Jump to content


Photo
- - - - -

Grad Beograd


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
232 replies to this topic

#16 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 05 June 2014 - 23:20

ulazak privatnika u smece (znaci sledi povecanje komunalija).

 

U normalnom, trzisnom drustvu, ovo bi u stvari znacilo snizavanje cena. Zato sto svake godine konkurisu i oni sa najboljom kombinacijom cene i usluge dobijaju. Zasto u Srbiji znaci povecanje? Moguci razlozi: 1) dosadasnja cena nije bila prava cena, tj. ono sto su gradjani placali preko infostana je pokrivalo samo mali deo troska+profita; ostatak je JP gradska cistoca dobijala iz poreza gradjana (posto ocigledno preduzece postoji, dakle od necega je zivelo, a to nesto su dotacije budzeta) ili 2) #1 nije tacno, dosadasnja cena je bila ekonomska, ali ce tenderi od sada biti namesteni tako da ih dobijaju skuplje firme koje ce podmicivati one koji mogu da donesu odluku, a gradjani posto ne mogu da kontrolisu svoje predstavnike ce cutati i placati. 



#17 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 05 June 2014 - 23:35

Ja iskreno ne znam vise ni sta je ekonomsko, a sta nije.

 

Mi imamo mozda najnize cene svega u EU i okolini. Prema tom kriterijumu, a gledajuci i podatak da su svi sistemi i tehnika uvozni a nasa radna snaga jeftinija, to ne bi moglo imati bas drasticno nizu cenu. Ako ti za vodovod moras recimo da kupis kompletan nemacki sistem, ili kupujes gotove svajcarske vozove tu slede i evropske cene delova ma koliko nas radnik tu bio jeftin.

 

Kod nas jeste cena visoka naspram usluge. Placas odrzavanje infostanu koji prakticno nista ne odrzava u zgradi. I kad treba da ih ganjas za nesto, izadje ljude jeftinije da sami to odrade. Grejanje je jako diskutabilna kategorija. Na sistem je propao, gubici su stravicni, svi energenti skupi, ne koristimo otpadnu energiju. Ako udje privatnik da to dovede u pristojno stanje cena ce vrtoglavo da skoci.

 

Gledajuci naspram kvaliteta kod nas je masa stvari prilicno skupa jer se placaju nepotrebni radnici. Ali opet, ako dojde Nemac u toplane i pootpusta visak, ali krene u rekonstrukciju sistema, treba da ulaze velike pare. Mi smo u zacaranom krugu gde ne znamo gde bi pre poceli.

Ali da ce morati ici smanjenje radnika, i obnova raznih sistema to je definitivno. A to trazi veliki novac.

 

Najocigledniji primer su ti spanski tramvaji. Ne mozes da kupis nesto evropsko, a da drzis srpsku cenu. I oni ce polako propasti i vrlo brzo nestati sa ulica.


Edited by Gant, 05 June 2014 - 23:40.


#18 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 06 June 2014 - 19:04

Dobijamo dan D - 1.septembar.

Krece promena Beograda, kranovi na sve strane. Osecam da ce biti i nedostatak gradjevinaca, ko ce sve to graditi odjednom, plus jeftini stanovi.

Ajde ko ce graditi, ali ko ce kupovati i iznajmljivati?

Zaista malo misteriozno za mene. Vidim da je Mali bojazljivo najavio i Miskovicev Delta Planet na Autokomandi - "projekat planiran za Autokomandu". Pa da, sad kad su mu dali pare kroz EPS za najam Belvilla, sad ce imati para :)

 

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali najavio je 4. juna da će Poslovni inkubator i Kancelarija za brze odgovore početi da rade 1. septembra, kako je i planirano.

- Naš cilj je da promenimo odnos prema velikim investitorima koji čekaju na dozvolu i po nekoliko godina. Sreli smo se sa svakim od tih investitora, i već od jeseni očekujemo početak realizacije nekoliko velikih projekata - rekao je gradonačelnik u Privrednoj komori Beograda, nakon sastanka sa Udruženjem građevinarstva i komunalnih delatnosti.

U protekle četiri godine u Beogradu je, rekao je on, izdato svega 45 građevinskih dozvola što bi, kako je istakao, "trebalo da bude kvartalna kvota" da bi se pokrenula građevinska industrija u Beogradu koja ima 27.000 zaposlenih, u 3.600 firmi.

Olakšavanje izdavanja dozvola je "naše opredeljenje od kojeg nećemo odustati", istakao je Mali i obećao da će Beograd početi da menja izgled na bolje već od iduće godine.

Naveo je nekoliko velikih projekata vrednosti nekoliko milijardi evra: "Beograd na vodi", početak izgradnje novih hotela "Jugoslavija" i "Hilton", kompleks zgrada kod bivše fabrike "Beko" na Dorćolu -vrednosti 220 mil EUR, i projekte planirane za Autokomandu.

http://www.ekapija.c...jekti-od-jeseni

 

 



#19 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 06 June 2014 - 20:28

Ja iskreno ne znam vise ni sta je ekonomsko, a sta nije.

 

Mi imamo mozda najnize cene svega u EU i okolini. Prema tom kriterijumu, a gledajuci i podatak da su svi sistemi i tehnika uvozni a nasa radna snaga jeftinija, to ne bi moglo imati bas drasticno nizu cenu. Ako ti za vodovod moras recimo da kupis kompletan nemacki sistem, ili kupujes gotove svajcarske vozove tu slede i evropske cene delova ma koliko nas radnik tu bio jeftin.

 

Kod nas jeste cena visoka naspram usluge. Placas odrzavanje infostanu koji prakticno nista ne odrzava u zgradi. I kad treba da ih ganjas za nesto, izadje ljude jeftinije da sami to odrade. Grejanje je jako diskutabilna kategorija. Na sistem je propao, gubici su stravicni, svi energenti skupi, ne koristimo otpadnu energiju. Ako udje privatnik da to dovede u pristojno stanje cena ce vrtoglavo da skoci.

 

Gledajuci naspram kvaliteta kod nas je masa stvari prilicno skupa jer se placaju nepotrebni radnici. Ali opet, ako dojde Nemac u toplane i pootpusta visak, ali krene u rekonstrukciju sistema, treba da ulaze velike pare. Mi smo u zacaranom krugu gde ne znamo gde bi pre poceli.

Ali da ce morati ici smanjenje radnika, i obnova raznih sistema to je definitivno. A to trazi veliki novac.

 

Najocigledniji primer su ti spanski tramvaji. Ne mozes da kupis nesto evropsko, a da drzis srpsku cenu. I oni ce polako propasti i vrlo brzo nestati sa ulica.

Grad ne treba da bude preduzeće koje će obezbeđivati jeftine usluge, ta navodna jeftinoća je prividna, ne plaćamo realnu cenu, recimo, grejanja, nego pokrivamo gubitke elektrana ili snabdevača gasom. Pritom, niko nema interes da razmišlja, kamoli da investira u efikasno korišćenje energije. Isto je i sa drugim uslugama. Plaćamo par stotina dinara mesečno za odnošenje smeća, ono se nosi kako-tako, ali više ostane nego što se odnese, grad je prljav, deponija neuređena, sirovine neiskorišćene. Dok god komunalne poslove obavljaju javna, državna, gradska preduzeća nema efikasnosti, u tim preduzećima ne rade stručnjaci nego partijski podobnici. ZAšto se čišćenej Obrenovca oteglo na dane i nedelje, da li komunalna preduzeća umeju da očiste grad, odnosno deo grada. Očito, ne. 

Grad treba da prepusti rad privatnim firmama, omogući konkurenciju, većina poslova mogu da donesu profit, grad može da naplaćuje preduzećima izdavanje dozvola, lokacija za obavljanje delatnosti,. pružanje usluga. ZAšto grad finansira izgradnju garaža i parkirališta, mesta nema dovoljno, zlopatimo se traženjem mesta, a samo jedno preduzeće ima monopol na gradnju i parkirališta i naplatu parkiranja. KAd bi postojala konkurencija, kad bi se taj posao privatizovao, grad bi imao veći rihod, mi bi imali bolju uslugu. Nemoguće je da u milionskom gradu u kom svi koriste javni prevoz, u proseku bar jednom dnevno, prevoz ne bude profitabilan. Grad jednostavno ne ume da organizuje prevoz, zao treba da organizaciju prepusti privatnim firmama a da zadrži samo kontrolu rada.

Gradska taksa, koncesije iznajmmljivanje zemljišta treba da donosi prihode, grad mora da posluje pozitivno. Ako se grad održava samo na kreditima najebali smo.



#20 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 06 June 2014 - 21:39

Gradska taksa, koncesije iznajmmljivanje zemljišta treba da donosi prihode, grad mora da posluje pozitivno. Ako se grad održava samo na kreditima najebali smo.

 

Nazalost dve godine je samo sistem grejanja spreman za placanje po utrosku a niko ne sme da potpise pocetak primene.

Kako mislis da se neko usudi na bilo sta drugo. Ovo su uradili pa ne smeju da pokrenu. Mislim da je rok avgust da bi se to pocelo kao polovina letnjeg perioda, ali niko jos uvek i dalje nista ne prica o tome.

 

Bitno je da je aktiviran jos jedan kredit, dobijamo novu Vojvode Stepe.

 


Attached File  vojvode.jpg   78.01KB   7 downloads

http://novosti.rs/ve...epe-kao-bulevar



#21 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 06 June 2014 - 22:32

Nove investicije i u Zemunu.

 

http://www.telegraf....-zemunskom-keju



#22 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 07 June 2014 - 14:43

Zavrsena namestaljka sa automobilima.

Naime, cene automobila bile su prenaduvane sto govori i podatak o samoj prodaji.

Evo kakvo je bilo stanje na placu juce, u ponudi su bila 263 vozila.

 

Teško da će neko od 263 vozila javnih preduzeća koja je grad proglasio viškom biti prodato na javnoj licitaciji koja je zakazana za subotu. Iako je do sada više od 3.000 građana pokazalo interesovanje za neki od automobila, većina odustane kada uvidi da je auto u veoma lošem stanju i da su cene prenaduvane. Tako je bilo i juče, kada su reporteri “Alo!” posetili plac preko puta Buvlje pijace u Novom Beogradu.

http://www.alo.rs/ve...ro-gvozde/57354

 

I ispostavila se tacna reportaza, cene su bile toliko prenaduvane da je prodato tek 54 vozila po ukupnoj ceni od 11.5 miliona dinara. S obzirom da su istakli da su tri bolja vozila prodata za 2 miliona 51 vozilo je prodato za 9.5 miliona dinara sto je oko 1.600e u proseku.

 

http://www.kurir-inf...-clanak-1409529

 

A ovo je namestaljka jer nema drugog kruga licitacije po nizoj ceni gde bi se prodali oni mozda najinteresantniji automobili, vec ce oni biti "poklonjeni" "ugrozenima".

 

Pa ovo je jezivo. Namestena licitacija da se sad nekom poklanja preko 200 vozila.



#23 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 08 June 2014 - 21:34

Dok se prica o velelepnim projektima, Beogradu koji ce biti pun kranova, evo malo realne slike sa ulica tog istog Beograda.

Iz dana u dan se totalno urusava sistem javnog saobracaja a resenje se ne nazire. Niti se smanjuje broj radnika GSP-a, niti se poboljsava naplata, niti se nabavljaju rezervni delovi, privatni prevoznici se ne placaju godinama od strane grada i na ivici su bankrota jer su im svi autobusi na lizing.


Attached File  bus.jpg   43.01KB   4 downloads

http://www.blic.rs/V...akuisao-putnike


Edited by Gant, 08 June 2014 - 21:36.


#24 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 09 June 2014 - 14:44

http://www.b92.net/b...9&nav_id=858744



#25 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 09 June 2014 - 17:33

Znaci krece prava sprdnja sa Beogradjanima :rotflmao:

Em nista ne rade jer prakticno ni za sta nemaju ovlascenja, em ih sada navodno nema dovoljno da nista ne rade.

 

Mali je novinarima nakon obilaska rekao da bi umesto na 5.000 građana, po jedan komunalni policajac trebalo da dođe na 1.000 Beograđana.

Mi želimo da promenimo način na koji funkcioniše komunalna policija. S tim u vezi mi ćemo u narednih nekoliko meseci predložiti izmene Zakona o komunalnoj policiji gde ćemo predložiti da se veći broj komunalnih policajaca zaposli, odnosno da umesto na 5.000 građana bude jedan komunalni policajac na 1.000 građana. Tako bi sa većim brojem komunalnih policajaca mogli da pokrijemo ceo Beograd i da svaki blok i deo grada ima svoje komunalne policajce – istakao je Mali.

http://www.telegraf....lnih-policajaca

 

 

Mali ima omiljeni crtac, samo je 2 zamenio sa 5 :)

 


Edited by Gant, 09 June 2014 - 17:36.


#26 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 11 June 2014 - 20:38

Infostan: Pored vode, skuplje i održavanje zgrada

 

PROSEČNA beogradska porodica koja ima stan od 50 kvadrata moraće za majski račun za „Infostan“ da izdvoji nekoliko stotina dinara više. Čak tri stavke poskupele su na računima za komunalije. Tako je za 5,5 odsto „otišla gore“ cena vode, održavanje zgrade sa liftom poskupelo je šest odsto, dok je stavka za održavanje čistoće skuplja na majskom računu oko deset odsto.

http://novosti.rs/ve...rzavanje-zgrada



#27 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 11 June 2014 - 20:57

Posto su potrebne velike promene, pre svega da bi se popustilo svim investitorima da grade ono sto zele i gde zele, imenovan je novi gradski arhitekta koji ce menjati generalni urbanisticki plan Beograda.


Attached File  bg.jpg   35.52KB   6 downloads

http://www.blic.rs/V...odi-sa-Stanijom



#28 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 15 June 2014 - 22:17

http://www.njuz.net/...nocnih-klubova/



#29 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 17 June 2014 - 14:37

Hajde da vidimo i drugu stranu price - i dalje aktuelan novi gradski arhitekta.

Meni je ostao u secanju jedan komentar na ovu sliku sa Stanijom.

Ne znam kakav si arhitekta, ali vidim kakav si covek.

 

Kada pričamo o velikim investitorima, veliko interesovanje javnosti je za Beograd na vodi, u kojoj je to fazi?

 

Beograd na vodi je jedan od prioriteta gradskih vlasti. Veliki svetski arhitekta Le Corbusier je na proputovanju kroz Beograd zapisao da je Beograd “ružan grad na lepom mestu”. Beograd na vodi je prilika da Beograd iskoristi svoj geografski položaj na najbolji način.

http://www.telegraf....ina-folica-foto



#30 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 18 June 2014 - 21:02

Infostan:

 

- za redovno placanje 5% popusta

- ako ste nagomilali dugovanja, otpis svih kamata i 15% popusta na sve racune koje dugujete.

 

Kakva smo mi slepacka drzava.

 

http://www.politika....fostanu.sr.html