Vlast poteze taj "argument" zato sto im vise odgovara da stvore privid stednje tako sto ce da smanje broj nastavnika u skolama i tako dotuku vec propali obrazovni sistem, nego da smanje broj zaista nepotrebno zaposlenih partijskih kadrova u ministarstvima.kako objasnjavate da vlast i MMF ipak potezu taj argument?
Preopterecenje dece casovima
#16
Posted 06 November 2012 - 13:40
#17
Posted 06 November 2012 - 13:52
#18
Posted 06 November 2012 - 14:12
Bukvar iz prehtodnog posta nisam video, ali verujem na reč. Ista priča kao sa maturskim ispitom - na testu su poznati zadaci, a ne one oni koji zahtevaju primenu stečenog znanja.
#19
Posted 06 November 2012 - 15:04
Pitanje je koji se pristup primenjuje u obrazovanju? Nisam siguran da na obim casova utice sta ce se predavati, vec kako.
#20
Posted 06 November 2012 - 16:46
Sto se stava prema testovima tice, tu postoje suprotna misljenja, gde jedni smatraju da testovi moraju da prikazu teoretsko znanje kod djaka, a drugi smatraju da test treba da predstavlja sposobnost testiranog da resava probleme. Trenutno po mom misljenju pobedjuju ovi teoreticari. Opet, stavovi se menjaju i za ocekivati je da ce taj pristup testiranju evoluirati.
Pitanje je koji se pristup primenjuje u obrazovanju? Nisam siguran da na obim casova utice sta ce se predavati, vec kako.
Možeš li bliže da objaniš ovo o testovima? Naime, ako govorimo o školskim predmetima, svakako da se na isti način ne mogu testirati matematika, jezik, književnost, istorija ili geografija, a forma ispitivanja nije nužno test, a neki predmeti (npr. matematika na školskom nivou) ne podrazumevaju istu količinu teorije. Maturski ispit iz matematike, koji sam spomenuo ranije, dobro ilustruje suštinu onoga o čemu pričam. Ako se na tom ispitu daju već pređeni zadaci, onda ne služe svojoj svrsi. Ima i odraslih ljudi koji jedva znaju koliko novca da ponesu u prodavnicu ukoliko znaju da će kupiti proizvode X, Y i Z i njihove cene, kojima predstavlja problem da konvertuju valutu A u valutu B, kolika će biti suma koju banci moraju da vrate (isključujem iz ovoga bankarske marifetluke), koliko će ih koštati nešto što se plaća po jedinici mere i slično. Dokaz za ovo je bio primer zadatka kojima su testirani naši učenici, a mislim da je u pitanju bio PISA test - mnogi nisu umeli da konvertuju južnoafričke rande u japanske jene, iako je postupak isti kao kada se dinari konvertuju u evre. Isto važi i za ostale predmete, gde se često teži bubanju suvih činjenica ili mehaničkom ponavljanju nekog postupka, a ne rasuđivanju ili zaključivanju. Ako pitaš današnje klince koje zemlje Evrope imaju izlaz na more, tj. ako znaju da ćeš ih to pitati, mnogi će nabubati nazive zemalja, a karta ispred nosa im neće pomoći. Isto važi i za kolonijalne sile - bubaće koje su to zemlje, premda i tu karta može da pomogne. Ako im testiraš pravopis, znaće nekoliko primera iz knjige, ali ne i principe na kojima je zasnovan i sl. Ukratko, mislim da je nezahvalno uniformisati stav prema proveri stečenog znanja, imajući u vidu da je svaki predmet specifičan. Tu se moraju analizirati i forma i suština.
#21
Posted 06 November 2012 - 20:51
Slazem se, ali sigurno ima i mnogo onih koji zaista zele da uce i nauce decu nekim korisnim stvarima.
Nazalost, takvi rizikuju jereticki progon ukoliko dovedu u pitanje vladajucu dogmu, pa zbog toga cesto postaju zrtve autocenzure i pasivni (uzdrzani) posmatraci drustvenih zbivanja i pored intimnog neslaganja sa njima.
Zabrinutim i razljucenim patriJotama su za osudu patriotske pravovernosti Dr Dragana Dulic bili dovoljni citati Majkla Volcera i Meri Keldor...
Michael Walzer, "War, Politics, and Morality, 2001"
Mary Kaldor, "New and Old Wars: Organized Violence in a Global Era, 1999-2006"
...
Dr Dragana Dulic:
"Opšte je mesto da su neki fakulteti dali podršku desnim organizacijama studenata, koje slave Karadžica i Mladica kao nacionalne heroje, koji ignorišu konkretne podatke o pocinjenim zlocinima, odgovornostima i presudama okrivljenih, i konfuzno mešaju ideologije krajnje desnice sa pravoslavnom sabornošcu i primitivnim populizmom; na njima rade mnogi profesori sa izrazito nacionalistickim ubedenjima i indoktriniraju studente..."
Bojan Toncic:
Protiv bivše dekanke Fakulteta za bezbednost Univerziteta u Beogradu profesorke dr Dragane Dulic vodena je destruktivna kampanja u kojoj je difamirana, vredana i zastrašivana dobro poznatim metodama, cime je pripremljen zavrsni udarac koji je realizovao Senat Beogradskog univerziteta - nije joj produžen radni odnos, iako je za to ispunjavala kriterijume, i penzionisana je.
Ne treba smetnuti s uma da dok država stavlja van zakona fašisticke organizacije, BU im poklanja kredibilitet, jer su sa njihovih sajtova regrutovani potpisi "studenata" i oformljeno navodno "javno mnjenje"...
#22
Posted 07 November 2012 - 05:08
Sto se tice tog ucenja za testove. Poslednjih 20-ak godina u US su uvedeni odredjeni standardi, koji su definisani strogo za pojedine razrede, ili predmete. Svaki predmet ima strogo definisane stavke koje djak treba da savlada. Najbolje cu ti to objasniti kroz matematiku u fiziku. Recimo djak koji uci geometriju, ne mora da zna trigonometriju, to ce uciti u algebri 2, kvadratnu jednacinu ne mora da razume u potpunosti ako nije u algebri 2.Spoiler
Pa se i pitanja za testove pisu tako da se standardi testiraju pojedinacno. Ovaj nacin dovodi do toga da dete ne mora da razmislja previse, vec samo resi zadatak koji pokriva pojedinacni standard. Kada se detetu postavi pitanje koje zahteva postavljanje metoda, uproscavanje napisane jednacine i krajnje resenje, djaci se nadju u totalnom mraku, posto ne znaju odakle da pocnu.
Znam da pricamo o problemima djaka u Srbiji, ali sam iz prica sa djacima koje znam iz BG, stekao dojam da je slican pristup obrazovanju i tu.
Ovaj pristup je sa gledista obrazovnog osoblja i managementa obrazovanja laksi, posto profesor treba manje da zna, a samim time mu je i plata mnogo niza.
Na svu srecu, ovde se nazire svetlo na kraju tunela, posto smo shvatili, da ovakav pristup ubija kreativnost. Novi trend je da se djacima daju kombinovani projekti, gde se tim od 2 ili 3 nastavnika organizuje, pa pripremi projekte koji pokrivaju 2, ili 3 predmeta. Ovo je deci jako interesantno i klinci mnogo vole to da rade. O nekim rezultatima, po tom pitanju jos ne moze da se svedoci, posto ovaj trend u mom kraju traje 3-4 god. Videcemo.
#23
Posted 07 November 2012 - 05:10
Nazalost, takvi rizikuju jereticki progon ukoliko dovedu u pitanje vladajucu dogmu, pa zbog toga cesto postaju zrtve autocenzure i pasivni (uzdrzani) posmatraci drustvenih zbivanja i pored intimnog neslaganja sa njima.
Zabrinutim i razljucenim patriJotama su za osudu patriotske pravovernosti Dr Dragana Dulic bili dovoljni citati Majkla Volcera i Meri Keldor...
Michael Walzer, "War, Politics, and Morality, 2001"
Mary Kaldor, "New and Old Wars: Organized Violence in a Global Era, 1999-2006"
...
Dr Dragana Dulic:
"Opšte je mesto da su neki fakulteti dali podršku desnim organizacijama studenata, koje slave Karadžica i Mladica kao nacionalne heroje, koji ignorišu konkretne podatke o pocinjenim zlocinima, odgovornostima i presudama okrivljenih, i konfuzno mešaju ideologije krajnje desnice sa pravoslavnom sabornošcu i primitivnim populizmom; na njima rade mnogi profesori sa izrazito nacionalistickim ubedenjima i indoktriniraju studente..."
Bojan Toncic:
Protiv bivše dekanke Fakulteta za bezbednost Univerziteta u Beogradu profesorke dr Dragane Dulic vodena je destruktivna kampanja u kojoj je difamirana, vredana i zastrašivana dobro poznatim metodama, cime je pripremljen zavrsni udarac koji je realizovao Senat Beogradskog univerziteta - nije joj produžen radni odnos, iako je za to ispunjavala kriterijume, i penzionisana je.
Ne treba smetnuti s uma da dok država stavlja van zakona fašisticke organizacije, BU im poklanja kredibilitet, jer su sa njihovih sajtova regrutovani potpisi "studenata" i oformljeno navodno "javno mnjenje"...
Uvek su mediokriteti bili problem naprednih pedagoga, ali ne sme da se stane.
#24
Posted 08 November 2012 - 01:02
#25
Posted 08 November 2012 - 09:29
to je sistem stvaranja glupe, neobrazovane sirotinje.
mislite li da elita po privatnim skolama tako uci?
liberali zele jeftinu skoluu, jeftine bolnice itd
verujte d amilioneri ne jedu brzu hranu
#26
Posted 08 November 2012 - 15:16
Interesuje me kako ti mislis da se radi u privatnim skolama. Ne zaboravi da neke pristupe obrazovanju probamo bas zbog toga sto se kolicina znanja koju mlad covek danas mora da prikupi, pre nego se upusti u samostalan zivot, drasticno uvecala u odnosu na pre 25 godina.Spoiler
to je sistem stvaranja glupe, neobrazovane sirotinje.
mislite li da elita po privatnim skolama tako uci?Spoiler
Takodje je cinjenica da ce se uvek traziti jeftiniji ncin obucavanja, kao i mogucnost ubrzanja tog procesa.
#27
Posted 08 November 2012 - 15:43
Interesuje me kako ti mislis da se radi u privatnim skolama. Ne zaboravi da neke pristupe obrazovanju probamo bas zbog toga sto se kolicina znanja koju mlad covek danas mora da prikupi, pre nego se upusti u samostalan zivot, drasticno uvecala u odnosu na pre 25 godina.
Takodje je cinjenica da ce se uvek traziti jeftiniji ncin obucavanja, kao i mogucnost ubrzanja tog procesa.
vi svakako verujete da je taj razvoj u poslednjih 25. godina pozitivan?
to je vasa religja
progres, razvoj, efikasnost...
deca treba da postanu automati, mal robovi industrije. to je vas liberalni svet. svet ekoloske smrti i frustrirane dece.
moram da vam kazem da sam oduvek mrzeo skolu, da vecina normalne dece zapravo mrzi skolu
mislim na bolje privatne skole, recomo Iton (Eton)
#28
Posted 08 November 2012 - 16:01
vi svakako verujete da je taj razvoj u poslednjih 25. godina pozitivan?
to je vasa religja
progres, razvoj, efikasnost...
deca treba da postanu automati, mal robovi industrije. to je vas liberalni svet. svet ekoloske smrti i frustrirane dece.
moram da vam kazem da sam oduvek mrzeo skolu, da vecina normalne dece zapravo mrzi skolu
mislim na bolje privatne skole, recomo Iton (Eton)
Dobro. To je tvoje misljenje. Naveo si Iton, po cemu se program u Iton skoli razlikuje u odnosu na druge skole?
#29
Posted 08 November 2012 - 16:50
http://www.washingto...6100900925.html
The Rise of the Testing Culture
Kisha Lee, with her daughter Ryan Lee and Jordan Pierce, gives tests to prepare her preschoolers for kindergarten. (Photos By Kevin Clark -- The Washington Post)
Network News
X Profile
View More Activity
TOOLBOX
Resize
Reprints
By Valerie StraussWashington Post Staff Writer
Tuesday, October 10, 2006
Pop quizzes, spelling bees and the three letters that strike dread into high school students across the country -- SAT. We have become a Test Nation, and the results can determine the course of a student's life. Some are beginning to question: Is it all too much? Has our obsession with testing pushed students too hard? Just what do tests really tell us? Over the next few months, The Washington Post will examine the nature of testing and its effects. First in a series:
inace o svemu ovome imate u knjizi "Disciplined minds"
http://books.google....epage&q&f=false
#30
Posted 08 November 2012 - 17:27
na Itonu se radi kako se nekada radilo.
Spoiler
Cini mi seda ti ne razumes moje pitanje. Sta je to konkretno sto je bolje u Itan skoli u odnosu na druge? Ti kazes tako se nekada radilo. Sta se i kako se nekada radilo a danas se radi drugacije?