Jump to content


Photo
- - - - -

Preopterecenje dece casovima


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
41 replies to this topic

#31 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 09 November 2012 - 10:17

danas postoji posrednik izmedju znanja i ucenika. ucenik dogija jedan digest, jedan set odgovora koje je za njega izabrao ekspert. to je cenzura. ranije su deca recimo ucila slova, i ucila da citaju. evenyualno da opisu sta su procitali. tako se razvijala kreativnost. ovaj oblik rada svodi se na minimum.
zelja liberalnih fasista koji dominiraju svetskim univerzitetima jeste d avecina postanu idioti, osim onih koji idu u skupe privatne skole. cak i po Beogradu mnogi zbog ovoga salju decu u privatne skole.
time sto ucenik odgovara na A, B ili C njegovo znanje se svodi na resavanje testovam na emuliranje uma sastavljaca testa. Sastavljac testa cenzurise informaciju, onako kako CNN ili RTS ili B92 kreira stvarnost. Nastavnik je cenzor, reduktor. On ne mora ni da razume gradivo.

#32 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 09 November 2012 - 14:56

danas postoji posrednik izmedju znanja i ucenika. ucenik dogija jedan digest, jedan set odgovora koje je za njega izabrao ekspert. to je cenzura. ranije su deca recimo ucila slova, i ucila da citaju. evenyualno da opisu sta su procitali. tako se razvijala kreativnost. ovaj oblik rada svodi se na minimum.
zelja liberalnih fasista koji dominiraju svetskim univerzitetima jeste d avecina postanu idioti, osim onih koji idu u skupe privatne skole. cak i po Beogradu mnogi zbog ovoga salju decu u privatne skole.
time sto ucenik odgovara na A, B ili C njegovo znanje se svodi na resavanje testovam na emuliranje uma sastavljaca testa. Sastavljac testa cenzurise informaciju, onako kako CNN ili RTS ili B92 kreira stvarnost. Nastavnik je cenzor, reduktor. On ne mora ni da razume gradivo.

Da ponovim!

Cini mi seda ti ne razumes moje pitanje. Sta je to konkretno sto je bolje u Itan skoli u odnosu na druge? Ti kazes tako se nekada radilo. Sta se i kako se nekada radilo a danas se radi drugacije?


Po cemu se skupe privatne skole razlikuju od drzavnih?

#33 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 09 November 2012 - 23:43

u skupim skolama nasavnik je manje cenzor, a vise ucitelj.
u skupim skolama broj nastavnika po uceniku je povoljniji nego u jeftinim

#34 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 10 November 2012 - 04:11

u skupim skolama nasavnik je manje cenzor, a vise ucitelj.

Nije mi ni dalje jasno, kako to meris cenzuru u skupim skolama, a kako u jeftinim? Kako se razlikuje nacin predavanja i materija koju djaci uce skupim skolama, od materije koju uce u skolama gde je skolarina placena od tax?

u skupim skolama broj nastavnika po uceniku je povoljniji nego u jeftinim


Kako to utice na manju cenzuru koju nastavnici primenjuju pri obrazovanju dece? Kao sto vidis ja i dalje pokusavam da dodjem do te znacajne cinjenice, koju ti stalno navodis, ali je nikako ne pospesujes nekim znacajnim primerima, koji bi pokazali na to da je privatna skola i sa boljim nastavnim programom i sa boljim uspehom u savremenim nastavnim metodama, koje nisu cenzura.

Bio bih ti jako zahvalan, ako bi mogao da razjasnis ove stvari koje si naveo.

#35 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 10 November 2012 - 12:23

cenzura se sastoji u ucenju polaganja testova, a ne o ucenju materije. test je posrednik. npr ako odgovaram na pitanja iz testa

a) ekonomska kriz apocela je 2007.
b) ekonomska kriz apocela je 2001

ja ubadanjem jednog od odgovora polazem etst, ne moram nista d anaucim o pozadini krize itd. cenzura se sastoji od stavljanja testa u prvi plan i stvarnih cinjenica u drugi

#36 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 10 November 2012 - 17:05

cenzura se sastoji u ucenju polaganja testova, a ne o ucenju materije. test je posrednik. npr ako odgovaram na pitanja iz testa

a) ekonomska kriz apocela je 2007.
b) ekonomska kriz apocela je 2001

ja ubadanjem jednog od odgovora polazem etst, ne moram nista d anaucim o pozadini krize itd. cenzura se sastoji od stavljanja testa u prvi plan i stvarnih cinjenica u drugi

Moram da ti kazem da ta cenzura takodje postoji u privatnim skupim skolama.

Isto tako bih te podsetio da je i pre 35 godina bilo profesora koji su, kako ti kazes cenzurisali deciji mozak i onih koji su ga kriticki razvijali.

Od svega sto si ti naveo, jedino tacno je da je odnos student nastavnik bolji i da jedan nastavnik pokriva manje ucenika.

Privatne skole, kao itan postizu malo bolje rezultate, zbog toga sto nemoraju da prime svakog djaka i vrse selekciju. Kad kazem selekciju, to znaci da biraju djake koje ce da upisu i da decu sa nekim specijalnim potrebama ne upisuju.
Kad smo kod statistike u tu statistiku u javnim skolama ulaze i deca sa specijalnim potrebama i problemima, a to u privatnim nije slucaj.

#37 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 09 December 2012 - 20:43

https://www.youtube.com/watch?v=OjSmSXblWRM

https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=eLKHitfKxnI


Edited by mrd, 09 December 2012 - 20:47.


#38 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 13 December 2012 - 04:05

https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=ke7td3Ll3-8&NR=1

Edited by mrd, 13 December 2012 - 04:07.


#39 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 10 March 2013 - 20:01

Hvala, mrd. Nadam se da će o tim projektima uskoro biti više vesti, a opis je veoma zanimljiv.

Ovo su neke propozicije koje treba da stupe na snagu vec 2015. 

Cini mi se da ce biti problema sa decom koju smo do sada ucili na jedan specifican nacin, gde su odgovarali na egzaktne pojedinacne standarde, a sada ih preko noci ispitujemo sistemsku analizu.

 

Jos nije strogo definisano kako ce testiranje da se odvija, posto je preporuka da se deca ispituju u zavisnoti od njihovog odgovora. Ako dete odgovori na postavljeno pitanje onda mu se postavlja komplikovanije, u suprotnom ide na lakse, itd. Ostaje  jos uvek nejasno kako se ponasati u slucajevima kad dete ne odgovori na pitanje dobije slabije, pa onda odgovori na to novo lakse pitanje, dobije teze i tako redom. Ta metodologija jos nije u potpunosti razjasnjena, ali je po mome ideja izvanredna. 

Cini mi se da ce imati problema i sa sindikalcima koji ce traziti extra platu, za dodatno pregledanje testova. 



#40 Bradzorf

Bradzorf
  • Banned
  • 352 posts

Posted 20 March 2013 - 23:40

Da li iko razmislja o tome koliko besmislenih predmeta imaju deca u pocetnim razredima osnovne skole u Srbiji.
To je veronauka, tu je gradjansko vaspitanje.... Deca godinama provode sate bez smisla u zagusljivim ucionicama. To nisu stvari koje im zaista trebaju u zivotu.

Cak se i predmet "cuvari prirode" izvodi u ucionici, a ne na nekoj farmi, u sumi itd.

Iza svega toga se krije ocuvanje radnih mesta nepotrebnih prosvetnih radnika.

Raznim akrobacijama se došlo do toga da je u periodu od nekoliko godina(pre dve tri godine je objavljen tekst u politici na tu temu) smanjen broj učenika u školama u celoj zemlji, ali je na nekakav čudan način došlo do povećanja broja zaposlenih nastavnika. Gradjansko nevaspitanje i tzv. veronauka nisu jedini faktori koji su na to uticali. Sve u svemu, stanje u prosveti je daleko od sjajnog, a za to je jedan od najodgovornijih trenutni ministar. Da je neko želeo da pošalje čoveka u prosvetu sa namerom da je uništi i sroza, mislim da ne bi našao boljeg.


Edited by bradzorf, 20 March 2013 - 23:42.


#41 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 09 July 2013 - 19:24

http://spectrum.ieee...campaign=070913



#42 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 12 July 2013 - 22:34

Iako sam vec preneo ovaj tekst na topiku na politici, mislim da mu je mesto i ovde, posto lokalna talibanija i dalje kukumavci kako deca treba "manje da uce" - verovatno zato da bi lakse uvodili svoju vrstu pravoslavnog fundamentalizma:

 

 

12.07.2013 - 22:31
 
Malala Jusafzai

 

Ekstremisti se plaše knjige i olovke

 

 

Pakistanska devojčica koja je upucana u glavu od strane talibana zbog svog zalaganja za obrazovanje devojčica, proslavila je svoj 16 rođendan u petak inspirativnim govorom o važnosti univerzalnog obrazovanja pred zvaničnicima UN-a i gostima, među kojima je bilo i 500 studenata iz 85 država

“Dozvolite nam da uzmemo naše knjige i olovke. To je najmoćnije oružje”, izjavila je ova tinejdžerka sa govornice Generalne skupštine UN-a, koja je ovom prilikom okupila buduće diplomate na prvi “Malalin dan”.

"Dan Malale nije samo moj dan. To je dan svakog muškarca, žene, dečaka i devojčice koji su digli glas za svoja prava", rekla je Malala.

"Danas pozivamo svetske vođe da promene svoje strateške politike, da se fokusiraju na mir i blagostanje. Mirovni sporazumi moraju štititi prava dece i žena. Pozivamo sve vlade da osiguraju slobodno, obavezno obrazovanje širom sveta za svako dete." "Niko nas ne može zaustaviti", rekla je Malala.

Malala Jusafzai, obučena u ružičasti, tradicionalni komplet šalvar kemiz i noseći belu maramu koja je pripadala ubijenoj premijerki Pakistana Benazir Buto, zahvalila se Bogu, pred kojim su, kaže ona,  “svi jednaki”.

“Nisam ni protiv koga. Niti sam ovde da govorim u ime lične osvete protiv talibana ili bilo koje drugo terorističke grupe. Ja sam ovde da govorim o pravu na obrazaovanje svakog deteta”, rekla je Malala.

"Danas sam se fokusirala na ženska prava i obrazovanje devojaka, zbog toga što one najviše pate. Nekada su žene civilni aktivisti tražili od muškaraca da stanu u odbranu njihovih prava ali ćemo ovoga puta mi to učiniti same za sebe", poručila je Malala Jusufzai i pozvala svetske lidere da vode računa o ženama i deci prilikom postizanja mirovnih ugovora.

Tokom govora u sklopu kampanje za obrazovanje žena, Malala je pozvala svetske lidere da odbace predrasude zasnovane na veri, sekti, boji kože i religiji, i da osiguraju mogućnost napretka ženama. Ona se zahvalila na hiljadama nepoznatih ljudi i svetskih lidera koji su joj slali želje za brz oporavak i doktorima u Pakistanu i Britaniji koji su joj pomogli da se oporavi od napada.

Tog 9. oktobra 2012. u njenom rodnom gradu Mingori napadači su ušli u autobust tražeći devojku i nekoliko puta je upucali u glavu u incidentu koji je šokirao civilizovani svet i podigao svest u vezi borbe devojčica u fundamentalnim islamskim društvima.   

"Talibani su me upucali u glavu, mene i moje prijatelje... Mislili su da će nas taj metak zauvek utišati, ali iz te tišine čule su se hiljade glasova."

“Ekstremisti su se uvek plašili knjiga i olovki”, rekla je ona u obraćanju koje su prenosile Ujedinjene nacije. “Moć obrazovanja ih plaši. Oni se plaše žena”.

Ipak, ona je dodala da ne oseća mržnju prema svojim napadačima jer učila o samilosti od globalnih ikona kao što su Nelson Mandela, Mahatma Gandi i Martin Luter King jr.  

“Zato mi moje srce govori: Budi miroljubiva i voli sve”, rekla je ona, samouvereno gledavši preko svoje publike ali i pokazujući znake teške povrede sporim otvaranjem levog kapka. “Teroristi su mislili da će promeniti moje ciljeve i zaustaviti moje ambicije”, rekla je ona. Ali sve što se promenilo, kaže ona, je to da su “slabost, strah i beznadežnost umrli a smelost se rodila”.

Malala je održala govor na svoj 16. rođendan, što je njen i prvi javni nastup od kada se oporavila od ranjavanja u napadu na njen školski autobus u pakistanskoj dolini Svat. Lekari su morali da joj ugrade titanijumsku pločicu u lobanju, a sluh joj je teško oštećen.

Malalin govor dočekan je ovacijama zvaničnika UN-a i gostiju, među kojima je bilo i 500 studenata iz 85 država. Ova devojičica je stekla svetsku slavu i favorit je za najmlađu dobitnicu Nobelove nagrade za mir.

Magazin Time već je imenovao jednom od najuticajnijih osoba u 2013. godini.

Cilj događaja na koje je Malala govorila je bilo promovisanje “obrazovanja za sve” i poklopio se sa objavljivanjem izveštaja Organizacije UN-a za obrazovanje, nauku i kulturu o deficitu škola. U njemu se ističe da je broj dece u godinama za osnovnu školu kojima se odbija obrzovanje pao sa 60 na 57 miliona u poslednje tri godine, ali se dodaje da 50 odsto dece u delovima sveta zahvaćenim ratnim sukobima ne mogu da se obrazuju.