Ne mogu se oteti utisku da je izborom pape Franje Katolička crkva napravila iskorak iz anahronog tumačenja davno postavljenih pravila, počev od "priznanja" da je bilo zataškavanja pedofilije unutar crkvenih krugova, do izjava o mogućem odbacivanju uobičajenih metoda odgovora na savremene probleme i izazove, pod parolom "mi smo to tako uvek radili".
"Papa Franja je u svojoj prvoj poslanici, Evangelii Gaudium, na 225 strana izložio kako bi trebalo reformisati Katoličku crkvu s ciljem da postane milosrdnija, bliža siromašnima i ugnjetavanima, i pritom je osudio svetski finansijski sistem zbog marginalizacije siromašnih."
"U svojoj apostolskoj poslanici istaknuo je da mu je "draža Crkva u modricama, ranjavana i prljava jer je bila na ulici, od Crkve koja je nezdrava od ograničenja i brige za vlastitu sigurnost".
Takođe, postoje i brojne njegove izjave o svetskom finansijskom sistemu, gay osobama, odnosu s pravoslavnim crkvama, itd...
Bez obzira što ne želi (ne sme, ne može?) da promeni pojedine ustaljene dogme (npr. o ženama sveštenici/a/ma ili celibatu), moj lični utisak je da iz Vatikana "duvaju neki novi vetrovi", a pitanja koja bih želeo da postavim su:
1) Kako ocenjujete dosadašnji rad pape Franje i uopšte značaj onoga što radi?
2) Da li Katolička crkva, kao nesumnjivo uticajna organizacija u mnogim društvima i državama, može imati ulogu pokretača ili nosioca društvenih promena?
3) Koja i kakva uloga dominantnih i manje dominantnih verskih zajednica bi trebalo da bude u modernim (and wannabe modern) društvima XXI veka?
Na ova, ali i na neka druga pitanja iz domena uloge verskih organizacija u odnosu na društvena događanja (dakle, ne iz domena tumačenja ili sprovođenja religijskih dogmi - za to postoji pdf Religija) možete pisati ovde (ako želite).
Papa na Fejsbuku, foto 1.jpg 31.07KB 9 downloads
Edited by chilli, 28 November 2013 - 09:44.
ispravka