Jump to content


Photo
- - - - -

Tehnika sportske vožnje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
78 replies to this topic

#31 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 19 October 2013 - 15:52

Vidi, ja sam sve gluplji (ma ne bas doslovno, nego je sve veci raspon izmedju mojeg [ne]znanja i moderne tehnologije).

 

Menjaci ce postati manje bitni, kako polako prelazimo sa nafte na elektriku. Bice bitna elektronika. Vise volta, veca brzina. Vise ampera, veci obrtni moment.

 

U medjuvremenu, voleo bih da znam kako to funkcionise. Imam Mazdu 6 sa automatskim menjacem. A ima i "manuelnu" opciju - mogu da saltujem"+" ili "-" no ne mogu direktno iz 5. u 3. ili nesto slicno. Retko koristim tu mogucnost, u gradskoj voznji mi je najbitnije da trosim cim manje goriva. Upotrebim je u brdskoj voznji - automatika kod nekog broja obrtaja saltuje u sledecu visu brzinu, motor ne moze da je izvuce pa opet saltuje "nizvodno" i gubi se vreme, auto "cuka." Prijatelj, sa slicnim kolima, koristi manuelnu opciju kad vuce prikolicu - motor nema snage (obrtnog momenta) da je vuce u 5., ali u 3. ili 4. ide sasvim solidno.

 

Dakle, u tom manuelnom "modusu" moglo bi se reci da je menjac "sekvencijalni" - a da li stvarno jeste? Mozes li to, kao profesionalac, objasniti nama amaterima?



#32 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 20 October 2013 - 14:56

Pa svuda ti je tako. Treba da vidis ovde po amerikama kako se vozi, ko idioti. Ovde ne nauce ni kad pocnu samostalno voziti. :)

 

Radoje, ni ne znas koliko si u pravu. Ja sam se zgrozio kad sam preselio u USA i video toliko budala za volanom.

 

Razmisljao sam, zasto je to tako, i dosao do zakljucka da postoje 2 glavna razloga:

 

Gustoca stanovnistva, pa tako i saobracaja, je ovde neuporedivo manja nego u Evropi (dobro, sem nekoliko gradova). Uz to, USA je mlada zemlja i gradovi su gradjeni planski, sa saobracajem na umu. Zato maltene svaki sokak ima vise trakova u svakom smeru, a svaki ducan ima parking skoro k'o stadion. Da se zainatis, mogao bi da vozis godinu dana i nikad ne upotrebis rikverc - i uvek bi imao gde da parkiras. U Evropi, sa mnogim uskim ulicama gradjenim kad ljudi nisu imali ni konje, a auto nije postojao - ako nemas osecaj gde ti je koji cosak kola, neces parkirati. Pa, silom prilika, naucis.

 

Drugi razlog je ono sto ja zovem "kaubojski mentalitet." Ameri su, u velikom %, opsednudi svojim pravima, a slabije mare za obaveze. Posvadjao sam se jednom sa kolegom, isli smo na neki seminar i on je vozio - jer je vozio levim trakom na praznom auto-putu. Navikao sam na "vozi desno, pretici levo" a njegov rezon je bio "platio sam porez kojim je izgradjen auto-put, pa je moj i mogu da vozim gde hocu!" Ne treba gubiti vreme dokazujuci na koliko nacina je takvo razmisljanje pogresno, no krajnji rezultat je da ja verujem da je on za volanom nepredvidiv i opasan.

 

Ono sto je u USA dobro, za nas entuzijaste, je to sto postoji milion staza i poligona na raspolaganju, a bavljenje sportom je (relativno govoreci) jevtino. Postoje klubovi za sve moguce klase i vrste vozila. Pa imas i utrke traktorcicima/motornim kosilicama! Ako ti je samo do jurnjave i zajebancije, a ne sampionata, odes na bilo koji auto-otpad i kupis bila sta u cemu motor jos radi (a svetla i sve drugo moze da bude neispravno, gume "celave") i takmicis se na lokalnoj dirt-track stazi. Pa "driftuj" po nahodjenju. A takva kola zaradis za 3 dana...

Svojevremeno, saradjivao sam jednim ortopedskim hirurgom kojemu je bas to bio hobi. Znao se zezati: "Popodne ih izguram sa staze, a ako sam dezuran, unda ih uvece krpim u bolnici!" :lol+:

 

Dobro je i to sto deca mogu da pocnu ranije. Davno, u Jugi, nisam mogao da se bavim sportom (tj dobijem trkacku licencu) dok nisam imao vozacku dozvolu. Ovde u USA, sve dok nije na javnoj saobracajnici, bilo ko moze da vozi bilo sta, pa moze i da se takmici. Tako imas i klase za decu, a neretko deca pobedjuju u "minibike" utkama - jer masina od 50 kubika fino vuce 12-godisnjaka od 30 kilograma, a nema iskustva koje ce pomoci matorcu od 80 kg da bolje ubrza...

Tako je svojevremeno visestruki americki i svetski sampion u motocikluzmu, Freddie Spencer, izjavio da ni nema vozacku dozvolu, jer ga je stra' saobracaja - ima previse budala, a na pisti ima kontrolisane uslove... I prvi sampionat je osvojio vec mlad, u dobi u kojoj ja nisam imao ni vozacku...



#33 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 20 October 2013 - 15:18

Drugi razlog je ono sto ja zovem "kaubojski mentalitet." Ameri su, u velikom %, opsednudi svojim pravima, a slabije mare za obaveze. Posvadjao sam se jednom sa kolegom, isli smo na neki seminar i on je vozio - jer je vozio levim trakom na praznom auto-putu. Navikao sam na "vozi desno, pretici levo" a njegov rezon je bio "platio sam porez kojim je izgradjen auto-put, pa je moj i mogu da vozim gde hocu!" Ne treba gubiti vreme dokazujuci na koliko nacina je takvo razmisljanje pogresno, no krajnji rezultat je da ja verujem da je on za volanom nepredvidiv i opasan.

 

Ovo.

 

Ja se plasim da ovde izadjem na auto-put, jednostavno se ne osecam bezbedno. U Nemackoj na autobanu se vozi bez ogranicenja brzine ali se zna bonton, vozis desno pretices levo, do ove brzine si u skroz desnoj traci, do ove u srednjoj, preko nje skroz u levoj, svi se isto ponasaju i u svakom trenutku znas sta ce ovi oko tebe da urade. Ovde izadjem na auto put samo ako bas moram jer alternativa ne postoji, ljudi voze ko kreteni, iako je ogranicenje samo 110 (mada se u praksi vozi oko 130) tu se ne zna ko pije ko placa, isecanja kolko volis, preticanja s obe strane, majstor se zakuca u levu traku pa onda naglo uspori na 80-90, pa se onda pojavi klinac koji je tek polozio koji krene da se kurci i misli da je Dzimi Dzonson... Svi ali bas SVI voze k'o debili, jednostavno i ti moras da pocnes da se tako ponasas na putu jer ne mozes drugacije, ono kada znas da radis nesto sto ti svaki instinkt koji imas govori da je pogresno ali jednostavno moras. Ginu ljudi ko muve.

 

I u gradu nije puno bolje ali barem ima semafora i onih "stop za sve" raskrsnica na svakom koraku pa ne stignu da se raspistolje toliko. (Digresija - te "stop za sve" su glupost nevidjena, stop znak na sve cetiri strane raskrsnice pa kad vise njih u isto vreme stigne prednost se odredjuje "po dogovoru", a 90% raskrsnica na sporednim gradskim ulicama su takve.) No barem ih to natera da ukljuce mozak, jer moraju svako malo da zaustavljaju, mada i po gradu ima svega da se vidi, najveci broj dok vozi telefonira ili tekstuje ili cak radi na laptopu. Jednom dok sam prelazio pesacki mal' me nije pokupila zenska koja je, dok skrece udesno na raskrsnici, razgovarala na telefon i bas u tom momentu usred skretanja morala da pusti volan da bi uzbudjeno gestikulirala slobodnom rukom, kao da sagovornik preko telefona to moze da vidi. Auto je naravno posao tamo gde je on hteo, a ona panicno grabi volan da koriguje, gubi zadnji kraj kola koji pocinje da "leluja" i umalo da pokosi par nas na pesackom. I onda naravno gas do daske i VRUUUM bezanje.

 

Ja inace otkad sam ovde ni ne posedujem auto, rentam kad mi ustreba. U gradu jednostavno nema gde ni parkirati a gradskim prevozom se stize svuda, jedino kada se ide nekud na izlet izvan grada, ili se selis ili poslom treba nekuda otici. I veruj mi da mi ni najmanje ne nedostaje s obzirom na sve.



#34 Hedon

Hedon
  • Members
  • 1,470 posts

Posted 20 October 2013 - 17:14

hint


Edited by Hedon, 20 October 2013 - 17:30.


#35 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 20 October 2013 - 21:05

Vidi, ja sam sve gluplji (ma ne bas doslovno, nego je sve veci raspon izmedju mojeg [ne]znanja i moderne tehnologije).

 

Menjaci ce postati manje bitni, kako polako prelazimo sa nafte na elektriku. Bice bitna elektronika. Vise volta, veca brzina. Vise ampera, veci obrtni moment.

 

U medjuvremenu, voleo bih da znam kako to funkcionise. Imam Mazdu 6 sa automatskim menjacem. A ima i "manuelnu" opciju - mogu da saltujem"+" ili "-" no ne mogu direktno iz 5. u 3. ili nesto slicno. Retko koristim tu mogucnost, u gradskoj voznji mi je najbitnije da trosim cim manje goriva. Upotrebim je u brdskoj voznji - automatika kod nekog broja obrtaja saltuje u sledecu visu brzinu, motor ne moze da je izvuce pa opet saltuje "nizvodno" i gubi se vreme, auto "cuka." Prijatelj, sa slicnim kolima, koristi manuelnu opciju kad vuce prikolicu - motor nema snage (obrtnog momenta) da je vuce u 5., ali u 3. ili 4. ide sasvim solidno.

 

Dakle, u tom manuelnom "modusu" moglo bi se reci da je menjac "sekvencijalni" - a da li stvarno jeste? Mozes li to, kao profesionalac, objasniti nama amaterima?

 

Treba razlikovati automatske i sekvencijalne menjače, jer im je konstrukcija u potpunosti različita.

Kod automatskog menjača obrtni moment se prenosi ne preko kvačila kao kod manuelnog (sekvenijalnog) nego preko lopatica pumpnog i turbinskog kola hidrodinamičke spojnice.

Znači ovako: zamajac motora okreće "ploču" (4) na koju su montirane lopatice pumpnog kola spojnice(3). Ta peraja pokreću ulje koje onda pokreće lopatice turbinskog kola (1) čije vratilo je i ulazno u automatski menjač.

 

Drehmomentwandler.jpg

Deo pod brojem 2 se naziva reaktorsko kolo i njegovim (ne)kočenjem moguće je menjati prenosni odnos u samoj spojnici, odnsono izvršiti tkzv redukciju obrtnog momenta.

 

Sam automatski menjač se satoji iz planetarnih zupčanika, višelamelastih kočnica i spojnica kao i elektomagnetnih ventila koji se nalaze na hidrauličnoj ploči. Komandu vrši računarska jedinica kojoj je master kompjuter motora.

 

trans_chart.JPG

 

Kočenjem i spajanjem pojedinih delova planetarnog zupčanika pomuću višelamelastih kočnica i spojnica ostvaruju se pojedinačni stepeni prenosa. Savremeni automatski menjači sadrže najčešće dva planetarna zupčanika, dok se sada pojavljuju rešenja i sa tri planetarca.

 

compoundfirstgear.jpg

 

Da bi se ostvarilo kočenje i spajanje određenih delova planetarnog zupčanika postoje elektromagnetni ventili koji pomoću hidraulike (menjačkog ulja) vrše ove operacije. Sve to komanduje kompjuter menjača prema unapred utvrđenim mapama.

Savremeni automatski menjači imaju mogućnost ručne komande, tj daju opciju birranja stepena prenosa, ali menjač neće "ušaltovati" iz 5. u 3. stepen prenosa ukoliko to "probija" unapred zadati algoritam.

Pored toga, zbog inertnosti menjačkog ulja u hidrodinamičkoj spojnici (menjaču) manuelna promena stepena prenosa će se izvršiti daleko sporije nego kod sekvencijalnih menjača.

 

Sekvencijalni menjači su po konstrukciji potpuno različiti od automatskih. To su u stvari manuelni menjači koji umesto rukom pokretanih "viljuški" koji komanduju "sinhronima" imaju elektromagnetne ventile koji umesto vas to rade.

Pored toga postoji kvačilo bilo klasično sa suvom lamelom bilo da su dva "mokra" kvačila koja su u ulju. Više o sekvencijalnim menjačima ćemo pisati na Tehnici.



#36 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 20 October 2013 - 21:19

^
Ako ti nije tesko mozes li da napises I o automatskom sa twin-clutch menjacem. Jason mi he started se desava, no nikada se nisam upustio u istrazivanje o tome. Cini mi se da bi bilo interesanto svima.

#37 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 20 October 2013 - 21:23

Sekvencijalni menjač (znači manuelni sa elektopokretanim sinhronima) sa mokre dve spojnice je to što ti zoveš automatski twin clutch menjač. Bez brige, biće reči o ovome u Tehnici. 

Ovaj topik je prevashodno namenjen jednoj drugoj vrsti tehnike, a to je tehnika (sportske) vožnje.



#38 pajo6

pajo6
  • Members
  • 7 posts

Posted 21 October 2013 - 11:39

Evo jedan zaniljiv clanak o sportskoj voznji...

http://jalopnik.com/...aster-837305612

 

Imam jedno pitanje,s obzirom da imam bas slabo iskustva u brzoj voznji,a mozda budem uzimao neki auto skoro,koliko jak auto smijem da uzmem?Mozda vam pitanje glupo zvuci,ali pune mi glavu sa svih strana,ako oces da vozis malo brze,taj i taj auto ti je prejak itd... :) Dasuboo?



#39 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 21 October 2013 - 16:02

Pajo, ako smem, i ja bih nesto dodao.

 

Clanak je dobar (koliko moze kratak clanak da bude), no o toj problematici su napisani tomovi knjiga i ne stane sve u jedan clanak.

 

A tvoje pitanje - ja bih rekao, cim losije vozilo i cim losija podloga, za pocetak.

Pokusacu da obrazlozim: ako na makadamu u fici ili Yugu pocnes da se zanosis ili obrces, steci ces osecaj kako se vozilo ponasa u ekstremnijim uslovima, a bices relativno bezbedan. Ako u najnoviju i najmocniju Toyotu ili Mercedes nateras u (za to vozilo) ekstremnu situaciju, na dobrom asfaltu, bices u zivotnoj opasnosti, nemajuci prethodnog iskustva.

Dobri i bezbedni su ABS sistemi, no neces uz njih nauciti kako se vozilo ponasa kad tockovi blokiraju.

 

Znam da ovaj moj primer (jedan od mnogih) nije primenjiv na Srbiju i danas, no opisacu ti ga.

Nekad, '80-ih, ziveli smo na Aljasci. Ponekad bih odveo zenu na zaledjeno jezero, pa je terao da proklizava i svasta radi. Iz hobija, zajebancije.

No, godinama kasnije, isli smo turisticki po Koloradu. Zena je vozila. Naleteli smo na komad puta pod poledicom (ono nezgodno vreme u godini kad se preko noci smrzne, a ujutru otopi - no delovi puta u senci se kasnije otope nego oni u direktoj suncevoj svetlosti). Zena je, zahvaljujuci tom obrtanju na ledu, znala i umela da zadrzi auto na putu, inace bi se skrsili.

 

Dobro, ti nemas zaledjeno jezero, no nadji neki komad makadama i teraj malo i jevtino vozilo da radi svasta. Kad steknes dobar osecaj i znas sta ce se i kada desiti, predji na mocnije i vece.

Niko nije poceo u Formuli 1. Svi znalci su prvo vozili nesto manje i slabije, pa ucili.



#40 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 21 October 2013 - 18:33

Jebiga, vec sam dosadan (i slobodno me oterajte), no pogledajte:

 

  http://viooz.co/movi...ovies-2011.html



#41 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 21 October 2013 - 20:42

Evo jedan zaniljiv clanak o sportskoj voznji...

http://jalopnik.com/...aster-837305612

 

Imam jedno pitanje,s obzirom da imam bas slabo iskustva u brzoj voznji,a mozda budem uzimao neki auto skoro,koliko jak auto smijem da uzmem?Mozda vam pitanje glupo zvuci,ali pune mi glavu sa svih strana,ako oces da vozis malo brze,taj i taj auto ti je prejak itd... :) Dasuboo?

Zoran je skroz u pravu. Dodao bih da je bolje da kupiš nov mali jeftin auto, nego neki krš iz premium segmenta sa 200 000 i kusur km prave kilometraže i 150 i više "umornih" konja. Smejaće ti se kompleksaši, ali ćeš naučiti da voziš svaki, pa i manje dobar auto, a i nećeš provoditi vreme po servisima.

Za mene su najbolji automobili za početnike mali fiatovi modeli i to isključivo benzinci.

Em što su jeftini za održavanje em što motori "vole" da se vrte. Ja sam voleo njihov FIRE motor u raznim varijacijama, ali je najbolji bio u Punto mk 1 i imao je 54 ks. Bože, šta je sve taj auto izdržao pod mojom "nogom". Išao na auto putu satima sa patosiranim gasom, prolazio kroz potok kad sam išao u lov, služio za pravljenje "radara" po brdskim i reli stazama i tako redom. Što je najlepše i danas se taj auto vozi kao "rekreativno" vozilo za odlazak u lov po vojvođanskim ritskim šumama, a povremeno mu i akumulator "okrene" neko prasence. :s_d:

Danas bi moj izbor bio recimo dvocilindraš twinair od 900 ccm i 85 ks u recimo pandi. Novi "fića" je suviše "hipsterski" auto za mene tj. ne volim aute koji "viču" da su cool.

Možda je još bolja opcija Fiesta sa odličnim trocilindrašem od 1000 ccm i 125 ks. Servisi bi bili malo skuplji,ali bi dobio odličan motor u dobroj šasiji.



#42 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 21 October 2013 - 22:43

Ja bih ovde, mada znam da je bezobzirno trolovanje, opisao jos jedan incident.

 

Kupio je cale prijatelju Fiat 126. (ja sam imao ficu, no nisam imao vozacku i za ficu moji roditelji nisu znali).

 

Tako, jedne veceri, nakon diska i svakakve zajebancije - i previse pica - , zajebava se nas nekoliko. Jedna ekipa, u Fiatu 124, sedi, a mi, u prijateljevom 126, vozimo kao ludi unaokrug (izigravamo neke Indijance sto su opkoljavali karavane). Sedeo sam otraga desno, a isli smo u smeru kazaljke na satu sa otvorenim vratima, pa sam se drzao za okvir vrata, da ne odletim ulevo.  I prednjem desnom liku dosadi, pa zalupi vrata - a moji prsti ostanu vani. Urlao sam k'o sumanut dok ovaj nije shvatio, slomili mi se prsti, cak se i vrata (jevtin metal na poljskoj izvedbi Fiata) savila.

 

Necu vas zamarati licnom pripovescu.

No, Sto se Poljaka (tada), tice - ima jos jedan detalj.

Dolazili Poljaci u tadasnju SFRJ i, ponekad, trgovali. Tako, na buvljoj pijaci, moj prijatelj kupi 10 srafcigera za tadasnjih 10 dinara (novih/starih, Markovicevih/Titovih/Milosevicevih - da me jebes, ne secam se). Bez futrole, stavi ih u Ladu. Par dana kasnije, otvori gepek i vidi da se 6 od 10 polomilo kotrljajuci se po prtljazniku.

 

*ebes politiku i nacije. Daj mi ficu, a nauka i metalurgija nek' idu dovraga.

Sa ficom sam i majstor mehanicar i majstor vozac, a sa ostalim sam obicna budala.



#43 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 22 October 2013 - 00:17

Ja sam tako odrastao na Trabantu sto mi ostao od pokojnog dede (umro je kad sam bio 14 no meni ga je ostavio u testamentu, auto moj vrsnjak 1973. godiste, nikad vozen preko ogranicenja uvek 5 km/h ispod, deda mehanicar odrzavao ga ko juce iz fabrike da je izasao; deda se pre onog rata bavio moto-trkama ali u saobracaju nikad nije krsio pravila). I tako auto bio garaziran, da saceka da stasam za dozvolu, jel'te, jednom nedeljno se motor pali, jednom mesecno cale ga provoza po mestu, cisto da ne zariba od stojanja.

 

No to su moji tako mislili.

 

Ono sto nisu znali je da bismo ja i brat od tetke koji je 3 godine stariji od mene svaki put kad mojih nije bilo kuci uzimali Trabanta i ganjali ga po stranputicama u okolini, posle uredno natankovali gorivo (+ dvotaktol :P ) i pravili se da nista nije bilo.

 

Tako smo jednom prilikom testirali koliko brzo moze da ide, za'ukali ga do celih 90 km/h, pa jedva 95, i onda kad je stigao do 100 - BUM! - ispljunuo svecicu! Na svu srecu imao sam rezervu, ali sam morao da joj skinem plotnu da bih mogao da je uvrnem da uhvati navoj. Mladost ludost.

 

I to je tako lepo islo dok jednom prilikom nisam tako sa Trabantom krenuo na prvomajski uranak. Matorci su bili kod neke rodbine, a ja sam sa drustvom kampovao na obali Tise. I, naravno, kao jedini ko je "imao" kola, morao sam se malo kurciti.

 

Sa par gajbi piva u gepeku krenem ja precicom po dolmi (nasip pokraj reke na lokalnom narecju), neasfaltiranoj dabome. Svaki kilometar ima rampa koju treba stati, podici, proci, pa je opet spustiti iza sebe da se Vlasi ne dosete.

 

No ko ce se time zajebavati.

 

Prvu rampu sam prosao obisavsi je po strmoj strani nasipa, polako pazljivo.

 

Drugu sam se vec okurazio, i krenuo isto ali bez usporavanja.

 

Samo sam osetio kako auto klizi postrance, a onda kao i da pocinje da se naginje. Namotao sam instinktivno volan nizbrdo, sto je resilo problem prevrtanja - ali sada sam se u punoj brzini sroljavao niz nasip pravo u sumu na obali reke. Stisnuo sam kocnicu i zazmurio. Uz tresak auto se zaustavio. Na svu srecu nisam se direktno ukucao u drvo, samo sam ga ocesao sa vozacke strane ali tako da ne mogu vrata da otvorim. Druga vrata sam mogao da otvorim samo malo, nedovoljno da se provucem. Prednjm delom sam najasio na neku granu sta li i tockovi su ostali u vazduhu, ne mogu ni u rikverc da se izvucem.

 

Jebiga.

 

Na svu srecu nisam bio jedini kome je voznja precicom pala na pamet pa su ubrzo naisli neki ljudi koji su videli Trabant "cudno" parkiran napola u sumi i stali da vide sta se desava. Ubrzo se skupilo dovoljno sveta da me uspeju otkaciti sa sa te grane i izgurati na cistac.

 

Nakon toga vise nije bilo sanse da matorci ne saznaju za moje "avanture", celo mesto je o tome pricalo a i na Trabantu su tragovi bili vise nego ocigledni.

 

Keva je naravno dobila fras, i konfiskovala kljuceve od Trabanta da ih vise ne pronadjem.

 

No, kao da su kljucevi neophodni da se upali auto... ;)



#44 pajo6

pajo6
  • Members
  • 7 posts

Posted 22 October 2013 - 09:02

Hvala na savjetima,Dasubo vec sam se zaljubio u ovu Fiestu,iako sam sad prvi put obratio paznju na nju.Ako budem imao toliko para dvoumicu se izmedju nje i VW Pola 1.2 tsi,nego da ne skrecemo sa teme :D

 

Evo jedan klip o transferu masa,jesam li dobro ukapirao,znaci prije krivine u desno on "cimne" volan u lijevo pa onda skrece desno da bi imao bolju stabilnost vozila u krivini?



#45 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 22 October 2013 - 11:44

Ovo što radi čovek za volanom je karikiranje, verovatno da bi naglasio dijagonalni transfer masa. Nikako i nikada nemojte da "cimate" volan u vožnji. Dolazi do udarnih opterećenja pogotovu kod vozila sa prednjim pogonom koja premašuju dozvoljenu količinu prijanjanja napred. Da podsetim, kod tih vozila prednji točkovi i pogone vozilo i "teraju" u krivinu.

Biće poseban post o transferu masa kao i o TEČNOM stilu vožnje koji je cilj svake brze vožnje.