Od svog letenja, sad kad razmislim i nemam nesto veliki dijapazon kompanija - valjda ni rute ne menjam cesto, a ako ih ponavlja, onda mi i odgovara isti let, da znam kad da ustajem ponedeljkom. Generalno:
Lufthansa: nikad nikakvih problema, sedista, cak i ekonomskoj klasi sasvim pristojna na interkontinentalnim letovima, po Evropi...manje vise kao i svi drugi (normalni prevoznici); odlicna im kombinacija boja, ona zuta na mene deluje pozitivno u kabini. Hrana, recimo da to mogu da posmatram standardom. Ovi novi 777 sa wc-ima dole, fantazija - niko ne sedi pored istih!
Air France: izbegavam Airfrance, ne zbog kompanije nego zbog CDGa - iako u poslednjih 7-8 godina intenzivno poboljsase aerodrom, i dalje mislim da je budibogsnama neefikasan, da je jedno od mesta gde je najduze potrebno prtljagu da predje sa jednog terminala na drugi itd. Volim AF 380. Zanimljivo je da nikad nisam leteo AF po evropi, cak ni po francuskoj
Swiss - poceli su neopisivo da me nerviraju sa naplacivanjem rezervacije sedista pre polaska. Usluga, standard, s'obzirom da im je LSG kejterer i hrana. I Cirih i Zeneva su zgodni za presedanje i zgodni za doci do grada; ground service im je malo nebulostican ali sta da se radi - jednom se zapatih u sred neke oluje u Cirihu gde zaboga ne moze niko iz customer servica da mi pomogne jer oni rade interkontinentalne letove, a ja zapucao u Brisel. Na kraju zavrsio u Luksemburgu jer eto....
BA - najcestitija evropska kompanija za preko Atlantika, ali zacudo, tragicna sto se tice Afrike. Mislim, znam ja da oni menjaju prema svecu i tropar, ali ipak.
KLM - po Evropi, nikad problema, volim schipol, hrana malo ispod standarda. Neopisivo los customer service do/iz Afrike, pretpostavljam zato sto jedini lete na neke destinacije - nit koga mozes dozvati na telefon, niti nesto cestito uradi kad ga dozoves. U US sam im se napisao customer complainta i drao na telefon milion puta jer im ovde pola usluga pruza Delta, tjl. AF-KLM-Delta, a delta je sto se tice internacionalnog transporta na nivou JATa, i to onog pod sankcijama.
Vueling - kupio kartu jutro dana kad sam leteo - odlican za spaniju po obali, kratki letovi, raspolozena posluga.
Olympic - jednom leteo. I nikad vise. videti pod Jat iz 90ih
Luxair - iznenadio se dobrom uslugom, ali naravno leteti iz/u Kairo je smak sveta po definiciji tako da mi dzabe sto su im novi avioni, unutrasnjost cestita i hrana pristojna.
Precision air - lokalna kompanija u Tanzaniji - svi novi avioni, ali zaista "puddle jumers" - lete 20 minuta od Dara do Zanziabara ili 1 do Aruse - najduza linija mislim da im je 2 sata; customer service je malo...budibosnama. Jednom smo usli u avion koji je poletao 20 minuta pre naseg, ali naravno stvari nisu....
Air burkina - iznenadjujuce odlicna usluga, ekonomska klasa sa mestom za noge koje su nekada imale evropske kompanije.
American - ne dao bog nikome za interkontinentalne letove. Za juznu ameriku je oprema iz kasnih 90ih, za evropu mozda malo bolja. Unutar amerike, zavisno od rute - na velikom broju NYC/MIA; NYC/DFW i transkontinentalnih,novi avioni. Usluga - nikakva, ali za standarde americkih kompanija, prosecno ista
Delta - domaca usluga - mozda malo bolja od Americana; medjunarodna, barem do evrope/j. amerike; mene bi bilo sramota. Biznis klasa malo bolja, ali ni prici biznis klasi BA/AF/Lufthanse
Singapore - definitivno favorit, sto za ekonomsku sto za biznis klasu
Emirati - odlicna usluga, dobra hrana, za Afriku mnogo radije njima nego bilo kim drugim
Air Maroc - leteo samo do evrope - sasvim pristojna ekonomska klasa
LAN - obnovljena flota cini mi se, opremljenost aviona sasvim pristojna,u nivou evropskih (zapadnoevropskih) kompanija
Hemus aid (sada Bulgarian....) - nikad vise.
Tarom - sasvim pristojan, samo sto je usluga malo po modelu JATovih stjuardesa - "ako nisi cuo sta sam te pitala prvi put, drugi put necu ni da te pitam, ima da jedes sendvic koji sam ti dala".
Avianca - odlicna biznis klasa
TAP - dobra hrana, posebno u biznis klasi. cini mi se na vecini evropskih letova da su imali raspon sedista u ekonomskoj normalan.
Amaszonas - lokalna kompanija, imas utisak da se neko drustvo iz Bolivije skupilo pa odlucilo da naprave avio kompaniju, i tako pozaposljavalo familiju....ali, letovi na vreme, udobni avioni
Alitalia - nekadasnji 6.55 za Milano i 4popodne za beograd, na embraerima, super let. Jedina kompanija koja me je sluzila sladoledom umesto kikirikijem. Za preko okeana - jednom ili dva put samo....mislim da su tada leteli jos DC10, sa zalepljenim poklopcima pepeljara u naslonima za ruke. I vecito strajkovi, dja interkontinenalnih pilota, dja domacih, dja mehanicara....
Jetblue - odlicni avioni (sa prostorm za noge), i za americki standard, normalnim sedistima, i uslugama.
US airways - american samo jos gori. Sad kad su ih kupili, sve gore i gore. Posebno kad im je operator Piedmont ili Republic airways
Frontier - iznenadjujuce dobra usluga i hrana, uzasno malo prostora u ekonomskoj
Virgin America - favorit za do zapadne obale - od stjuardesa, do sedista, do enterntainmenta, do hrane (do male boce penusavog vina od $7)
Virgin Atlantic - so, so - bolje od americkih, ali ne u rangu BA
S7 (nekadasnja sabena) - opet, lufthansino dete, ali malo zaboravljeno
Austrian - luftansino omiljeno dete, osim kad se zaglavim na sta vec imaju, bombardije/embraere za Bec-Beograd
United - od svih americkih, najveci hit&miss - ili standardno los ili vanredno los
Air Canada - bolji od bilo koje druge severnoamericke osim recimo Virgina
Porter Air - odlican za kratke letove (i leti na moj omiljeni kanadski aerodrom, Billy Bishop)
Westjet - ok, za "relatively low cost" civilizovana kompanija
Southwest - no frills, ali em te stjuardese tretiraju kao coveka (em ti daju cokoladu ako bas izgledas kao da ti nisu sve koze na broju) em jedini imaju efikasni sistem bordovanja aviona, em nikad mi se nije desilo da sedim i cekam jer ne znaju gde im je avion....
Alaskan - vidi pod Frontier
i na kraju - Spirit. Kome bi trebalo zabraniti da se bavi prevozom. Ne avio....bilo kakvim prevozom. Stoke i rude takodje.