini. A 3 milijarde ljudi tamo bi ubilo bliznjeg za jednog Yugo 45!  :rotflmao:


Edited by Denis Jasharevic, 01 March 2019 - 14:51.

  • 0

#19 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 01 March 2019 - 15:26

Meni bi Norvezani, koji chine 0,07 % svetske populacije, bili sasvim kul kada bi prekinuli eksploataciju nafte i tako pokazali ostatku sveta kako su napr(e)dni.  :s_d:

 

S obzirom da mudro biraju vec godinama desnicharsku vladu i OPET su pre par meseci izabrali konzervativce da ih vode u buducnost, a ne libtarde ……….. meni se, iz vashe levicharske perspektive, chini da se oni:

 

1. Izivljavaju sa parama od nafte i dobrim zivotom na rachun vas levichara i zajebavaju vas

 

2. Vi levichari bi trebali da budete protiv Norveshke, a ne da je navodite kao "svetli primer"  :rotflmao: i propagirate ih.

 

Ali vama je laz u krvi.  :wicked: Ne ide da hvalite Venecuelu ….. zar ne?  :rotflmao: I oni imaju nafte …….. mnogo vishe od Norveshke  :rotflmao:

 

A ne kupuju nikakve automobile, kamoli elektrichne ...... nemaju 'leba da jedu!!!


Edited by Denis Jasharevic, 01 March 2019 - 15:27.

  • 0

#20 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 01 March 2019 - 15:36

:rotflmao: Kakva leftistichka sprdnja  :lol+:

 

Kao primer ekoloshke svesti i "libtardiranog napretka" se navodi zemlja koja je medju top 5 izvoznika nafte na svetu, chije bogatstvo potiche gotovo iskljuchivo od nafte (ranije, sada je se sa tim parama lako kurchiti) , chini chak i danas 22% GDP-a i 67% ukupnog norveshkog izvoza.  :rotflmao:

 

Yebote ……..  :frust:

 

I sve se to zachini ljutim leftistichkim zachinima kako je Norveshka potencijalno "trzishte" sa populacijom od 5 miliona. Malo predgradje u Indiji i Kini. A 3 milijarde ljudi tamo bi ubilo bliznjeg za jednog Yugo 45!  :rotflmao:

 

U toj Kini je 2018 prodato 23 miliona novih privatnih automobila, blagi pad u odnosu na 2017, kada su Kinezi kupili 24 miliona. Blagi pad - "samo" milion komada manje.

Al dobro, ipak je tri puta više nego pre samo deset godina. Još 2008 je u Kini prodato samo 6 miliona novih automobila.

Broj električnih u Kini je porastao od 50,000 2014 na deset puta više - 500,000 u 2018. za samo četiri godine.

Plan kineske vlade je da prodaja električnih automobila sledeće godine dostigne 2 miliona godišnje.

Tržište... ko ima spreman proizvod, imaće i profit.



Samo taj jedan model koji sam pominjao, Nissan Leaf, je prodat u 130,000 komada u USA, 100,000 komada u Japanu, 100,000 u EU. A relativno je nov model.
Košta oko 30,000 dolara u SAD i sasvim je prostran i komotan auto. Radijus je oko 250 kilometara od kuće i nazad, bez punjenja.
Napuni se za sat vremena od 0 do 80% na specijalnom punjaču ili za sedam sati na običnom. Ima kome je to taman po meri.




A Norveška - pa je li nafta odjednom postala nešto loše, da li je to sramota prodavati? Pa nije to heroin, već jedna od najkorisnijih sirovina.
Zapravo, toliko je korisna u industriji materijala, farmakologiji i hemijskoj industriji da je pomalo glupo da se sagoreva radi energije.

Ti Norvežani su očigledno budale. Od tolike nafte, oni se greju na struju i koriste struju u fabrikama. Koriste triput više struje po glavi stanovnika od EU.
I opet, od tolike nafte, oni 98% struje dobijaju iz hidroelektrana i vetropasrkova, a samo 2% iz fosilnih goriva.

Zaista budale.


Edited by yossarian, 01 March 2019 - 15:41.

  • 0

#21 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 01 March 2019 - 15:38

dupli post


Edited by yossarian, 01 March 2019 - 15:39.

  • 0

#22 bohumilo

bohumilo
  • Members
  • 1,267 posts

Posted 01 March 2019 - 17:50

 

I ja, zapravo, pričam o tržištu, zato sam se i našalio oko diktatora i komesara.
 
Tržište je tu, stiglo je, naveo sam primer Norveške.
Tamo je najprodavaniji auto 2018  bio Nissan Leaf, 100% električan. I to ne najprodavaniji električni auto, već najprodavaniji auto u svim kategorijama.
U vrhu su i potpuno električni VW e-Golf, Renault ZOE  i BMW i3.

 

Nemam nista protiv, ukoliko proizvodjaci elektricnih automobile uspeju da bez pomici drzave (bilo u vidu subvencionisanja ili u vidu zabrane konurencije) naprave bolji proizvod (u bilo kojem smislu u kojem kupci drze da je vazan za njih - lepsi, pouzdaniji, jeftiniji, jaci, brzi, izdrzljiviji, laksi za upravljanje, stedljiviji, cistiji, bolji za okolinu...),  u tome je smisao istinskog napretka...


Edited by bohumilo, 01 March 2019 - 17:53.

  • 1

#23 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 01 March 2019 - 18:52

Pa ja nisam znao da su Norveshka i Kina vec u levicharskoj svetloj buducnosti, tj. komunizmu. A kada ce ukinuti koncentracione logore? Vidim da grade ubrzano nove, proshiruju kapacitete, trebace im Xaxaxaxa

Nisam znao da se Norveshka nafta prodaje samo za "plemenitu upotrebu". Mora da je ofarbaju u neku boju kako niko sluchajno ne bi sipao u auto ili traktor ne daj boze.

Mi u Kanadi smo 4 proizvodjach u svetu, iza USA, Saudi i Rusije. I prodajemo je masovno ko god hoce da plati i shta god s njom hoce da uradi, pa neka je i zapali.

E sad ....... Zashto bih ja morao da prihvatim "planove komunistichke partije Kine" i usaglasim se sa njima? Pa josh i verujem u nju i njene petoletke?

Pa ja nisam verovao ni Savezu Komunista Jugoslavije? Ne verujem ni danas libtardiranoj partiji Kanade. Verujem u sebe.

Jel im ja branim da kupe 2 miliona elektrichnih automobila? Boze sachuvaj. Neka kupe 200 miliona. Ja cu i dalje da vozim svoj Cadillac, neshto se rashtelovao u poslednje vreme sad mu je prosek 17-18 litara ..... Xaxaxa

Samo vi grabite u buducnost sa Kinezima ....... Trump i ja ostajemo ovde, u proshlosti.

Srecan vam put! Pishite kad stignete!

Edited by Denis Jasharevic, 01 March 2019 - 18:55.

  • 0

#24 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 01 March 2019 - 19:33

Iz primera Norveške si mogao da zaključiš da ekologija i komunizam nemaju veze jedno s drugim.
 
 Norveškom vladaju desničari (kao i Holandijom, imala je jednu jedinu većinski levu vladu u celoj istoriji parlamentarizma - negde, ako se ne varam 1974, mrzi me da googlam da li su izdržali ceo mandat).
 Opet, obe države posvećuju veliku pažnju očuvanju prirode, a i pristupačnom zdravstvu, školstvu, pomoći nezaposlenima...
Dakle, desničari.
 
 Desničari, a komunjare?
 
 Pa nisu, dojadila mi je ova vaša mantra po kojoj su ekologija i država blagostanja izum Marksa i Engelsa. 
 Jednostavno, nije tačno, pioniri tih ideja su bili upravo desničari.
 
 Istočnoevropski komunisti su ekološki pokret sedamdesetih i osamdesetih dočekali sa žestokim neprijateljstvom.
 Za njih je to bila još jedna "Zavera kapitalista", čiji je cilj bio da zavede zdrave snage u društvu i stvori otpor neophodnoj industrijalizaciji i "putu u komunizam".
 Najveći i najdugotrajniji ekološki zagađivači su uvek bili u zemljanama komunizma. I dan danas ljudi imaju muke da ublaže štetu - u svim istočnoevropskim zemljama, a o SSSR-u da ni ne pričamo.
 
 
Sećam se da sam kao klinac čitao o problemu nemačkih šuma - drveće pored autoputeva  se masovno sušilo.
Uveli su zakon o bezolovnom benzinu i katalizatorima i sušenje šuma je stalo.
Nerstalo jer i mnogo bolesti vezanih za udisanje olova i drugih štetnih materija.
 
Ko je na dobitku?
Svi.
 
Ko je na gubitku?
 
Niko.
 
Što sde tiče današnje Kine, ona je posebna priča.
 
 Kinezi su tehnokrate, većina vrhuške je, pre nego što su ušli u politiku, stekla diplome naučnih i tehničkih fakulteta.
 Razumeju se u brojke i naučne činjenice - zato im je jasno da Kina ne može da napreduje ako stanovništvo, umesto da radi, boluje od raznih trovanja povezanih sa zagađenjem.
 Gube se pare, gube se radni sati, pare se troše umesto da se stvaraju.
 
 Ima ih milijardu i po, treba valjda nešto ostaviti i deci i  unucima....

  • 0

#25 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 01 March 2019 - 22:50

Opet ti kazem..... Ja nemam nishta protiv progresa..... Ja imam protiv toga da mi se progres namece i to zavlachenjem progresivne ruke u moj dzep. Posebno sam alergichan na sunovrat mog zivotnog standarda / life style-a da bi "nam svima bilo bolje". Jer ono shto je tebi bolje moze biti moja nocna mora. Meni progresivci prebacuju shto jedem meso, jer krave prde pa ih globalno zagrevaju. Ja kazem dobro je shto prde, to znachi da su zdrave. Ne bi valjalo da ne prde, znachi da su bolesne, a to meso ne valja onda.

Prihvati diversity :).

Ali neshto nije u redu ako morash da me ubedjujesh kako je neshto "napredno", Kao shto ti je Bohumilo vec objasnio.

Evo ovaj internet naprimer. Niko meni nije trebao da zavrce ushi da bih ga prihvatio. Naprotiv, ja sam trchao i uplacivao po 10 preskupih sati da bih ga koristio - jer sam ja hteo.

Mozda dodje vreme da odem u dealership i sam izaberem elktrichni auto umesto benzinca ....... Nikakva Norveshka, a posebno komunistichka partija Kine nema sa tim apsolutno nishta. Kada prestanu da jedu nazivo odrane i u kljuchalu vodu ubachene pse onda cu sa njima da razgovaram kao sa ravnooravnim ljudima. Do tada ..... Sikter more! I vi i vash progres.

Edited by Denis Jasharevic, 01 March 2019 - 23:17.

  • 0

#26 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 10,018 posts

Posted 02 March 2019 - 00:54

 

Iz primera Norveške si mogao da zaključiš da ekologija i komunizam nemaju veze jedno s drugim.
 
 Norveškom vladaju desničari (kao i Holandijom, imala je jednu jedinu većinski levu vladu u celoj istoriji parlamentarizma - negde, ako se ne varam 1974, mrzi me da googlam da li su izdržali ceo mandat).
 Opet, obe države posvećuju veliku pažnju očuvanju prirode, a i pristupačnom zdravstvu, školstvu, pomoći nezaposlenima...
Dakle, desničari.
 
 Desničari, a komunjare?

 

E da ….. ma jasno je meni za te desnichare kod tebe u Holandiji, Holandjani su najinteligentniji evropski narod, nego mi nije jasno kako se ti medju njima snalazish jer si ovde slavio Ernesta Che Guevaru i isticao kako je veliki chovek. Osim shto i nije bash bio veliki, tachnije dugachak jer su ga izmerili kad su ga skenjali, 1.75m, bio je i masovni psihopatoloshki ubica.

 

Nisu ni svi desnichari isti ……. evo recimo predsednik Trump ……. on uopshte nije desnichar  :rotflmao: , samo se folira. Shto ne znachi da je levichar ……. pa nije bash toliko losh.  :wicked:


Edited by Denis Jasharevic, 02 March 2019 - 00:55.

  • 0

#27 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 02 March 2019 - 11:04

...

 

Attached File  autonomni auto 2.jpg   69.74KB   0 downloads

 

...


  • 0