Jump to content


Photo
- - - - -

Stanje Formule 1


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

Poll: Stanje Formule 1 (24 member(s) have cast votes)

Kako ocenjujete trenutno stanje u Formuli 1?

  1. Odlicno, trkanje je zanimljivo i sampionati su veoma uzbudljivi (2 votes [8.33%])

    Percentage of vote: 8.33%

  2. Dobro - trkanje je solidno, sampionati su zanimljivi (13 votes [54.17%])

    Percentage of vote: 54.17%

  3. Podnosljivo - moze bolje, ali i ovo sto imamo je dovoljno (3 votes [12.50%])

    Percentage of vote: 12.50%

  4. Lose - trkanje nije dobro, sampionati su nezanimljivi ali bilo je i gorih perioda (4 votes [16.67%])

    Percentage of vote: 16.67%

  5. Nikad gore - Trkanje je uzasno, sampionati tragicni i ovo je najgori period u istoriji F1 (2 votes [8.33%])

    Percentage of vote: 8.33%

Da li ste razmisljali o tome da napravite pauzu od gledanja ili da u potpunosti prestanete da pratite sport?

  1. Ne, nikada - uvek cu pratiti sport bez obzira na sve (16 votes [66.67%])

    Percentage of vote: 66.67%

  2. Mozda napravim pauzu - dok se stanje ne popravi (2 votes [8.33%])

    Percentage of vote: 8.33%

  3. Da, razmisljam da prestanem da pratim sport (6 votes [25.00%])

    Percentage of vote: 25.00%

Vote Guests cannot vote

#1 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,158 posts

Posted 27 August 2018 - 09:03

Nazalost, po mom misljenju, ovo je daleko najgori period u istoriji ovog sporta i razmisljam da prestanem da pratim sport na kraju sledece sezone. Ovo sto pisem, dajem rec, nema nikakve veze sa povlacenjem Alonsa ili sa uzasnim stanjem u kome se nalazi Meklaren za koji navijam. Za mene je situacija nepodnosljiva iz nekoliko razloga:

 

1) Svi znamo godinama unazad ko ce do kraja 2020. jedini imati priliku da se bori za titulu

2) Razlika izmedju top timova i ostalih je toliko jeziva da podseca na WEC

3) Timovi sateliti - Ferari ima Has i Zauber, Mercedes ima Fors Indiju, Red Bul ima Toro Roso - 7 od 10 timova je na neki nacin medjusobno povezano i sklanjaju se sa staze A timu

4) Prokleta ogranicenja o broju komponenata za PU i sulude kazne za vozace vise puta u toku sezone

5) Pireli - nikako i nikada ne smeju da donesu na bilo koju stazu gume koje bi se malo vise trosile i time eventualno ucinile trkanje malo zanimljivijim

6) Nema borbe na stazi - bezbroj puta smo videli ove sezone da je vozacima iz top 2 tima potrebno 12-13 krugova da se sa poslednjeg mesta probiju do 4. mesta. Vozaci iz ostalih timova se ni ne bore, samo se sklone, em znaju da su 2 sekunde po krugu sporiji, em znaju da DRS ovima daje jos monstruozniju prednost

7) Situacija u Mercedesu i Ferariju - ako bar znamo da ce osvajati titulu, mozda bi nekada mogli da dovedu vozaca koji bi bio novi u toj borbi, kao sto je npr Rikiardo ili Lekler, a jos 2 godine ce kao verne vodonose ostati Raikonen i Botas da se slucajno ne bi poremetio status kvo.

 

Sta vi mislite o trenutnom stanju u kome se nalazi Formula 1?


  • 2

#2 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,770 posts

Posted 27 August 2018 - 09:58

Stanje slicno kao i pre ~30 god koliko pratim F1 a sigurno kao i pre 25 koliko pratim svaku trku. 

 

Tim i vozac za koji navijas nisu pri vrhu zato ti je i dosadno. 

 

F1 kao konceptu nista ne fali, sve je na mestu, manja poboljsanja bi bila pozeljna ali nije to problem, "problem" je napredak drugih polja pored samog inzenjerstva (mehanike, aerodinamike, dinamike fluida itd). Mislim na big data i analiticki kvantni skok koji je napravila racunarska industrija. Nema vise nagadjanja. Nema sta da se nagadja. Sve se moze simulirati, predvideti i to svi pokusavaju. Zasto da donesu gume koje MOZDA rade bolje kada su na simulacijama potvrdli da je to MOZDA par procenata u jako specificnim uslovima? Videli se sta se desi kada neko zahteva nesto na silu, bas za te gume. 

 

Prosto, F1 je tehnicki sport. Vozaci su tu samo deo paketa. Ako je trka po planu, ona je procesija. Prosto, sve su proracunali. Malo odsupanje od zacrtanog, haos. 

 

Ja sam odavno pisao o tome, ako zelimo nepredvidive trke, nista ne treba menjati, samo iseces radio vezu i telemetriju live. Pustis vozaca da se snalazi i das mu samo kriticnu vezu za ne daj boze i inzenjera trke koji sedi zajedno sa direkcijom trke i moze samo da posalje naredbu za stajanje. To je sve.


Edited by Dzoni_m, 27 August 2018 - 10:00.

  • 0

#3 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,317 posts

Posted 27 August 2018 - 10:43

Ja ove sezone nisam ni jednu trku odgledao. Ako se slucajno zadesim pred TVom i bude trka ja bacim pogled. ista stvar je i sa MotoGP koji je nekad bio zakletva. Mozda ipak treba da se ide na trke i gdje se bas osjeti taj duh racing vikenda. Ovako pred ekranom i PS animacijama me bas ne motivise. 


  • 0

#4 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,429 posts

Posted 27 August 2018 - 12:27

Da je manje satelit timova bilo bi bolje, al jbg skup sport
  • 0

#5 romantik

romantik
  • Members
  • 7,464 posts

Posted 27 August 2018 - 12:51

I meni su se ogadili i to prvenstveno sto je sad sve cisti posao, niko i ne pomislja da bude heroj, a bez heroja nema ni sporta.

Pre 30 godina svaki vozac iz slabijih timova bi dupe dao da samo 1 krug zadrzi nekog sampiona iza sebe, a svaki dodatni krug je velliki bonus. Svi se sigurno secaju, ili su citali, prica o Irvajnu i Seni, Petrov prakticno nista nije uradio u karijeri a vecno ce biti zapamcen kao covek koji je uzeo tituu Alonsu, ali danas vise niko i ne pomislja da se bori, da ide na sve ili nista samo da bi zadrzao bar jos jedan krug tog brzog vozaca iza sebe, da svi znaju kad naizlaze na sporijeg vozaca da ce im trebati vise pokusaja da nekog obidju a da ce taj neko da grebe i rukama i nogama, da ce rizikovati na kocenju, mozda i proklizati pa izbaciti obojicu, da se onaj brzi dobro oznoji i zamisli pre nego sto se samo parkira iznutra ili obleti spolja datog vozaca, a sve to je obrazlozeno da niko ne zeli da kvari svoju trku i cenjene bodove :yucky:

 

Sledeci problem su kazne, toliko su devlavirane da je to besmisleno. Cuknes nekoga i dobijes 5 ili 10 sekundi i to ne odmah, kako bi izgubio i mesto na stazi, vec kad tebi odgovara, suludo. Za bilo koji prekrsaj u trci minimalna kazna mora biti prodji kroz i to u roku od 5 krugova od momenta kad je incident nastao (dakle stjuarti imaju 2 kruga da donesu odluku i kaznjeni vozac onda jos max 3 da odradi kaznu). Isto tako, kazne pomeranja unazad na gridu su krajnje nepostene, nije isto 5 pozicija u Belgiji i Monaku, zato bi se sve klase trebale svrstati u 3 kategorije, a pa kazne na onim gde se lako obilazi da budu 7 ili 10 mesta pomeranja unazad, 5 an srednjim i 3 za one ekstremne poput Monaka.

 

Sledeci problem su staze. Bezbednost jeste vazna, ali niej cilj sama sebi, ako hocemo 100% bezbedno okruzenje onda lepo ukinuti trkanja i problem resen. Treba obezbediti makssimalnu bezbednost, ali ne po cenu da ona bude vaznija od trkanja i pravicnog rezultata. Dakle problem su asvaltne zone za izletanje. Danas greska voza moze da kosta od pola sekunde od 3-4 sekunde i to je to, a to ne bi smelo da bude tako, mora da se izgubi mnogo vise, mora da postoji mogucnost zaglavljivanja u sljunku, mora vozac da bude svestan da mala greska mora da ima ogromne posledice, a ne kao na igrici, teraj do daske jer znas da nece da boli.

 

Pored onoga sto ste pomenuli (povezani timovi, DTM-izacija sampionata), na kraju dolazimo i jos jedne stvari koja maksimalno ubija trkanje a to je preterana upotreba SC. Opravdana upotreba je jedino u situaciji kada na stazi imao ostake bolida, ili sam bolid u komadima, ali ako je bolid parkiran negde uz stazu, ceo, suludo je za takve stvari uvoditi vozilo bezbednosti i prekidati trku. Pre 30-ak godina kad nije bilo SC trke su prekidane i vozene iz dva dela, a vremena se sabirala, e to je bilo mnogo pravicnije (osim sto ponovno nije trebao da bude regularan start iz mesta vec da krenu jedan iza drugog, kako neko ne bi nefer dobio poziciju na samoj stazi), ali mnogi su kukali kako to ubija trkanje i onda smo dobili situaciju da bar na trecini trka u sezoni nemamo postene rezultate vec da direkcija trke direktno i nepotrebno utice na njih kako bi popravili sou, jos malo pa ce stici i Indikar po tom kriterijumu.


  • 1

#6 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,893 posts

Posted 27 August 2018 - 18:56

Nazalost, po mom misljenju, ovo je daleko najgori period u istoriji ovog sporta i razmisljam da prestanem da pratim sport na kraju sledece sezone. Ovo sto pisem, dajem rec, nema nikakve veze sa povlacenjem Alonsa ili sa uzasnim stanjem u kome se nalazi Meklaren za koji navijam. Za mene je situacija nepodnosljiva iz nekoliko razloga:

 

1) Svi znamo godinama unazad ko ce do kraja 2020. jedini imati priliku da se bori za titulu

2) Razlika izmedju top timova i ostalih je toliko jeziva da podseca na WEC

3) Timovi sateliti - Ferari ima Has i Zauber, Mercedes ima Fors Indiju, Red Bul ima Toro Roso - 7 od 10 timova je na neki nacin medjusobno povezano i sklanjaju se sa staze A timu

4) Prokleta ogranicenja o broju komponenata za PU i sulude kazne za vozace vise puta u toku sezone

5) Pireli - nikako i nikada ne smeju da donesu na bilo koju stazu gume koje bi se malo vise trosile i time eventualno ucinile trkanje malo zanimljivijim

6) Nema borbe na stazi - bezbroj puta smo videli ove sezone da je vozacima iz top 2 tima potrebno 12-13 krugova da se sa poslednjeg mesta probiju do 4. mesta. Vozaci iz ostalih timova se ni ne bore, samo se sklone, em znaju da su 2 sekunde po krugu sporiji, em znaju da DRS ovima daje jos monstruozniju prednost

7) Situacija u Mercedesu i Ferariju - ako bar znamo da ce osvajati titulu, mozda bi nekada mogli da dovedu vozaca koji bi bio novi u toj borbi, kao sto je npr Rikiardo ili Lekler, a jos 2 godine ce kao verne vodonose ostati Raikonen i Botas da se slucajno ne bi poremetio status kvo.

 

Sta vi mislite o trenutnom stanju u kome se nalazi Formula 1?

 

Apsolutno te razumem za sve sto si u uvodu naveo.

 

1) Apsolutno tacno. Jeste se to malo promenilo kao ove sezone, ali to realno i nije toliko bitno.

 

2) S tim da je kao ove sezone malo lakse. Posto smo do skoro imali jedan tim koji je bio brutalan. Brutalan.

 

3) Ubedljivo najveca katastrofa i besmisao. Ranije smo jos i imali nekog ludaka indijanca u nekom levom timu koji je mogao na neko ludilo da napravi neko sranje, zezne favorita, uspori ga i sl. Sada se svi sklanjaju na stazi. Nikakav otpor. Kao da ne postoje. Nepodnosljivo je, posto razumem sve te mukice od vozaca. Ovi sto nesto vrede znaju da ce sebi usrati sansu da nekada voze u timu ciji su satelit. Ovi drugi sto su tu da sponzorisu i zauzimaju mesto...ma nemam reci koliko mi je sve to otuzno. Situacija npr u RB sa vozacima je jeziva.

 

4) Jasno mi je bilo da ce se sve to u vezi sa motorima desiti jos kad su uvedeni hibridi. Ovo je sada metastaza. Kazne su apsolutno subjektivne u zavisnosti od toga ko je tog dana stjuard i koliko je nadrkan dosao na posao. Otprilike.

 

5) Samo rade ono sto je od njih trazeno. Jbg. Taman i Tigar da se zovu od njih bi se trazilo ovo sto sada imamo. I oni bi to isporucili.

 

6) i 7) Posledica svega gore navedenog. I plus varijanta gde su izrazito jasni No.1.

 

Politika ljudi koji vode F1 je uzasna. Ovo je definitivno blizu kraja F1, cak toliko da sam u stadijumu gde ne bih imao nista protiv da se sve raskanta ako bi to znacilo da ce se pojaviti neki novi proizvodjaci, mada je i to teska utopija. Otisli su u potpuno pogresnom pravcu i sada idu nizbrdo. Mislim, njih boli uvo, terace oni ovako i zaradjivati lovu jos dugo. Briga njih sto je sve besmisleno ljudima poput nas. Ne bih imao nista protiv da nastavim da pratim F1 bez Ferrarija ako ce to znaciti poboljsanje svega ostalog i povratak onog nekog starog ludila koje je postojalo, zbog cega sam i zavoleo ceo ovaj cirkus.

 

Da se napravio zaokret i znatno liberalizovala tehnicka pravila oko nekog bazicnog koncepta, tu bi bilo mnogo vece mogucnosti da se razne branse umesaju u pricu u smislu sponzorstva i saradnje i nekako promovisu ono sto znaju i u cemu su dobri. Da se tu skupe neki "out of the box" genijalci i naprave nesto novo i nevidjeno do sada. Preregulisano je sve do ludila postalo. Njui se smorio i pravi tamo neke superautomobile u sred sezone...pametnom dosta.

 

Teska, teska pizdarija je napravljena sa tim novim konceptom "ekologije" i "stednje".

 

Svaka cast svima koji ovo i dalje prate a da su navijaci McLarena, Renaulta ili Williamsa...

 

Propustio sam par trka ove sezone. Uprkos tome sto se ovaj nas bori za titulu. Nije vise strasno ako se propusti trka.

 

Uskoro ce vozaca da zakace na laptop i iza njega ce ici inzenjer koji kuca na laptopu ono sto ovaj treba da izgovori...bolest bre...


  • 0

#7 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 20,751 posts

Posted 27 August 2018 - 19:40

Da se napravio zaokret i znatno liberalizovala tehnicka pravila oko nekog bazicnog koncepta, tu bi bilo mnogo vece mogucnosti da se razne branse umesaju u pricu u smislu sponzorstva i saradnje i nekako promovisu ono sto znaju i u cemu su dobri. Da se tu skupe neki "out of the box" genijalci i naprave nesto novo i nevidjeno do sada. Preregulisano je sve do ludila postalo.

 

Jbg to moze samo pod uslovima da opet ulete neke ogromne sponzorske pare kao onomad duvan i da imas 15+ dobro isfinansiranih timova gde postoji prostor i za mladog vozaca i za mladog inzenjera da se iskaze i progura svoje ideje na relativno ravnoj nozi protiv vec etabliranih zvezda. Ili to ili drasticno ogranicavanje budzeta pa da oni najbogatiji ne mogu da za (za njih) sitnu lovu kupe titule. Veliki timovi danas imaju na raspolaganju prakticno neogranicene resurse i dzaba sva (potencijalna) genijalnost kada mladi inzenjer stagod da smisli novo ovi mogu da ga iskopiraju vec za sledecu trku i jos da koncept razviju i brze i dalje nego sto je on sa svojim limitiranim budzetom u mogucnosti. Isto i sa vozacima - ako ne sedis u pravom bolidu mozes ti bili bogotac licno sanse da pridjes podijumu jednostavno ne postoje. Ako bi se u ovakvoj situaciji dozvolio neogranicen razvoj uz otvorena pravila rezultat bi bila samo jos veca i jos brutalnija dominacija bogatih nad sirotinjom.

 

Mada licno dao bih svoje levo jajce u zamenu za F1 pod ovakvim propozicijama:

 

- Bolid ne uzi od X1 i ne siri od Y1 cm, ne duzi od X2 i ne kraci od Y2 cm, ne vislji od X3 i nizi od Y3 cm.

- Bazicna pravila oko bezbednosti vozaca & okoline; mozda standardizovana "survival cell" ?

- Ogranicena minimalna tezina bolida - skroz prazan bez maziva, goriva i vozaca i skroz pun spreman za start sa vozacem. Dozvoljeno dolivanje goriva ali tokom pitstopa ne vise od cetiri mehanicara smeju biti u pitlajnu od cega jedan samo kao osmatrac / ne sme da dolazi u fizicki kontakt sa bolidom.

- Ogranicena maksimalna sila aeroprianjanja (na fazon - lupam - 800 kg pri brzini od 250 km/h) preko koje se ne sme ici; ne interesuje me na koji nacin se ona postize, krilima ili patosom, i da li se koriste pokretni elementi ili ne, zatvoreni ili otvoreni tockovi i/ili kokpit - na volju.

- Ogranicena maksimalna snaga motora - 1000 ks ili vec tu negde - ne sme se preko toga, ponovo me ne interesuje na koji nacin se ona postize, vrsta pogona, jedan ili vise motora, benzin, dizel, elektricni, gasna turbina, pickamaterina.

- Ogranicena maksimalna kontaktna povrsina izmedju bolida i tla; ne interesuje me broj tockova (ili tenkovskih gusenica ako neko misli da je tako brze) dok ih ima minimum jedan i da sav pogon ide preko njega.

- Bolid mora biti potpuno nezavisan od spolja, nikakva telemetrija ni up ni down sa boksom nije dozvoljena; radio-veza sa vozacem jeste.

- Sve ostalo potpuno otvoreno za interpretaciju.

 

Ovako jedno mesanje karata bi mozda dalo sansu nekome sa idejom da napravi iznenadjenje, no cak tako bi se brzo iskristalisale stvari, naslo bi se idealno resenje i za ovu formulu koje bi svi prekopirali i ponovo bi oni najbogatiji bili u prednosti nad svima drugima.


  • 0

#8 L0shMi

L0shMi
  • Members
  • 1,945 posts

Posted 28 August 2018 - 07:07

https://youtu.be/Ky1iF7ZY5W4

Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
  • 0

#9 leone

leone
  • Members
  • 3,608 posts

Posted 28 August 2018 - 15:55

Meni licno ove godine trkanje nije lose, pogotovu u usporedbi s nekoliko proslih godina, a to me jedino i intresuje, jer ovi drugi problemi koje je Webber nabrojao, iako validni, ali samo pod uslovima da se nadamo necemu idelnom, sto nikad nije postojalo niti ce, me mnogo ne tangiraju.

 

Da krenem od 2000. uvijek je jedan tim dominirao, Ferrari, RB, Merc uz manju ili vecu opoziciju konkurenta.

 

Timske naredbe, 1. i 2. vozac od vajkada.

 

Tehnicka pravila neka mijenjaju po dogovoru do krajnjih granica ako mogu, nemam nista protiv, eto iduce godine opet imamo neke promjene, a tek prave od 2021. mada izgleda da se odlaze do 23. jerbo nema zainteresovanih novih timova/fabrika.

 

Kazne vozacima zbog tehnickih problema bi ukinuo, udri novcem i kaznama za timove.

 

Ocigledno je da je od uvodjenja hibridnih motora fabrika zakon, i tu po svemu sudeci nema opstanka garazistima ( nije Ron naivan i neznaven bio), kako zbog novca tako zbog tehnoloski nedostiznog nivoa ( recimo RB ove godine iako imaju 3 pobjede mislim da su imali vise kvarova nego Renault mozda i zbog jednostavnog razloga da koriste razlicito gorivo i mazivo od onog za koje je motor optimalo pripremljen). To jeste dovelo do podjele i velikih razlika u performancima, no ne vidim drugi nacin, uvijek ce bogatiji iza kojih stoji fabrika isplivati na povrsinu prije nego drugi. Nekad smo imali 3. bolid u rezervi, specijalne gume za one koji mogu platiti, dovodjenje najboljih/najskuplih vozaca itd.

 

Placeni vozaci mi najvise smetaju, no i to nije nesto sto je akutan problem bilo je toga i prije, stovise bio sam dobro iznenadjen kad je jedan od komentatora na Sky (Herbert?) bas ove nedelje povodom spekulacija o Oconu, hladno izjavio da su tako pocinjali izmedju ostalih Lauda I Sumi!!

 

Kriza je ocigledna iz ugla manje gledanosti i prihoda, opet su smanjeni za zadnji kvartal, mislim da se F1 rasplinuo po nekim lokacijama koje se vjestacki odrzavaju, a staze kao Monza i Silverston u opasnosti uz mnoge druge u Evropi gdje je gro prihoda i gledalaca.

 

Auto industrija i moto sport se krecu u drugom pravcu koji je nezaustavljiv, nekada je F1 bio prvorazredni marketing i poligon prestiza, danas citam da Toyota ulaze 500 miliona $ u Uber, ka elektricnim i samoupravlljajucim autima. 


  • 0

#10 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 20,751 posts

Posted 28 August 2018 - 16:39

bio sam dobro iznenadjen kad je jedan od komentatora na Sky (Herbert?) bas ove nedelje povodom spekulacija o Oconu, hladno izjavio da su tako pocinjali izmedju ostalih Lauda I Sumi!!

 

Da, Lauda prakticno do F1 nije imao rezultata vrednog pomena, trkao se za svoju dusu. Da bi usao u F1 uzeo je ogroman zajam iz banke na ime svog dede poznatog austrijskog industrijalca - zbog cega je izopsten iz familije - i kupio mesto u BRM timu. Tu je "kliknuo", njegovo tehnicko znanje koje je stekao pripremajuci sopstvene trkacke automobile tokom dotadasnje karijere i prirodan talenat za setap bolida su mu dali prednost u odnosu na vec dokazanog timskog kolegu Regaconija, koji ga je na ime toga preporucio Ferariju kad je presao kod njih. Ostalo je istorija...


  • 1

#11 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,788 posts

Posted 28 August 2018 - 21:35

Imam dijametralno suprotno mišljenje od Webber-a.
Tehnika: Nikada bolji agregati. Stepen iskorišćenja pogona preko 50% što je nadrealan rezultat za bilo šta što sadrži SUS motor. Pri tome pouzdanost i ekonomičnost rastu iz godine u godinu. Pravi je potez najava restrikcije prednjeg krila radi redukcije prljavog vazduha.
Vozači: Hamilton i Vetel su trenutno u piku. Među 10-15 najboljih ikada. Pored toga imamo Rikarda i Maxa. Budućnost su Leklerk, Okon i možda Gasli. Tu su još i Sainc, Hulk i Perez kao midfield.
Grid među jačima po kvalitetu vozača.
Šampionat: Kidaju se Ferari i Mercedes. Nemam pojma ko uzima titulu. U čemu je problem ovde?
Pola istorije F1 je sezonu obeležavao samo jedan tim.


Treba razumeti kontekst u kome se nalazi F1. Auto industrija je na transferu tehnologija, a za to kintu imaju samo veliki igrači. Zato "garažisti" lete u dubiozu.
Ako imate akcije Meklarena, prodajte ih odmah. Za Vilijams je već kasno...
  • 5

#12 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,770 posts

Posted 29 August 2018 - 09:28

:hail: tako je Dasubo. 


  • 0

#13 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,158 posts

Posted 29 August 2018 - 10:34

Imam dijametralno suprotno mišljenje od Webber-a.
Tehnika: Nikada bolji agregati. Stepen iskorišćenja pogona preko 50% što je nadrealan rezultat za bilo šta što sadrži SUS motor. Pri tome pouzdanost i ekonomičnost rastu iz godine u godinu. Pravi je potez najava restrikcije prednjeg krila radi redukcije prljavog vazduha.
Vozači: Hamilton i Vetel su trenutno u piku. Među 10-15 najboljih ikada. Pored toga imamo Rikarda i Maxa. Budućnost su Leklerk, Okon i možda Gasli. Tu su još i Sainc, Hulk i Perez kao midfield.
Grid među jačima po kvalitetu vozača.
Šampionat: Kidaju se Ferari i Mercedes. Nemam pojma ko uzima titulu. U čemu je problem ovde?
Pola istorije F1 je sezonu obeležavao samo jedan tim.


Treba razumeti kontekst u kome se nalazi F1. Auto industrija je na transferu tehnologija, a za to kintu imaju samo veliki igrači. Zato "garažisti" lete u dubiozu.
Ako imate akcije Meklarena, prodajte ih odmah. Za Vilijams je već kasno...

Ne gledamo svi F1 na isti nacin i iz identicnih motiva. Mislim da je 0,2% gledalaca fascinirano stepenom iskoriscenja pogona od preko 50%, a da 99,8 gleda zbog akcije na stazi, koja je iz godine u godinu sve gora. A pobosljanje pouzadnosti samo umanjuje mogucnost iznenadjenja. Da se neki manji tim nekada necemu raduje. Da se neko ko ne navija za Mercedes i Ferari nekada necemu raduje.

 

Nemam problem sto se oni bore za titulu. Imam problem sto znam ko ce u sledecih 3-5 godina osvojiti titulu a danas je 29. avgust 2018.

 

Imam problem sto se Has i Zauber sklanjaju Ferariju sa staze. Imam problem sto im Ferari daje svoje sasije. Imam problem sto se Fors Indija sklanja Mercedesu sa staze i sto se Toro Roso sklanja Red Bulu sa staze.

 

Na kraju ce se desiti ono sto je Berni zeleo - imacemo 4 tima sa po 5 vozaca i to ce biti "Formula 1". Ja razumem vas kojima je to struka, da ste fascinirani mogucnostima ovih bolida. Ne znam da li mozes da sagledas ovo pisem iz mog ugla, kao fanaticnog navijaca kome tehnika nije bitna. Ako mozes, razumeces moje razocarenje.

 

I jos jednom ponavaljam, zaista, dajem rec, ovo nema veze sa tim u kakvom je stanju Meklaren. Bio bih presrecan da se recimo Reno ukljuci u borbu za vrh. Moze i neko drugi, Reno gotivim kao tim pa sam ga naveo kao primer. Samo da ne znam 3 godine unapred ko ce biti sampion.


  • 0

#14 McLeod

McLeod
  • Members
  • 56,336 posts

Posted 31 August 2018 - 09:19

Ja Formulu ne gledam preko 15 godina, a kao klinac sam je obozavao. Ovo o cemu pise Veber se videlo jos tada.

 

Negde od penzije Hakinena je izgubila smisao, stvarno se divim ljudima koji su navijaci i u stanju su da gledaju taj cirkus.

 

Ovi kojima je to struka ili jednostavno vole da gledaju tehnoloski napredak uzivo su drugo.


  • 0

#15 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 20,751 posts

Posted 01 September 2018 - 15:24

Imamo i zvanicno najbrze F1 bolide u istoriji...


  • 3