Druga sezona jedinstvenog aeropaketa koji je prosle sezone primljen sa izuzetnim entuzijazmom a svi se slazu da je i opravdao ocekivanja osim mozda na superovalima trebala bi da nam donese promene upravo na tom polju, sa novim prednjim krilom dizajniranim da otkloni uocene manjkavosti. Nekoliko promena u kalendaru sampionata, vraca se nakon dugo godina pauze Laguna Seka i po prvi put Indikar sampionat ce da vozi Ostin i to u istoj konfiguraciji staze kao i F1. Zauzvrati, izgubili smo oval u Finiksu i Sonomu.
Kalendar sampionata:
10. mart, St. Pit, ulica
24. mart, Ostin, autodrom
7. april, Barber, autodrom
14. april, Long Bic, ulica
11. maj, VN Indijanapolisa, autodrom
26. maj, Indi 500, superoval
1. i 2. jun, Detroit, ulica (dabl-heder vikend)
8. jun, Teksas, superoval
23. jun, Roud Amerika, autodrom
14. jul, Toronto, ulica
20. jul, Ajova, kratki oval
28. jul, Mid-Ohajo, autodrom
18. avgust, Pokono, superoval
24. avgust, Gejtvej, kratki oval
1. septembar, Portland, autodrom
22. septembar, Laguna Seka, autodrom
Ukupno 17 trka (16 vikenda), od cega 5 ulicnih trka (na 4 staze - Detroit je dabl-heder), 7 autodroma, 3 superovala i 2 kratka ovala.
Vozaci i timovi za sada potvrdjeni i nepotvrdjeni:
Andreti Autosport - Honda:
#26 Zak Vic - posle solidne debitantske sezone majusni momak velikog srca ce ponovo dobiti priliku u ekipi Andretija.
#27 Aleks Rosi - bivsi F1 vozac i spektakularni pobednik na 100. Indi 500 prosle sezone je bio jedan of glavnih kandidata za titulu, za ocekivati je da ce se taj trend nastaviti.
#28 Rajan Hanter-Rej - Indikar sampion 2012. i pobednik Indi 500 2014, popularni "Kapetan Amerika" imao je prilicno slabu sezonu. Moze on mnogo bolje!
Andreti-Herta - Honda:
#98 Marko Andreti - Ne samo da je prekomandovan u rezervnu ekipu, nego je jos morao i da se ucipi sa svojom lovom - Marko Andreti je sa Brajanom Hertom suvlasnik bolida u kome ce se takmiciti u ovoj sezoni.
DragonSpid - Sevrolet:
Novi tim poznat po ucescu u sampionatima sportskih prototipova ce ove sezone startovati na 5 trka sa 33-godisnjim debitantom Benom Henlijem. Hemli se pre 10-tak godina takmicio u FR 3.5 i GP2 serijama kao clan juniorske ekipe Renoa ali mu je karijera tada neocekivano zaslajfovala. Od onda se pojavljuje kao zvanicni tester za GP2 seriju i Pireli, uz povremene izlete na Leman. Ove godine vozio je kompletnu WEC sezonu.
Fojt - Sevrolet:
#4 Mateus Lajst - Mladi Brazilac u svojoj drugoj sezoni nakon solidnog debija nastavlja sa ekipom Fojta.
#14 Toni Kanan - Matori Brazilac u svojoj dvadeset i drugoj sezoni nakon ne bas uspesne godine nastavlja sa ekipom Fojta.
Ganasi - Honda:
#9 Skot Dikson - Aktuelni sampion sa ukupno 5 titula, pobedom na Indi 500, ziva legenda, uvek favorit.
#10 Feliks Rozenkvist - Ruki Svedjanin koji je osvojio sve sto se moglo osvojiti u nizim kategorijama ali nikad nije dobio priliku u F1 imace sansu da pokaze sta zna u Indikar sampionatu.
Harding-Stajnbrener - Honda:
#8 Pato O'Vord - Aktuelni Indi Lajt sampion debituje u Indikar sampionatu.
#88 Kolton Herta - Sin Brajana Herte debituje u Indikar sampionatu.
Jos nije nacisto ko ce snabdevati motorima ovu ekipu, ocekuje se da ce to biti Sevrolet ali posto oni dobijaju tehnicku pomoc Andretija (Hondine "fabricke" ekipe) u zamenu za mesto u bolidima za Andretijev podmladak to komplikuje situaciju.
EDIT - Harding ce ipak koristiti Hondine motore, zvanicno potvrdjeno.
Junkos - Sevrolet:
Najmladja ekipa u Indikar sampionatu najavljuje ucesce sa dva bolida - nije jos poznato ko ce voziti i na kojim ce se tacno trkama pojaviti.
Karlin - Sevrolet:
#59 Maks Cilton - "Raketa iz Rajgejta", nekadasnji vozac Marusije u F1 nastavlja saradnju sa ekipom Karlina. Prosle sezone nisu imali nijedan top 10 rezultat zajedno.
Pored Ciltona, ocekuje se jos jedan Karlinov bolid za celu sezonu plus jos jedan za Indi 500 i moguce jos poneku trku. Jedan od vozaca bi mogao biti Carli Kimbal ali problem je sto je izgubio dugogodisnjeg sponzora, a bez para nije bas narocito atraktivan.
Karpenter - Sevrolet:
#20 Ed Karpenter (svi ovali) i Ed Dzons (sve ostale trke) - Gazda Ed ponovo deli sezonu u bolidu, ovaj put sa talentovanim Dzonsom.
#21 Spenser Pigot - Omladinac ponovo dobija priliku za kompletnu sezonu.
Karpenter-Skuderija Korsa - Sevrolet:
#64 Ed Dzons (samo Indi 500) - Momak sa pasosem Emirata ce dobiti priliku na najvecoj trci sezone u bolidu koji Karpenter sprema za ekipu Skuderija Korsa, Ferarijevu ispostavu u S. Americi.
Kojn - Honda:
#18 Sebastijan Borde - Cetvorostruki sampion nastavlja saradnju sa Kojnom, Vaserom i Salivenom.
#19 Santino Feruci - Nakon sto se propisno obrukao u Evropi tatin sin je nasao novi angazman u Indikar sampionatu. Videcemo koliko ce trajati.
Pored ova dva bolida moguc je i treci za Indi 500 i jos par trka.
Meklaren - Sevrolet:
Meklaren sprema povratak u Indikar sampionat kao samostalna ekipa (2017. su sponzorisali bolid Andretija), za sada se zna da planiraju da nastupe na Indi 500 sa Fernandom Alonsom, a moguce je da ce se pojaviti na jos nekim trkama. Jos nije potvrdjen koji ce motor da koriste, ali sanse da to ne bude Sevrolet prakticno ne postoje zbog dobro poznate predistorije sa Hondom.
EDIT - upravo je potvrdjeno, Sevrolet.
Penski - Sevrolet:
#2 Dzozef Njugarden - Indikar sampion za sezonu 2017. je i prosle godine bio jedan od glavnih kandidata za titulu, a i ove ce.
#3 Elio Kastroneves (samo Indi 500) - Trostruki pobednik Indi 500 ce ponovo dobiti priliku za cetvrti Borg-Vorner i ulazak u krug besmrtnih.
#12 Vil Pauer - Sampion za sezonu 2014. i proslogodisnji pobednik Indi 500, jedan od bez sumnje najtalentovanijih vozaca na gridu ali isto tako i sklon pucanju pod pritiskom, u svakom sludaju ne smemo ga zanemariti kada pricamo o kandidatima za titulu.
#22 Simon Pazeno - Indikar sampion za sezonu 2016. imao je za svoje standarde prilicno slabu sezonu 2018. i morace dobro da se potrudi ako zeli da nastavi da vozi za Rodzera Penskija.
Rehol-Leterman-Lanigan - Honda:
#15 Grem Rehol - Za razliku od Marka Andretija, Grem je u zadnjih par sezona "kliknuo" i poceo da opravdava onu staru da iver ne pada daleko od klade. Ocekujemo da se trend nastavi.
#30 Takuma Sato - Popularni Japanac, bivsi F1 vozac i pobednik Indi 500 2017. puni 42 godine ali ne pokazuje znake starenja.
Spominje se mogucnost i za treci bolid, za Indi 500 i mozda jos ponesto.
Smit-Piterson Motorsport - Honda:
#5 Dzejms Hincklif - Dezurni klovn Indikar sampionata, "Gradonacelnik" Hinc nastavlja sa ekipom SPM. Proslu sezonu je obelezio izostanak sa Indi 500 koji je bacio u senku inace sasvim solidne rezultate.
#6 Robert Vikens - Bolid je spreman, prijavljen i ceka - Vikens je bio otkrovenje sezone 2018. do stravicnog udesa na Pokonu i povrede kicmene mozdine. Vikens se oporavlja ali pred njim je jos uvek dug put, no gazda Sem Smit (i sam zrtva udesa u kome je stradala kicma) je rekao da kad god Vikens bude spreman bolid #6 ce ga cekati.
#7 Markus Erikson - Jos jedan F1 "izbeglica", vozio za Zauber u F1. Videcemo koliko moze i koliko zna.
Smit-Piterson Mejer Senk Rejsing - Honda:
#60 Dzek Harvi (Indi 500 i mozda jos ponesto) - Ekipa MSR ponovo u saradnji sa SPM sprema bolid za Harvija, momka cija karijera u mladjim kategorijama je puno obecavala pre nego sto je ponestalo novaca...
Pored ovih zvanicno potvrdjenih timova i vozaca, ocekuju se i sledeci:
Drejer & Rejnbolt - Sevrolet: 1 ili 2 bolida na Indi 500.
Belardi Autosport: Indi Lajt ekipa prosle sezone je debitovala sa jednim bolidom na Indi 500 u saradnji sa Fojtom, ocekuje se opet isto.
Edited by Rad-oh-yeah?, 17 December 2018 - 18:03.