Jump to content


Photo
- - - - -

Formula E 2018/19


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,030 posts

Posted 20 July 2018 - 23:27

5XSGXoF.gif


  • 0

#2 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,030 posts

Posted 21 July 2018 - 09:24

Uvod u novu sezonu FE

 

Formula E je počela kao ideja, davne 2011. godine kada je bukvalno osmišljena na salveti, brzo je izrasla u prvi šampionat električnih jednoseda koji se takmiče isključivo u ulicama grada.

Ono je u potpunosti električno utrkivanje ulicama, brutalno i dobro. To je trkanje, reinventovano.

 

27321098987_976e58b554_b.jpg

 

Sa četiri sezone iza nas uskoro će početi peta sezona sa novim bolidima, formatom trke, gradovima te novim vozačima i timovima.

 

5 promena za sezonu 5

 

Bolid druge generacije

 

Bez obzira što je ovaj šampionat pet godina star, tehnologija se izuzetno brzo i radikalno razvija. Peta sezona videće 20 bolida nove generacije koji sliče Betmobilu, no sa duplo više prostora za skladištenje energije u usporedbi s bolidom prve generacije što će značiti da po prvi put ikada vozači neće morati menjati bolide tokom trke! Sa 250kW snage, bolid druge generacije će imati ubrzanje od 0-100km/č za 2.8 sekunde te najbržom brzinom u izbosu od 280 km/č.

 

Vremensko ograničenje u trci

 

Nema više brojanje krugova, FE se seli na vremenska ograničenja. Jedna od stvari koja je najviše bunila navijače pre trke a to je broj krugova (koji se mahom saznao baš na početku trke), svega toga više nema. Sa svakom trkom biće striktni limit od 45 minuta (+ jedan krug), FE meša stvari da utrkivanje bude što zanimljivije bez menjanja bolida tokom trke. Šta da očekujete? Pa vozač i tim sa najekonomičnijom vožnjom odnosno bolidom pobeđuje!

 

Nova mesta

 

Peta sezona upariće neka poznata mesta sa novim, sadržaće ukupno 13 trka u 12 gradova preko pet kontinenata. Počevši s Ad Dirijah, sa debijom Formule E u Bliskom Istoku 15. decembra serija se nastavlja na Marakeš pre nego što dođu Meksiko Siti, Hong Kong te novo mesto Sanja u Kini. Tada se selimo na turneju na Evropi s ePri Rima, Pariza, Berlina i Ciriha, uz dodatak ePri Monaka 11 maja po prvi put na punoj verziji od 3km. Sezona se završava s dabl hederom u Njujorku 13 i 14 jula.

 

Kalendar pete sezone:

 

1. Ad Dirijah (Saudijska Arabija) 15. decembar 2018.

2. Marakeš (Maroko) 12. januar 2019.

3. Treba da se obajvi lokacija - 26. januar 2019.

4. Meksiko Siti (Meksiko) 16. februar 2019.

5. Hong Kong (Kina) 10. mart 2019.

6. Sanja (Kina) 23. mart 2019.

7. Rim (Italija) 13. april 2019.

8. Pariz (Francuska) 27. april 2019.

9. Monako (Monako) 11. maj 2019.

10. Berlin (Nemačka) 25. maj 2019.

11. Cirih (Švajcarska) 9. jun 2019.

12. Njujork (SAD) 13. jul 2019.

13. Njujork (SAD) 14. jul 2019.

 

Novi režimi rada

 

Po prvi put ikada vozači će moći koristiti dodatnu snagu koja nije Fenbust, kada prođu kroz aktivacijsku zonu koja će biti jasno obeležena na stazi. Kada vozač prođe kroz aktivacijsku zonu moći će koristiti 225kW snage nasuprot 200kW koja je predodređena tokom trke. Signalizaciju aktivacije dodatne snage obavljaće LED diode na oreol zaštiti vozača koja će pokazivati više boja koja označavaju upotrebu određene dodatne energije.Tačan broj upotrebe dodatne snage i njeno trajanje će varirati od trke do trke i biti će određene od stane FIA. Na timovima i vozačima je da odluče gde će je iskorititi.

 

Više konsturkora i vozača

 

BMV koji je tokom prošle sezone bio u partnerstvu s Andreti timom postaće konstruktor u petoj sezoni te ćese pridružiti Audiju, DS, Jaguaru, NIO, Nisanu (koji preuzima Reno) i Venturijem u toj ulozi. Velika zvezda motorsporta viceprvak F1 Felipe Masa se pridružuje jakoj vozačkoj postavi FE i to u HVA koji preuzima Venturi s Suzi Vulfom na čelu tima.


  • 0