VN Brazila 2012 - Interlagos
#1
Posted 21 November 2012 - 21:18
Autódromo José Carlos Pace
-Interlagos-
(1973 - 1977, 1979 - 1980, 1990 - 2012)
Broj krugova: 71
Dužina staze: 4309 km
Prošlogodišnji podijum: 1. Webber - 2. Vettel - 3. Button
Iako je staza sagrađena još tridesetih godina prošloga veka, svoju prvu šansu da bude domaćin najbržem cirkusu dobila je tek 1972. kada je održana nezvanična trka za VN Brazila, već sledeće godina trka je ušla u zvanični kalendar i od tada se redovno održavala. Pre nego što se formula vratila na ovu stazu ista je skoro prepolovljena. Sama staza je izgrađena na mestu gde ništa drugo nije moglo da se gradi, nalazi se između dva veštačka jezera, pa otuda i ima naziv interlagos. Posle pogibije brazilskog vozača, u avionskoj nesreći, Pacea, staza dobija sadašnji zvanični naziv koji je nažalost retko u upotrebi. Inače Pace i Massa su jedini brazilski vozači koji su pobeđivali, a nisu bili svetski šampioni, Massa naravno može to da promeni, no male su šanse za to. Ova staza ima bogatu istoriju, a ja ću nabrojati samo par stvari. Fissichella je 2003. zabeležio svoju prvu pobedu po ne baš sjajnim uslovima za vožnju, trka je prekinuta zbog sigurnosnih razloga, a za pobednika je proglašen Raikkonen, no kasnijim pregledom trke je utvrđeno da je pobedio Italijan. Schumacher se 2006. na ovoj stazi prvi put oprostio od formule 1, ove godine će opet, a Massa je postao prvi Brazilac koji je posle Senne pobedio na VN Brazila. Raikkonen je 2007. na neverovatno uzbudljiv način obišao Massu, Finac je postao svetski šampion, a dvojac McLarena je ostao praznih ruku zbog sebičluka, uskih shvatanja... Brazil je i 2008. bio poprište borbe za titulu, a Massa je bio za Glocka od titule, bez koje je ostao uprkos pobedi na trci. Poslednje tri godine na ovoj stazi dominira Red Bull, a pre njega je to tri godine činio Ferrari. Alonso nikada nije pobeđivao na ovoj stazi, a Vettel ima jednu pobedu.
Autódromo Internacional Nelson Piquet
- Jacarepaguá-
(1978, 1981 - 1989)
Pošto postoje dve staze istog imena bitno je da navedem da se ova nalazi u Rio de Žaneiru, a ne u Braziliji, ljudi su izgleda kad su premeštali glavni grad premeštali i staze. Staza je dobila šansu da se nađe u kalendaru formule 1 čim je sagrađena. Staza je Tilkevana, zbog Pan Američkih igara (skraćena je da bi bilo više mesta) . Nažalost usled združenih potreba olipmizma i kapitalizma koje su veće nego potrebe automobilizma, vrlo skoro će ova staza ugostiti trku radnih mašina koje će je i srušiti. Na ovoj stazi je Senna 3 puta osvajao pol poziciju, ali nikad nije pobeđivao. Inače svega četiri vozača su pobeđivala, Piquet, Prost, Mansell i Reutemann. Na prve dve trke na ovoj stazi je pobedio Reutemann, a na trećoj se oprostio od formule 1. Ta trka iz 1982. ipak je zapamćena po ratu na relaciji konstruktori – automobilska federacija (FOCA-FISA), da ne produbljujem temu dovoljno je reći da je bojkot VN San Marina bila direktna posledica. Kroz cilj su prvi prošli Piquet i Rosberg, ali su diskvalifikovani (behu prelaki), a pobeda je pripisina Prostu. Sledeće godine je samo Rosberg diskvalifikovan (Keke je oprljio brke u boksu, nakon kog se na nedozvoljen način vrati u trku), a pobedio je Piquet, ovaj put mu se to i računalo. Prost prvi put prolazi kao prvi kroz cilj 1984, a isto je ponovio i naredne godine. Piquet je ubedljivo pobedio 1986, iako je Senna imao pol poziciju. Prost je pobeđivao i 1987 i 1988, a poslednja trka na ovoj stazi je pripala Mansellu koji je debitovao za Ferrari koji je te godine bio brz i nepouzdan.
Makijaveli
Stirling Moss je izgubio titulu 1958, jer je branio direktnog konkurenta. Hawthorn je u toku trke imao problem da opet upali motor, ponovo ga je upalio spuštajući se niz brdo što je suprotno smeru trke. Zbog toga je diskvalifikovan, a Moss je kasnije posvedočio da je to radio van staze pa je na kraju diskvalifikacija povučena. Epilog priče je da je Moss uprkos tome što ima više pobeda izgubio titulu od Howthorna koji je pobedio svega jednom i to za samo jedan bod. Ova divna, pomalo romansirana priča ima i nastavak, koji se gotovo nikada ne čuje. Lewis-Evans (Vanwall) je doživeo udes pokušavajući da se bori sa Hawthornom za treće mesto, nakon nekoliko dana je preminuo. Posle toga Hawthorn je do poslednjeg kruga vozio iza Hilla (Phil), na trećoj poziciji. U poslednjem krugu Hill usporava i propušta svog timskog kolegu Hawthorna, ne bi li ovaj u svom Ferrariju osvojio tititulu prolazeći kroz cilj iza pirovog pobednika Mossa (Vanwall). Nakon ove trke svetski šampion se povukao iz f1, bila je to lična odluka zbog smrti Collinsa.
Sasvim slučajno se provukla činjenica da je ovo prepuštanje pozicije uradio Ferrari, naravno i Vanwallovi vozači su se svim silama trudili da pomognu Mossu. Formula 1 je od svog nastanka timski sport, dešavalo se i da Fangio uzme automobil u toku trke od timskog kolege kada se njegov pokvari i to samo zarad svoje šampionske titule, jednostavno ceo tim je podređen ostvarivanju cilja, a to su titule.
Autistično ponašanje vozača i neprihvatanje timskih naredbi nikad nije donelo ništa dobro i posve je jasno da jedan tim ne može istrpeti dva velika vozača, a ima čak i primera kada se oni koji su se oglušili o timske naredbe upamte po nefer ponašanju, najbolji primer za to je Pironi protiv Villeneuva (Gilles) i gle čuda opet Ferrari.
Nije formula 1 poligon etike, već mesto na kome se na sve načine pokušava doći do cilja. U sve načine naravno ne spadaju Schumacherovi iz poslednje decenije prošlog veka, ali dok god ne ugrožavate druge timove sve je u redu. Pokušaji samoubistva tipa Piquet takođe ne spadaju u sve načine.
Vettel – Alonso
Razlika između pretendenata za titulu je 13 bodova, a ostalo je još 25 poena u igri, te postoji razni načini kako neko može doći do titule, koji će biti navedeni. Koji god postane šampion ove sezone, postaće trostruki šampion formule 1 i pridružiti se zanimljivom skupu vozača sa istim postignućem (Lauda, Piquet, Brabham, Senna i Stewart) nakon čega će možda naći u situaciji da u godinama koje dolaze ugrozi Prosta, a kasnije možda i dvojac Fangio, Schumacher. Ovo nije prvi put da su ova dva vozača u situaciji da na poslednjoj trci u sezoni odlučuju ko će biti najbolji, ista situacija se desila i pre dve godine kada je Vettel bio u bodovnom zaostatku za Alonsom, ali je pobedom osigurao sebi prvu titulu.
Vettelov put do titule
-Da bude na nekoj od prve četiri pozicije
-Da bude na 5,6 ili 7 mestu, a da Alonso ne pobedi
-Da bude 8 ili 9, a da Alonso ne osvoji neko od prva dva mesta
-Da bude plasiran ispod 9. mesta, a da se Alonso ne nadje na podijumu
Alonsov put do titule
-Ako osvoji treće mesto, a da Vettel ne bude iznad desetog
-Ako osvoji drugo mesto, a Vettel bude plasiran ispod sedmog mesta
-Ako pobedi, a Vettel bude plasiran ispod četvrtog mesta
Satnica VN Brazila:
Petak, 23.12.12.
-Trening 1 – 13:00
-Trening 2 – 17:00
Subota, 24.12.12.
-Trening 3 – 14:00
-Kvalifikacije - 17:00
Nedelja, 25.12.12.
-Trka – 17:00
#2
Posted 21 November 2012 - 23:18
#3
Posted 22 November 2012 - 00:57
Koji god postane šampion ove sezone, postaće trostruki šampion formule 1 i pridružiti se zanimljivom skupu vozača sa istim postignućem (Lauda, Piquet, Brabham, Senna i Stewart) nakon čega će možda naći u situaciji da u godinama koje dolaze ugrozi Prosta, a kasnije možda i dvojac Fangio, Schumacher.
Fetel za razliku od Alonsa ima i sansu da postane uzastopni trostruki prvak, sto je do sada uspevalo samo Fandju i Sumaheru - niko drugi nije tri puta vezano uzimao titulu!
Fandjo inace ima 4 vezane, a Sumaher 5.
#5
Posted 22 November 2012 - 06:45
1980. pobeda Arnouxa
Nedavno smo pričali o eventualnom ulasku Coca-Cole u F1. Briatoreu je malo falilo da ih dovede u Renault.
Edited by alpiner, 22 November 2012 - 06:48.
#6
Posted 22 November 2012 - 06:52
Benetton B188
Debitanti Rial ARC-01
#7
Posted 22 November 2012 - 06:56
Ferrari F1 87/88C
Mansell i nejaki Judd
#8
Posted 22 November 2012 - 07:02
Ferrari F1-89
McLaren MP4/5
Benetton B189
Lotus 101
#9
Posted 22 November 2012 - 07:12
Mansell i legendarni konstruktor John Barnard kojem je Ferrari napravio ceo dizajnerski studio u Engleskoj. Sarađivali su od 1987. do 1990.
Legenda Lotusa Peter Warr. Dugo godina prvi čovek ekipe, ali te 1989. ga zamenjuju Peter Collins i Rupert Mainwaring. To je i početak sunovrata za Lotus.
Yamaha
#10
Posted 22 November 2012 - 07:19
Coloni-Subaru C3B debakl biblijskih razmera. Nisu uspeli da se kvalifikuju ni za jednu trku u osam pokušaja
#11
Posted 22 November 2012 - 07:25
Prelepi Jordan 191. Dizajn Gary Andersona
March ili Leyton House CG911
#12
Posted 22 November 2012 - 07:27
#13
Posted 22 November 2012 - 07:36
Dolazak Mercedesa. Debitanti Sauber model C12 sa Ilmorovim motorom i Mercedesovim bedžom.
Lola-Ferrari ili BMS Scuderia Italia T93/30
Edited by alpiner, 22 November 2012 - 07:38.
#14
Posted 22 November 2012 - 07:40
Senna i maestro Fangio
Edited by alpiner, 22 November 2012 - 07:41.
#15
Posted 22 November 2012 - 07:45
Senna
Ratzenberger
RIP