Monopol u 21. veku
#16
Posted 13 April 2017 - 21:26
#17
Posted 13 April 2017 - 22:51
Napisala si prilično "proročanski" tekst.
Upravo čitam da su se deonice United Airlinesa strmoglavle i vec izgubile preko milijardu dolara na vrednosti...
I putnici ih naveliko bojkotuju.
Ipak je to USA... zašto da kupiš kartu kod ovakve firme, ako na istoj liniji i za iste pare možes da biraš izmedju toliko drugih prevoznika...
Za sada su:
- suspendovali policajce
- izneli 3 izvinjenja
- izgubili na akciji strmoglavo
- platili naknadu svim putnicima u avionu za "traumu" - svi dobili te karte besplatno.
- a vec se javilo vise njih sa razlicitim pricama bahatosti Uniteda
- I Kristi i Tramp ih napali
Doticni Dao je u medjuvremenu unajmio dva advokata i PRa
Problem je da je United veliki pa su malo izgubili iz vida gde je granica
#18
Posted 15 April 2017 - 03:19
Problem je da je United veliki pa su malo izgubili iz vida gde je granica
Samo mali update za one koji ne prate: Delta podigla overbooking compensation na max $9,950 sa $1,350. To je na gejtu kad mora da se zove supervizor.
Regularnu kompenzaciju na checkingu su podigli sa $800 na $2,000 za one koji su ispod crte.
Kapitalizam i moc marketinga.
Cekam sta ce AA da ponudi.
#19
Posted 15 April 2017 - 05:31
Samo mali update za one koji ne prate: Delta podigla overbooking compensation na max $9,950 sa $1,350. To je na gejtu kad mora da se zove supervizor.
Regularnu kompenzaciju na checkingu su podigli sa $800 na $2,000 za one koji su ispod crte.
Kapitalizam i moc marketinga.
Cekam sta ce AA da ponudi.
E neka su, valjda im se sada nece overbuking isplatiti. Pre je uvek bilo da se na svakom letu ostavi 3-4 sedista za njihovo osoblje, sada samo sipke sto ne ugrade po sred aviona pa kao u autobusu.
#20
Posted 15 April 2017 - 09:17
Od sad lepo nek kompanije, svesno gubeci par stotina/koju hiljadu dolara, ostave par neprodatih sedista, ili vec na gate-u ponude opciju onima koji pristaju da svoje mesto ustupe.
Prosle godine na letu iz Ciriha za Bg, na gate-u su objavili da je avion pun, ali da je neko, ko nije imao kartu za taj let, imao smrtni slucaj u porodici u Srbiji, i da bi trebalo sto pre da ode. Pitali su ima li dobrovoljaca za sledeci let, javilo se njih par (a cak im nisu ni nudili novac, bar ne preko razglasa,vec samo da ih ukrcaju na sledeci let - uvece). Ne znam sta bi se desilo da ze niko nije javio. Mozda bih se ja javila, cekala sam druge, jer mi je to bio connection flight - letela celu noc iz US, pa sam jedva cekala da stignem
#21
Posted 15 April 2017 - 17:45
Od sad lepo nek kompanije, svesno gubeci par stotina/koju hiljadu dolara, ostave par neprodatih sedista, ili vec na gate-u ponude opciju onima koji pristaju da svoje mesto ustupe.
To je i bila praksa pre nego sto su odlucili da zele da rade bez gubitka i poceli da spajaju kompanije. I na domacim letovima svuda se uvek ostavljali 3-4 mesta za takve slucajeve, a i poput onog sto si opisala.
Pre desetak godina svi letovi bg - crna gora su bili overbooking, pa se secam da smo se svi tiskali kod izlaznih vrata u niskom startu da potrcimo i prvi sednemo jer oni poslednji ostaju na aerodromu. Po ulasku u avion su davali obavestenja da se deca do 16 stave u krilo
#22
Posted 15 April 2017 - 19:01
E neka su, valjda im se sada nece overbuking isplatiti. Pre je uvek bilo da se na svakom letu ostavi 3-4 sedista za njihovo osoblje, sada samo sipke sto ne ugrade po sred aviona pa kao u autobusu.
Ja ne znam ni zasto im je ovakav sistem overbookinga i dozvoljen, posto krsi sva prava potrosaca, nevezano za konkretan slucaj.
Radi se o maimiziranju profita na racun potrosaca, po meni cak ima i elemenata prevare ako ti neko proda kartu za sediste koje nije ni dostupno.
#23
Posted 15 April 2017 - 19:18
Ja ne znam ni zasto im je ovakav sistem overbookinga i dozvoljen, posto krsi sva prava potrosaca, nevezano za konkretan slucaj.
Radi se o maimiziranju profita na racun potrosaca, po meni cak ima i elemenata prevare ako ti neko proda kartu za sediste koje nije ni dostupno.
Pa i nije im dozvoljen, ali to rade. Oni se uzdaju da onaj sto ostane na aerodromu nece podnositi tuzbe da bi pokrenuo ono sto je pokrenuo ovaj slucaj sa izvlacenjem iz aviona. Verovatno je bilo pitanje kada ce se desiti nesto ovako da se promeni politika.
Nikada mi ni nije bilo jasno zasto recimo dozvole da izgube pare placajuci hotele i nove karte putnicima. Bilo mi nelogicno osim u slucaju ako je neko nevreme (a mislim da onda ni ne placaju troskove).
#24
Posted 15 April 2017 - 20:01
Pa i nije im dozvoljen, ali to rade. Oni se uzdaju da onaj sto ostane na aerodromu nece podnositi tuzbe da bi pokrenuo ono sto je pokrenuo ovaj slucaj sa izvlacenjem iz aviona. Verovatno je bilo pitanje kada ce se desiti nesto ovako da se promeni politika.
Nikada mi ni nije bilo jasno zasto recimo dozvole da izgube pare placajuci hotele i nove karte putnicima. Bilo mi nelogicno osim u slucaju ako je neko nevreme (a mislim da onda ni ne placaju troskove).
Dozvoljeno im je - zakonski. A zasto dozvole da izgube pare je veoma prosto (tj time gube manje nego sto bi inace).
Overbooking je dozvoljen zato sto ima putnika koji su no-show. Iz raznih razloga, otkazali put, promenili kartu, ili nisu stigli na konekciju. Da im ta sedista ne bila prazna oni prodaju vise nego sto imaju pa ako je avion pun, neke pomere na letove gde ima praznih mesta sa manjim troskovima.
Nadoknada za volontere krece od $200 voucher za neki buduci let - tako znaju da ces kupiti kartu sa njima, i nece imati praznih sedista, a ako je u ponudi hotel, to je jako jeftin hotel sa kojim obicno imaju dil za discounted rates.
Ono sto treba da se vrati je kao sto je nekad bilo stand-by lista - jeftinije karte, pako ima mesta letis a ako ne na sledecem slobodnom letu. To bi bilo fer prema putnicima. Ovako uzmes mesto nekome ko je platio punu cenu, ko zna kakve troskove napravio (rentacar, hotel i slicno), i ko je kupio tu kartu jer negde treba da bude.
Prosle godine kazu da je oko 10,000 putnika bumped-down, to su oni kojima je samo receno sorry nema mesta, a gde su oni koji su volonterski pristali jer su mislili da im se isplati.
#25
Posted 15 April 2017 - 21:35
#26
Posted 15 April 2017 - 21:42
Ljudi, jasno je da biznis uvek minimizira troskove, u čemu je problem. Je sam već ranije napisao da se ovaj problem ne vezuje za US, pošto važi za sve kompanije. Unutar je ovaj put suočio velike gubitke, drugi put neće. Sve se desilo, zbog pandura Joe Doea koji nije hteo da predje preko svog ponosa. Nos misliti, ja organ, a on me pita 'oš me 'apsiš. Stoci je otišao u dubak, a Zemlja je nastavila da se okreće. FO jump up. Sent from my VS985 4G using Tapatalk
Niko nije ni rekao nesto protiv Amerike ili slicno, nego protiv avio kompanija i sta rade (no to ne dopire do kinikovog mozga)
Svuda se desava, mozda ne kod Emirata i Qatar-a ali oni su zaista velike kompanije sa dobrim uslovima za putnike, sve s razlogom.
Milioni ljudi putuje svakog momenta, naravno da treba da ih interesuju ovakve stvari, zemlja ce se okretati ali sreca pa se desilo u Americi te su na brzaka gotovo sve kompanije promenile svoje uslove.
#27
Posted 15 April 2017 - 22:17
Niko nije ni rekao nesto protiv Amerike ili slicno, nego protiv avio kompanija i sta rade (no to ne dopire do kinikovog mozga)
Svuda se desava, mozda ne kod Emirata i Qatar-a ali oni su zaista velike kompanije sa dobrim uslovima za putnike, sve s razlogom.
Milioni ljudi putuje svakog momenta, naravno da treba da ih interesuju ovakve stvari, zemlja ce se okretati ali sreca pa se desilo u Americi te su na brzaka gotovo sve kompanije promenile svoje uslove.
I Emirates i Qatar rade overbooking, kao i sve ostale kompanije na svetu. To je cista ekonomska logika, i to se nece promeniti. Niti ce bilo ko dobiti 10k dolara naknade za isti. To su sulude brojke, kompanije daju par stotina dolara u vidu vaucera koji opet moze samo da iskoristis kod istog prevoznika u odredjenom vremenskom periodu.
#28
Posted 15 April 2017 - 22:20
u odredjenom vremenskom periodu.
Verovatno sutradan posto su te skinuli sa leta
Nisam cula za Qatar i Emirate da se nesto tako desilo sto jel, ne znaci da nije...
edit: ne tebe licno da ne bude zabune
Edited by baby-boo, 15 April 2017 - 22:31.
#29
Posted 16 April 2017 - 00:35
Zamisli samo - oni svaki dan lete tao-amo po USofA i plase se da budu 'bumped down'.
...
Ne znam za antiamerikanizam, izvinjavam se ako sam razvukla temu ali meni je izuzetno interesantna. Ljude se jesu uznemirili cak i oni koji lete jednom u par godina, ali njih ce vec proci.
Uostalom trebala je tema da bude na top news a ne ovde - posto stvarno nema veze sa kuda ide USA.
#30
Posted 17 April 2017 - 10:12
Ovo što je UA uradio nema blage veze sa gore pomenutim. Odnosno ima, ali vas (nas) to ovde ne bi trebalo zanimati. Ono što je predmet diskusije, se zove nasilno izvlačenje putnika, bez valjanog razloga iz aviona - naime, razlog je bio last minute transport osoblja (koje NIJE BILO PREDVIĐENO / bez rezervacije) da se pokupi avion koji je trebalo "vratiti" iz xyw razloga iz xyw station. Ni to nije ništa neobično. Ono što jeste za osudu, je način na koji je kompanija rešila da žrtvuje svog klijenta nasilnim, neprimerenim metodama prisile - namenjenim nedisciplinovanim putnicima.
Dalje, ova stoka bez mozga što ima ovlašćenja da tu vrstu prisile upotrebi, očigledno nema kapacitet rasuđivanja da ustanovi da li je u skladu sa propisanim protokolom, niti da silu srazmerno primeni.
I za kraj, ovo ima ime, ne budimo stidljivi - ovo se zove fašizam (mali, ograničeni, ako ipak) fašizam.
PS nikada ovako nešto neće biti moguće u FRA, niti kod EU prevoznika tipa AF. Fašizacija društva bi morala naići na osudu - naročito u US.
Gde je ljudska solidarnost ovih koji su mirno sedeli posle ovakve demonstracije sile? Ovde bi, nadam se, celokupan avion napustio svoja 'udobna' sedišta. Pa nek se voze na prazno gde treba.
Toliko.