uh obrisa mi post.
radila sam ovog leta jopet u norge. stan nam je na frogneru ,te samo mogu da prenesem iskustva ljudi tu iz komsiluka ili sa posla.nestaje polako generacija skromnih,pravo skromnih norvezana. onih koji pamte glad I ponasaju se sa saznanjem da ona opet moze doci/figurativno/. novac je dosao iznenada sa naftom ,nije zasluga pojedinaca iliti napornog rada,ono kaze se pao s neba. oni to znaju I cene I veruju /u najvecem delu,naravno ne svi/ da drzava dobro upravlja tim novcem. nove generacije decurlije teen I malo stariji nemaju vise taj osecaj koji imaju njihovi roditelji.odrasli su u imanju I znaju sta I koliko imaju pa to I koriste,koliko god mogu 'deca ko deca. zali se koleginica kako je rodjendan detetov kostao bogatstvo,popilo se 30 flasa moet sampanjca,18 rodjendan. pri tome je rekla da je to ok jer je mali dobio na poklon ne znam koliko rece,20tak valjda istoga / od drugara naravno/.tako da skromnost polako ali sigurno iscezava.
zenski receno ako je generacija pre kupovala u HM ova sada kupuje u Massimo dutti.eto to je ta razlika. a ako mogu da nagovore mamu I tatu vrlo rado ce u Hollister I A&F. govorim o onome sto prosecan teen klinac zeli I najcesce dobije od roditelja.jos uvek ne kupuju I ocekuju pradu ali ni HM nije standard.
kupiti norvesko je I dalje kult,I kosta koliko god ali kupuje se. najsladje su norskejordbaer iako su belgijske dva puta jeftinije. to I skontam.ali pitanje kulta norveskog krompira I posle ovoliko godina nikako da racionalizujem...vole,zele I mogu da kupe domaci proizvod. vole I strano I kupuju ga jer I to mogu da plate. u svedsku se ne ide po lindt cokoladu,ima se novaca da se kupi I u lokalnom supermarketu.onaj ko ide da provede vikend dan u svinesundu u opstoj ludnici,taj ne dolazi po lindt nego po meso,ulje,pastu....tome tih 20 do 30% ustede znaci dosta u budzetu,a tome lindt nije prioritet sigurno.
jesu norvezani skromni I dalje,ali generacijski ova mladjarija je mnoooogoooo bliza po zeljama I potrosnji ostalim klincima iz evrope no generacija njihovih roditelja.I drugo putuje se do londona, ili gde se vec zeli, na vikend bazi poprilicno lako tako da, zadovolje se potrebe za belosvetskim markama lahko.
u konkurenciji mlecna freia cokolada protiv mlecne lindt mrtva trka. tako ne podcenjujte freiu ni malo. crna lindt ona sa slike nije ista klasa te se takmicenje /poredjenje / ne racuna.
menja se norveska,menjaju se ocekivanja I standardi,nista neuobicajeno.promene im ne padaju tesko jer ekonomska osnova nikad bolja,te mogu da eksperimentisu,pokusavaju,grese ili pogadjaju u tim promenama mnogo lakse no druge zemlje.