Jump to content


Photo
- - - - -

Kastracija pedofila i silovatelja


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
104 replies to this topic

#61 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 11 October 2014 - 20:53

Moderna neuro nauka uzela maha, jel to možda fora iz Berlina?  a to kad je umro Maks Veber ne zaslužuje komentar ...

 

Revolucija u neuro-nauci pocinje otkricem neinvazivnih metoda skeniranja zivog mozga u realnom vremenu; znaci govorimo o poslednjih nekoliko decenija. Max Weber je umro 1920. - dakle pre stotinak godina. U cemu je tvoj problem sa tim cinjenicama pa da te one poticu na ovakvo kreveljenje? 

 

 

 

Nazalost ili na srecu, Srbija jos nije hightech drustvo..

 

:frust:

 

 

...a i ne radi se  o androidima nego o ljudima,

 

Evo kako to za razliku od Srbije rade nesrecna drustva u kojima nema ni ljudi ni sljiva vec samo androida i iluminatskih reptilijanaca: 

 

http://www.lawneuro.org/


Edited by Upekkha, 11 October 2014 - 20:54.


#62 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 11 October 2014 - 21:22

aman covece ne povezuj babe i žabe! Veber je pomenut u notici kojom sam anulirao tvoju glupost o nepostojanju slobodne volje, totalno neutemeljeno ako uopste možemo da vodimo temu  kakva jeste dakle ne u pravcu neurologije. Nema tog linka koji si okačio, inače, ali ne sumnjam da na netu postoji i mnogo mnooooooogoooo koječega još.

 

Pa i da je umro pre hiljadu godina ništa ne bi promenilo kada su temeljna pitanja i vrednosti univerzalno značajna za ljudsku civilizaciju, pravni sistem i društvo- etiku u pitanju i narednih dve hiljade bi trebalo barem da vrede, nebitno o kom vremenu se radilo, da ne bi relativizovali osnovne postulate. Mislim da smo znanje zapekli dovoljno. Idemo dalje...



#63 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 11 October 2014 - 21:45

aman covece ne povezuj babe i žabe! Veber je pomenut u notici kojom sam anulirao tvoju glupost o nepostojanju slobodne volje, totalno neutemeljeno ako uopste možemo da vodimo temu  kakva jeste dakle ne u pravcu neurologije.

 

Budi ljubazan pa pokusaj ovog puta da sa malo vise odgovorne i uracunljive interpunkcije pojasnis na koji to nacin pojam slobodne volje nema pravne implikacije, kao i to na koji nacin si toboze opovrgao tvrdnju o njenom nepostojanju - i.e. dokazao da ista postoji.  

 

 

 

Nema tog linka koji si okačio, inače, ali ne sumnjam da na netu postoji i mnogo mnooooooogoooo koječega još.

 

Link je tamo. Otvori novu stranicu i kopiraj ga. 

 

Srbija je, kazes, srecom low-tech - al' bi zato samo da kliknes i da radi.  :lol+:


Edited by Upekkha, 11 October 2014 - 21:46.


#64 Battle Born

Battle Born
  • Members
  • 31,792 posts

Posted 12 October 2014 - 02:56

Hvala na odgovoru. Baš me interesovalo, iako se to sve svodi stvarno pod "hipotetički".
E sad, još možda smešnije pitanje, kakav je postupak dokazivanja da je neko bio pod prinudom da počini neko delo ?
Prostite na ovom mom ignorance-u



#65 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 12 October 2014 - 09:57

Hvala na odgovoru. Baš me interesovalo, iako se to sve svodi stvarno pod "hipotetički".
E sad, još možda smešnije pitanje, kakav je postupak dokazivanja da je neko bio pod prinudom da počini neko delo ?
Prostite na ovom mom ignorance-u

 

 

Stvar nije ni malo jednostavna i dokaz postojanja prinudne pretnje je samo potreban ali ne i dovoljan uslov za bi se ista uzela kao olaksavajuca okolnost ili potpuna ekskulpacija za pocinioca. Obicno se uzima u obzir koliko je pretnja ugrozavala pocinioca, da li je pretnja bila veca od pocinjenog kriminalnog dela, da li je pretnja bila neposredna i neizbezna kao i to kako je pocinilac dospeo u prinudnu situaciju. Kako se to sve utvrdjuje je vec pitanje za one koji se time profesionalno bave.  :)



#66 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 13 October 2014 - 20:16

Budi ljubazan pa pokusaj ovog puta da sa malo vise odgovorne i uracunljive interpunkcije pojasnis na koji to nacin pojam slobodne volje nema pravne implikacije, kao i to na koji nacin si toboze opovrgao tvrdnju o njenom nepostojanju - i.e. dokazao da ista postoji.  

 

 

 

 

Link je tamo. Otvori novu stranicu i kopiraj ga. 

 

Srbija je, kazes, srecom low-tech - al' bi zato samo da kliknes i da radi.  :lol+:

.Ne obrci teze ..upravo suprotno, pojam slobodne volje ima implikacija na pravo, zato i postoji (ali ne kao sloboda od svega nego kao mogućnost izbora, kao delatna -opredeljujuća s ozbirom na posledice). Ti si tvrdio da nema, jer je "zastarela". :lol+: a ti se onda vrati na taj post pa pročitaj još jednom...Cemu sad opet to?

 

Ne otvaram linkove zbog virusa, a ne pretendujem da se bavim neuronaukom ni po high tech standardima. :P


Edited by Janne240, 13 October 2014 - 20:25.


#67 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 13 October 2014 - 20:43

.Ne obrci teze ..upravo suprotno, pojam slobodne volje ima implikacija na pravo, zato i postoji (ali ne kao sloboda od svega nego kao mogućnost izbora, kao delatna -opredeljujuća s ozbirom na posledice). Ti si tvrdio da nema, jer je "zastarela". :lol+: a ti se onda vrati na taj post pa pročitaj još jednom...

 

Ne otvaram linkove zbog virusa, a ne pretendujem da se bavim neuronaukom ni po high tech standardima. :P

 

Nisam pisao ni o kakvoj slobodi od svega, vec upravo o slobodi izbora za koju ti tvrdis da postoji, a kao abrakadabra-dokaz nudis cirkularnu kojestariju koju si nazvao 'delatna - opredeljujuca s obzirom na posledice' . Da li po tebi i vetar ima slobodnu volju samim tim sto ce neko da izdeklamuje da je njegovo duvanje opredeljujuce s obzirom na posledice raznosenja lisca? 



#68 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 16 October 2014 - 07:38

Nisam pisao ni o kakvoj slobodi od svega, vec upravo o slobodi izbora za koju ti tvrdis da postoji, a kao abrakadabra-dokaz nudis cirkularnu kojestariju koju si nazvao 'delatna - opredeljujuca s obzirom na posledice' . Da li po tebi i vetar ima slobodnu volju samim tim sto ce neko da izdeklamuje da je njegovo duvanje opredeljujuce s obzirom na posledice raznosenja lisca? 

Hmmmmm, djavolji advokat bi ti rekao da nema potrebe pripisivati vetru slobodnu volju ako znamo da je njegovo delovanje kontingentno - na kraju krajeva, on ce razneti lisce svaki put na drugaciji nacin, cak i iz identicnih pocetnih uslova. Shodno tome, jos nisam nigde video ijedan razlog zbog kojeg bi fizicki identicno stanje mozga moglo sa minimumom dodatnih pretpostavki evoluirati u vise razlicitih stanja, da pojednostavimo samo na dva od kojih jedno ukljucuje pocinjenje dela bez spoljne prinude, a drugo ne. Zapaziti da to vazi i ako bi izbor izmedju ishoda bio potpuno stohasticki - sto svakako ne bi bila slobodna volja kako se obicno shvata - ali svejedno je u koliziji sa tezom o prinudi (tj. neminovnosti) kao prisutnoj u svakom cinu. 

 

Sto naravno nema veze sa zaljenjem zbog high-tech drustava, itd. 



#69 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 16 October 2014 - 12:25

Hmmmmm, djavolji advokat bi ti rekao da nema potrebe pripisivati vetru slobodnu volju ako znamo da je njegovo delovanje kontingentno - na kraju krajeva, on ce razneti lisce svaki put na drugaciji nacin, cak i iz identicnih pocetnih uslova. Shodno tome, jos nisam nigde video ijedan razlog zbog kojeg bi fizicki identicno stanje mozga moglo sa minimumom dodatnih pretpostavki evoluirati u vise razlicitih stanja, da pojednostavimo samo na dva od kojih jedno ukljucuje pocinjenje dela bez spoljne prinude, a drugo ne. Zapaziti da to vazi i ako bi izbor izmedju ishoda bio potpuno stohasticki - sto svakako ne bi bila slobodna volja kako se obicno shvata - ali svejedno je u koliziji sa tezom o prinudi (tj. neminovnosti) kao prisutnoj u svakom cinu. 

 

Sto naravno nema veze sa zaljenjem zbog high-tech drustava, itd. 

 

 

Naravno da postoji razlika izmedju stepena slobode u zavisnosti od postojanja prinudnih okolnosti koje dovode do odstupanja od obrazaca ponasanja koji su uobicajeni kada takvih okolnosti nema. Neko ko je svaki bogovetni dan isao u setnju nece nastaviti da to cini ako ga stave u kavez. No ne govorimo ovde o slobodi u tom Hobbes-ovskom smislu. Na kraju krajeva, ni vetar nece raznositi lisce ako se postave prepreke. Kazes vetru ne treba ucitavati slobodnu volju jer je njegovo delovanje kontingentno. Naravno, ali na koji nacin nase delovanje to nije? Da li je to sto sam uradio A a ne B plod deterministickog lanca ili je plod 'bacanja kockice' stohastickog sistema, ni u jednom slucaju nisam odgovoran za taj izbor na nacin koji mi se ucitava.



#70 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 16 October 2014 - 18:17

Naravno da postoji razlika izmedju stepena slobode u zavisnosti od postojanja prinudnih okolnosti koje dovode do odstupanja od obrazaca ponasanja koji su uobicajeni kada takvih okolnosti nema. Neko ko je svaki bogovetni dan isao u setnju nece nastaviti da to cini ako ga stave u kavez. No ne govorimo ovde o slobodi u tom Hobbes-ovskom smislu. Na kraju krajeva, ni vetar nece raznositi lisce ako se postave prepreke. Kazes vetru ne treba ucitavati slobodnu volju jer je njegovo delovanje kontingentno. Naravno, ali na koji nacin nase delovanje to nije? Da li je to sto sam uradio A a ne B plod deterministickog lanca ili je plod 'bacanja kockice' stohastickog sistema, ni u jednom slucaju nisam odgovoran za taj izbor na nacin koji mi se ucitava.

...već smo poduboko u voluntarizmu.

 

Proizvoljnost o kojoj želiš da govoriš ( izvan je bića kome je imanentna sloboda samo ako je unutar istog). Dakle, nema slobode niti van niti nakon determinističkog lanca ili  niti kod stohastičkog "slučaja", ako nihilistički stojiš pred izborom. Ona je u izboru, seti se arhitekte i razgovora sa Neom, greška je "vera" da se može načiniti tačan izbor i kad god to pokušaš grdno češ pogrešiti. Kad stojiš pred rešenim sistemom svaki put češ načiniti grešku. Sama volunte je imanentno svojstvo bića. Vetar je nema.



#71 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 16 October 2014 - 20:00

Sama volunte je imanentno svojstvo bića. Vetar je nema.

 

Vetar nema ni slezinu, pa to opet ne znaci da je slezina sediste slobodne volje. Sveo si pojam slobodne volje na dobrovoljnost. To da je neki gest dobrovoljan znaci da je za izvrsioca u okviru prihvatljivog obrasca ponasanja, a ne da je na delu metafizicka slobodna volja. Drugim recima, to sto si izmedju vanile i cokolade dobrovoljno narucio vanilu, ne znaci da je to tvoj slobodni izbor vec samo da je u pitanju izbor koji je u domenu prihvatljivog ponasanja za tebe. Ti nemas kontrolu nad faktorima koji su doveli do toga da to bude vanila, a ne cokolada - te stoga ne mozes za taj izbor biti ni 'odgovoran' u uobicajenom smislu. To naravno ne znaci da ono sto radis ne treba da podleze sankcijama ukoliko ugrozava druge, vec samo da bi bilo pogresno posmatrati te kao autora slobodnih izbora. 



#72 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 16 October 2014 - 21:02

...pa nema dobrovoljnosti u izboru, samo odgovornosti. Nigde nisam pomenuo "dobro" ili "loše" u volji.

Ne možeš davati atribute vetru, koji vetar čine bićem, te stoga ni "volja" nije životna snaga vetra, nego delatna snaga bića, životnog.

Čovek nije ni uključen u "stvaranje sveta" od samog početka, pa ga to ne čini manje odgovornim pred posledicama koje ostavlja za sobom.

Dakle ako mi je ponudjena vanila ili čokolada, savršeno me ne zanima "otkud" ona ovde sve dok mi je "ostavljeno" da biram s mogućom greškom moram da se suočim već nakon izbora-ako sam odabrao. Dok ne odaberem besmisleno je svako "pretpostavljanje" uslova te samim tim i odgovornosti.

...prosto ako se vratimo na teren teme, jasno je, šta god da pred silovateljem ili pedofilom, greška koju načini je uvek moguća još jednom i još jednom i još jednom i tako unedogled. Niko dakle ne može unapred znati da li će oni napraviti pravi izbor i odustati od toga čak i da im prete sankcije, jer se ta "pretpostavljena odgovornost" (koju ti činiš) ne javlja kao odredjujući faktor njihovog ponašanja. Kada bi to bilo tako onda bi posao bio lak, jednostavno "oni nisu krivi što su to što jesu" jer nisu kontrolisali okolnosti u kojima su to činili...zašto onda to nismo činili i mi? (nema prenatalne ili te neuro nauke koja bi utvrdjivala "krivnju" pre izbora).

Mislim, naravno da možda može da ima i tako nečeg ali odričemo li se humanosti, etičnosti kao "zastarelih" pojmova da bismo "prepoznali" zločin i pre nego što je učinjen, da li je to moguće ili previše verujemo Minory reportu?....


Edited by Janne240, 16 October 2014 - 21:28.


#73 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 16 October 2014 - 21:33

Dakle ako mi je ponudjena vanila ili čokolada, savršeno me ne zanima "otkud" ona ovde sve dok mi je "ostavljeno" da biram s mogućom greškom moram da se suočim već nakon izbora-ako sam odabrao. Dok ne odaberem besmisleno je svako "pretpostavljanje" uslova te samim tim i odgovornosti.

 

Ama nije ti uopste ostavljeno da biras. Izbor vanile je u celosti nacinjen van domena tvoje svesti i o njemu je tvoj svesni um obavesten tek post festum. Ti stoga nisi odgovoran za taj izbor nista vise no sto si odgovoran za to sta ti radi slezina (kad je vec pomenuh). 



#74 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 16 October 2014 - 21:37

...dobro, radimo šta nam je volja s onu stranu razuma. Let iznad kukavičjeg gnezda.

 

Slezina,jetra ili bubreg, svejedno neće dići ruku na drugog.


Edited by Janne240, 16 October 2014 - 21:39.


#75 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 16 October 2014 - 22:13

...dobro, radimo šta nam je volja s onu stranu razuma. Let iznad kukavičjeg gnezda.

 

Slezina,jetra ili bubreg, svejedno neće dići ruku na drugog.

 

Hajde da rastegnemo metaforu do pucanja i kazemo da jetra jos kako moze da ubije nekoga - svog vlasnika. Da li ima smisla reci da je neko 'samoubica' ako umre od posledice naglog otkazivanja jetre? Naravno da ne, zato sto se podrazumeva da niko nema kontrolu nad svojom jetrom. Sta mi to onda podrazumevamo kada kazemo da je neko 'ubica'? Podrazumevamo da neko ima magicnu kontrolu nad svojim mozgom i da je stoga odgovorni autor loseg izbora da se pocini nasilno delo. To je samo jedan banalni primer ucitavanja slobodne volje kakva fakat ne postoji.