Muhammed a.s. u Bibliji
#106
Posted 07 October 2003 - 02:59
Поздрав.
#107
Posted 07 October 2003 - 03:09
marantić, proveri podatak, možeš i među pravoslavnim izvorima, ustvari kreni od njih.Пази синко... Слава није доктрина ПЦ јер постоји само у Срба
Narocitu ulogu u stvaranju krsne slave imao je prvi srpski arhiepiskop Sava Nemanjic (1174-1235). Verovatno pod njegovim licnim uticajem, Srpska crkva je, pod pretnjom gubitka cina, zabranila sveštenicima da citaju molitve govedu, ovci ili golubu, kao i da primaju te zivotinje u crkvu i ucestvuju pri narodnim gozbama, koje se priredjuju u spomen svetih ili za pokoj umrlih kod hramova. Ko hoce da cini pomen svetome ili daje gozbu za dušu mrtvima, mora da zakolje, što zeli i što moze, kod svoje kuce, meso zaklane zivotinje dobro da opere od krvi, ispece i u svome domu iznese na trpezu gostima. Samo tako spremljenu gozbu, u domu svakoga ko slavi svetitelja, moze sveštenik doci da blagoslovi; pa ce tako, uz jelo i ceo taj dom blagosloven biti. Upucujuci dakle, svecarske gozbe u kuce i porodice svojih vernika i dopustivši sveštenicima da te gozbe mogu blagosiljati narocitim ritualom, Srpska crkva je uspela da stvori osnovu za formiranje jednog posebnog domaceg praznika - Svetog ili Sveca, Krsnog imena ili Slave.
svetatrojica.org
Svetog Savu slave i drugi pravoslavni narodi, Rusi, Bugari, Grci...
http://www.zvrk.co.y...a/svsava/03.htm
Jv 13.6. "I zaslepljeni mržnjom spotakoše se te padoše u reku Neznam"
#108
Posted 07 October 2003 - 03:40
Капиш ?
#109
Posted 07 October 2003 - 08:36
kapimАло... anybody hoooome ???? Изгледа да волиш да лупаш лончиће. Обичај је међу аутокефалним црквама да признају поједине светитеље између себе. Тако и ми поштујемо неке руске светитеље, на пример. Оно што је Свети Сава урадио јесте да је Православну доктрину о поштивању светитеља, употребио за формирање славе. При томе слава сама по себи није постала доктрина. Свака породица је као свог заштитника узела неког светитеља, обично оног на чији дан су крштени.
Капиш ?
idolopoklonstvo
prinosenje zrtava svetitelju, kao polubozanstvu
that's about it, dude...
#110
Posted 07 October 2003 - 09:46
#111
Posted 07 October 2003 - 12:41
То ако се други народи понашају празноверно не значи да и ми то треба да радимо!Синко... да ли си ти живео негде другде па да знаш како се други народи понашају ? Ако ниси, онда си овде испао јако нереалану својим оценама. Ако јеси, дај да видимо где си живео, па да поразговарамо о празноверју народа међу којим си живео.
Једно је сигурно... у сваком народу и свугде има празноверја.
#112
Posted 07 October 2003 - 14:13
Православље познаје разне нијансе светости. Тако се и сваки верник сматра светим. А циљ сваког верника јесте да ради на унаређивању своје светости по Божјој милости. Тај процес се назива - обожење. Ми смо сви позвани да постанемо причасници божанске природе. Христос је Пут ка том циљу, и то је најбоље изражено речима Св. Атанасија: "Бог је постао човек, како би човек могао постати Бог". У том смислу, светитељи су нам узор и пример, како обичан човек може да оствари пут у Царство Божје.
Мали црвени петлић:
Бог је Бог и пагана као и Хришћана. Разлика је само у томе што први још нису препознали свог небеског Оца, док Хришћани то већ знају.
Побуњеник:
Не значи, и треба радити на сузбијању празноверја.
#113
Posted 07 October 2003 - 15:00
okay, al cemu slavski kolaci, prasetina i oblokavanje? jel time ubrzavamo proces?У том смислу, светитељи су нам узор и пример, како обичан човек може да оствари пут у Царство Божје.
#114
Posted 07 October 2003 - 15:15
- Славски Колач представља нашу жртву Богу што смо се кроз страдање и васкрсење Господа Нашег Исуса Христа спасли од смрти.
- Славско жито се спрема из захвалности Богу за све земаљске плодове које нам Господ даје, у спомен Светитеља кога славимо, као и за покој душе наших умрлих сродника.
- Славска свећа је симбол жеље и тежње свечара: Да упозна светлост живота Господа Бога и Његовог Сина Исуса Христа. Да Светлост Божја просветли разум њихов, осветли и оснажи врлине у њима и упути их да време на земљи проведу у беспрекорном хришћанском животу. Да хришћанска љубав запламти у њиховим душама, као што пламти и пламен њихове Славске свеће.
- ... итд...
#115
Posted 07 October 2003 - 16:07
Sve je to lepo, ali sta bi sa svetim Vidom? Ako je bio obican covek, pa postao svetitelj, onda bi o njemu trebalo da postoji i neko zitije. A ako je bio paganski bog, otkud onda medju hriscanskim svetiteljima?? ??? ??????, ????????? ?? ??? ???? ? ??????, ???? ?????? ????? ???? ?? ??????? ??? ? ??????? ?????.
Ako smem da primetim, dosta smo se udaljili od inicijalne teme ovog topika. Poslednje strane nemaju nikakve veze sa eventualnom biblijskom najavom Muhameda.
#116
Posted 07 October 2003 - 16:26
Видовдан је унет у календаре тек 1892. године. Успостављање празника у Српској православној цркви, гледано од времена њеног осамостаљивања (1219), трајало је око седам векова. Ове чињенице довољно објашњавају зашто је у обичајном животу Срба, сачувано мноштво претхришћанских састојака.
Верска нетрпељивост, иза које су, по правилу, поготову кад је реч о Словенима, стајали други разлози и побуде, доносила је ратове, покоље, разарања светилишта, рушење идола. Православна црква је у том погледу била толерантнија, што се посебно огледа у мудром деловању светога Саве, чијим су просветитељским умећем премошћена два недовољно успела претходна покрштавања Срба.
Реч је дакле била о избегавању разарања, и спашавање народа кроз мирно привођење Православљу. Стари бог је деградиран на ниво светитеља, а прави небески Отац је постао предмет слављења.
Све дакле треба посматрати у контексту историјског тренутка и ситуације.
#117
Posted 08 October 2003 - 00:40
o posredovanju sveštenstva između vernika i svetaca-zaštitnika i kod drugih pravoslavnih naroda?
o razmeni svetaca između crkava nije bilo ni govora, već o razmeni svetaca među narodima
uostalom, onog trenutka kad mi objasniš, zasnovano na razumu, zašto spc podiže HRAM svetitelju,
a ne crkvu, možda nam postane jasnije
moje lično verovanje je da što je više paganskih, indoevropskih elemenata svih evropskih naroda opstalo uprkos uvozu jedne strane i nepoznate, monoteističke vere, to bolje, jer samo običaji vezani za takve el. daje tradicijama neki šmek, jer mi je već svejedno u šta ljudi veruju.
#118
Posted 08 October 2003 - 02:36
2. Свештеници и светитељи нису посредници. Свештеници су "чувари Божјег стада", и они који нас усмеравају на Пут спасења. Светитељима се обраћамо са циљем да се заложе за нас код Господа, јер је из Библије познато да молитва праведника много значи.
3. Размена светаца међу народима је исто што и размена међу аутокефалним Православним црквама, пошто су оне углавном повучене на границама народа.
4. Реч "црква" и реч "храм" су у равноправној употреби у нашем народу. Можда се чешће нагиње употреби речи "храм", али то је ствар личног укуса. Реч "храм" заправо значи "дом". Обе речи су библијског порекла:
(Отк 7,15) Зато су пред пријестолом Божијим, и служе му дан и ноћ у храму његовом; и Онај који сједи на пријестолу обитаваће на њима.