Problem ne postoji kod deteta koje je iz kuce ponelo prave vrednosti i nece pogresno reagovati na negativno. To sto si rekao bi i moglo da stoji jer pravilno vaspitati dete nije lak posao.
Sve je to u teoriji lepo i može da funkcioniše kada je u školi neka 50:50 distribucija stavova pa dete može da bira. Problem je kada su svi ili ogromna većina na "tamnoj strani", a drugi autoriteti to prećutno odobravaju ili čak otvoreno podržavaju.
Možda nisam do kraja objektivan, ali moj sin je za četiri godine relativno nazadovao - od sjajnog, motivisanog deteta, zainteresovanog za sve, dogurao je do "otaljivača" kome je čak i likovno (jako lepo crta od ranog detinjstva) teret. Koliko god da se trudim da ga motivišem, svede se na to da je učiteljica rekla da nešto ne treba, sem par nedelja dodatne nastave iz matematike pred takmičenje drugih vannastavnih aktivnosti nema, bilo kakva dodatna pitanja na času se ne razmatraju, ako pitaš dva puta onda si dosadan. O nejednakim kriterijumima pri ocenjivanju i favorizovanju pojedinih učenika da ne pričam.
Rešavanje sukoba i ostale vaspitne funkcije škole se svode na "rešiće oni to sami", kod pedagoga i psihologa se ide samo po kazni, a učiteljica se angažuje samo ako je roditelji na to nateraju i tada je u pravu ono dete čiji roditelj prvi dođe da se žali. U nekoliko slučajeva kada se i angažovala, problem je bio što ona unapred zna ko je kriv i moj klinac je par puta dolazio kući totalno iznerviran jer je učiteljica okrivila nekog od drugara koji zapravo nisu bili krivi ili čak nisu ni učestvovali u sukobu. Ako se posvađaju dečak i devojčica, krivac je uvek dečak, što su pojedine devojčice žestoko zloupotrebljavale, pa čak i fizički maltretirale dečake. Između ostalog, jedna je imala običaj da se zaleti i šutne ovog mog, a on nije smeo da se brani da ga učiteljica ne bi grdila. Na kraju, kada smo iscrpeli miroljubiva rešenja, pitao sam ga da li mu je gore da ga neko šutira ili da ga učiteljica grdi - čim je uzvratio, nasilnica je prestala, ali i dalje ostaje taj problem nepravde i poruke koja se deci šalje takvim odnosom.
Sve u svemu, umesto da škola bude promoter dobrih vrednosti i pomoć u vaspitanju, meni kao roditelju je još i dodatni teret, jer moram da kompenzujem sve budalaštine kojima je dete izloženo.