Zapocinjem novu temu sa rezimeom onoga sto se vec zna - kalendar, transferi i slicno. Ovde cemo ispratiti celu zimsku pauzu i predsezonska testiranja, a zatim naravno i kompletnu sezonu. Vec dve godine zaredom novi DW12 Indi bolid nam donosi izuzetno kvalitento i atraktivno trkanje tako da verovatno ni ova dolazeca sezona nece biti dosadna. No da krenemo redom.
Sa krajem ove godine se zavrsava stratesko partnerstvo Indikara i generalnog sponzora Ajzod - proizvodjaca sportske opreme. Jos uvek se pregovara sa potencijalnim kandidatima za generalnog sponzora u narednom periodu.
Potpisan je produzetak ugovora sa Fajerstonom za snabdevanje pneumatika, tako da ce ova severnoamericka podruznica Bridzstona biti ekskluzivni snabdevac Indikar serije do zakljucka sezone 2018.
Istekao je originalni najam motora koji su timovi imali sa proizvodjacima tako da sada mogu da se slobodno rade transferi i na tom polju. Za sada potvrdjene promene su transfer Ganasija sa Honde na Sevrolet i Andretija sa Sevroleta na Hondu.
I ove godine svi timovi ce voziti standardi Dalarin aeropaket da bi se od naredne sezone otvorila opcija za razvijanje sopstvenog.
Sto se tice promena na vozackom planu, potvrdjen je dolazak Huanpabla Montoje iz Ganasijeve Naskar ekipe u Penski gde ce voziti bolid #2 (treci Penskijev bolid, ove protekle sezone samo povremeno aktiviran za Almendingera), Toni Kanan ce iz KVRT preci u Ganasi (cetvrti Ganasijev bolid, neaktivan u sezoni 2013) dok ce Kananovo mesto u KVRT zauzeti Sebastijen Borde koji napusta ekipu Dragon Rejsing.
Zbog nerazumevanja novih gradskih vlasti u Sao Paolu i nemogucnosti dosadasnjeg sponzora da isfinansira novonametnute dadzbine, Indikar kalendar za 2014. nece imati nijednu trku van Severne Amerike. Ispala je jos i ulicna trka u Baltimoru (problemi sa stazom i organizacijom) a novitet je trka na Granpri konfiguraciji staze u Indijanapolisu kao uvertira za Mesec Maj.
Nakon uspesne uvertire ove sezone sa trkom na 400 milja, i trka u Pokonu ce se dogodine produziti na 'kraljevsku duzinu' od 500 milja (oko 800 km) kao i druge dve na repertoaru Triple Krune superovala (Indi i Fontana). Trka na TMS u Teksasu se produzava sa 550 na 600 km, a ona u Ajovi na 300 krugova.
Tri dabl-heder vikenda u Detroitu, Torontu i Hjustonu ostaju na kalendaru.
Kalendar je opet sastavljen od miksa ulicnih staza, ovala i autodroma. Imacemo 5 ulicnih staza (od cega su tri dabl-hedera, znaci ukupno 8 trka na ulici), 6 ovala (od cega 3 superovala za Triplu Krunu) i 4 autodroma u ukupno 18 trka. Prva trka je na probramu 30. marta a poslednja 30 avgusta - ovako rani kraj sezone je pomalo neuobicajen ali postoji mogucnost da ce naredne sezone ona poceti u zimu trkama na juznoj hemisferi pa je zato ostavljen prostor za "jesenju pauzu".
Dakle, kalednar:
(u - ulica, a - autodrom, o - oval)
30. mart - VN Sent Pita, Sent Pitersburg, Florida (u)
13. april - 40. VN Long Bica, Long Bic, Kalifornija (u)
26. april - VN Alabame, Barber Park (a)
10. maj - VN Indijanapolisa, IMS Granpri konfiguracija (a)
25. maj - 98. Indi 500, IMS (o)
31 maj i 1. jun - VN Detroita dabl-heder, Bel Ajl (u)
7. jun - Fajerston 600, TMS (o)
28. i 29. jun - VN Hjustona dabl-heder, Hjuston, Teksas (u)
6. jul - Pokono 500, Pokono (o)
12. jul - Ajova 300, Ajova (o)
19. i 20. jul - Toronto Indi dabl-heder, Toronto, Ontario, Kanada (u)
3. avgust - Mid-Ohajo Indi 200, Mid-Ohajo (a)
17. avgust - Viskonsin 250, Milvoki (o)
24. avgust - VN Sonome, Sonoma (a)
30. avgust - MAVTV 500, Fontana (o)
http://www.indycar.c...edule?Year=2014
Sto se tice timova i vozaca, pretpostavlja se da ce se vecina ovogodisnjih timova vratiti i dogodine, za sada je Dragon neizvestan zbog finansijskih teskoca, a pojedini timovi rade na prosirivanju svog programa sa jos po jednim bolidom.
Za sada imamo sledece:
Andreti Autosport (Honda):
25 Marko Andreti
27 Dzejms Hincklif (sa novim sponzorom UFD)
28 Rajan Hanter-Rej
(moguc jos jedan bolid za debitanta Karlosa Munjoza; status IDzej Viza ostaje nejasan nakon finansijskog skandala sa sponzorstvom u Venecueli)
Barakuda BHA Rejsing (?):
(najverovatnije prosirenje na dva bolida za kompletnu sezonu, sa Lukom Filipijem i DzejAr Hildebrandom, jos nepotvrdjeno)
Cip Ganasi Rejsing (Sevrolet):
? Skot Dikson (ne zna se da li ce Diksi uzeti sampioskog 'keca' ili ostaviti svoj srecni broj 9)
10 Dario Frankiti
11 Toni Kanan
83 Carli Kimbal
Dejl Kojn Rejsing (?):
19 Dzastin Vilson
(ocekuje se opet i bolid #18, trazi se vozac za komplet sezonu, ako ga ne bude moguca je opet "vrteska" kao ove godine sa Konvejom, Anom Beatriz i ostalima)
Dragon Rejsing (?):
(tim Penskija mladjeg je u finansijskim problemima, trazi se sponzor. Borde ih je napustio, ako se budu takmicili najverovatnije ostaju na jednom bolidu sa Savedrom)
Ed Karpenter Rejsing (? - popularni privatnik i specijalista za ovale jos nije sklopio dil za snabdevanje motorima):
20 Ed Karpenter
EjDzej Fojt Enterprajzes (? - najverovatnije ostaje Honda):
14 Takuma Sato (ako ostane Honda, sto je 99,99%)
(ocekuje se jos jedan bolid za par trka u sezoni)
KVRT (?):
? Sebastijen Borde (ceka se potvrda sponzora)
78 Simona Desilvestro (opet u partnerstvu sa HVM timom)
Panter Rejsing (?)
(jedan bolid sigurno, moguce dva, kandidati Oriol Servija i Rajan Brisko; izgubili sponzorstvo Nacionalne Garde)
Rehol - Leterman - Lanigan Rejsing (?):
15 Grem Rehol
(potvrdjen i drugi bolid za kompletnu sezonu, verovatno opet Dzejms Dzejks; novi sponzor Nacionalna Garda)
SFHR (?):
67 Dzozef Njugarden
(ocekuje se jos jedan bolid za par trka, verovatno sa Lukasom Lurom)
Sem Smit Motorsport (Honda) - pod firmom Smit-Piterson za bolid #55 i Smit-Hamilton za bolid #77:
55 Tristan Votje
77 Simon Pazeno (novi sponzor - ugovor sa HP je istekao)
Tim Penski (Sevrolet):
2 Huanpablo Montoja
3 Elio Kastroneves
12 Vil Pauer
I naravno, jos tusta i tma "privatnika" za Indi 500.