Jump to content


Photo
- - - - -

VN Brazila 2012 - Interlagos


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
424 replies to this topic

Poll: VN Brazila 2012 - Interlagos (29 member(s) have cast votes)

Ko će osvojiti titulu?

  1. Alonso (6 votes [20.69%])

    Percentage of vote: 20.69%

  2. Vettel (23 votes [79.31%])

    Percentage of vote: 79.31%

Ko će pobediti na VN Brazila?

  1. Vettel (7 votes [24.14%])

    Percentage of vote: 24.14%

  2. Webber (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  3. Alonso (4 votes [13.79%])

    Percentage of vote: 13.79%

  4. Massa (1 votes [3.45%])

    Percentage of vote: 3.45%

  5. Raikkonen (2 votes [6.90%])

    Percentage of vote: 6.90%

  6. Hamilton (10 votes [34.48%])

    Percentage of vote: 34.48%

  7. Button (3 votes [10.34%])

    Percentage of vote: 10.34%

  8. Neko nenaveden (2 votes [6.90%])

    Percentage of vote: 6.90%

Vote Guests cannot vote

#1 sumil

sumil
  • Members
  • 66 posts

Posted 21 November 2012 - 21:18

U nedelju 25. novembra ćemo imati priliku da vidimo konačni rasplet sezone 2012, na jubilarnoj 40. VN Brazila. Mi ćemo se oprostiti od Schumachera, ovaj put valjda stvarno, McLaren od Hamiltona, a Alonso vrlo verovatno od titule. Postoje indicije da će to biti jedna kišovita popodnevna trka, a ako vreme ne pomogne Alonso, onda će Ferrari već naći način, a da li će biti dovoljno, videćemo.

Autódromo José Carlos Pace
-Interlagos-
(1973 - 1977, 1979 - 1980, 1990 - 2012)


Broj krugova: 71
Dužina staze: 4309 km
Prošlogodišnji podijum: 1. Webber - 2. Vettel - 3. Button

Posted Image

Iako je staza sagrađena još tridesetih godina prošloga veka, svoju prvu šansu da bude domaćin najbržem cirkusu dobila je tek 1972. kada je održana nezvanična trka za VN Brazila, već sledeće godina trka je ušla u zvanični kalendar i od tada se redovno održavala. Pre nego što se formula vratila na ovu stazu ista je skoro prepolovljena. Sama staza je izgrađena na mestu gde ništa drugo nije moglo da se gradi, nalazi se između dva veštačka jezera, pa otuda i ima naziv interlagos. Posle pogibije brazilskog vozača, u avionskoj nesreći, Pacea, staza dobija sadašnji zvanični naziv koji je nažalost retko u upotrebi. Inače Pace i Massa su jedini brazilski vozači koji su pobeđivali, a nisu bili svetski šampioni, Massa naravno može to da promeni, no male su šanse za to. Ova staza ima bogatu istoriju, a ja ću nabrojati samo par stvari. Fissichella je 2003. zabeležio svoju prvu pobedu po ne baš sjajnim uslovima za vožnju, trka je prekinuta zbog sigurnosnih razloga, a za pobednika je proglašen Raikkonen, no kasnijim pregledom trke je utvrđeno da je pobedio Italijan. Schumacher se 2006. na ovoj stazi prvi put oprostio od formule 1, ove godine će opet, a Massa je postao prvi Brazilac koji je posle Senne pobedio na VN Brazila. Raikkonen je 2007. na neverovatno uzbudljiv način obišao Massu, Finac je postao svetski šampion, a dvojac McLarena je ostao praznih ruku zbog sebičluka, uskih shvatanja... Brazil je i 2008. bio poprište borbe za titulu, a Massa je bio za Glocka od titule, bez koje je ostao uprkos pobedi na trci. Poslednje tri godine na ovoj stazi dominira Red Bull, a pre njega je to tri godine činio Ferrari. Alonso nikada nije pobeđivao na ovoj stazi, a Vettel ima jednu pobedu.


Autódromo Internacional Nelson Piquet
- Jacarepaguá-
(1978, 1981 - 1989)


Posted Image

Pošto postoje dve staze istog imena bitno je da navedem da se ova nalazi u Rio de Žaneiru, a ne u Braziliji, ljudi su izgleda kad su premeštali glavni grad premeštali i staze. Staza je dobila šansu da se nađe u kalendaru formule 1 čim je sagrađena. Staza je Tilkevana, zbog Pan Američkih igara (skraćena je da bi bilo više mesta) . Nažalost usled združenih potreba olipmizma i kapitalizma koje su veće nego potrebe automobilizma, vrlo skoro će ova staza ugostiti trku radnih mašina koje će je i srušiti. Na ovoj stazi je Senna 3 puta osvajao pol poziciju, ali nikad nije pobeđivao. Inače svega četiri vozača su pobeđivala, Piquet, Prost, Mansell i Reutemann. Na prve dve trke na ovoj stazi je pobedio Reutemann, a na trećoj se oprostio od formule 1. Ta trka iz 1982. ipak je zapamćena po ratu na relaciji konstruktori – automobilska federacija (FOCA-FISA), da ne produbljujem temu dovoljno je reći da je bojkot VN San Marina bila direktna posledica. Kroz cilj su prvi prošli Piquet i Rosberg, ali su diskvalifikovani (behu prelaki), a pobeda je pripisina Prostu. Sledeće godine je samo Rosberg diskvalifikovan (Keke je oprljio brke u boksu, nakon kog se na nedozvoljen način vrati u trku), a pobedio je Piquet, ovaj put mu se to i računalo. Prost prvi put prolazi kao prvi kroz cilj 1984, a isto je ponovio i naredne godine. Piquet je ubedljivo pobedio 1986, iako je Senna imao pol poziciju. Prost je pobeđivao i 1987 i 1988, a poslednja trka na ovoj stazi je pripala Mansellu koji je debitovao za Ferrari koji je te godine bio brz i nepouzdan.

Makijaveli

Stirling Moss je izgubio titulu 1958, jer je branio direktnog konkurenta. Hawthorn je u toku trke imao problem da opet upali motor, ponovo ga je upalio spuštajući se niz brdo što je suprotno smeru trke. Zbog toga je diskvalifikovan, a Moss je kasnije posvedočio da je to radio van staze pa je na kraju diskvalifikacija povučena. Epilog priče je da je Moss uprkos tome što ima više pobeda izgubio titulu od Howthorna koji je pobedio svega jednom i to za samo jedan bod. Ova divna, pomalo romansirana priča ima i nastavak, koji se gotovo nikada ne čuje. Lewis-Evans (Vanwall) je doživeo udes pokušavajući da se bori sa Hawthornom za treće mesto, nakon nekoliko dana je preminuo. Posle toga Hawthorn je do poslednjeg kruga vozio iza Hilla (Phil), na trećoj poziciji. U poslednjem krugu Hill usporava i propušta svog timskog kolegu Hawthorna, ne bi li ovaj u svom Ferrariju osvojio tititulu prolazeći kroz cilj iza pirovog pobednika Mossa (Vanwall). Nakon ove trke svetski šampion se povukao iz f1, bila je to lična odluka zbog smrti Collinsa.
Sasvim slučajno se provukla činjenica da je ovo prepuštanje pozicije uradio Ferrari, naravno i Vanwallovi vozači su se svim silama trudili da pomognu Mossu. Formula 1 je od svog nastanka timski sport, dešavalo se i da Fangio uzme automobil u toku trke od timskog kolege kada se njegov pokvari i to samo zarad svoje šampionske titule, jednostavno ceo tim je podređen ostvarivanju cilja, a to su titule.
Posted Image

Autistično ponašanje vozača i neprihvatanje timskih naredbi nikad nije donelo ništa dobro i posve je jasno da jedan tim ne može istrpeti dva velika vozača, a ima čak i primera kada se oni koji su se oglušili o timske naredbe upamte po nefer ponašanju, najbolji primer za to je Pironi protiv Villeneuva (Gilles) i gle čuda opet Ferrari.
Posted Image

Nije formula 1 poligon etike, već mesto na kome se na sve načine pokušava doći do cilja. U sve načine naravno ne spadaju Schumacherovi iz poslednje decenije prošlog veka, ali dok god ne ugrožavate druge timove sve je u redu. Pokušaji samoubistva tipa Piquet takođe ne spadaju u sve načine.

Vettel – Alonso

Razlika između pretendenata za titulu je 13 bodova, a ostalo je još 25 poena u igri, te postoji razni načini kako neko može doći do titule, koji će biti navedeni. Koji god postane šampion ove sezone, postaće trostruki šampion formule 1 i pridružiti se zanimljivom skupu vozača sa istim postignućem (Lauda, Piquet, Brabham, Senna i Stewart) nakon čega će možda naći u situaciji da u godinama koje dolaze ugrozi Prosta, a kasnije možda i dvojac Fangio, Schumacher. Ovo nije prvi put da su ova dva vozača u situaciji da na poslednjoj trci u sezoni odlučuju ko će biti najbolji, ista situacija se desila i pre dve godine kada je Vettel bio u bodovnom zaostatku za Alonsom, ali je pobedom osigurao sebi prvu titulu.

Posted Image


Vettelov put do titule

-Da bude na nekoj od prve četiri pozicije
-Da bude na 5,6 ili 7 mestu, a da Alonso ne pobedi
-Da bude 8 ili 9, a da Alonso ne osvoji neko od prva dva mesta
-Da bude plasiran ispod 9. mesta, a da se Alonso ne nadje na podijumu

Alonsov put do titule

-Ako osvoji treće mesto, a da Vettel ne bude iznad desetog
-Ako osvoji drugo mesto, a Vettel bude plasiran ispod sedmog mesta
-Ako pobedi, a Vettel bude plasiran ispod četvrtog mesta

Satnica VN Brazila:

Petak, 23.12.12.
-Trening 1 – 13:00
-Trening 2 – 17:00
Subota, 24.12.12.
-Trening 3 – 14:00
-Kvalifikacije - 17:00
Nedelja, 25.12.12.
-Trka – 17:00

#2 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 21 November 2012 - 23:18

Lep uvod Sumile, ja vas napuštam u subotu pre kvalifikacija a vraćam se u utorak uveče, tako da neću učestvovati u diskusiji koja će sigurno biti široka i plodna, još jako se vrati deda Fjodor, biće još bolja. Verujem da će trka i borba za titulu biti odlučena još u subotu uveče (po našem vremenu). RBR je toliko superiorniji u odnosu na Ferrari, da bi moralo da se desi čudo da bude neka od kombinacija ALO P1,2 ili 3 a VET tako nisko ili DNF da bi ALO uzeo titulu.

#3 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 22 November 2012 - 00:57

Koji god postane šampion ove sezone, postaće trostruki šampion formule 1 i pridružiti se zanimljivom skupu vozača sa istim postignućem (Lauda, Piquet, Brabham, Senna i Stewart) nakon čega će možda naći u situaciji da u godinama koje dolaze ugrozi Prosta, a kasnije možda i dvojac Fangio, Schumacher.


Fetel za razliku od Alonsa ima i sansu da postane uzastopni trostruki prvak, sto je do sada uspevalo samo Fandju i Sumaheru - niko drugi nije tri puta vezano uzimao titulu!

Fandjo inace ima 4 vezane, a Sumaher 5.

#4 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 06:43

Zemlja kontrasta

Posted Image

#5 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 06:45

Počinjem naravno sa Renaultom :D

1980. pobeda Arnouxa

Posted Image

Nedavno smo pričali o eventualnom ulasku Coca-Cole u F1. Briatoreu je malo falilo da ih dovede u Renault.

Edited by alpiner, 22 November 2012 - 06:48.


#6 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 06:52

1988.

Posted Image

Posted Image

Benetton B188
Posted Image

Debitanti Rial ARC-01
Posted Image

#7 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 06:56

Ista godina

Ferrari F1 87/88C
Posted Image

Mansell i nejaki Judd
Posted Image

Posted Image

#8 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:02

1989.

Ferrari F1-89
Posted Image

McLaren MP4/5
Posted Image

Benetton B189
Posted Image

Lotus 101
Posted Image

#9 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:12

I dalje 1989.

Mansell i legendarni konstruktor John Barnard kojem je Ferrari napravio ceo dizajnerski studio u Engleskoj. Sarađivali su od 1987. do 1990.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Legenda Lotusa Peter Warr. Dugo godina prvi čovek ekipe, ali te 1989. ga zamenjuju Peter Collins i Rupert Mainwaring. To je i početak sunovrata za Lotus.
Posted Image

Yamaha
Posted Image

#10 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:19

1990.

Posted Image

Coloni-Subaru C3B debakl biblijskih razmera. Nisu uspeli da se kvalifikuju ni za jednu trku u osam pokušaja
Posted Image

#11 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:25

1991.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Prelepi Jordan 191. Dizajn Gary Andersona
Posted Image

March ili Leyton House CG911
Posted Image

#12 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:27

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#13 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:36

1993.

Posted Image

Dolazak Mercedesa. Debitanti Sauber model C12 sa Ilmorovim motorom i Mercedesovim bedžom.
Posted Image

Lola-Ferrari ili BMS Scuderia Italia T93/30
Posted Image

Posted Image

Edited by alpiner, 22 November 2012 - 07:38.


#14 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:40

Legendarna Sennina pobeda iste godine

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Senna i maestro FangioPosted Image

Edited by alpiner, 22 November 2012 - 07:41.


#15 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 November 2012 - 07:45

Tragična 1994.

Senna
Posted Image

Posted Image

Ratzenberger
Posted Image

Posted Image

RIP