Ne videh slicnu temu, a mozda bi bilo zanimljivo citati iskustva oni koji dosta putuju, pa ajde ja da zapocnem da vidimo kako ce se razvijati.
Air Serbia
Do sada sam leteo jedno 10ak puta od kada je promenjena iz Jat-a. Moji utisci su vise nego zadovoljavajuci, mada mora se priznati da je pocetna pozicija bila prilicno losa. Od kracih letova, uglavnom se ide ATR-om I mana je ista kao I kod svakog propelerca: brzina I buka: let do Beca traje meni nenormalnih 1.5h, sto kad uzmem vreme cekanja na aerodromu I prevoz do meni zanimljive Bratislave, dolazim maltene do vremena koliko mi treba kolima. Ono sto pohvaljujem je klopa cak I na tim kracim relacijama, mozda nije bog zna kako, ali je lepo upakovano I meni je barem iznenandjenje poredivsi sa Austrianom npr. Ocigledno je da sa stjuardesama prave kombinaciju iskusnijih persena I mladjih stjuardesa I po meni je to ok. Na srednjim relacijama (posto nemaju duze) klopa postaje sjajna I meni je velicina sedista isto tako odlicna. Biznis klasa ako ne pricamo o Boingu je isto odlicna. Klopa je tu vec sjajna, stalno obigravaju oko tebe, mesta su siroka... Ono sto sam isto primetio je da avioni ne kasne previse, a zameram check in u Beogradu: uvek se prestravim kad stamen u red. Dakle, od mene ocean jedna solidna 4.
Austrian
Ovu kompaniju koristim najcesce jer je povratak iz Beca prilicno zgodan, mislim da je u 21 a AS se vraca u 5. Nemacki sterilna, stjuardese ne previse ljubazne, ali opet nemam zamerke, avioni novi ili relativno novi, sedista u Fokeru bi mogla da budu veca. Sta zameram: klopu. Grisine za letove ispod 2h su potpuno bezveze. Druga stvar je sto stvarno bi mogli da povedu racuna o vezanim letovima: po njima je dovoljno 25min sa kraja na kraj aerodrome, imao sam let sa tim razmakom I zakasnio sam I to ne par minuta, nego bogami 15. Drugo, na srednjim letovima, recimo za Moskvu, odsustvo bilo kakvoog entertainment Sistema bas nema smisla: to je let od 3 - 3.5h I morali bi nesto da imaju. Biznis klasom se nisam vozio par godina, znam da je tada bila praksa da sluze klopu u zavisnosti zemlje gde se leti, pa probate lokalne specijalitete. Dakle, nemam neke bitne zamerke, ali ukoliko ne bi postojala bitna razlika u ceni uvek bih odabrao nekog drugog star alliance clana. Ocena: jaka 3.
Lufthansa
Njjih najcesce I koristim jer imaju sjajne konekcije ka Nemackoj. Takodje, odkada su poceli da lete uglavnom AB 319, a ne Regionalom, moja glavna zamerka je nestala. Opet jedna od klasickih, nemackih sterilnih kompanija. Ono sto je meni utisak kod Lufthanse je isto kao I voziti Nemacki auto: udjes I nekako mislis da ce to da... radi . Verujem da I ljudi koji se plase letova, plase se manje u Lufthansi . Meni je njihovo osoblje sjajno: uvek nasmejani, ali neusiljeno, jasni, pricaju engleski... sve super: nikakva zamerka. Cak najbolja stjuardesa koju sam imao u zivotu je bila odande. 4 piva sam dobio od Minhena do Beograda . Avioni su novi, bilo da letite Fokerom, 319, 320, 340... Posebna prica su letovi po Nemackoj: gde god da idete, mozete da kupite kartu kod njih, pa idete pravo na voz. Dakle, meni za letove po Evropi star alliance pik broj jedan. Klopa: na kracim letovima sendvici, I ono sto je super: uvek ce vas ponuditi da li ocete jos jedan. Mislim da nema nijedan koji nisam probao, ali ako poredite sa Austrianom, razlika je jasna. Ono sto im zameram su duzi letovi: entertainment system je jednostavno zastareo.
Ocena 5-.