Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /srv/b92/sajtovi/forum/forum/index.php(1) : runtime-created function(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(53) : eval()'d code on line 3 Strajk prosvetara - Page 2 - Obrazovanje - Forum B92

Jump to content


Photo
- - - - -

Strajk prosvetara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
121 replies to this topic

#16 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 27 March 2015 - 21:50

..da u ovom tzv "socijalističkom kapitalizmu" se i dalje vodi spor oko preraspodele jer vlada totalna ideološka mantra od povećanju produktivnosti  kroz rad zaposlenih u industriji...gde je ta industrija? i kad smo imali povećanje bruto proizvoda? i vlada mantra da se "neproduktivni rad" ne mora plaćati jer se ne ostvaruje konkretan proizvod.

 

Kakva "deca taoci" deca su "naoružana" svim mogućim tehnološkim i medijskim podvalama od "znanja" i podržana lažnim ubedjenjima produkovanim istim medijima da se "znanje ne isplati!", pa čemu da se sede u klupama kad već vide da su im ti "prosvetarski kadrovi" siromasi koje pas nema za šta da ujede...ajmo stadioni,splavovi,tike,lova i silikoni,cirkoni itd,telefoni iblabla bleja...

 

Prosvetari su "u klancu" daleko je sunce i pukotina n/leba.

 

Kinik : ima nas koji smo sa desetkama završili fakultete u ratno vreme, nismo napustili zemlju, kusali smo sočivo u studentskim menzama mesecima, nemamo dodatna zanimanja ni prihode, imamo porodice i pokušavamo da zaradimo plate sedeći i radeći u klupama jer od svih obaveza ne možeš iz škole izići (od veća, dežurstava, prijema roditelja, rod.sastanaka, aktiva, dopunskih,dodatnih,sekcija za koje moraš biti u terminu i kad djak ni u najavi nije (dok sijaset mladog kadra s diplomama odlazi preko, retko ko od njih posle probnog rada ostaje u prosveti čista je demagogija da čekaju tu na posao, jer pored mene prolaze baš te kolege koje sa završenim fakultetom ne provedu ni 6meseci na radnom mestu u prosveti)*nema te "rezervne vojske na tržištu rada kojom se preti! Oni pogiboše da udju u prosvetu a još pre da izidju.

Nisi ni jednog trenutka pomenuo pripreme za casove, rad sa djacima koji ne postizu potreban nivo znanja posle skole. Od svih tih nebitnih aktivnosti ove dve su najvaznije, a njih mnogi ne upraznjavaju vec inertno procitaju skript i ko cuo cuo. Mnogo toga mora da se promeni sa nastavnicke/predavacnje strane, pre strajka za pare.

Prosveta je ono što niko u ovoj državi decenijama ne ceni...štajkom se neće promenti a niti mi možemo nauditi djacima koji ne žele da uče  ne možeš ih oceniti ni u redovnoj nastavi deset časova u obnavljanju a kamoli češ ih oceniti zato što bi naučili za to vreme koje su "izgubili u štrajku".

Prosveta je u svakom drustvu manje placena, u nekim slucajevima i tri puta manje nego mesto u industriji. Nastavnicko zvanje nigde nije zbog para, vec zbog zelje da se mladi ljudi obuce i pripreme za zivot. Ove cinjenice mnogi zaboravljaju.

Da se ne lažemo uvek se čeka popuštanje u avgustu...(ne govorim o sebi, nemam učenika sa nedovoljnom ocenom).Radne subote ionako samo profesori odradjuju..., te zato i niko neće ni da pogleda u tom pravcu...potpuno je besmisleno zastupati "interes djaka", na toj osnovi. Realno, da ti sad izvedem pet odeljenja kojima predajem, svaki će ti potvrditi da im pre dodjem kao "spasitelj" nego kao "ometač" u školovanju. DA li znaš recimo koliki je prosek neopravdanih i opravdanih časova po jednom učeniku...generacija maturanata izlazi sa po cirka 20.000 časova u pravdanjima. E moj brale....ja sam gimnaziju završio sa 6 opravdanih časova, uz tušta i tma vannastavnih aktivnosti i angažovanja.

Da li te vannastavne aktivnosti zive i danas, ili bar jedan deo?

Tuuuga je to za svaki cinični komentar jad i čemer. Naravno, ova priča je još još duža i tužnija ali ne spadam u one koji bi zauzimali prostor drugima u ovom radu, spadam u one kojima je prosveta još uvek nažalost jedini preostali izbor.

Sto se tice djaka, licno nisam siguran da vise od 10% djaka i zeli da sedi u skoli, kako u Srbijii, tako i bilo gde drugde. Da se ne uhvatimo sada procenata, ali 10% djaka je obicno iznad trazenog nivoa 80% u trazenom nivou, a 10% ispod. Ovde sam se osvrnuo samo na ovih 10% iznad koji su zeljni informacije i znanja.

Ako nista drugo, onda samo zbog tih 10% taj strajk ne sme da se desi na nacin da se deca izbace iz skole i da im se oduzme mogucnost obrazovanja.



#17 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 27 March 2015 - 23:32

hah, slušaj ima tu još puno toga što nisam pomenuo ne bih da detaljišem, individualizovana nastava, za naprednije djake, inkluzija, kad govorimo o 40satnoj strukturi plaća se 20 časova norme za redovnu nastavu a još tih dvadeset sati se popunjava raznim obavezama...Itekako se radi, deeeeebeeeeeelo, za istu ili smanjenu platu, taj rad mogu da ocenjuju oni koji su u to uključeni 10-15 ili trideset godina.

 

Da ne govorim da je problem norme svake godine nova komplikacija, da do norme ne mogu da stignem ni sa četiri predmeta u nastavi...da sam dve godine tehnološki višak jer zakon dopušta koleginici da ostane na poslu dok ne napuni godine starosti ili staža...(a pričamo o pripravnicima, ja sam pripravnički staž odradio pre više od deset godina a u matičnoj školi još ne mogu da sklopim normu)da smo ove godine upisali samo tri od sedam odeljenja koje smo nekad upisivali itd...Znači tek sam uspeo da stignem do norme da ne idem u tri škole a oni smanjiše plate...koje su na istom nivou bile minimum prethodnih pet godina. Pritome sam putnik koji dnevno predje 100km do posla na relaciji SD-BG. Pa ti sad gledaj krenem ujutru kad imam 6-7 časova, u 6, a vratim se popodne oko 6. Naravno nekad mora da se dodje i pre časova u popodnevnoj smeni, da se ostane barem 2-3 sata duže kad je veće itd..a onda ti dodju učenici koji nekud žure, imaju samo pet minuta, da ih pustiš itd...ne daj bože da moraju da sačekaju jedan čas pauze, oni odma sklope vozić i zadnja tri časa "paljba". pa ti se ppravdaj direktoru što nemaš čas koje po normi moraš da presediš u praznoj učionici..Nisam bio pola sata na bolovanju, a prosek plate za penziju iz ovih godina koje pojedoše skakavci...biće nepostojeći...koje crne penzije, ne znam kako ću skončati i gde svoj radni vek. Inače, godišnji odmor koji se tako slatko poistovećuje sa letnjim raspustom, odredjen je brojem radnih dana koje si ostvaruju po zakonu tačno i u obavezi si da recimo dodješ 15.avgusta i organizuješ pripremnu nastavu ako imaš djake na razrednom ili popravnom, ako si u komisiji a nisi ostavio nikog, takodje ili ako si nesrećni razredni kome recimo osam učenika ide na polaganje...Na odmor se odlazi kolektivno početkom jula ali se zbog upisa ostaje do sredine jula (članovi komisija njih petnaestak, nesrećnika). Tačno je imamo slobodne dane kad su raspusti ako nisu organizovani seminari a recimo radije bismo odradili i te slobodne dane za koji dinar preko što nije slučaj. Zimski ionako pada u najskupljem delu sezone za zimovanja. U stvari osim ekskurzija za koje se uzimaju dnevnice (mene je za 15 godina zakačila jedna), ne postoji regularna aktivnost na kojoj može da se uzme taj dinar preko...jer se ništa ne plaća ili je u već visini plate. Ispada da je nas "neproduktivni rad" itekako merljiv po svim osnovama i "stišljiv" u svakom procentu. Ne postoji precizniji inžinjering nego u prosvetnom radu, tu je sve do tačke i zareza moguće staviti u procenat angažovanja spakovati u minimalnu platu i odbiti u kazni . :D

 

Prijatelje šta da ti kažem itekako žive (a propo vannastavnih akt.), odlasci u vannastavnim aktivnostima obuhvataju pripremu i realizaciju sa nastavnim sadržajima, traju po tri ili više sati a zahtevaju organizaciju i dogovore sa institucijama i ustanovama, pozorištima, muzejima i šire. (o tome se pišu izveštaji i pojedinačno i sumarno). Ja minimum jednom nedeljno obavezno vodim učenike u obilaske izložbi likovnih, skulptura ili čega već...Ja konkretno u zaduženju imam i učenički parlament i djačku kompaniju za te sate koji se ne plaćaju. A rad sa parlamentom upravo podrazumeva organizovanje brojnih učeničkih aktivnosti raznim povodima...a sa kompanijom pripreme i takmičenja idu tokom cele godine. Od pre dve godine više nemam starešinstvo, koje je skoro bukvalno "krvav" nenaplativ posao. Znači toliko razgovora toliko intervencija i koliko živaca tu ode plus odgovornost na kvadrat, nema tog koeficijenta na koji bih ponovo pristao da dobijem to zaduženje. Za rukovodioce aktiva (ja sam sticajem okolnosti ponovo nakon pet godina morao da prihvatim) ne dobija se ikakva nadoknada a obaveza je bar jednom mesečno, sastanci po planu i programu i izveštaji o stručnim aktivnostima, seminarima, analize uspeha, mera za poboljšanje uspeha, korelacija u nastavi, praćenje mera, stručne posete časovima..itd.

 

Mogućnost obrazovanja nije oduzeta, postoji i vanredno školovanje...oni "sede na svojim pravima"-ne dolaze na redovnu nastavu kad je organizovana i i najčešće žele prelazak vanredne ispite ili razredne ispite. Njima je bre muka čas i od deset minuta, a kamoli čitavih 45min, smaranja. Koja je tek veština potrebna da se zadrže na času, tome se ne priprema nijedan nastavnik pre dolaska na rad...naprotiv, jure se nekakvi sati obaveznih seminara, napabirčena uverenja koja nikom ne pomažu osim što dokumentuju bezvezne sate u licenci.

 

Ključna stvar je u promeni pozicije nastavnika u procesu obrazovanja, nastavnik je neophodan uslov školovanja djaka, ne postoje djaci zbog nas, već mi zbog njih. Stoga nastavnik treba da bude u poziciji da bude prepoznat kao realizator procesa i ishoda obrazovanja u koji su djaci u obavezi da učestvuju (te samim tim roditeljska podrška i obaveza mora biti istaknutija zakonski) a ne da im se prilagodjava obrazovni proces do mere da ne moraju da učestvuju u njemu već da do ishoda stižu po defaultu. To je naopako titra im se na sve načine...od toga da se ne isključuju ni sa 60+ neopravdanih.  Pravi je gigantizam isterati odeljenje jednu godinu a da nemate problema sa isključenjima, nedolascima roditelja na roditeljske, pravdanjima na "vašu" odgvornost, i sijaset jedinica za koje morate da "posredujete", obaveštavate i izvodite djake na razredne i popravne...da im nabavite skripte, pitanja, da sedite sa njima dok polažu...hih...znači kad bih sad seo da pišem šta sam sve doživeo za ovih 15tak godina rada, pa jedno pedeset stranica bi otišlo na to..Da ne pominjem administraciju koja o svemu mora da se vodi a koja je inspekcijama koje su redovnije kod nas nego kod onih što švercuju gorivo i robu...jer bože moj sve je tu, transparentno i direktno i debelo obrazloženo zakonskim procedurama.

 

Svi mi koji nuždom svog posla sedimo u školi više od trideset godina (računam tu sopstveno školovanje i rad u prosveti=gde nisam ceo vek i gde mi nije bio primarni cilj), hteli to ili ne, ponavljamo i ostajemo u sistemu kao zubi kutnjaci koji se troše i habaju, psihološka osnova i energija u ovom poslu troše ljude kao palidrvca. Posenilimo, promenimo karaktere u namćoraste boreći se za učenike koji ponekad svojim neinteresovanjem, neodgovornošću zaista ne zaslužuju da završe razrede (a uglavnom im se popusti) a iza toga ne ostaje ništa, djaci postanu ljudi i bez nas, neki zahvalni neki srećni što su kroz sve prošli a da im to posle u životu uopšte nije bilo potrebno. Ipak, manje više svi kasnije pokažu neko poštovanje, to je satisfakcija, a ne plata, nužna za održavanje egzistencije...koja se sad tako vešto manipuliše i akcentuje u celoj priči kao da su prosvetari najveći "crvi izjelice socijalistički stvaranog nacionalnog dohotka.", da ne kažem kredita MMF-a.

 

Inače, nadam se da je meni ovo poslednja godina ovog crvarenja i da ću konačno izaći iz ove vavilonske kule večitog stagniranja u prosvetnom radu. Desiće se valjda i meni ta jedna šansa u životu da promenim ovu muku.


Edited by Janne240, 28 March 2015 - 00:23.


#18 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 29 March 2015 - 10:41

A sto se strajka tice, uvek treba gledati siru sliku...ako se socijalnim protestima prikljuce i radnici i drugi drustveni slojevi sada apaticni,uplaseni, fragmentizovani sitnim interesima, moze se ocekivati lepo vedro prolece i puno ozbiljniji blok koji moze da izvede jaci socijalni pritisak i time možda možda nešto pokrenuti...so will see.


Naravno da treba gledati siru sliku. Recimo, dostojanstvo i status profesije. A to ne zavisi samo od plate. 
U tom svetlu je svaki strajk prosvetara kao socijalni protest samo dokaz da je profesija fragmentizovana sitnim interesima.

To jedna takva profesija ne bi smela sebi da dozvoli. 

Plate i da se povecaju, ostaje zalosno stanje u prosveti i nastavnicki kadar koji je, generalno, ispod svake kritike. Zao mi je casnih izuzetaka. 

 

 

 

 

MARCH 25, 2015

O Adjunct! My Adjunct! BY CARMEN MARIA MACHADO

 



 



#19 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 29 March 2015 - 20:35

Naravno, prosvetari nisu samo nosioci masnih bureka, ima tu i intelektualaca, naučnih radnika (ja npr.) nažalost ima i naučnih radnika politikanata, i političara bez stručnosti u bilo kom smislu (aktuelni min. i pom.min).

 

NO mene fascinira kako se ta sezonska priča o prosveti sprdadžijski spinuje...Bujošević tobože zabrinut pita, šta će sad"djaci sa rupama u znanju" zbog gubitka časova...ahahahahh..ajme :ajme: :lol: . Kao da su nastavnici prodavci kubature znanja, ulivaju "malter" u glavu...dodji na dva časa i imaš dobru ocenu, odsečemo ti komad predmeta, nosi kući i pojedi..Nekima sedenje u klupi ni deset godina ne bi donelo neku zapreminu u mozgu. Znanje- kako je to "eufimistično metafizička kategorija" očigledno može da se pretvara u razne floskule upotrebljive u "političkoj pari" kojom se zamagljuje priča o ozbiljnoj promeni koju nijedna vlast ne želi da počne da sprovodi u obrazovanju...

 

.Da bi očito bilo razumljivo šta znanje predstavlja trebalo bi da se znanje - imanje a ne znanje-diploma češće reprizira dakle rezultati naših stručnjaka a ne rezultati naših političara, sa ili bez diploma. ...



#20 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 29 March 2015 - 21:14

Naravno, prosvetari nisu samo nosioci masnih bureka, ima tu i intelektualaca, naučnih radnika (ja npr.) nažalost ima i naučnih radnika politikanata, i političara bez stručnosti u bilo kom smislu (aktuelni min. i pom.min).

 

NO mene fascinira kako se ta sezonska priča o prosveti sprdadžijski spinuje...Bujošević tobože zabrinut pita, šta će sad"djaci sa rupama u znanju" zbog gubitka časova...ahahahahh..ajme :ajme: :lol: . Kao da su nastavnici prodavci kubature znanja, ulivaju "malter" u glavu...dodji na dva časa i imaš dobru ocenu, odsečemo ti komad predmeta, nosi kući i pojedi..Nekima sedenje u klupi ni deset godina ne bi donelo neku zapreminu u mozgu.

Tim nekima najvise doprinosi to sedenje u skoli, jer je to mozda i jedina prilika kada se srecu sa necim intelektulnim. Lepo si sam opisao, nekima je skola neophodna da bi se susreli sa necim sto napreze mozdane vijuge, a nekim ta skola i ne treba, posto masu informacija iskopaju sami. Tim djacima kojima skola ne treba kao ustanova treba predavac koji ce da ih ponuka da istrazuju i uce vise. Bilo kako bilo nastavnik je neophodan kao vodic kroz znanje.

Znanje- kako je to "eufimistično metafizička kategorija" očigledno može da se pretvara u razne floskule upotrebljive u "političkoj pari" kojom se zamagljuje priča o ozbiljnoj promeni koju nijedna vlast ne želi da počne da sprovodi u obrazovanju...

Svuda je obrazovanje prvo mesto gde se ukidaju fondovi, posto se promena vidi tek za 5-10 godina. Politicarima je mnogo lakse da ukinu fondove za skolstvo, nego da oslobode zatvore od sitnih lopova. U prvom slucaju promena se vidi posle njegovog mandata, a u drugom odmah. Imajuci ovo u vidu nastvnici moraju da znaju da je taj njihov poziv vise "life style" a manje posao. Prosvetari nikada nisu bili, niti ce biti dobro placeni.

 

.Da bi očito bilo razumljivo šta znanje predstavlja trebalo bi da se znanje - imanje a ne znanje-diploma češće reprizira dakle rezultati naših stručnjaka a ne rezultati naših političara, sa ili bez diploma. ...

To je promena na kojoj treba da se radi. Strajk prosvetara koji traje duze od 3 dana je propast i ne donosi nista dobro. Najbolje bi bilo da ga ne bude. Nije da nema razloga za pobunu, ali strajk nastavnika u 1-12-om razlredu ne treba da se desi.



#21 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 29 March 2015 - 21:52

Slažem se potpuno, štrajk nije smeo i ne treba da se desi kada stvari postavimo ispravno, no izgleda da se u ovom mraku samo jedna luča upalila...i još poneka slabašna, to je tužno.

 

Naravno da je nastavnik neophodan u sistemskom pogledu i inicijalno kao vodič kroz znanje...ni najnaprednije škole nisu osmislile vaspitnoobrazovni proces kao samosazrevanje i intuitivno upravljanje djaka, to bi se samo ukinulo... No zaista još daleko smo od finskog obrazovnog sistema i tematizovane škole..te treba već jednom Zakon da potvrdi (jasno normativno da reguliše poziciju) da jeste profesor taj koji je odgovoran i kome se mora dati pozicija kreatora i regulatora nastavnog procesa, da se ne ubijaju planovima i programima serviranim iz centara koji s nastavom imaju veze samo u petočasovnom seminaru...gde prenose dobronamerno svoja iskustva i savete.

 

Kad bi ulazili u učionicu 5x7 svake nedelje pa nek odsede i tri časa istopili bi im se svi saveti i mudrosti..Kad zadužiš raspored na početku godine i kada ga realizuješ iz dana u dan i nedelje u nedelju...kad ti dinamika časova i neuskladjenost programa počnu da igraju pred očima onda se više ne oslanjaš na preporuke i knjiške mudrosti već počinješ da pišeš sopstvenim znanjem i praksom. Samim tim i rezultati moraju biti valorizovani na način na koji se planiraju ishodi, ne kažem da bi svi tada davali petice i da bismo dobili "super djake" ali motivacija nastavnika i samim tim odgovornost bi porasla, a naravno i odnos učenika prema njima bi rezultirao veći poštovanjem i ozbiljnijim trudom i odricanjem....

 

Mislim da to uopšte nije utopija već pravi zadatak koji bi ljudi iz min.morali da rešavaju kad već godinama prepisuju razne projekte o kompetencijama i sl. a ne usudjuju se da ih sprovode...onda bi kvalifikacije, godine, ozbiljnost u radu bili presudni za zapošljavanje a ne da prosveta služi kao depo radne snage...gde dok neko ne ode u penziju možeš da rikneš. Zaista mislim da se može regulisati ozbiljno sistemski, finansijski kako god, bez da se piše o tome kako reforma traje, staje, vraća se unazad itd. Prosto bi se dalo rešiti i kroz mere socijalne politike...a ne da slušamo nedorečene priče svake nove vlasti koja se ni sa jednim problemom ne hvata u koštac.

 

Ovaj štrajk će se završiti jednom socijalnom oblandom a ova pitanja ostaće do novog "budjenja proleća" ali teško da će ikad iko sesti da kreira ozbiljnu obrazovnu strategiju...ne daj bože sa ovom garniturom ministara i pomoćnika. Moramo se jednom suočiti s posledicama, bolje pre nego kasnije...već je puno vremena i generacija prošlo kroz ovu nazovi školu, a bojim se da će i dalje ostati tako...kakva radikalizacija štrajka, kome to sme da padne napamet. Pogotovu danas kad su direktori škola stranačke ličnosti  -isključivo.

 

p.s. na jednom ozbiljnom skupu skoro imao sam prilike da čujem nažalost iz usta jednog "vrlog" stratega aktuelnu obrazovnu strategiju...vraćen sam bar trideset godina nazad.


Edited by Janne240, 29 March 2015 - 22:14.


#22 ras kass

ras kass
  • Members
  • 7,285 posts

Posted 30 March 2015 - 08:20

Prosveta je u svakom drustvu manje placena, u nekim slucajevima i tri puta manje nego mesto u industriji. Nastavnicko zvanje nigde nije zbog para, vec zbog zelje da se mladi ljudi obuce i pripreme za zivot. Ove cinjenice mnogi zaboravljaju.

 

Ovo je tacno, samo je problem sto su u Srbiji prosvetari slabije placeni od onog najneobrazovanijeg kadra iz javnog sektora. Tako na primer vecu platu od nastavnika ima onaj sto u parking servisu sedi u kucici i podize rampu, kafe kuvarica u cuvenim agencijama, KV radnici po javnim preduzecima....To ne da je sramota, nego se ne moze recima opisati.

Obrazovanje je u Srbiji u direktnom sukobu sa interesima vladajucih struktura koji zele sto neobrazovaniju naciju kojom je lakse manipulisati. Pa eto tako premijera bas zabole za strajk prosvetnih radnika koji paralizuje skolstvo vec mesecima, ali zato ima vremena da svecano otvori fiskulturnu salu ili gostuje 5 dnevno na televiziji.

Uvek se ocekuje od tih prosvetara da se zrtvuju zarad nekog viseg cilja, a to je u stvari da ne ruse rejting vladajucih elita.



#23 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 30 March 2015 - 14:13

Ovo je tacno, samo je problem sto su u Srbiji prosvetari slabije placeni od onog najneobrazovanijeg kadra iz javnog sektora. Tako na primer vecu platu od nastavnika ima onaj sto u parking servisu sedi u kucici i podize rampu, kafe kuvarica u cuvenim agencijama, KV radnici po javnim preduzecima....To ne da je sramota, nego se ne moze recima opisati.

Obrazovanje je u Srbiji u direktnom sukobu sa interesima vladajucih struktura koji zele sto neobrazovaniju naciju kojom je lakse manipulisati. Pa eto tako premijera bas zabole za strajk prosvetnih radnika koji paralizuje skolstvo vec mesecima, ali zato ima vremena da svecano otvori fiskulturnu salu ili gostuje 5 dnevno na televiziji.

Uvek se ocekuje od tih prosvetara da se zrtvuju zarad nekog viseg cilja, a to je u stvari da ne ruse rejting vladajucih elita.

Prosvetari bi i trebalo da budu najobrazovaniji i najsvesniji deo drustva, a to nosi odgovornost. Strajkom jos vise podpomazu vrhuske. posto su time dirktno preuzeli krivicu neobrazovanja.



#24 ras kass

ras kass
  • Members
  • 7,285 posts

Posted 30 March 2015 - 15:58

A kako drugacije da se izbore za bolje uslove rada koji su ispod svakog nivoa? Da se nadaju dobroj volji vlastodrzaca?



#25 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 30 March 2015 - 16:07

1. Para nema.

2. Uslovi rada su imas ucionicu tablu. Kad nema para, moze da se razgovara samo o broju djaka u odelenju. Manji broj djaka donosi vise rada sa decom 1-0-1 i poboljsava nivo obrazovanja.

3. Za vreme strajka nema obrazovanja, a to je osnovna krilatica koju strajkaci guraju.

4. Ne vidim kako sastanci i razgovor o obrazovnjau i razmena iskustava utice na kvalite rada.

5. Ako se govori o strajku, on moze da bude samo u pocetku godine, kad deca jos nisu krenula u skolu, da bi im se godina produzila u junu. Sve tokom godine ja rezbijanje kontinuiteta ucenja i steti samo djacima, a cela prica je o tome da nastavnici hoce bolje uslove da bi ucili svoje djake.



#26 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 30 March 2015 - 17:12

Pare nisu problem ako ih nema. Ne može se uzimati iz neprofitabilnog sektora gde država sama sebe zadužuje već iz oporezivih a ne-oporezovanih ili nedovoljno oporezovanih sektora (transport,banke,nekretnine,kapitalne investicije, visokoprofitabilne kompanije koje koriste uslove javnog sektora itd...) Dakle para ima ko pleve samo, ne bere se za opšte dobro.

 

Itekako se razgovara o broju djaka po odeljenju i za ono što je državi još lakše a što je još gore, finansiranja po djaku. Konkretno moja škola je prošle godine upisala samo 3 odeljenja, ove smo se izborili za dva smera u nadi da ćemo upisati barem dva više (nekada smo upisivali 7), a ministarstvo je opet odobrilo samo tri odeljenja? jel to strategija, jel to pomoć...pa ukinite nam školu koja stvara proizvodni stručni kadar nek sve ide na gimnazije...Država tu nema uopšte nema formulu kako da izračuna i racionalizuje broj djaka i odeljenja, bruka a kamoli definiše na nivou škola što bi odgovaralo realnim potrebama privrede i zajednice.

 

Mi smo studirali za vreme rata i protestovali...itekako ima ucenja za vreme strajka, budjenja kriticke svesti i razumevanja protivrecne drustvene stvarnosti...Ima učenja i odgovaranja, učenicima je svaki čas omogućeno da odgovaraju i uče, trideset minuta, efikasne nastave pa da vidiš kako može...ko želi naravno.

 

Reforma obrazovanja, razmena ideja iskustava zahteva timske dugorocne sastanke velikog broja ljudi zaposlenih u obrazovanju, nastavi, ZUOv-u i Ministarstvu, a ne posprdne politikantske pregovore i komentare u dve recenice...premijera i ministra- muko moja predji na drugoga.

 

Ako se govori kad je tajming za strajk on nikako nije onda kad je potrebno 10meseci strajkovati nego onda kada mozete za efikasno vreme da stvorite dobru pregovaracku poziciju, kao sto vlast ima poluge zakona i prinude u saci tako se i kontra- moc strajkaca ogleda u stavljanju rokova i zaprške vladi u pravom trenutku.  (volim onu poslovicu o vlasti da batina ima dva kraja).Najgore je početi štrajk u pola godine..ili uoči raspusta ili posle raspusta...kad su ugovori finiširani...najbolje je da štrajk ne traje predugo i da su ciljevi i pozicije realno ostvarivi u kratkom roku. Opet ne mislim da iznudjenja rešenja koja se olako svode na povećanje plate što je krajnje mediokritetski, treba da se predstave kao uspeh, niti bilo kakvo paktiranje odmah na početku štrajka. Treba priterati vlast da otvori karte sedne i počne barem u jednom mandatu da ozbiljno rešava značajna sistemska pitanja, postavlja osnove za njihovo rešenje u nekom doglednom vremenu idonese izgledne solucije za tako značajan društveni podsistem kakav je obrazovanje. Naravno da se u uredjenom zakonitom ustavnom sistemu štrajk prepoznaje kao legitimno sredstvo borbe i da se odgovorna vlada sprema da do njega ne dodje ili ako dodje da se ne ponaša protivustavno i protivzakonito isto važi i za predstavnike škola koji su u štrajku, oni ne krše zakon, naprotiv, stoje uz svoje obaveze i ispunjavaju ih uredno na način kako je to moguće u uslovima štrajka. Neke odredbe Zakona o štrajku i radu na početku samog štrajka kardinalno su protivrečno tumačene od predstavnika Min...čini mi se neki pomoćnik dao je smešno kontradiktornu izjavu, ne mogu više da se setim...koliko neukih politikanata sedi tamo nije ni čudo što su se na reč štrajk odmah prepali i složili nepismene i zbunjujuće izjave.

 

Inače ima i drugih stvarii koje  mogu da poremete proces nastave ne samo štrajk, vanredne okolnosti prošle godine npr. u maju, pretprošle u februaru, procena da li je potrebna nadoknada nastava  može biti i zakonska i  arbitrarna s obzirom na procenu vremene i resursa a donosi je Ministarstvo. U ovom slučaju najgore će biti ako imamo rasulo na kraju nastavne godine a ne nadoknadu časova koja isto nije isplativo i pametno rešenje, pre tome, bolje je ozbiljno dogovoriti moguće rešenje nego čekati da kola puknu preko ledja još jedne generacije a da iza toga ne dodje ni do kakvih ozbiljnih promena. Odgovornost je na Ministarstvu a savest u rukama štrajkača - mislim da je uvek bilo više  savesti kod štrajkača...jer ni prošli ministar nije puno manjkao usled propalih ispita.

I sad kad ga nema, jel se nešto promenilo, jok, eto odgovornosti.


Edited by Janne240, 30 March 2015 - 17:33.


#27 crveno - beli

crveno - beli
  • Members
  • 6,335 posts

Posted 30 March 2015 - 17:54

Jbg, ako drzavi nije cilj da ima kvalitetno obrazovanje, otvoriti samo privatne skole i to je to ... Ali, ako jeste, sto ne uvedu skaliranje plata? Pa onaj ko radi i ima rezultata moze da ima i 80 000, a onaj ko malo radi neka se zadovolji sa minimalcem?

 

Najlakse pricati i podrzavati robovlasnicke price o tome da ima ko da radi za bedu ako neces ti i eto, para nema ... pa sto si onda tu? Mars sa tog mesta, treba jos da uzivamo u necijoj "sposobnosti", a da nam navijaci govore, a sto i ti ne mozes tako, onda cuti, sta se bunis! Naravno da je prosveta jedna ljudska beda i talog, a uslovi u kojem rade? Jadna decica koja se razlikuju od huligana samo zbog visine i tezine ...

 

Privreda prima manje? Super, daj da ukinemo drzavu barem nece razni Vucici, Vulini i Stefanovici da se bogate pa da lepo svi odemo na trziste rada, pa ko nema posla (a za vecinu nema) tu je kontejner.



#28 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 30 March 2015 - 17:57

Jbg, ako drzavi nije cilj da ima kvalitetno obrazovanje, otvoriti samo privatne skole i to je to ... Ali, ako jeste, sto ne uvedu skaliranje plata? Pa onaj ko radi i ima rezultata moze da ima i 80 000, a onaj ko malo radi neka se zadovolji sa minimalcem?

Tu i lezi problem. Svi ima da primaju isto da se sindikat ne bi bunio. Oni koji rade vise su sikanirani, posto oni koji ne rade onda strce. Ipak je problme u nacinu raspdele, a ne u parama.

Najlakse pricati i podrzavati robovlasnicke price o tome da ima ko da radi za bedu ako neces ti i eto, para nema ... pa sto si onda tu? Mars sa tog mesta, treba jos da uzivamo u necijoj "sposobnosti", a da nam navijaci govore, a sto i ti ne mozes tako, onda cuti, sta se bunis! Naravno da je prosveta jedna ljudska beda i talog, a uslovi u kojem rade? Jadna decica koja se razlikuju od huligana samo zbog visine i tezine ...

 

Privreda prima manje? Super, daj da ukinemo drzavu barem nece razni Vucici, Vulini i Stefanovici da se bogate pa da lepo svi odemo na trziste rada, pa ko nema posla (a za vecinu nema) tu je kontejner.



#29 crveno - beli

crveno - beli
  • Members
  • 6,335 posts

Posted 30 March 2015 - 18:01

Tu i lezi problem. Svi ima da primaju isto da se sindikat ne bi bunio. Oni koji rade vise su sikanirani, posto oni koji ne rade onda strce. Ipak je problme u nacinu raspdele, a ne u parama.

 

Nema sta oni da se bune, kada drzavu ne interesuje problem ama bas nimalo, nego samo odreze tu bednu zaradu, onda ovi na to jos bednije rade i to je to. Otkazi, minimalci i povisice, odnosno da inspekcije rade svoj posao i da vidis kako se resava problem (i da prosvetari dobiju zasticen status da ne moze svaka mala susa i njihovi roditelji da se izivljjavaju na njima jer im se tako moze).

 

Prava i obaveze, kao i svuda u drustvu (ovo nase tesko da se moze nazvati drustvom, vise je dzungla u pitanju, ali ajde) ...



#30 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 30 March 2015 - 18:22

... dakle para ima ko pleve samo, ne bere se za opšte dobro ... 

 

 

'U tudjem vocnjaku sladje su jabuke'.

 

Lepo je Bujosevic pitao onu drchnu zhemsku spodobu - zasto nisu podpisali sporazum ako je bio dobar, a na njeno nemusto politikantsto drljavljenje i agresivnost prema drugom sindikatu - trebalo je odgovoriti: clanstvo nije htelo? E, pa sada neka snosi posledice.

 

Uostalom, niko im ne brani da se zaposle po raznim firmama gde se pare dele 'sakom i kapom'.

:ajme:

 

Pogotovo sada, kad se predvidjaju otpustanja.

Mozda budu imali srece.

 

O populistickoj 'uravnilovki' ne vredi ni pricati.

Zacudo, to nije nasledje 'komunizma', vec istocnjackog 'otomanizma'.

Kad se 'jednakost' nametala secenjem glava.

 

Ja mislim da 'prosvetari' u strajku sami sebi seku tanusnu granu na kojoj sede i da ce to shodno marfijevom pravilu izazivati sve teze i teze posledice. I po njih / njihovu egzistenciju, i po ucenike.

 

Na kraju ce neke skole liciti na napustene 'fabtike-gigante', a pravice se nove skole za drugacije obrazovanje.

Pa ko bude izrazio zelu / imao sposobnost za neke predmete, ici ce tamo, a velika vecina u nesto nalik skolama za 'hobi & leisure'.

Kuvanje, moda, dostavljaci, taksisti, sekretarice, bebisiterke i sl.

 

...