Jump to content


Photo

Muhammed a.s. u Bibliji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
117 replies to this topic

#106 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 07 October 2003 - 02:59

Искреност се цени брате... буди увек такав и неће ти бити жао.

Поздрав.

#107 Voo

Voo
  • Members
  • 1,037 posts

Posted 07 October 2003 - 03:09

Пази синко... Слава није доктрина ПЦ јер постоји само у Срба

marantić, proveri podatak, možeš i među pravoslavnim izvorima, ustvari kreni od njih.

Narocitu ulogu u stvaranju krsne slave imao je prvi srpski arhiepiskop Sava Nemanjic (1174-1235). Verovatno pod njegovim licnim uticajem, Srpska crkva je, pod pretnjom gubitka cina, zabranila sveštenicima da citaju molitve govedu, ovci ili golubu, kao i da primaju te zivotinje u crkvu i ucestvuju pri narodnim gozbama, koje se priredjuju u spomen svetih ili za pokoj umrlih kod hramova. Ko hoce da cini pomen svetome ili daje gozbu za dušu mrtvima, mora da zakolje, što zeli i što moze, kod svoje kuce, meso zaklane zivotinje dobro da opere od krvi, ispece i u svome domu iznese na trpezu gostima. Samo tako spremljenu gozbu, u domu svakoga ko slavi svetitelja, moze sveštenik doci da blagoslovi; pa ce tako, uz jelo i ceo taj dom blagosloven biti. Upucujuci dakle, svecarske gozbe u kuce i porodice svojih vernika i dopustivši sveštenicima da te gozbe mogu blagosiljati narocitim ritualom, Srpska crkva je uspela da stvori osnovu za formiranje jednog posebnog domaceg praznika - Svetog ili Sveca, Krsnog imena ili Slave.
svetatrojica.org

Svetog Savu slave i drugi pravoslavni narodi, Rusi, Bugari, Grci...
http://www.zvrk.co.y...a/svsava/03.htm
:lol:

Jv 13.6. "I zaslepljeni mržnjom spotakoše se te padoše u reku Neznam"

#108 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 07 October 2003 - 03:40

Ало... anybody hoooome ???? Изгледа да волиш да лупаш лончиће. Обичај је међу аутокефалним црквама да признају поједине светитеље између себе. Тако и ми поштујемо неке руске светитеље, на пример. Оно што је Свети Сава урадио јесте да је Православну доктрину о поштивању светитеља, употребио за формирање славе. При томе слава сама по себи није постала доктрина. Свака породица је као свог заштитника узела неког светитеља, обично оног на чији дан су крштени.

Капиш ? Posted Image

#109 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 07 October 2003 - 08:36

Ало... anybody hoooome ???? Изгледа да волиш да лупаш лончиће. Обичај је међу аутокефалним црквама да признају поједине светитеље између себе. Тако и ми поштујемо неке руске светитеље, на пример. Оно што је Свети Сава урадио јесте да је Православну доктрину о поштивању светитеља, употребио за формирање славе. При томе слава сама по себи није постала доктрина. Свака породица је као свог заштитника узела неког светитеља, обично оног на чији дан су крштени.

Капиш ? Posted Image

kapim
idolopoklonstvo
prinosenje zrtava svetitelju, kao polubozanstvu
that's about it, dude...

#110 Little Red Rooster

Little Red Rooster
  • Members
  • 219 posts

Posted 07 October 2003 - 09:46

Kad smo kod svetitelja, nesto nisam siguran da postoji zitije svetog Vida, no mozda i gresim. Znam, medjutim, da se jedan od glavnih staroslovenskih paganskih bogova zvao Svetovid/Svjatovid. Izgleda da je u Srba bio toliko postovan, da je naprosto inkorporiran u hriscanstvo, zadrzavsi cak i ime. Paganski bog postao svetac???

#111 Pobunjenik

Pobunjenik
  • Members
  • 3,359 posts

Posted 07 October 2003 - 12:41

Синко... да ли си ти живео негде другде па да знаш како се други народи понашају ? Ако ниси, онда си овде испао јако нереалану својим оценама. Ако јеси, дај да видимо где си живео, па да поразговарамо о празноверју народа међу којим си живео.

Једно је сигурно... у сваком народу и свугде има празноверја.  :lol:

То ако се други народи понашају празноверно не значи да и ми то треба да радимо!

#112 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 07 October 2003 - 14:13

Ларко:

Православље познаје разне нијансе светости. Тако се и сваки верник сматра светим. А циљ сваког верника јесте да ради на унаређивању своје светости по Божјој милости. Тај процес се назива - обожење. Ми смо сви позвани да постанемо причасници божанске природе. Христос је Пут ка том циљу, и то је најбоље изражено речима Св. Атанасија: "Бог је постао човек, како би човек могао постати Бог". У том смислу, светитељи су нам узор и пример, како обичан човек може да оствари пут у Царство Божје.

Мали црвени петлић:

Бог је Бог и пагана као и Хришћана. Разлика је само у томе што први још нису препознали свог небеског Оца, док Хришћани то већ знају.

Побуњеник:

Не значи, и треба радити на сузбијању празноверја.

#113 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 07 October 2003 - 15:00

У том смислу, светитељи су нам узор и пример, како обичан човек може да оствари пут у Царство Божје.

okay, al cemu slavski kolaci, prasetina i oblokavanje? jel time ubrzavamo proces?

#114 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 07 October 2003 - 15:15

Не, не убрзавамо процес... Православље у свему проповеда умереност, па и у јелу и пићу. Иначе, обичаји са и око славе имају своје дубље символичко значење:

- Славски Колач представља нашу жртву Богу што смо се кроз страдање и васкрсење Господа Нашег Исуса Христа спасли од смрти.
- Славско жито се спрема из захвалности Богу за све земаљске плодове које нам Господ даје, у спомен Светитеља кога славимо, као и за покој душе наших умрлих сродника.
- Славска свећа је симбол жеље и тежње свечара: Да упозна светлост живота Господа Бога и Његовог Сина Исуса Христа. Да Светлост Божја просветли разум њихов, осветли и оснажи врлине у њима и упути их да време на земљи проведу у беспрекорном хришћанском животу. Да хришћанска љубав запламти у њиховим душама, као што пламти и пламен њихове Славске свеће.
- ... итд...

#115 Little Red Rooster

Little Red Rooster
  • Members
  • 219 posts

Posted 07 October 2003 - 16:07

? ??? ??????, ????????? ?? ??? ???? ? ??????, ???? ?????? ????? ???? ?? ??????? ??? ? ??????? ?????.

Sve je to lepo, ali sta bi sa svetim Vidom? Ako je bio obican covek, pa postao svetitelj, onda bi o njemu trebalo da postoji i neko zitije. A ako je bio paganski bog, otkud onda medju hriscanskim svetiteljima?

Ako smem da primetim, dosta smo se udaljili od inicijalne teme ovog topika. Poslednje strane nemaju nikakve veze sa eventualnom biblijskom najavom Muhameda.

#116 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 07 October 2003 - 16:26

Јесте, удаљили смо се... али хајде мало о Св. Виду...

Видовдан је унет у календаре тек 1892. године. Успостављање празника у Српској православној цркви, гледано од времена њеног осамостаљивања (1219), трајало је око седам векова. Ове чињенице довољно објашњавају зашто је у обичајном животу Срба, сачувано мноштво претхришћанских састојака.

Верска нетрпељивост, иза које су, по правилу, поготову кад је реч о Словенима, стајали други разлози и побуде, доносила је ратове, покоље, разарања светилишта, рушење идола. Православна црква је у том погледу била толерантнија, што се посебно огледа у мудром деловању светога Саве, чијим су просветитељским умећем премошћена два недовољно успела претходна покрштавања Срба.

Реч је дакле била о избегавању разарања, и спашавање народа кроз мирно привођење Православљу. Стари бог је деградиран на ниво светитеља, а прави небески Отац је постао предмет слављења.

Све дакле треба посматрати у контексту историјског тренутка и ситуације. :lol:

#117 Voo

Voo
  • Members
  • 1,037 posts

Posted 08 October 2003 - 00:40

zar nemaš ništa da kažeš na temu imendana?
o posredovanju sveštenstva između vernika i svetaca-zaštitnika i kod drugih pravoslavnih naroda?
o razmeni svetaca između crkava nije bilo ni govora, već o razmeni svetaca među narodima
uostalom, onog trenutka kad mi objasniš, zasnovano na razumu, zašto spc podiže HRAM svetitelju,
a ne crkvu, možda nam postane jasnije :lol:

moje lično verovanje je da što je više paganskih, indoevropskih elemenata svih evropskih naroda opstalo uprkos uvozu jedne strane i nepoznate, monoteističke vere, to bolje, jer samo običaji vezani za takve el. daje tradicijama neki šmek, jer mi je već svejedno u šta ljudi veruju.

#118 MaranAta

MaranAta
  • Members
  • 1,321 posts

Posted 08 October 2003 - 02:36

1. Имендан је модификована верзија Крсне Славе. Оригинални облик славе се задржао само код Срба (све се мења сем Срба и камења :lol: ), а код других се прешло на имендан.

2. Свештеници и светитељи нису посредници. Свештеници су "чувари Божјег стада", и они који нас усмеравају на Пут спасења. Светитељима се обраћамо са циљем да се заложе за нас код Господа, јер је из Библије познато да молитва праведника много значи.

3. Размена светаца међу народима је исто што и размена међу аутокефалним Православним црквама, пошто су оне углавном повучене на границама народа.

4. Реч "црква" и реч "храм" су у равноправној употреби у нашем народу. Можда се чешће нагиње употреби речи "храм", али то је ствар личног укуса. Реч "храм" заправо значи "дом". Обе речи су библијског порекла:

(Отк 7,15) Зато су пред пријестолом Божијим, и служе му дан и ноћ у храму његовом; и Онај који сједи на пријестолу обитаваће на њима. :lol: