Baš sam se dvoumio da li ovaj topic pokrenuti u okviru F1 i autosporta ili ga "grunuti" na automobile. Razlozi za postavljanje na ovom delu fb92 su i objektivni i subkejtivni. Objektivni, jer ma koliko to neki put i ne izgledalo tako, čitava frka oko auto sporta se i svodi na to što može da se kupi u auto salonu ili još bolje, napravi u garaži.
Pored toga postoji čitav niz serijskih automobila koji su ostvarili blistava izdanja na trkačkim stazama.
Subjektivni razlozi se sastoji u jednostavnoj činjenici da je pdf o F1 i autosportu najbolji deo fb92 u šta sam se mogao uveriti nakon višemesečnog "gostovanja" na drugim delovima ovog foruma.
Auto sa kojim ću otvoriti ovaj topic je - Reno Clio. Ako opet izanaliziram razloge za ovakav izbor odgovori su očigledni. Reno je upravo predstavio četvrtu generaciju CLIO RS (Renault Sport) od koje mi je "potekla voda na usta". To je i najlepše sa ovim automobilima, dostupni su smrtnom čoveku.
Za ferari bi ipak morao da promenim sva svoja životna načela i osnujem "preduzeće" za "distribuciju" narkotika na veliko i malo. Neka hvala, nešto se ne ložim na scarface trip...
Drugi razlog je očigledan. Prika, što više "bauljam" po fb92 sve više uviđam kolika si lafčina.
Elem, Reno Clio RS prve generacije je startovao te nesrećne 1999. god sa motorom F4R730 koji je razvijao 167 KS (124 kW) iz 2.000 ccm. U pitanju je četvorocilindrični atmosferski motor.
Iz njega je 2002. god. razvijena varijanta za CUP takmičenje koju je zahvatio i "restajling". Svi automobili su bili u Mondijal plavoj boji osim svega nekoliko koji su bili u Glečerno srbrnoj. Ako naletite na takav sa originalnom farbom za malo para kupujte odmah, jer čovek ne zna šta prodaje. Ovi automobili vrede gomilu para kod kolekcionara.
2004. god. stiže umesto tipa 172 tip 182 koji je doneo pojačan motor od 176 ks (131 kW) i sa udvojenim "auspuf"-om , izduvnom granom tipa 4 u 2 u 1.
Na osnovu ovog modela proizvodi se i Tropheo verzija (oko 550 komada) za razna Kup takmičenja.
Nakon toga dolazi model 197 sa motorom od 197 ks (145 kW) u kaorseiji koja je dosta teža od predhodnika. Zahtevi pasivne sigurnosti su doveli do konstruisanja auta koji ni izbliza nije bio tako dobar u krivinama kao njegov predhodnik. Bar je to moj utisak.
Međutim, razlog zbog čega sve ovo pišem je novi CLIO RS 200 edc koji je nedavno predstavljen možda je i najuzbudljiviji "allround auto za široke narodne mase". Ovo kažem zato što mislim da je koncept fenomenalan. Upakovali su motor od 1600 ccm sa turbinom (hm, hm gde li će taki motori biti 2014. god.) koji preko EDC (dual clutch) menjača isporučuje snagu na prednje točkove ukroćene od "džilitanja" pri "patosiranom gasu" samoblokirajućim i samopodešavajućim diferencijalom. Sve se to nalazi u karoseriji koja ima uvek petoro vrata i koja je hiper iskoristiva u realnom životu.
Najlepše od svega je trostruka priroda menjača koji ima normal, sport i rece mod sa sve opcijom launch control-a. BRILIJANTNO!!!
Koliko je ovaj auto istinski namenjen "track day" upotrebi govori podatak da multimedijalni sistem u autu može prikupiti telemetrijske podatke tokom vožnje po stazi. Preko usb se podaci "skinu" sa kola i šalju Renou na analizu preko posebne aplikacije dostupne vlasnicima.
Potpuno zabalavih...
Pored naknadne dostupna je i trenutna telemetrija:
Šlag na tortu je kup verzija koja će se koristiti u takmičenjima širom sveta:
Ozbiljno se pitam kome ZAISTA treba nešto više od ovog automobila...