Jump to content


Photo
- - - - -

Sportski automobili


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
92 replies to this topic

#1 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 08 March 2013 - 22:31

Baš sam se dvoumio da li ovaj topic pokrenuti u okviru F1 i autosporta ili ga "grunuti" na automobile. Razlozi za postavljanje na ovom delu fb92 su i objektivni i subkejtivni. Objektivni, jer ma koliko to neki put i ne izgledalo tako, čitava frka oko auto sporta se i svodi na to što može da se kupi u auto salonu ili još bolje, napravi u garaži.

Pored toga postoji čitav niz serijskih automobila koji su ostvarili blistava izdanja na trkačkim stazama.

 

Subjektivni razlozi se sastoji u jednostavnoj činjenici da je pdf o F1 i autosportu najbolji deo fb92 u šta sam se mogao uveriti nakon višemesečnog "gostovanja" na drugim delovima ovog foruma.

 

Auto sa kojim ću otvoriti ovaj topic je - Reno Clio. Ako opet izanaliziram razloge za ovakav izbor odgovori su očigledni. Reno je upravo predstavio četvrtu generaciju CLIO RS (Renault Sport) od koje mi je "potekla voda na usta". To je i najlepše sa ovim automobilima, dostupni su smrtnom čoveku.

Za ferari bi ipak morao da promenim sva svoja životna načela i osnujem "preduzeće" za "distribuciju" narkotika na veliko i malo. Neka hvala, nešto se ne ložim na scarface trip...

Drugi razlog je očigledan. Prika, što više "bauljam" po fb92 sve više uviđam kolika si lafčina.

 

Elem, Reno Clio RS prve generacije je startovao te nesrećne 1999. god sa motorom F4R730 koji je razvijao 167 KS (124 kW) iz 2.000 ccm. U pitanju je četvorocilindrični atmosferski motor.

 

clio1.jpg

 

Iz njega je 2002. god. razvijena varijanta za CUP takmičenje koju je zahvatio i "restajling". Svi automobili su bili u Mondijal plavoj boji osim svega nekoliko koji su bili u Glečerno srbrnoj. Ako naletite na takav sa originalnom farbom za malo para kupujte odmah, jer čovek ne zna šta prodaje. Ovi automobili vrede gomilu para kod kolekcionara.

 

clio172cup_header.jpg

 

 

2004. god. stiže umesto tipa 172 tip 182 koji je doneo pojačan motor od 176 ks (131 kW) i sa udvojenim "auspuf"-om , izduvnom granom tipa 4 u 2 u 1.

 

4FFF9EC75972CE6D11AC92E9DD116B.jpg

 

Na osnovu ovog modela proizvodi se i Tropheo verzija (oko 550 komada) za razna Kup takmičenja.

 

race_clio1.jpg

 

2008-curitiba-003.jpg

 

Nakon toga dolazi model 197 sa motorom od 197 ks (145 kW) u kaorseiji koja je dosta teža od predhodnika. Zahtevi pasivne sigurnosti su doveli do konstruisanja auta koji ni izbliza nije bio tako dobar u krivinama kao njegov predhodnik. Bar je to moj utisak.

 

clio-renault-sport-197-f1-team-r2712.jpg

 

 

 

Međutim, razlog zbog čega sve ovo pišem je novi CLIO RS 200 edc koji je nedavno predstavljen možda je i najuzbudljiviji "allround auto za široke narodne mase". Ovo kažem zato što mislim da je koncept fenomenalan. Upakovali su motor od 1600 ccm sa turbinom (hm, hm gde li će taki motori biti 2014. god.) koji preko EDC (dual clutch) menjača isporučuje snagu na prednje točkove ukroćene od "džilitanja" pri "patosiranom gasu" samoblokirajućim i samopodešavajućim diferencijalom. Sve se to nalazi u karoseriji koja ima uvek petoro vrata i koja je hiper iskoristiva u realnom životu.

Najlepše od svega je trostruka priroda menjača koji ima normal, sport i rece mod sa sve opcijom launch control-a. BRILIJANTNO!!!

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

Renault-Clio-Specs-728x371.jpg

Koliko je ovaj auto istinski namenjen "track day" upotrebi govori podatak da multimedijalni sistem u autu može prikupiti telemetrijske podatke tokom vožnje po stazi. Preko usb se podaci "skinu" sa kola i šalju Renou na analizu preko posebne aplikacije dostupne vlasnicima.

Potpuno zabalavih...

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

Pored naknadne dostupna je i trenutna telemetrija:

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

Šlag na tortu je kup verzija koja će se koristiti u takmičenjima širom sveta:

 

renault-clio-200-edc-full-details-reveal

 

Ozbiljno se pitam kome ZAISTA treba nešto više od ovog automobila...

 

 



#2 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 09 March 2013 - 12:31

Drug je nedavno bio na promociji ovog novog modela i kaze:

 

Na papiru nista posebno (1.6T 200KS 240Nm) ali navodno se u voznji skoro pa ne razlikuje od Megane RS.
RS Drive sa tri nivoa rada:
- Normal - sve ukljuceno, mjenjac u automatskom modu
- Sport - ESP prigusen, manuelna promjena brzina, glasniji izduv, slabije servo volana
- Race - totalno iskljuceni oglupljivaci (ESP, ASR), mjenjac ne salta cak ni u blokadi
Auto dolazi iskljucivo sa automatizovanim mjenjacem sa duplim kvacilom (nesto kao DSG) ali promjene brzina su (navodno) na nivou F430 Scuderia surprised.gif Motor je radjen u saradnji sa Nissan-om, a lopatice za promjenu brzina (ispod volana) su preuzete direkt iz GTR-a biggrin.gif (Dobro, nista ne daje ali je sminka...)
Aha, nema vise Brembo kocnica, ali Renault Sport tvrdi da je napravio bolji kocioni sistem nego Brembo. Vidjece se koliko u tome ima istine...



#3 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 09 March 2013 - 13:14

Ovo je bio dobar mali Rendža

 

renault5turbo24.jpg

 

Prva verzija ima pobedu na reliju Monte Carlo. Dobro očuvani primerak spreman za trkanje je oko 50.000€. 



#4 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 09 March 2013 - 13:22

Meni je onaj Clio Williams bio tako dobar auto... Uhhh :D



#5 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 09 March 2013 - 14:46

A tek ova bombica  :wicked:

 

Renault-Clio_V6_Renault_Sport_2003_1280x

 

Renault-Clio_V6_Renault_Sport_2003_1024x


Edited by Trn, 09 March 2013 - 14:48.


#6 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 09 March 2013 - 15:16

To prika, turbo "petica", meni jedan od omiljenijih automobila u istoriji automobilizma! :thumbs:

 

Uvek sam bio slab na te male sitne a sportske...



#7 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 09 March 2013 - 19:56

Sto se tice dual clutch automatskih menjaca, bolji su od obicnih automatskih menjaca, ali jos uvek manuelni menjac vlada i kontrolise vozilo bez greske.

#8 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 09 March 2013 - 21:40

Sto se tice dual clutch automatskih menjaca, bolji su od obicnih automatskih menjaca, ali jos uvek manuelni menjac vlada i kontrolise vozilo bez greske.

 

Na šta si mislio kada si rekao da manuelni menjač kontroliše vozilo bez greške?



#9 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 09 March 2013 - 22:29

Meni je onaj Clio Williams bio tako dobar auto... Uhhh :D

 

Auto je bio super. Jedino mu je ime neosnovano, jer Frenkova družina nema nikakve veze sa ovim. Iako je prvobitno predviđeno da bude proizvedeno samo 3800 vozila, ukupno je napravljeno 12100 Klija, doduše uključujući tri generacije ovog modela.

 

Ono što je interesantno što kad se pomene Clio Williams svi misle na prvu generaciju. Momci iz Reno Sporta su tako dobro uradili posao da je bilo prava divota voziti ovu bombonicu od 2000 ccm i 147 ks (108 kW) koja je "dohvatala" maksimalnih 215 km/h te 1993. god.

 

raptor_1125226209.jpg

 

Priča o Clio Williams-u prve generacije je samo lagani peting za njegovu Maxi varijantu. Kako je to fenomenalan auto bio!

1995. god. je odeljenje Reno Sporta uzevši za bazu Clio Williams kome je "nasviran" motor na 250 ks (poslednje verzije su imale čitavih 275 ks), promenjen trap (stavljeni su podesivi amortizeri i promenjene torzione i spiralne opruge) i unapređen kočni sistem.

Najvažniju modifikaciju je predstavljao menjač. Prvi primerci su posedovali menjač od 6 stepeni Sadev-a, dok je ubrzo zatim ponuđen i šestostepeni sekvencijalni menjač RST Hewland.

Ovaj auto je deo auto sporta zato što je to prvi auto za reli sa sekvencijalnim menjačem. Pogledajte WRC unazad x godina po pitanju menjača i biće vam jasno koliko je ovaj auto važan.

Ukupno je napravljeno 50 primeraka do 1996. god kada ga je zamenio jedan od najuzbudljivijih reli automobila ikada.

 

clio-maxi6.jpg

 

Renault+Clio+Maxi+Cutaway.jpg

 

CLIO+MAXI.jpg

 

2lkfolu.jpg



#10 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 10 March 2013 - 00:07

Na šta si mislio kada si rekao da manuelni menjač kontroliše vozilo bez greške?

Mislio sam da vozac odlucuje o stepenu prenosa i da nema kasnjenja.
Poredim lancer rallirt 2011 sa twin clutch i obican gt. Imao am utisak da me gt bolje slusa.

Inace twinclutch je do sada najbolji koncept koji sam proboa sa utomatkom transmisijom.

Edited by mrd, 10 March 2013 - 00:08.


#11 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 10 March 2013 - 13:37


RS Drive sa tri nivoa rada:
- Normal - sve ukljuceno, mjenjac u automatskom modu
- Sport - ESP prigusen, manuelna promjena brzina, glasniji izduv, slabije servo volana
- Race - totalno iskljuceni oglupljivaci (ESP, ASR), mjenjac ne salta cak ni u blokadi
 

 

 

Mislio sam da vozac odlucuje o stepenu prenosa i da nema kasnjenja.
Poredim lancer rallirt 2011 sa twin clutch i obican gt. Imao am utisak da me gt bolje slusa.
 

 

Skroz ti je pogrešan utisak, što je Hertzog plastično objasnio par postova iznad. Da nije tako još bi vozači u F1 vozili Monako jednom rukom :wub:

 

Ne brkaj afinitete sa performansom. Nema teorije da bi iko smrtan mogao da brže "ušalta" brzinu sa klasičnim manuelnim menjačem od automatizovanih manuelnih menjača sa dva kvačila (DSG, DCT-7M, itd.) ili automatizovanih manuelnih menjača sa jednim  "mokrom" kvačilom (getragov menjač u F430 npr.)

 

Klasičan automatski menjač koji je konstrukciji potpuno različit od manuelnog ima tu osobinu da postoji merljiva vremenska zadrška od trenutka komandovanja do trenutka uključivanja želenog steprena prenosa.

Ovo je uzrokovano inercijom fluida u hidrodinamčkom pretvaraču koji umesto kvačila manuelnih menjača ima automatski menjač.

 

Što se tiče dual clutch menjača u potpunosti se slažem sa tobom kad se radi o svakodnevnoj upotrebi. Idealna kombinacija udobnosti automatskog menjača i kontrole koju daje klasičan manuelni menjač samo sa još bržim odzivom, jer sledeća brzina (bilo "dole" ili "gore" već čeka).

 

Ipak kad je staza u pitanju, single clutch sekvencijalni menjač sa ravnim zubima je keva.

 

O ovome će još biti priče u topicu Tehnika.



#12 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 14 March 2013 - 20:49

Odrastao sam okružen engleskim automobilima zato i nije čudo što postanem načisto sentimentalan kad ugledam "pravog engleza", što je, na žalost, jako retko. Fenomen propasti automobilske industrije u VB je vrlo interesantan, ali se ovaj put neću baviti tom pričom.

 

Prošle godine se pojavio jedan predivan automobil proizveden u maloj radionici pod nazivom Frontline Developments. Ova više manufaktura nego fabrika automobila je stekla zavidnu reputaciju u svetu ljubitelja "klasičnih engleza" restaurirajući modele "pravog" MG-a iTriumph-a.

Želeći da obeleže 50 godina od pojave legendarnog MG B počeli su sa pravljenjem 50 primeraka automobila pod nazivom MG EL 50.

 

U karoseriju MG B koja je temeljno obnovljena i ofarbana do savršenstva (ukupan proces farbanja i poliranja traje i do 14 dana!) ugrađuju motor i menjač iz aktuelne Mazde MX5. Motor je još i pojačan u odnosu na original pa tako "razvija" 215 KS koji manuelni menjač sa 6 sa 6 kratkih stepeni tera do zadnje, specijalno modifikovane osovine. Servo volana nema, kao ni ABS, ESP, airbag-ova, ali zato auto ima 900 kg, filigrantski izrađen enterijer i zvuk koji raspamećuje.

 

LE50-31.jpg

 

MG-LE50-8.jpg

 

2012-MG-LE50-cockpit.jpg

 

MG-LE50.jpg

 

2012-MG-LE50-engine.jpg

 

 

Ako pogledate Tifa kako "lomi" ovaj auto po predivnim velškim putevima, shvatićete magiju ovog "staro -novog" Automobila.

 

MG-LE50-5.jpg

 



#13 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 14 March 2013 - 20:56

Skroz ti je pogrešan utisak, što je Hertzog plastično objasnio par postova iznad. Da nije tako još bi vozači u F1 vozili Monako jednom rukom :wub:

 

Ne brkaj afinitete sa performansom. Nema teorije da bi iko smrtan mogao da brže "ušalta" brzinu sa klasičnim manuelnim menjačem od automatizovanih manuelnih menjača sa dva kvačila (DSG, DCT-7M, itd.) ili automatizovanih manuelnih menjača sa jednim  "mokrom" kvačilom (getragov menjač u F430 npr.)

 

Klasičan automatski menjač koji je konstrukciji potpuno različit od manuelnog ima tu osobinu da postoji merljiva vremenska zadrška od trenutka komandovanja do trenutka uključivanja želenog steprena prenosa.

Ovo je uzrokovano inercijom fluida u hidrodinamčkom pretvaraču koji umesto kvačila manuelnih menjača ima automatski menjač.

 

Što se tiče dual clutch menjača u potpunosti se slažem sa tobom kad se radi o svakodnevnoj upotrebi. Idealna kombinacija udobnosti automatskog menjača i kontrole koju daje klasičan manuelni menjač samo sa još bržim odzivom, jer sledeća brzina (bilo "dole" ili "gore" već čeka).

 

Ipak kad je staza u pitanju, single clutch sekvencijalni menjač sa ravnim zubima je keva.

 

O ovome će još biti priče u topicu Tehnika.

Nisi ti jedini koji hvali dual clutch.

Moracu sledeci put da zatrazim twin na ceo dan da ga testiram.

 

Izvinjenje posto sam zaboravio nasu terminologiju, pa mozda pomesam.

 

Jasno je da je powershift zakon. Malo ljudi to danas zna da radi. Ovde mogu na prste da nabrojim ljude mladje od 35 da znaju da sinhronizuju motor i tockove.



#14 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 28 May 2013 - 12:40



#15 Wingman

Wingman
  • Members
  • 1,585 posts

Posted 28 May 2013 - 20:08

Renault Alpine A11050

 

 

Ozbiljno lep auto


Edited by Wingman, 28 May 2013 - 20:11.