Extreme E je novo takmičenje koji donosi novi radikalni koncept utrkivanja. Zbog prirode takmičenja i jake poruke koje ono nosi temu nisam otvorio u motorsport pdfu nego u Prirodi i Ekologiji.
Gil de Ferran (CEO Ekstreme E) i Alehandro Agag (CEO FE) su došli do ideje o novom takmičenju koji će kao i Formula E uzdrmati motorsport u smislu donošenja zelene tehnologije na globalnom nivou. Platforma su modificirana električna SUV vozila s dva FE elektromotora uz mnoštvo konstruktora koji smeju menjati oblik šasije te neke sitnarije unutar samog vozila.
Automobili će demonstrirati koliko se može gurati tehnologija električnog automobila do samih granica, od ledenog Sjevernog Pola pa do nepristupačnog terena Amazonske Prašume te ektremnih vrućina Sahare te na koncu zagušljivog vazduha Himalaja.
Ektreme E ima za cilj buđenje svesti na globalnom nivou o tome koliko je čovečanstvo uništilo neke delove planete Zemlje te će utrke biti baš na takvim mjestima. Tipa, uništene prašume Amazona, polarne kape koje su svake godine sve manje, pustinje Sahare koje se sve više šire zbog gubitka šuma i sl, povećanje vodostaja Indijskog Oceana koji guta ostrva i na kraju Himalaje koje gube glečere te se uništavaju zbog nagomilanog smeća.
Utrke će se voziti po konceptu Mundijala, vozači će biti podeljeni po grupnim fazama koji će se trkati na brzincima dugim oko 10km a kasnije kada se sve odluči prelaze na faze četvrtine finala, polufinale te na koncu finale. Sve naravno će biti odvoženo na zasebnim brzincima.
Prenos neće biti uživo, nego će se objavljivati sadržaj koji ćese sastojati od reportaže o uništenim delovima terena, pomaganju lokalnih ljudi te na koncu skraćene snimke odvoženih brzinaca te proglašivanje pobednika.
Ove godine će biti poznat izgled prototipa te kako će to čudo izgledati na stazi, iduće godine biće poznati konstruktori te njihovi automobili a inauguralna utrka se očekuje početkom 2021. godine.
Jedna od unikatnosti ovog takmičenja je i sam padok koji će biti mobilan odnosno putovaće po cjelom svetu. Radi se o brodu RMS St Helena koji će imati platforme na kojem će kontruktori pripremati automobile te VIP ložu i naravno prostor za spavanje te kancelarije.