Jump to content


Photo
- - - - -

Stop nasilju nad životinjama


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
816 replies to this topic

#31 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 24 January 2014 - 03:59

Ma bre, mozes da uradis nesto u tvom delu sveta, na drugoj strani planete ce da seckaju, deru, jedu majmunima mozgove dok su zivi, tamane gorile da bi se prehranili, kuvaju kucice, prave kobasice od kuca i maca, dimljenih, tepaju slatke male foke 'brutalnim' udarcima onih pike-ova. Kitove cepaju, Japanci, Norvezani-ili Svedjani? Opet deru kozu mnogim zivotinjama uzivo da bi bile sveze kad ih konzumiras. Ali ti ljudi jedu sve, od kopita do cuperka na glavi bika. Bar tamo kod nas verovano je sve regulisano.

Zapadna kultura samo stavlja jastoge u kljucajucu vodu, muci pilice i krave ceo zivot (kratak), tako da je sve to ok.

Jel neko od vas vegetarijanac? Jeste isli da gledate kako tamane krave?

Nema tu pomoci, sto je necija kultura i saosecanje prema zivotinjama bolja od tudje kulture i lova tih zivotinja?

Zato jedi, pij, uzivaj jos malo, dok sve ne izlove - jer tu nema zaustavljanja, osim rata, pati za kucicima, od kojih mozda spases jedno, dok njih hiljade umre strasnom smrcu, i na kraju kad nema vise hrane, pojedi i to kuce, ali ga uspavaj polako prvo.

hahahah, salim se, ali future is bleak with billions on this fucking planet!



#32 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 24 January 2014 - 04:03

uh kako mrzim ove ptice ujutru - sve bih u kazan stavio. Krenu da me nerviraju oko 3 ujutru negde gore u granju.



#33 Ointagru Unartan

Ointagru Unartan
  • Members
  • 2,583 posts

Posted 24 January 2014 - 04:18

Moral je drustvena kategorija i uopste nije jedinstven, vec je uslovljen ... kao i kod svih zivotinja (iako ne poznaju svesno znacenje morala, ne znaci da se ne povinuju nekim pravilima, izmedju ostalog radi lakseg prezivljavanja) tako i kod ljudi postoje nepisani zakoni koji se nalaze u sluzbi boljeg prezivljavanja.

Govoriti da se na jednoj strani ljudi uopste ne razlikuju od zivotinja (izmedju ostalog ni postojanjem slobodne volje na koju apelujes), a da na drugoj strani postoje nekakvi principi koje bi trebalo postovati je, kako da ti kazem ... apsurdno, osim ako ne postoji nekakva religijska osnova tog misljenja (hinduizam ima sistem koji propoveda zabranu ubijanja zivotinja i to i objasnjava svojim verovanjima).  ;)

Naravno, ovo je filozofski gledano, siroka tema, a ja nemam bas toliko vremena ... od mene, za sada toliko. 

 

Mozda nisam bio dovoljno jasan u prethodnom postu. Ti uporno tvrdis da "branioci" zivotinja ne vide nikakvu razliku izmedju ljudi i ostalih zivotinja. To je netacno i to je "straw man" argument. Sve vrste su posebne na svoj nacin, i time razlicite od svih drugih, pa tako i ljudi, i to niko normalan ne spori.  Nema dakle nikakvog apsurda, osim onog koga si sam konstruisao.



#34 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 24 January 2014 - 04:24

Why am i not permitted to upload the bird sounds from my country? An explanation on what needs to be filled out and submitted, stamped woud be nice!

Tight commune, one wrong upload and it could ruin serbian crops just like border security in AUS when someone brings some seeds in.

Pih, million smileys, crayons, options and when you upload - you are not permitted to upload this kind of file - audio of our morning birds here. HAHAHAHA, we will find a way next day, if the interest holds, otherwise see you in a couple of weeks.

Remove all this pretty stuff, it's misleading.

 

 



#35 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 24 January 2014 - 07:35

  .....

Ubijanje zarad pukih gurmanskih navika i hirova a ne zarad prezivljavanja (a konzumacija mesa od strane ljudi u veku u kojem zivimo je uglavnom u toj kategoriji) je upravo to: ubijanje radi zabave.  

Steta sto je jos jedna tema tema skrenula, no, kad vec jeste, da dodam nesto.

 

Ko/sta je veca vrednost/visa vrsta, ciji zivot je vredniji? Odlicno pitanje, i predmet filozofskih rasprava vec milenijima...

 

Citao sam jednom ( i ne znam da li je istina - ne vucite me za rec) da pravi vegetarijanci ne jedu/ne ubijaju zivo bice, pa ni biljku, tako da seku nesto, nego cekaju da plod padne sa stabla. Mozda je istina, mozda nije - no, makar i teoretski, moguce je samo u nekim podrucjima/klimama. A nije realno moguce da svi preselimo u centar Indije. Uz takav pristup, tesko da bi Eskimi preziveli tolike godine.

 

Kakav oblik zivota vredi, tj. zasluzuje da opstane? Mi smo svi ubice - nas imuni sistem stalno ubija viruse i bakterije. Istovremeno, bakterije i virusi postoje jer nas ima, pa ih hranimo. Ponekad najebemo/umremo mi, a ponekad oni...

Sve je to obicni opstanak.

Sa veseljem ubijam komarce - ne zelim neku zarazu, i i ne zelim da me svrbi. A oni "eticki" nisu krivi - samo zive onako kako "znaju." Dakle, moj zivot je vredniji od zivota komarca. Meni. Sad, ima li boga/djavla ili autoriteta koji ce reci gde prestaje manje vredan zivot, a pocinje vredniji? Kod kicmenjaka ili sisara? Zasto je za kvalitet ljudskog zivota OK ubiti komarca, a nije OK ubiti ovcu ili kravu?

Ako u jednom danu lisim zivota cetiri muve, dva krompira i tri paradajza, zasto bih osecao krivicu zbog, uz to, jos jedne kokoske? Jer, pazi, da je taj neki paradajz pao na zemlju i semenke se snasle, ima isti potencijal da nastavi zivot/vrstu kao i kokoska oplodjenim jajetom.

 

Koliko god to ponekad bilo tuzno, priroda je to lepo resila, borbom za opstanak. Jeste tuzno gledati kako vuk ubija jelena - no, da nema vukova, jeleni ne bi bili brzi i vitki nego bi postali krave. Samo vukovi im podsticu "atleticizam." Bez te borbe za zivot, svi mi bi jos bili bakterije.

 

Ima tu mesta za dodatnu elaboraciju, ali i ovo je mnogo...



#36 highlanderka

highlanderka
  • Members
  • 3,150 posts

Posted 24 January 2014 - 07:44

Ne znam zashto smo skrenuli temu na pitanje meso, da ili ne, tek, na pocetku teme je prilog o nasilju nad zivotinjama. O nepotrebnom, nesvrsishodnom, patoloskom nasilju nad zivim bicima koje nije u funkciji prezivljavanja. Oni koji sakate zivotinje ne cine to da bi ih pojeli vec da bi im naneli bol, oduzeli zivot. 



#37 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 24 January 2014 - 08:20

Ne znam zashto smo skrenuli temu na pitanje meso, da ili ne, tek, na pocetku teme je prilog o nasilju nad zivotinjama. O nepotrebnom, nesvrsishodnom, patoloskom nasilju nad zivim bicima koje nije u funkciji prezivljavanja. Oni koji sakate zivotinje ne cine to da bi ih pojeli vec da bi im naneli bol, oduzeli zivot. 

Ja stvarno ne znam da li je to urodjeno u nekim ljudima, ili su bogalji, pa se izivljavaju - kad dodje do te hrane i to, i oni te zivotinje ne smatraju nekim zivim bicima, vec bezosecajno deru kozu, peku zive, itd. To su verovatno isti odnosi prema zivotinjama i zivim bicima, bez ikakvog sazaljenja ko kod onih sto ih maltretiraju. Znaci ljudi oguglali na nasosenje bola i bez saosecanja sa zivotinjama, jer ne ramisljaju dovoljno daleko, niti zele da se stave u tu situaciju. Glupi su, ali su i oni ljudi na kraju - sta da im radis?



#38 kolajcak

kolajcak
  • Members
  • 150 posts

Posted 24 January 2014 - 09:06

Steta sto je jos jedna tema tema skrenula, no, kad vec jeste, da dodam nesto.

 

Ko/sta je veca vrednost/visa vrsta, ciji zivot je vredniji? Odlicno pitanje, i predmet filozofskih rasprava vec milenijima...

 

Citao sam jednom ( i ne znam da li je istina - ne vucite me za rec) da pravi vegetarijanci ne jedu/ne ubijaju zivo bice, pa ni biljku, tako da seku nesto, nego cekaju da plod padne sa stabla. Mozda je istina, mozda nije - no, makar i teoretski, moguce je samo u nekim podrucjima/klimama. A nije realno moguce da svi preselimo u centar Indije. Uz takav pristup, tesko da bi Eskimi preziveli tolike godine.

 

Kakav oblik zivota vredi, tj. zasluzuje da opstane? Mi smo svi ubice - nas imuni sistem stalno ubija viruse i bakterije. Istovremeno, bakterije i virusi postoje jer nas ima, pa ih hranimo. Ponekad najebemo/umremo mi, a ponekad oni...

Sve je to obicni opstanak.

Sa veseljem ubijam komarce - ne zelim neku zarazu, i i ne zelim da me svrbi. A oni "eticki" nisu krivi - samo zive onako kako "znaju." Dakle, moj zivot je vredniji od zivota komarca. Meni. Sad, ima li boga/djavla ili autoriteta koji ce reci gde prestaje manje vredan zivot, a pocinje vredniji? Kod kicmenjaka ili sisara? Zasto je za kvalitet ljudskog zivota OK ubiti komarca, a nije OK ubiti ovcu ili kravu?

Ako u jednom danu lisim zivota cetiri muve, dva krompira i tri paradajza, zasto bih osecao krivicu zbog, uz to, jos jedne kokoske? Jer, pazi, da je taj neki paradajz pao na zemlju i semenke se snasle, ima isti potencijal da nastavi zivot/vrstu kao i kokoska oplodjenim jajetom.

 

Koliko god to ponekad bilo tuzno, priroda je to lepo resila, borbom za opstanak. Jeste tuzno gledati kako vuk ubija jelena - no, da nema vukova, jeleni ne bi bili brzi i vitki nego bi postali krave. Samo vukovi im podsticu "atleticizam." Bez te borbe za zivot, svi mi bi jos bili bakterije.

 

Ima tu mesta za dodatnu elaboraciju, ali i ovo je mnogo...

 

Opravdavanje jednog zla drugim. Covek po prirodi jeste parazit, ali dakako nije svejedno koliko ce zivota da strada zarad njegovog parazitisanja.

 

 

Prijatno!



#39 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 24 January 2014 - 10:56

Pobrkali ste stvari totalno. Trovanje (tuđeg) psa je krivično delo, nasilje nad životinjom ali i materijalna šteta i emotivni patnja za vlasnika, dok je upotreba mesa u ishrani sasvim legalna.



#40 kolajcak

kolajcak
  • Members
  • 150 posts

Posted 24 January 2014 - 13:37

A da li se ti i ja na ulici ne pojedemo zato sto nam zakon to brani? Ako je nesto legalno, ne znaci da je moralno. I svi mesozderi "ekolozi" bi morali prvo da se odreknu mesa, jer industrija mesa koristi 2 puta vise pijace vode od celog covecanstva...



#41 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 24 January 2014 - 15:28

Zakoni i postoje da ne bi svako prema svom nahođenju određivao šta je moralno.

Nemam ništa protiv vegetarijanaca ili vegana, ali po svemu što znam čovek je biološki svaštojed - da li je nemoralno da delfin jede ribu ili lav antilopu. Pitanje je i da li bi bilo dovoljno biljaka za hranu ako bismo svi postali vegetarijanci.

Drugo, već su ljudi pominjali, ako nije moralno ubijati životinje radi hrane, da li je moralno vršiti dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju,  da li je moralno čupati korov, da li je moralno voziti automobil noću i pobiti hiljade leptira koji uleću u farove, da li je moralno prečišćavati pijaću vodu... Zašto da stanemo samo na ishrani. Drugo, kako znaš da biljka ne pati kada je pojedeš. Ispada da su jedini moralni oni zaluđenici što se hrane suncem, ali nešto im slabo ide, ili, da odemo u drugu krajnost, moralno bi bilo jesti samo potpuno sintetičku hranu (ako je neko napravi).

 

btw. u "Autostoperskom vodiču kroz galaksiju" D. Adams je predložio rešenje: treba uzojiti životinju koja želi da bude pojedena. 


Edited by namcor, 24 January 2014 - 15:58.


#42 Ointagru Unartan

Ointagru Unartan
  • Members
  • 2,583 posts

Posted 24 January 2014 - 16:26

Steta sto je jos jedna tema tema skrenula, no, kad vec jeste, da dodam nesto.

 

Ko/sta je veca vrednost/visa vrsta, ciji zivot je vredniji? Odlicno pitanje, i predmet filozofskih rasprava vec milenijima...

 

Citao sam jednom ( i ne znam da li je istina - ne vucite me za rec) da pravi vegetarijanci ne jedu/ne ubijaju zivo bice, pa ni biljku, tako da seku nesto, nego cekaju da plod padne sa stabla. Mozda je istina, mozda nije - no, makar i teoretski, moguce je samo u nekim podrucjima/klimama. A nije realno moguce da svi preselimo u centar Indije. Uz takav pristup, tesko da bi Eskimi preziveli tolike godine.

 

Kakav oblik zivota vredi, tj. zasluzuje da opstane? Mi smo svi ubice - nas imuni sistem stalno ubija viruse i bakterije. Istovremeno, bakterije i virusi postoje jer nas ima, pa ih hranimo. Ponekad najebemo/umremo mi, a ponekad oni...

Sve je to obicni opstanak.

Sa veseljem ubijam komarce - ne zelim neku zarazu, i i ne zelim da me svrbi. A oni "eticki" nisu krivi - samo zive onako kako "znaju." Dakle, moj zivot je vredniji od zivota komarca. Meni. Sad, ima li boga/djavla ili autoriteta koji ce reci gde prestaje manje vredan zivot, a pocinje vredniji? Kod kicmenjaka ili sisara? Zasto je za kvalitet ljudskog zivota OK ubiti komarca, a nije OK ubiti ovcu ili kravu?

Ako u jednom danu lisim zivota cetiri muve, dva krompira i tri paradajza, zasto bih osecao krivicu zbog, uz to, jos jedne kokoske? Jer, pazi, da je taj neki paradajz pao na zemlju i semenke se snasle, ima isti potencijal da nastavi zivot/vrstu kao i kokoska oplodjenim jajetom.

 

Koliko god to ponekad bilo tuzno, priroda je to lepo resila, borbom za opstanak. Jeste tuzno gledati kako vuk ubija jelena - no, da nema vukova, jeleni ne bi bili brzi i vitki nego bi postali krave. Samo vukovi im podsticu "atleticizam." Bez te borbe za zivot, svi mi bi jos bili bakterije.

 

Ima tu mesta za dodatnu elaboraciju, ali i ovo je mnogo...

 

Potpuni relativizam  ("ciji je zivot najvredniji?"),  po kome je vrednost zivota cisto subjektivna stvar je eticki neodrziv, jer ti dozvoljava da  ubijes komsiju zato sto ti se svidjaju njegova kola. 

 

Moje misljenje je da je vredniji zivot bica koja poseduju razvijeniju svest, to jest bica koja bi mogli vise opisati kao subjekte, pojedince. Zato mi je vredniji zivot drugog coveka nego naprimer paradajza. Krava je po tom merilu, a i po svim ostalima (po anatomiji, fiziologiji, pa i psihologiji)  bliza coveku nego komarcu ili paradajzu, pa bi bilo logicno odnositi se prema njoj vise kao prema coveku nego kao prema komarcu ili paradajzu.

 

Takodje smatram da svi mi intuitivno na taj nacin vrednujemo zivot, samo sto oni medju nama koji zive u velikim gradovima i imaju malo kontakta sa zivotinjama to ponekad zaborave. Nekome ko je navikao da u supermarketu kupuje biljke i zivotinje u slicnim pakovanjima, desi se da zaboravi da postoji razlika izmedju bica od kojih su ta pakovanja napravljena. Od jednog seljaka, iako medju njima gotovo da nema vegetarijanaca, nikad neces cuti da je isto ubrati tri krompira, dva paradajza i zaklati kokosku ili svinju. Uostalom, predlazem mali misaoni eksperiment: ja cu da oljustim paradajz dok je jos na biljci, pa cu da seckam biljku komad po komad, a ti ces da uradis to isto sa kokoskom, ovcom ili kravom. Ako si u pravu u pogledu subjektivnosti vrednovanja zivota, ne bi trebalo da ti vise predstavlja problem da oderes i seckas zivu kravu nego meni kad to radim sa paradajzom.

 

Sto se tice vukova i jelena, vec sam napisao, ali ponavljam: bezveze bi bilo ocekivati od vuka da se ponasa poput coveka i postedi jelena, a isto tako je bezveze ocekivati od coveka da se ponasa poput vuka i ubija kad god mu se prohte.

 

 

Zakoni i postoje da ne bi svako prema svom nahođenju određivao šta je moralno.

Nemam ništa protiv vegetarijanaca ili vegana, ali po svemu što znam čovek je biološki svaštojed - da li je nemoralno da delfin jede ribu ili lav antilopu. Pitanje je i da li bi bilo dovoljno biljaka za hranu ako bismo svi postali vegetarijanci.

Drugo, već su ljudi pominjali, ako nije moralno ubijati životinje radi hrane, da li je moralno vršiti dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju,  da li je moralno čupati korov, da li je moralno voziti automobil noću i pobiti hiljade leptira koji uleću u farove, da li je moralno prečišćavati pijaću vodu... Zašto da stanemo samo na ishrani. Drugo, kako znaš da biljka ne pati kada je pojedeš. Ispada da su jedini moralni oni zaluđenici što se hrane suncem, ali nešto im slabo ide, ili, da odemo u drugu krajnost, moralno bi bilo jesti samo potpuno sintetičku hranu (ako je neko napravi).

 

btw. u "autostoperskom vodiču kroz galaksiju" D. Adams je predložio rešenje: treba uzojiti životinju koja želi da bude pojedena. 

 

Znam da biljka ne pati zato sto sam isao na casove biologije, gde sam naucio da billjka  nema receptore za bol, nema nervni sistem, nema mozak. Sto ti naravno znas, i bez pozivanja na biologiju: predlazem i tebi misaoni eksperiment koji sam gore opisao Zoranu: ako za tebe nema razlike izmedju cupanja korova i ubijanja sisara, da li bi mogao da se na isti nacin odnosis prema korovu i prema kravi?

 

Sto se tice pitanja da li bi bilo dovoljno biljaka za hranu ako bismo svi postali vegetarijanci, odgovor je da bi ih bilo ne dovoljno, nego nekoliko puta vise, posto zivotinje koje jedemo takodje jedu biljke i to mnogo vise od nas (da bi godinama hranio kravu, pa je onda ubio i nahranio sebe, potrebno ti je sest puta vise obradive zemlje, i mnogo puta vise vode, nego kad bi dobijao istu kolicinu proteina iz soje naprimer - drugacije receno, sojom mozes da prehranis sest puta vise ljudi koristeci istu obradivu povrsinu, nego kada bi na njoj zasejao biljke za krave pa ih onda hranio kravama). Kombinacija globalnog rasta populacije i nastavljanja prehrane mesom je na duge staze tesko odrziva.



#43 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 24 January 2014 - 17:03

Soja jeste bogata proteinima, ali su ti proteini čoveku "manje vredni" od onih iz mesa zbog aminokiselinskog profila (najbolji su proteini iz belanceta), a sadrži i mnogo tzv. fitoestrogena, pa ako se pretera, može doći do neželjenih posledica.

Drugo, da li želiš da kažeš da nije u redu ubijati sisare zbog hrane, ali je u redu ubijati ribe ili mekušce? A možemo i da se hranimo planktonom, kao kitovi. Ako biljka ne pati kada je ubijaš, kakav je onda problem sa "humanim" ubijanjem goveda, košer i te varijante? 

 

Čovek je prilagođen mešovitoj ishrani i to je tako, manite se kojekakvih sektaških i new-age gluposti.



#44 Kido from Junkovac

Kido from Junkovac
  • Members
  • 6,635 posts

Posted 24 January 2014 - 17:27

Pitanje vegetarijanstva je nekako uplivalo u ovaj topik, onako kako se to inace desava.

Na zalost, tesko je razluciti pitanje morala vezano za ovaj slucaj.

Ljude koji ne jedu meso uglavnom srecem na forumu, do sada nisam imao cast privatno.

Tesko je razluciti koliko je moralno jak slucaj vegetarijanaca.

Poput religije, ovo je onaj slucaj kada na osnovu same izjave: ja sam vegetarijanac

ne mozes zakljuciti da li se radi o visokomoralnoj osobi ili totalnom kompleksasu.

Da li se radi o tihom licnom izboru ili sredstvu za zavaravanje sebe i drugih.

 

I uglavnom su totalni kompleksasi dosta glasniji po ovom pitanju. Na pamet mi pada

Morisej sa svojim krajnostima po kojima je ok biti rasista ako si vegan (malo parafraziram ali to je to).

 

Neka jede sta ko hoce i neka misli sta ko hoce. Jedino se dvoumim da li je OK i

decu gurati u sve ovo vegetarijanstvo, o tome nemam misljenje.



#45 Ointagru Unartan

Ointagru Unartan
  • Members
  • 2,583 posts

Posted 24 January 2014 - 17:40

Soja jeste bogata proteinima, ali su ti proteini čoveku "manje vredni" od onih iz mesa zbog aminokiselinskog profila (najbolji su proteini iz belanceta), a sadrži i mnogo tzv. fitoestrogena, pa ako se pretera, može doći do neželjenih posledica.

Drugo, da li želiš da kažeš da nije u redu ubijati sisare zbog hrane, ali je u redu ubijati ribe ili mekušce? A možemo i da se hranimo planktonom, kao kitovi. Ako biljka ne pati kada je ubijaš, kakav je onda problem sa "humanim" ubijanjem goveda, košer i te varijante? 

 

Čovek je prilagođen mešovitoj ishrani i to je tako, manite se kojekakvih sektaških i new-age gluposti.

 

Preterivanje sa fitoestrogenom je urbana legenda, za proteine si u pravu da su manje vredni, sto ne znaci da ih nije moguce dobijati dovoljno na taj nacin (mada vegetarijanci obicno jedu i jaja).

 

Meni je licno sam cin ubijanja manje problematican od svega sto mu prethodi, mislim tu na uslove u kojima zive i nacin na koji su tretirane zivotinje u industrijskoj proizvodnji mesa, gde je profit iznad svega. Neko ko nije pogledao ni jedan jedini dokumentarac na tu temu, a ima ih gomile, mislim da uopste nije nije svestan o kakvom se problemu radi. Upecati ribu koja je zivot provela u vodi, pa ni zaklati kravu koja je zivela kravljim zivotom na pasnjaku, to nije nesto sto bih uradio, ali mi smeta manje od konstantog mucenja i terora kojima su izlozene zivotinje iz industrijske proizvodnje.

 

Sto se tice koser i halal ubijanja, to si pogresno cuo - oni su u suprotnosti cak i sa postojecim zakonima o dobrobiti zivotinja (jer se zivotinja ne onesvesti pre klanja, kao sto zakon nalaze), ali su odobreni (tamo gde su odobreni) kao "kulturni izuzetci".