Jump to content


Photo

BITEF 2oo3


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
42 replies to this topic

#1 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 27 August 2003 - 23:40

37. BITEF
buducnost pozorista je u filozofiji - bertolt breht
15-25. septembar 2003

p r o g r a m :

~ francuska/france
centre chorégraphique national de créteil du val de marne, pariz
srecni vavilon [babelle heureuse]
koreografija: josé montalvo / dominique hervieu
80 min. (bez pauze)
15th september 20:00
sava centar/sava centre

~ francuska/france
coproduction: centre chorégraphique national d'orléans, orlean
festival de danse de cannes, bruges capitale culturelle européenne 2002.
filosofi [les philosophes]
koreografija : josef nadj
30+30+50 min. (bez pauze)
16 th /17 th /18 th september 20:00
sportski centar IMR/sport centre IMR, viševacka no.2, rakovica

~ litvanija/lithuania
meno fortas studio vilnius, vilna
wiliam shakespeare: hamlet
režija: eimuntas nekrošius
80+60+50 min. (2 pauze 15 min.)
17th september 20:00
narodno pozorište/national theatre

~ poljska/poland
teatr dramatyczny, varšava
thomas bernhard: brisanje [extinction]
režija: krystian lupa
18th september 18:00 I deo 90+70 min (pauza 15 min.)
19th september 18:00 II deo 65+75 min. (pauza 15 min.)
20th september 15:00 160+140 min. (pauza 60 min.)
jugoslovensko dramsko pozorište/jugoslav drama theatre

~ nemacka/germany
schaubühne am lehniner platz, berlin
henrik ibsen: nora
režija: thomas ostermeier
130 min. (bez pauze)
20th/21st september 20:00
narodno pozorište/national theatre

~ makedonija/macedonia
naroden teatar bitola, bitolj
risto krle: pare su ubistvo [money kills you]
režija: ljupco gorgievski
75 min. (bez pauze)
21st september 18:00
narodno pozorište, scena V sprat/national theatre, 5th floor scene

~ srbija i crna gora/serbia & montenegro
koprodukcija atelje 212 & BELEF, beograd
mirjana novakovic: strah i njegov sluga [fear and its servant]
režija: kokan mladenovic
110 min. (bez pauze)
21st september 21:00
zindan kapija, kalemegdan/zindan gate, kalemegdan fortress

~ madjarska/hungary
krétakör színház/chalk circle theatre, budimpešta
radnicki cirkus [w-workers’ circus]
režija: árpád schilling
90 min. (bez pauze)
22nd/23rd september 20:00

~ srbija i crna gora/serbia & montenegro
narodno pozorište u beogradu, beograd
j.w.goethe: faust II
režija: mira erceg
155 min. (bez pauze)
23rd september 20:00
narodno pozorište/national theater

~ italija/italy
masque teatro, forli
omaž nikoli tesli [lightning poem]
režija: lorenzo bazzocchi
42 min. (bez pauze)
24th/25th september 20:00
muzej elektroprivrede/electroputilities museum, skenderbegova 51

~ bugarska/bulgaria
national theatre ivan vazov, sofija
wiliam shakespeare: zimska bajka [the winters’ tale]
režija: marius kurkinski
210 min. (pauza 20 min.)
25th september 20:00
jugoslovensko dramsko pozorište/jugoslav drama theatre

www.bitef.co.yu

...

Edited by jamie, 27 August 2003 - 23:40.


#2 Blekendvajt

Blekendvajt
  • Members
  • 322 posts

Posted 28 August 2003 - 06:19

Pre dvadeset godina pozorište je bilo - politika.
Prošla decenija je bila - "pozorište ne može bez erotike" (neko je tu defiiciju spomenuo početkom devedesetih, sada ne mogu da se setim...)
Ali ovo što su smislili na BITEF-u je kretenski kao i prošle godine. Samo dvoje-troje salonskih kulturnjaka rezonuje u tim "okvirima" novi pozorišni poredak, budućnost je u filozofiji...
Pozorište je uvek bilo filozofsko, onako kako je estetika obavezni "sastojak" umetnosti, uvek osnovni začin nikad kao glavno jelo na ražnju.
:lol:

Edited by Blekendvajt, 28 August 2003 - 06:19.


#3 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 31 August 2003 - 03:35

Pre dvadeset godina pozorište je bilo - politika.
Prošla decenija je bila - "pozorište ne može bez erotike" (neko je tu defiiciju spomenuo početkom devedesetih, sada ne mogu da se setim...)
Ali ovo što su smislili na BITEF-u je kretenski kao i prošle godine. Samo dvoje-troje salonskih kulturnjaka rezonuje u tim "okvirima" novi pozorišni poredak, budućnost je u filozofiji...
Pozorište je uvek bilo filozofsko, onako kako je estetika obavezni "sastojak" umetnosti, uvek osnovni začin nikad kao glavno jelo na ražnju.
:lol:

buducnost pozorista je u filozofiji. :lol:
to je bila i moja prva reakcija. omg! what a bullshit!

buducnost pozorista svakako j-e-s-t-e u filozofiji, bas kao sto je bila i proslost i bas kao sto je sadasnjost. so fuckin' what. i uostalom sta je tu novo, ili sto vecina ne zna?
medjutim, malo sam razmisljao, kao, pa sam malo trazio po brehtovim spisima, pa redom... i uspeo sam [neeekako] da nadjem odredjenu dozu ironije u brehtovom citatu. naravno, sumnjam da je gospodin cirilov [u svojim pateticnim godinama] svestan te ironije [mozda i jeste, da ne gresim dusu :lol: ], ali izbor sporne recenice [od toliko pametnih recenica, narocito brehtovih] ipak mi se cini kao smuckano nadrifilozfiranje i nadriumetnicarenje - a to je najgora kombinacija, pogubna, a opet, tako logicna za samozadovoljne ljude u poodmaklim godinama.

predjimo na stvar: catch sam video u tome sto je breht rekavsi filozofija zapravo mnogo vise mislio na ideologija, cak sasvim moguce - marksizam, komunizam - znaci opet politika. ironija je u tome sto ta recenica onda nije potvrdna - kao, DA, buducnost pozorista je u filozofiji, i kao, DA, pozoriste je u buducnosti spaseno metasmislom, bla-bla-bla, vec sasvim suprotno - ima li pozoriste uopste buducnost ako postane popriste politickog, ideoloskog, tzv. filozofskog suocavanja?
drugi nivo [ove moje ucitane, ali vrlo delikatne :lol: ] ironije je u tome sto se za sadasnji trenutak uzima citat iz proslosti koji govori o buducnosti - znaci sibicarenje vremenom, igra pojmom vreme koja je apsurdna jer ne moze da govori ni o cemu, pa ni o vremenu samom. buducnost na koju je mislio breht je svakako ovo sto mi [ili pozoriste?] zivimo sad, mozda cak i nasa proslost [kako ti zakljucujes u svom postu]. bitef/cirilov nije mislio ni na kakvu buducnost, uostalom - selektor je na samrti [iako se prilicno dobro drzi], pa valjda mu samo filozofija moze pomoci da shvati buducnost/smrt [e, sad gresim dusu, zaista :lol: ].

...

:lol: :lol:

#4 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 31 August 2003 - 03:36

btw - ove godine moji bitef favoriti su:

~ francuska/france
filosofi [les philosophes]
koreografija : josef nadj

~ nemacka/germany
henrik ibsen: nora
režija: thomas ostermeier

~ madjarska/hungary
radnicki cirkus [w-workers’ circus]
režija: árpád schilling

...

pa, heh, da vidimo...

#5 tanjajedaska

tanjajedaska
  • Banned
  • 920 posts

Posted 31 August 2003 - 06:06

Pre dvadeset godina pozorište je bilo - politika.
Prošla decenija je bila - "pozorište ne može bez erotike" (neko je tu defiiciju spomenuo početkom devedesetih, sada ne mogu da se setim...)
Ali ovo što su smislili na BITEF-u je kretenski kao i prošle godine. Samo dvoje-troje salonskih kulturnjaka rezonuje u tim "okvirima" novi pozorišni poredak, budućnost je u filozofiji...
Pozorište je uvek bilo filozofsko, onako kako je estetika obavezni "sastojak" umetnosti, uvek osnovni začin nikad kao glavno jelo na ražnju.
:lol:

buducnost pozorista je u filozofiji. :lol:
to je bila i moja prva reakcija. omg! what a bullshit!

buducnost pozorista svakako j-e-s-t-e u filozofiji, bas kao sto je bila i proslost i bas kao sto je sadasnjost. so fuckin' what. i uostalom sta je tu novo, ili sto vecina ne zna?
medjutim, malo sam razmisljao, kao, pa sam malo trazio po brehtovim spisima, pa redom... i uspeo sam [neeekako] da nadjem odredjenu dozu ironije u brehtovom citatu. naravno, sumnjam da je gospodin cirilov [u svojim pateticnim godinama] svestan te ironije [mozda i jeste, da ne gresim dusu :lol: ], ali izbor sporne recenice [od toliko pametnih recenica, narocito brehtovih] ipak mi se cini kao smuckano nadrifilozfiranje i nadriumetnicarenje - a to je najgora kombinacija, pogubna, a opet, tako logicna za samozadovoljne ljude u poodmaklim godinama.

predjimo na stvar: catch sam video u tome sto je breht rekavsi filozofija zapravo mnogo vise mislio na ideologija, cak sasvim moguce - marksizam, komunizam - znaci opet politika. ironija je u tome sto ta recenica onda nije potvrdna - kao, DA, buducnost pozorista je u filozofiji, i kao, DA, pozoriste je u buducnosti spaseno metasmislom, bla-bla-bla, vec sasvim suprotno - ima li pozoriste uopste buducnost ako postane popriste politickog, ideoloskog, tzv. filozofskog suocavanja?
drugi nivo [ove moje ucitane, ali vrlo delikatne :lol: ] ironije je u tome sto se za sadasnji trenutak uzima citat iz proslosti koji govori o buducnosti - znaci sibicarenje vremenom, igra pojmom vreme koja je apsurdna jer ne moze da govori ni o cemu, pa ni o vremenu samom. buducnost na koju je mislio breht je svakako ovo sto mi [ili pozoriste?] zivimo sad, mozda cak i nasa proslost [kako ti zakljucujes u svom postu]. bitef/cirilov nije mislio ni na kakvu buducnost, uostalom - selektor je na samrti [iako se prilicno dobro drzi], pa valjda mu samo filozofija moze pomoci da shvati buducnost/smrt [e, sad gresim dusu, zaista :lol: ].

...

:lol: :lol:

Nešto mi se čini da je tu parole smislio ne Ćirilov več kao i prošle godine Prokić i oni bezlični oprotunisti iz "gradskog kulturnog koncentracionog logora".Čega god se dohvate naprave finansijski i organizacioni skandal, i to takav da se niko i ne pita ima li tu nešto od kulture.

Bravo za kako birekli seljaci minuciozni esej o Brehtu.

Ja sam sa njim imala kontakt samo posredstvom Pirandelove predstave u režiji Mađelija. (Snimak neki) :lol:


#6 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 14 September 2003 - 01:01

~~~ ziri 37. bitefa zaseda u sledecem sastavu:

pamela howard - predsednik zirija
scenograf, pozorisni reditelj i profesor scenografije na central st.martins, velika britanija
elie malka
reditelj, teatrolog i direktor evropske pozorisne unije, izrael
audronis liuga
teatrolog i kriticar, litvanija
johanna tomek
osnivac, direktor, reditelj i glumica teatra mbH, austrija
alisa stojanovic
pozorisni reditelj, srbija i crna gora
milena bogavac
student dramaturgije fakulteta dramskih umetnosti u beogradu, srbija i crna gora
igor bojovic
dramski pisac i upravnik pozorista 'pinokio', srbija i crna gora


~~~ prateci program bitef festivala:

> bitef na filmu [bitef + jugoslovenska kinoteka] > pozoriste-film-filozofija:

22. septembar, ponedeljak

- wittgenstein [rezija: derek jarman; trajanje: 75 minuta]
- aristophanes - april de angelis [rezija: coky giedroys; trajanje: 52 minuta]

23. septembar, utorak

- citizen lock - david edgar [rezija: agnieszka piotrowska; trajanje: 52 minuta]
- spinoza the apostol of reason - tariq ali [rezija: christopher spencer; trajanje: 52 minuta]

24. septembar, sreda

- freigeist - eric-emmanuel schmitt [rezija: meinhard zanger, theater der keller, keln; trajanje: 90 minuta]
- ein gewohnlicker abend / messer und gabel / ettersberg / eine nietzsche trilogie - einer schleef [rezija: thomas bischoff, volksbuhne am rosa-luxemburg platz, berlin; trajanje: 145 minuta]

+
> polifonija 2003 > seminari i radionice [zasto pozoriste?; umetnost za drustvene promene; ...]

+
> simpozijum 2003 > buducnost teatra je u filozofiji - da ili ne? [autori: misko suvakovic i ana vujanovic]

:lol: :lol:

preporucujem bitef na filmu, daaaaaa!

...

#7 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 14 September 2003 - 01:23

Nešto mi se čini da je tu parole smislio ne Ćirilov več kao i prošle godine Prokić i oni bezlični oprotunisti iz "gradskog kulturnog koncentracionog logora".Čega god se dohvate naprave finansijski i organizacioni skandal, i to takav da se niko i ne pita ima li tu nešto od kulture.

ne. nazalost, ili na srecu, ili kakokod, ebiga - parolu je osmislio/pronasao gospodin cirilov, pod cijom autoritativnom rukom se nalaze: i selekcija gostujucih predstava i [pneumonicni] vizuelni identitet festivala i textovi u katalogu i biltenu i [pa naravno] doticna izandjala maxima bertolta brehta, a i ona je samo deo jos goreg uvodnika u kom se nizu citati nietzche-a, artaud-a, sartre-a gde oni, kao, govore o pozoristu i filozofiji, i kojecemu.

eto, tako se nekako razvija ova mala [pozorisna?] diktatura u kojoj sve pod [dozivotnom?] strogom kontrolom drzi gospodin cirilov[-i-posle-mene-potop!], dok je gospodin-minuciozni-prokic tu, kao tzv. direktor pozorista i festivala, da zgrne neku kintu, te i ne ucestvuje u kreativnom procesu [ovde sam se zakasljao], ali je podjednako odgovoran za [proslogodisnji] finansijski i organizacioni skandal koji spominjes.

nazalost, ili na srecu, ili kakogod, ebiga - gospodinu prokicu sledece godine istice mandat. a i gospodin cirilov, kako nas je zivot naucio, jednog dana mora otici, zato treba ocekivati skoru navalu na ove vredne fotelje na nasoj kulturnoj sceni. startne pozicije se vec pripremaju, uskoro - grabez. pretendenti koji ulaze u igru nisu nimalo bolji, naprotiv...

:lol: :lol:

Edited by jamie, 14 September 2003 - 01:25.


#8 fiju_briju

fiju_briju
  • Members
  • 94 posts

Posted 14 September 2003 - 01:47

Off

Jamie, izvini sto trolujem, nemam kog' da pitam...
Gledao "Zagonetne varijacije"?
Vredi?

On

#9 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 14 September 2003 - 04:53

Jamie, izvini sto trolujem, nemam kog' da pitam...
Gledao "Zagonetne varijacije"?
Vredi?

nisam gledao, ali raspitacu se danas pa ti javljam [na PP] ;)

#10 Blekendvajt

Blekendvajt
  • Members
  • 322 posts

Posted 19 September 2003 - 21:16

Citat je posvećen BITEF-u
I čin
junsko jutro, kažu didaskalije, muzička soba;
lica:
Sesili Sisi Robson,
Redžinald Redži Pedžet,
Vilfred Vilf Bond,
Džin Horton...
[Svi su stariji od 70 godina, ali se ne daju kao i Ćirilov :lol: :lol: ...]

[Krupna žena, Sisi, sluša CD, nemo izgovara reči, pevajući bez glasa, Redži je picajzla i zanima se vađenjem beleški iz visokoperne knjige, a Vilfred je oklembešeni «umetnik», koji «hini petla u pantolama»]


Vilf: «Mogu li da ti kažem, sasvim pošteno, Sisi, da imaš najdivnije sise koje sam ikada video?»
[Nema reagovanja, naravno.]
Vilf: «U stvari, čitavo tvoje telo je povod da treperim od požude.»
Vilf (nastavlja, ne pokazujući da je zbunjen manjkom reakcije):
«Reći ću ti šta bih voleo da ti uradim. Voleo bih da te iznenadim, dok se savijaš kako bi navukla čarape. To bi ti se dopalo, zar ne?»
Redži: «Prestani, Vilfe! Ta ti šača postaje jako tanka.»
Vilf: « Što je više no što mogao da kažeš za Sisi.
(Ovo mu se jako dopalo, jasno pokazuje)
«Nikada nisi bila od raskida, Sisi, zar ne? Na osnovu sopstvenong zapažanja pre mnogo godina,naravno, rekao bih da si volela one grublje, jesam li u pravu?»
Redži: »Molim te Vilfrede, ja sam te ljubazno zamolio..»
Vilf: «Scenski radnici i električari kao da su ti bili omiljeni. Nije ti bilo mnogo stalo do tvojih kolega umetnika, zar ne, pile moje?»

NASTAVIĆE SE

#11 Blekendvajt

Blekendvajt
  • Members
  • 322 posts

Posted 22 September 2003 - 18:18

Niko se ne javlja da prepozna iz koje je drame ovo?
Inicijali autora su R.H.
Evo nastavka, kako sam obećao.

Da dodam da je izbor Ibsenove "Kuće lutaka (Nore)" sam po sebi kič. Od predsimbolističkih Ibsenovih komada, jedino je "Divlja patka" igrivaR, zato što je u stvari simbolistička, iako napisana 1888.


Redži: ”Da sećam sete halabuke od prošloga festivala.”
Vilf:”Bio sam slavan jedan dan. Ili se radilo o nedelju dana? Sudbina promenljive prirode. Ipak, zarađivao sam za život, a ja ssam samo to i želeo. Nedostaje mi osećajnost. To je moj problem. Nisam kao ti, Redži, ti si umetnik,ja sam zanatlija.”
Redži: “Tvoj pravi problem, Vilfe, jeste u tome što si uvek bio skroman. Ponekad imaš najneverovatne uvide. Stvarno to mislim.”
Vilf:” kako si ti dobar prijatelj.
[Ironija, koju Redžinald ne primećuje] Uzgred budi rečeno, jedna dobra usluga zaskužuje drugu usligu za uzvrat. Razmišljao sam o naslovu za tvoju autobiografiju. Tenor svojevrsnih težnji. Šta kažeš?»
Redži: «Nije loše.»
Vilf: « Zgodno, i meni se čini ... kako napreduješ?»
Redži:» Polako.»
Vilf:»Dokle si stigao?»
Redž:» Upravo sam imao svoje prve časove klavira sa gospođom Liberman...»
Vilf:» Koliko si imao godina?»
Redži:»Sedam.»
Vilf:»Javi kada budeš stigao u pubertet. Tada će mi postati interesantno. Hej, imam jednu svoju misao o umetnosti...» [kopa po džepovima]
Redži:»Vidiš? Nisi ti baš takav malograđanin kako se predstavljaš...»
Vilf:»Ma gde mi je... Zapisao sam je jer sam znao da neću moći da se setim.»
Redži:» Baš čudno! A ja jutros napisao aforizam. Takođe o umetnosti.
[Vadi džepnu beležnicu i nalazi stranicu.] Evo ga: Malograđanin veruje da je uvek dobra ona umettnost koja je popularna, ali umetnost koja je dobra, nikada nije popularna.» To je kulturna lozinka našeg vremena. Smatram da je to prilično jasno, zar ne?»
Vilf [rasejano, preturajući neprestano po džepovima] : »Apsolutno.»
[Sisi ulazi zajopurena, veoma uzbuđena i objavljuje dolazak novog soprana]
Sisi: »Novi sopran dolazi... Na «g».. Gali-Kurči...Ne ona je mrtva... naša bivša naša Džin...!»
:lol: :lol: :lol: :lol:

#12 Gonzo

Gonzo
  • Members
  • 3,133 posts

Posted 22 September 2003 - 19:45

Uz rizik da budem popljuvan reci cu da je svrha pozorista (i umetnosti uopste) u krajnjoj liniji zabava. Stoga smatram da je buducnost pozorista upravo tu - ponuditi ljudima ono sto zele da vide, sto ce ih zabaviti itd. Ko zeli da se bavi filozofijom naci ce daleko bolje mogucnosti izvan pozorista.

#13 Double Trouble

Double Trouble
  • Members
  • 241 posts

Posted 24 September 2003 - 00:19

je l' gotov vise taj bitef  :lol:


:lol:

ne volim verdija, ali citam i iscekujem nastavke :lol: :lol: :lol:



#14 Double Trouble

Double Trouble
  • Members
  • 241 posts

Posted 24 September 2003 - 01:02

gilles deleuze and the theatre of philosophy by constantin v. boundas, dorothea olkowski [ ne citala :lol: ]



#15 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 24 September 2003 - 20:38

je l' gotov vise taj bitef


:lol: :lol: