Jump to content


Photo
- - - - -

Extreme E


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,527 posts

Posted 26 February 2019 - 21:20

7DbZdqj.jpg

 

 

Extreme E je novo takmičenje koji donosi novi radikalni koncept utrkivanja. Zbog prirode takmičenja i jake poruke koje ono nosi temu nisam otvorio u motorsport pdfu nego u Prirodi i Ekologiji.

Gil de Ferran (CEO Ekstreme E) i Alehandro Agag (CEO FE) su došli do ideje o novom takmičenju koji će kao i Formula E uzdrmati motorsport u smislu donošenja zelene tehnologije na globalnom nivou. Platforma su modificirana električna SUV vozila s dva FE elektromotora uz mnoštvo konstruktora koji smeju menjati oblik šasije te neke sitnarije unutar samog vozila.

Automobili će demonstrirati koliko se može gurati tehnologija električnog automobila do samih granica, od ledenog Sjevernog Pola pa do nepristupačnog terena Amazonske Prašume te ektremnih vrućina Sahare te na koncu zagušljivog vazduha Himalaja.

Ektreme E ima za cilj buđenje svesti na globalnom nivou o tome koliko je čovečanstvo uništilo neke delove planete Zemlje te će utrke biti baš na takvim mjestima. Tipa, uništene prašume Amazona, polarne kape koje su svake godine sve manje, pustinje Sahare koje se sve više šire zbog gubitka šuma i sl, povećanje vodostaja Indijskog Oceana koji guta ostrva i na kraju Himalaje koje gube glečere te se uništavaju zbog nagomilanog smeća.

Utrke će se voziti po konceptu Mundijala, vozači će biti podeljeni po grupnim fazama koji će se trkati na brzincima dugim oko 10km a kasnije kada se sve odluči prelaze na faze četvrtine finala, polufinale te na koncu finale. Sve naravno će biti odvoženo na zasebnim brzincima.

Prenos neće biti uživo, nego će se objavljivati sadržaj koji ćese sastojati od reportaže o uništenim delovima terena, pomaganju lokalnih ljudi te na koncu skraćene snimke odvoženih brzinaca te proglašivanje pobednika.

Ove godine će biti poznat izgled prototipa te kako će to čudo izgledati na stazi, iduće godine biće poznati konstruktori te njihovi automobili a inauguralna utrka se očekuje početkom 2021. godine.

Jedna od unikatnosti ovog takmičenja je i sam padok koji će biti mobilan odnosno putovaće po cjelom svetu. Radi se o brodu RMS St Helena koji će imati platforme na kojem će kontruktori pripremati automobile te VIP ložu i naravno prostor za spavanje te kancelarije.


  • 1

#2 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 27 February 2019 - 00:45

...

 

Opet neki sumnjivi likovi koji bi da kupe vrhnje sa ekoloskog / klimatskog mleka, jednostavno govoreci - jos jedna vulgarna jurnjava za parama, to jest - prodaja M za B! 

 

Vrlo mi je sumnjiva ta njihova zvaka oko 'elektricne tehnologije' - kada ce sve, osim te sumnjive auto skalamerije biti na klasican pogon, klasicni zagadjivac, plus gomila likova koji ce ostavljati tone djubreta iza sebe. Sve ce se dovoziti brodovima, kamionima, helikopterima, a ne znam sta ce sa djubretom? Mogu da ga zakopaju u Sahari i prasumi - a Sev. pol / Himalaji? Vozice 'bio' klonjare sa sobom i vracati ih u civilizaciju?

Citav taj 'projekat' je nesuvislo lupetanje i nonsens.

 

Btw, na Himalajima vazduh nije 'zagusljiv', vec - razredjen.

 

Licno mislim da je to grupica sitnih manipulatora koji bi malo da obnove posrnulu karijeru, wannnabe profitera.

Koliko price da b i se vulgarno reklo finasijerima: we want your money!

 

Sto se tice 'jake poruke / globalne ekoloske svesti'  :ajme:  - mislim da cu to da preskocim. Smorili su.

 

Moja 'ekoloska svest' ne ide dalje od dvorista zgrade u kojoj zivim, gde ocekujem da bude sto manje djubreta -  da se kontejneri redovno prazne, a vlasnici cetvoronozaca skupljaju 'suvenire' svojih ljubimaca.

Nista vise.

;)

 

...


  • 0

#3 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,527 posts

Posted 27 February 2019 - 16:53

Ima puno stvari koje radi Alehandro Agag u vezi električnog pogona i budućnosti istog. Davne 2011. je osnovao FE uz pregršt noviteta koji su uzdrmali motorsport do temelja. Ovo je možda najhejtaniji vid oblika motorsporta u tom svetu. Isti lik je uz Smidlova osnovao Roborejs, prvo ikad takmičenje autonomnih bolida. Ove godine voziće se inauguralna trka.

 

Prvi bolidi FE koji su debitirali septembra 2014. u Pekingu su se punili putem generatora koji se pogoni glicerinom (tu stvar mož piti slobodno!). Ceo "vozni park" unutar padoka uključujući inspekcijsko vozilo od naših komšija Rimac pa do medicinskog i sigurnosnog vozila BMW I3 i I8 te naravno bolidi. Sve se to puni spomenutim glicerinskim generatorom.

 

Suludo je očekivati da će baš sve biti opremljeno električnim ppogonom, tipa mašinerija koja gradi stazu unutar centra grada i ostalo.

 

Misliš da će ovakva kompanija ostavljati tone smeća na svakoj trci? To je nemoguće, spominje se priča oko pomaganju lokalnog stanovištva stoga mislim da imaju načina i za reciklažu istoga. Mogući dogovori s lokalnim firmama za reciklažu, čitao sam u Nacionalnoj Geografiji o recilaži plastike širom sveta i skoro svugde postoji neki način reciklaže.

 

Ono za vazduh Himalaja, to je bio tipfeler jerbo ponekad pišem na forumu umoran ko pašče.


  • 0

#4 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 27 February 2019 - 18:47

...

 

... ima puno stvari koje radi Alehandro Agag u vezi električnog pogona i budućnosti istog ...

... glicerinskim generatorom ...

... (tu stvar mož piti slobodno!)

... umoran ko pašče.

 

 

Jel to onaj lik iz skandala Gürthel?

 

Kakav ti je to 'glicerinski generator' - nesto za 'elektronske cigarete'?

:lol+:

 

Nesto si ti lose preveo, pa u postu imas nedoslednosti.

Btw, onaj 'glicerin' iako je 'malotoksican' ti ne bih savetovao da pijes.

 

Rekoh, citava ta stvar mi zvuci kao jos jedna 'shema' za namicanje novca od investitora. Licno ja (da me neko pita) u to ne bih ulozio ni dinar.

 

Znas, postoje odredjeni zakoni u nauci (ne bih o tome), pa i neizbezni zdravi smisao - 'iz nicega ne biva nesto' i 'sve sto se spaljuje ne nestaje bez traga'.

 

Da bi proizveo taj 'glicerin' u vecem obimu moras koristiti hemijske procese, a u osnovi je nafta / gas. A u manjem obimu moze i u labu - no to isto kosta.

 

Takodje, za sada koliko sam upoznat - ne postoji 'ekoloski' proces proizvodnje motora sa unutrasnjim sagorevanjem, pocev od vadjenja i prerade rude, pa do metala / obrade i sl.

 

To je kvadratura kruga, neka vrsta pomodne 'ekoloske alhemije'.

;)

 

Sad ce bas likovi iz tih pustih regiona da jurnu i da rade na reciklazi tudjeg otpada. Nemoj mi ni dolaziti, ni donositi svoje 'aut-omoto cirkusko' djubre - pa nece niko morati da ga reciklira.

 

Taj ti je Agag samo jos jedan plejbojski 'rubirosa' tip.

 

Nije da sam indiskretan, no cisto onako iz zezanja - a od cega si umoran?

Od voznje 'komjuterskih trka'?

;)

 

Attached File  g25_setup.jpg   36.04KB   0 downloads

 

...


  • 0

#5 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,527 posts

Posted 27 February 2019 - 20:03

Nisam loše preveo, eo link o tome:

 

https://cleantechnic...-run-glycerine/

 

Iako misliš da ni to nije najzelenije rešenje to je ipak najzelenije moguće rešenje koje je moguće implementirati u top jednosed takmičenje na struju. Cilj je postignut, zeleniji su od na primer F1 koja je tek nedano uvela hibride.

 

FE je trenutno najzelenije top motorsport takmičenje na svetu.

 

Ekstrim E će dići još jednu stepenicu više.

___________

 

Zandnja rečenica, mislim stvarno. Ako već želiš znati radim u Aptivu u NSu već par godina.


  • 0

#6 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 27 February 2019 - 20:53

...

 

Ajde da i ja kazem 'zadnju recenicu'.

 

Zutu banku ne dajem na auto-moto trkacke budalastine i tupadzije!

Pogotovo grebatore za tudje pare i njihovu lobotomiranu rulju 'pristalica'.

Pa ni za 'ucveljene'

 

Attached File  formula1crying-hero.jpg   35.18KB   0 downloads

 

To je bolescina - moderno gladijatorstvo.

:rotflmao:

 

Ideja 'hibrida' je 'ni riba ni devojka', samo jos jedan pokusaj da se izmame velike pare, i podgreje prevarantska tastina raznoraznih fantadjira / idiJota koji su se zaglavili u 'ekoloskom / klimatskom zelenilu'.

Maloumnici.

 

'Elekticni automobil' postoji s kraja XIX veka, pa nije nesto uznaredovao.

Elektricni pogon jeste - no to nije za trke, mada moze biti vrlo brz i vrlo efikasan.

I apsolutno, abnormalno skup. Ne toliko sam 'pogon', koliko infrastruktura.

 

I opet ne moze bez stuje / uglja / nafte / gasa, jer niko jos nije smislio nista ekonomicnije.

A sanitarne norme / reciklaza  - to je polje za zakonodavca.

 

Koliko mi se cini - svet jos nije spreman da placa skupe eksperimente, a sto se tice glupih igracaka - taj automoto / aero cirkus ionako traje vrlo kratko i ima ogranicenu publiku.

 

Cilj mu je jedino da pospesi prodaju proizvoda sa unutrasnjim sagorevanjem.

 

Pogledaj na sta lice parkinzi pored nekog auto-motodroma.

 

Attached File  I500_ParkingMap.jpg   143.56KB   0 downloads

 

Zamisli samo koliko je tu parkirano 'elektro / hybridnih' auta!

 

Few.

B-)

 

...


  • 0

#7 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,527 posts

Posted 27 February 2019 - 21:00

Makar se nešto radi povodom toga, tu je motorsport koji služi proizvođačima da razvijaju pogonske jedinice (bilo hibrid, bilo na struju) te kasnije implementiraju sličnu stvar u porodične/sportske automobile.

 

Ne znam gde sam čitao ali jel to neki veliki evropski gradovi u potpunosti zabranjuju benzinaše oko 2040. godine ili sl.

 

To znači da se električni pogon "primio" i dovoljno razvio da se može naveliko koristiti na globalnom nivou.

 

Kolega, jel si ti možda prikriveni Džeremi Klarkson :D


  • 0

#8 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 27 February 2019 - 23:20

...

 

Hvala na komplimentu - nisam JC.

 

Sto se tice 2040 - me malo zanimaju te gluparije. To je iznad mog limita - 2025.

:rolleyes:

 

Neko zivotno iskustvo me uci da budem skeptican prema reklamnim bookletima, kao i futuristickim predvidjanjima.

 

Odavno sam izasao iz uzrasta kad se horski pevala himna / decija pesmica: 'Hej seleniti!

To je bilo sredinom 60-ih.

:D

Vidim ljudi jos nisu na Marsu, mada neki kao da su pali sa njega!

 

Ako pogledas internetske podatke oko 'tesle' videces da je skup, malo prelazi sa punjenjem, nepraktican, sa povecim 'mrtvim teretom' / 'bakterijom', uzasno skup u eksploataciji ... i opasan.

Znam, reci ces - bice jednog dana! So be it - moze i bez mene. 

^_^

Jeste da mu neki hvale ubrzanje / izgled - no nije za viseclanu porodicu za neko kampovanje / putovanje, pa ni izlet. Osim ako nisu otkaceni milioneri. 

(samo kad se setim sta sam sve nosio u 'planinsku vikendicu / na pecanje' :unsure:)

 

Cena od 35 i vise tisuca je zastrasujuca - samo rasteruje eventualne kupce.

Znam da I. Mask hoce da zaradi i da se naplati, no posle nekih njegovih izjava - bio bih jako skeptican.

Kada covek pogleda sta za te pare moze da se pazari - vise je nego jasan izbor obicnog kupca.

 

Nemam ja ni para, ni vremena ni zelje da se zamajavam / doprinosim 'buducnosti'.

A i da imam para nikad to sokocalo ne bih kupio.

 

Onaj auto-moto cirkus mi nista ne znaci.

:whistle:

 

...


  • 0

#9 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,527 posts

Posted 28 February 2019 - 18:13

Opet pišeš kao da si Klarkson, sumljiv si mi kolega :lol+: Pogledaj zadnju epizodu The Grand Tour koja je izašla pre nedelju dana, istu temu su glatko dovatili...

 

U njoj Džeremi je rekao jednu jako dobru rečenicu:

 

"ko još ima vremena čekati 45 minuta da se napuni auto"

 

Potpuno ga podržavam u toj konstataciji. Elektro pogon je još uvek "mlada tehnologija" i jedini kamen spoticanja je ta baterija. NIO, kinesk akompanija, je razvila hiperautomobil koji je par sekundi sporiji od Meklaren Sene ali proces menjanja baterije zahteva jedan tim ljudi.

 

Elekto pogon je kul, skladište nije. I to će se razvijati ovih godina u Formuli E te u Ekstreme E.


  • 0

#10 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 28 February 2019 - 19:08

...

 

A sto ti uporno pises o meni?
Kakav te JC spopao?
 
Bice da si utanjio sa argumentima pa si se utatajski bacio u patetiku, nalik na slicke koje kacis.
Pojma nema sto bi ti meni prorokovao - kad ja na to ne dajem zutu banku. 
 
Sve sto si napiskarao to je nesto sa 'stapa i kanapa'. Verovati da ce normalni pohrliti da ulazu svoje pare u somnanbulne ideje par marginalaca, ili da gledaju ucesnike - sociopate koji imaju 'death wish' i kojih su pune citulje - vise je nego smesno.
 
Mene, kao fenomen, eventualno interesuju smorovi koji papagajisu oko 'klimatologije', jer se tu mogu naci raznorazni 'z_obretkovici'.
;)
 
Vidi, ne zanima me 'mlada tehnologija', ni F1 cirkus, ni ekstremno agresivni ludak Sena (niji ni cudno da je tako skoncao), ni kineska kompanija (nema carobne baKterije, tamo se suocavaju sa krizom), ni 'kul pogon', ni skladista, niti, taman posla ExtremeE.
:-1:
 
To je samo navijacko prezvakavanje, a do toga mi je stalo kao do masnorepih ovaca sorte 'kardasijan'.
Bolje je da si se njima posvetio ... tvrde neki - uzbudljivije je.
 
Pa evo nesto extremno za tebe.
 
Attached File  kardashijanke.jpg   85.48KB   1 downloads
 
:rotflmao:
 
...

  • 0

#11 bohumilo

bohumilo
  • Members
  • 1,262 posts

Posted 28 February 2019 - 19:57

Ne znam gde sam čitao ali jel to neki veliki evropski gradovi u potpunosti zabranjuju benzinaše oko 2040. godine ili sl.

 

To znači da se električni pogon "primio" i dovoljno razvio da se može naveliko koristiti na globalnom nivou.

 

 

Upravo suprotno, to znaci da se NIJE dovoljno primio i razvio! Nova tehnologija, po definiciji, ne trazi da se zabrane konkurentske tehnologije, nego, opet po definiciji, pruza vecu vrednost pa je zbog toga ljudi sami prhvataju.


  • 2

#12 Denis Jasharevic

Denis Jasharevic
  • Members
  • 9,767 posts

Posted 28 February 2019 - 20:38

Neki gradovi u Kaliforniji su vec zabranili upotrebu mozga 2016.

Shto ne znachi da ih treba slediti, naprotiv.

Mislim, shta je svrha e-mobila kada smo obaveshteni da imamo josh Samo 12 godina zivota na zemlji?

A oni planiraju za 2040? Budalashtina.

Evo pitaj OAC :). Ona bi sve pozabranjivala. Jer i proizvodnja e-mobila zagadjuje kao i radjanje dece.

Ona je doshla Iz dzungle i sada bi da nas sve poshalje tamo.

______________

Sigurno da ti e-mobili imaju nekakvog smisla, niko to ne poriche. Medjutim, entuzijazam oko njih bi morao biti umereniji. Od par stotina ljudi koje poznajem ne znam nijednog da je pazario hybrida, kamoli nepraktichnu elektrichnu igrachku od 100 tisuca dolara, zvanu Tesla.

Vladala je ovde euforija i oko nekakvih "samovozecih" koje samo treba da pazish da nekoga greshkom ne ubiju ..... Ili tebe, vozacha. Oni "sami voze", tvoje je samo da preuzmesh krivichnu odgovornost ili bar moralnu za nechiju smrt. :)

Ne videh nijedan do sada. A sudeci po sve redjim novinskim chlancima odustalo se od "samovoznje", tj. testiranja su zabranjena.

Kinezi preuzeli buducnost automobilskih baKterija koje ce trajati i trajati?!? Bash lepo od njih. Znachi i Oni imaju Kurir i Informer?

A kako bi bilo da naprave prvo jednu prosechnu alkalnu AA od 1,5V koja ce preziveti 2 sata igranja na XBOX-u ? :)

Edited by Denis Jasharevic, 28 February 2019 - 20:43.

  • 0

#13 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 28 February 2019 - 21:33

Upravo suprotno, to znaci da se NIJE dovoljno primio i razvio! Nova tehnologija, po definiciji, ne trazi da se zabrane konkurentske tehnologije, nego, opet po definiciji, pruza vecu vrednost pa je zbog toga ljudi sami prhvataju.

Obrati pažnju na to, da je u pitanju volja birača.
 
Partije koje su obećavale više prostora za pešake i bicikliste, kao i žestoke restrikcije za automobile u centru grada, odnele su pobedu na opštinskim izborima u velikom broju holandskih gradova.
Partije koje su obećavale (i ispunile) poreske olakšice za kupce električnih automobila, pobedile su u državnom parlamentu.
 
Bilo je, naravno, i partija koje su bile protiv, ali su te partije izgubile izbore.
 
 
 
Kada sam pre nekoliko godfina u svojoj ulici video prvi stubić za punjenje električnih automobila, iznenadio sam se.
Danas ih ima toliko, da ih više ni ne primećujem. Svuda su, na svakom ćošku.
 
"Tesla" nikako nije dobar primer za električne automobile.
Ta firma se fokusira na  ekskluzivno tršište kupaca sa dubokim džepom, kao, naprimer, Ferari ili Maserati.
 
Firme kao Renault, Nissan ili Volksvagen, prodaju desetine običnih modela, pristupačnih svačijem džepu.
Volksvagen je obećao da će njihov 100% električni "golf" uskoro imati istu cenu kao i "golf" benzinac.
 
Renault prodaje male automobile u rangu modela "clio", prodaje  iporodična vozila nalik Toyoti "Prius", kao i nekoliko tipova kombija za majstore i male privrednike. 
Idu kao alva - jer je cena struje smešna u poređenju sa cenom dizela ili benzina, a pokretnih delova skoro nema, što se vidi i u troškovima za popravke kvarova - duplo su manji.
Za  jednog vodinstalatera ili električara, koji svoj kombi sa alatom po ceo dan voza po gradu od mušterije do mušterije, električni kombi nije stvar ideologije, već ozbiljna ušteda.
 
 
Naleteo sam na podatke o prodaji novih automobila u Norveškoj.
Samo trećina su benzinci i dizelaši.
Trećina su 100% električni, a preostala trćina hibridi (električni, sa pomoćnim benzinskim motorčićem od par stotina kubika).
 
Norveška nije u EU, tako da teorije zavere o zlim briseskim birokratama odmah padaju u vodu (kao i teorije zavere u slučaju gradova koji zabranjuju automobile - to je stvar grada i o tome se ne pita čak ni nacionalna skupština, a kamoli Brisel).
 
Koji je to zli diktator naterao dve trećine Norvežana da kupe električne automobile ili hibride?
 
Pa niko, sami su birali.
 
Autoindustrija ne ulaže milijarde u razvoj električnih automobila zato što ih neko na to tera, vać zato što u tome vide novo tršište, puno zainteresovanih kupaca, koje im donosi mogućnost da uvećaju profit.

  • 1

#14 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,032 posts

Posted 28 February 2019 - 22:36

...

 

... partije koje su obećavale ... odnele su pobedu na opštinskim izborima ... 

... partije koje su obećavale ... pobedile su u državnom parlamentu ... 
... bilo je, naravno, i partija koje su ... izgubile izbore ...
... autoindustrija ne ulaže milijarde u razvoj električnih automobila ... zato što u tome vide novo tršište ... koje im donosi mogućnost da uvećaju profit ...

:huh:

 

Ljudska glupost je beskrajna, a pamet nije. Nije bezgranican ni 'profit'.

Tesko da neki pretpostavljeni profit od elektromobila moze zameniti realan profit od automobila sa motorima sa unutrasnjim sagorevanjem.

 

Attached File  izgoreli elektroauto.jpg   88.43KB   0 downloads

 

Ovaj je goreo dva puta.

Jednom tokom manjeg sudara, a onda 'posle popravke' - samozapaljenje.

(to je usled konstrukcije baKterije gde su katode / anode, u cilju smanjenja tezine, odvojene tankim polimernim 'separatorom' i gde svaka, pa i najmanja naprslina dovodi do pozara)

 

O likovima koji su se navadili na pomodnu reklamu - ne bih ih.

Njihove pare, njihova briga. Nisam mali privrednik, a ne zivim ni u norge, ni u olandiji.

;)

 

Attached File  otpao sa ringispila 2.jpg   62.67KB   0 downloads

 

...


Edited by Kinik, 28 February 2019 - 22:37.

  • 0

#15 bohumilo

bohumilo
  • Members
  • 1,262 posts

Posted 28 February 2019 - 23:46

 

 

To sto je nesto "volja biraca" (ja sam skeptik cak i po pitanju postojanja necega ovakvog u kontekstu politike, "volja biraca" se mnogo kvalitetnije agregira kroz individualne odluke na trzistu) je irelevantno za moju polu-saljivu repliku na tvrdnju kolege da je zabrana benzinaca dokaz su elektricni automobili zreli da preuzmu. Zabrana je zabrana, bez obzira da li je uveo kralj ili "volja biraca", i ona je dokaz da automobili na benzin i dizel jos kako imaju da ponude vrednost korisnicima, a da elektricni automobili moraju da se pomazu odozgo, subvencionisu i proteziraju zakonskim regulacijama iz ideoloskih/religijskih razloga. Inace, nemam nista protiv elektricnih automobaila per se, vozicu se u njima cim mi to bude najbolja od dostupnih opcija.

A ne secam se da sam nesto pominjao briselsku zaveru ili "zlog diktatora", ne znam zasto to pominjes.


  • 0