Polako je vec vreme da se otvara i ova tema. Jedan od najznacajnijih dogadjaja sezone u globalnom auto-sportu sa tradicijom koja seze unazad do 1911. godine, trka koja je mnogo vise od samo jos jedne trke i koja svojim prestizom i statusom prevazilazi i sam Indikar sampionat na cijem se kalendaru nalazi.
O stazi svi vec sve znaju - 2,5 milje / 4 km, 200 krugova, dva pravca od po 1 km duzine, dva od po 200 m, povezani sa 4 identicne krivine sa nagibom od 9 stepeni, s prosecnim brzinama kruga od preko 370 km/h i bez prostora za gresku.
Prosle sezone sve oci su bile uprte u gosta iz svetskog sampionata F1 dvostrukog prvaka Fernanda Alonsa, kome ni ovde Honda nije donela bolju srecu nego u F1. Pobedu je uzeo F1 izbeglica Takuma Sato.
Ove godine nece biti vidjenijih gostiju poput Alonsa, osim ako u goste ne racunamo doskorasnjeg pulena Penski Rejskinga a odnedavno vozaca u IMSA seriji sportskih prototipova Elia Kastronevesa koji ce pokusati da uzme svoju cetvrtu pobedu na Indi 500 i tako se pridruzi besmrtnim herojima EjDzej Fojtu, Alu Anseru starijem i Riku Mirsu. A bice tu i Danika Patrik koja ovom trkom zavrsava svoju aktivnu takmicarsku karijeru.
No zato cemo po prvi put nakon dugo godina imati prave kvalifikacije za 33 startera, jer se do sada za trku zvanicno prijavilo 35 vozaca, a ocekuje se potvrda za jos jednog ili dvojicu.
Do sada prijavljeni:
#1 Dzozef Njugarden, Penski - Sevrolet: Aktuelni sampion Indikar serije i trenutno vodeci u poretku sampionata, do sada najbolji rezultat ovde jedno 3. mesto.
#3 Elio Kastroneves, Penski - Sevrolet: Popularni Brazilac odnedavno prekomandovan u Penskijev IMSA program dobio je priliku da pokusa da osvoji svoj 4. Indi.
#4 Mateus Lajst, Fojt - Sevrolet: Mladi 19-ogodisnji ruki nekadasnji sampion britanske F3, prosle godine 4. u Indi Lajt sampionatu, videcemo koliko moze i koliko zna.
#5 Dzejms Hincklif, SPM - Honda: "Gradonacelnik" Hinc je ovde 2015. doziveo tesku nesrecu i umalo izgubio zivot, da bi se sledece godine kvalifikovao za pol. Najbolji rezultat u trci - 6. mesto.
#6 Robert Vikens, SPM - Honda: Indikar ruki sa velikim iskustvom iz evropskih Formula Reno i DTM sampionata, u neku ruku otkrovenje ove sezone. Ipak, Indijanapolis je nesto znacajno drugacije od svega sto je do sada imao prilike da proba.
#7 Dzej Hauard, SPM - Honda: Talentovan vozac cija je karijera mnogo obecavala ali je bila sputana hronicnim nedostatkom novca, vec nekoliko godina se bavi vodjenjem karting-skole. Prosle godine se pojavio na Indi 500 po prvi put nakon 2011, a i ove ce nastaviti saradnju sa SPM timom.
#9 Skot Dikson, Ganasi - Honda: Najtrofejniji vozac na Indika gridu, cetvorostruki sampion i cetvrti na listi osvojenih pobeda svih vremena, bez sumnje najtalentovaniji aktivni vozac na svetu kome nikada nije pruzena prilika da vozi u F1. "Ledeni" ima vec jednu pobedu i tri pol pozicije na Indi 500, uvek medju favoritima.
#10 Ed Dzons, Ganasi - Honda: Ruki sezone 2017, za nagradu je dobio mesto u timu "velike trojke". Prosle godine trku zavrsio na 3. mestu.
#12 Vil Pauer, Penski - Sevrolet: Sampion Indikar serije za 2014, najbolji rezultat 2. mesto 2015. Nekada vazio za specijalistu za "redovne" staze koji se ne snalazi najbolje na ovalima, zadnjih godina najvece uspehe ostvaruje upravo na ovalnim stazama.
#13 Danika Patrik, Karpenter - Sevrolet: Povratak Patrikove u Indikar bice ujedno i njena oprostajna trka. Jedina zena koja je uzela pobedu na nekoj Indikar trci, najbolji rezultat na Indi 500 jedno 3. mesto.
#14 Toni Kanan, Fojt - Sevrolet: Brazilski veteran i verovatno najpopularniji vozac na Indikar gridu ima jednu sampionsku titulu i jednu pobedu na Indi 500, i drzi rekord u broju uzastopnih startova u Indikar sampionatu. Doduse, vec dosta dugo nema zapazenijih rezultata, poslednjih godina uzme podijum-dva godisnje i to je to.
#15 Grem Rehol, RLL - Honda: Sin legende Bobija vozi u porodicnom timu, dugo godina neostvaren talenat, zadnjih par sezona njegova karijera dozivljava preporod. Najbolji rezultat na Indiju 3. mesto.
#17 Konor Dejli, DCR - Honda: Sin bivseg F1 vozaca Dereka, izgubio mesto na Indikar gridu zbog nedostatka novca ali ipak ce dobiti priliku na Indi 500. Do sada bez znacajnijih rezultata.
#18 Sebastijan Borde, DCR - Honda: Cetvorostruki sampion, bivsi F1 vozac, prosle godine u kvalifikacijama doziveo tesku nesrecu. Ove sezone 3. u poretku sampionata. Najbolji rezultat na Indiju 7. mesto.
#19 Pjetro Fitipaldi, DCR - Honda: Unuk legende Emersona, ovo mu je ruki sezona u Indikar sampionatu.
#20 Ed Karpenter, Karpenter - Sevrolet: Sam svoj majstor, specijalista za ovale, uvek brz na Indiju, dve pol pozicije, najbolji rezultat 5. mesto.
#21 Spenser Pigot, Karpenter - Sevrolet: Nekadasnji sampion Indi Lajt serije, ovo mu je treca sezona u Indikar sampionatu, za sada bez znacajnijih rezultata.
#22 Simon Pazeno, Penski - Sevrolet: Indikar sampion za sezonu 2016, talentovan vozac sa puno uspeha u takmicenjima sportskih prototipova. Moguci favorit iz senke.
#23 Carli Kimbal, Karlin - Sevrolet: Momak poznatiji po udesima nego po uspesima koji ipak ume povremeno da pokaze bljeske talenta, ove godine vozi za Trevora Karlina u novom Indkar timu. Ina jedno 3. mesto na Indi 500.
#24 Sejdz Karam, D&R - Sevrolet: Talentovan momak, nekadasnji Indi Lajt sampion, jos jedan od onih cija karijera je skrajnuta nedostatkom novca. I on i tim Drejer & Rejnbolt poslednjih sezona uglavnom nastupaju samo na Indi 500.
#25 Stefan Vilson, Andreti - Honda: Brat tragicno nastradalog Dzastina, prosle godine ustupio svoje mesto Fernandu Alonsu. Ovo ce mu biti drugi start na Indi 500.
#26 Zak Vic, Andreti - Honda: 23-godisnji momak koji likom i gradjom deluje upola mladje, ovo ce mu biti drugi start na Indi 500.
#27 Aleks Rosi, Andreti - Honda: Bivsi vozac Marusije u F1, vicesampion GP2 serije, kao ruki pobedio na 100. Indi 500 2016. godine. Trenutno drugi na tabeli Indikar sampionata i jedan od ozbiljnih kandidata za titulu.
#28 Rajan Hanter-Rej, Andreti - Honda: "Kapetan Amerika", jedna sampionska titula i jedna pobeda na Indi 500. Zadnjih par sezona ga bije maler, ali mogao bi biti favorit iz senke.
#29 Karlos Munjoz, Andreti - Honda: Kolumbijac je izgubio mesto na gridu ali ce dobiti priliko za Indi 500. Uvek brz ovde, ima dva druga mesta na Indi 500.
#30 Takuma Sato, RLL - Honda: Popularni Japanac brani pobedu od prosle godine.
#32 Kajl Kajzer, Junkos - Sevrolet: Aktuelni Indi Lajt sampion po prvi put na Indi 500, u drugom pokusaju Junkos Rejsinga.
#33 Dzejms Dejvison, Fojt - Sevrolet: Momak koji se uglavnom takmici u klasama sportskih prototipova i GT, ovo ce mu biti cetvrti start na Indi 500.
#59 Maks Cilton, Karlin - Sevrolet: Jos jedan izbeglica iz F1 u novom Indikar timu za ovu sezonu. Ovo ce mu biti treci pokusaj na Indi 500, prosle godine zavrsio na 4. mestu sto mu je ujedno i ubedljivo najbolji rezultat karijere.
#60 Dzek Harvi, SPM - Honda: Dvostruki vicesampion Indi Lajt serije nikako ne uspeva da pokrene svoju Indikar karijeru. Ovo ce mu biti drugi pokusaj na Indi 500.
#63 Pipa Man, DCR - Honda: Pipa vec tradicionalno ucestvuje na Indi 500, ovo ce joj biti 7. start, bez znacajnijih rezultata.
#64 Oriol Servija, RLL - Honda: Spanski veteran ce ponovo dobiti priliku na Indi 500, kuriozitet je po tome sto je (uz Huanpabla Montoju) verovatno najiskusniji medju svim vozacima sa novim Indikar bolidom jer su upravo njih dvojica radili testiranja za razvoj nove sasije i aeropaketa. Najbolji rezultat na Indi 500 4. mesto.
#66 DzejAr Hildebrand, D&R - Sevrolet: Covek koji ce vecito ostati obelezen udesom u poslednjoj krivini poslednjeg kruga Indija 2011. godine kada je kao ruki poklonio pobedu Denu Veldonu. Prosle godine vozio za Eda Karpentera, ove godine bez angazmana, no ipak ovde je uvek bio brz.
#88 Gabi Caves, Harding - Sevrolet: Ruki sezone 2015. u prvoj punoj sezoni novog Indikar tima, najbolji rezultat na Indi 500 9. mesto
#98 Marko Andreti, Andreti - Honda: Unuk legendarnog Marija i sin Majkla, dokaz da iver ponekad ipak pada daleko od klade, vozacki talenat je tu ali takodje i kurslus u glavi, sam svoj najveci neprijatelj.
Nepotvrdjeni ucesnici:
Badi Lazir, Lazir - Sevrolet(?) : Veteran 50-godisnjak, sampion sezone 2000, pobednik Indija 1996, do sada 20 puta startovao na Indiju (i jos 6 bezuspesnih pokusaja da se kvalifikuje). Covek koji nema nikakve sanse, sa budzetom manjim od prosecnog prosjaka, ali koji se takmici na Indiju iz ciste ljubavi.
(?), Harding-Sevrolet: Harding ima jos jedan bolid na raspolaganju i trazi pravog vozaca s kojim bi mogli da zatvore finansijsku konstrukciju za Indi.
Ipak, najveca zvezda ovogodisnjeg Indija bice apsolutno spektakularan novi Indikar bolid:
Uz smanjenu tezinu i ukupno aerodinamicko prianjanje koje se sada vecinom generise preko patosa, ovogodisnji bolidi bi trebali da omoguce znacajno vece brzine na pravcima ali i manje kroz krivine sto znaci da ce vozaci morati mnogo opreznije da ulaze u krivine 1 i 3 na kraju dugackih pravaca. Takodje ce se promeniti dinamika na stazi u smislu da ce efekat zavertine na pravcima biti manji (bolidi su aerodinamicki efikasniji) pa cemo vidjati manje preticanja "iz pracke", u isto vreme efekat na bolide iza kroz krivine ce biti manji pa ce oni ostati blize zbijeni. Po onome sto smo imali prilike da vidimo na do sada jedinoj ovalnoj trci sa novim bolidom u Finiksu deluje da ce najpresudniji faktor za uspesno preticanje biti a.) gume i b.) kohonesi. Onaj ko ima bolje gume ce imati veliku prednost, ali ce za preticanje biti potrebno mnogo vise od toga, sto je Aleks Rosi dobro demonstrirao u Finiksu.
Toliko za sada, pre Indija sleduje nam jos i VN Indijanapolisa (isto mesto, "redovna" konfiguracija staze), o cemu cemo u regularnoj temi za Indikar sezonu.