Argumentaciona etika
#16
Posted 24 August 2012 - 18:54
SiP ima forum na kom niko ne pise, dok Tr ne vidim gde ima forum, vidim samo blog.
#17
Posted 27 August 2012 - 23:18
Pa dobro ja ocigledno ne mislim tako, no sta da se radi sada )Klasicni liberalizam je danas nastavljen (ponekad, kod dosta mislioca, u malo ekstremnijem obliku) u vidu onoga sto se naziva libertarijanski socijalizam (jer su oba ta imena pojedinacno kidnapovana za ideologije koje nemaju veze sa onim sto su te reci originalno predstavljale), a, po mom misljenju, najbolji primer doslednog i kompletnog klasicno-liberalnog pogleda na drzavu i ekonomiju je Prudonova misao.
SiP ima forum na kom niko ne pise, dok Tr ne vidim gde ima forum, vidim samo blog.
Da, ...pa jeste, ne znam za bas aktivne forume... A TR jesu samo blogovi, nadam se da i to koristi...
#18
Posted 10 September 2012 - 17:20
mozda se etika i zasniva na razumu ali moral se zasniva na osecanjima
etika je nebitna
`svako bice u svemiru zna sta je dobro a sta zlo`
ne nego treba izazvati sazivljavanje i saosecanjePrvo: da bi se nesto moralno opravdalo to se mora uraditi raspravom / razgovorom / argumentacijom.
to su osnove
mnogo pozdrava i poljubaca
#19
Posted 12 September 2012 - 10:02
Etika- grana filozofije koja sistematizuje i argumentuje koncepte ispravnog i pogresnog ponasanja. Moralnost- razlikovanje ponasanja koje je dobro i ispravno od onog koje je lose i neispravno.mozda se etika i zasniva na razumu ali moral se zasniva na osecanjima
Osecanja su nebitna, jer su potpuno subjektivna.ne nego treba izazvati sazivljavanje i saosecanje
#20
Posted 14 September 2012 - 15:14
slazem se da je o pravilnom postupanju moguce i potrebno razmisljati cak do nivoa sabiranja, trazenjem najvece sume koristi po najveci broj ljudi i tome slicno.
ali
svaki moralni/eticki postupak je licni.
subjektivan, mozda ne potpuno ali donekle sigurno
ako i jesmo roboti, uzroci naseg delovanja-motivi, su izraz nase volje, nesto subjektivno
pored drugih uzroka za eticko/moralno delovanje, osecanja su najvaznija
najjaca su i svi ih poseduju
sta pre pokrece coveka na delovanje: kategoricki imperativ ili sazaljenje. pa cak i kategoricki imperativ nije racionalan jer mu snagu daju upravo odredjena osecanja.
razlog iz kojeg je moguce pozivati se na osecanja a ne na raspravu kao nacin moralnog opravdavanja je upravo taj sto svi delimo ista osecanja.
imamo osnovu za uzajamno izazivanje tih osecanja.
postoje naravno i bezosecajni i sadisti, ali ih mi sposobni sa saosecanje smatramo nenormalnim i zlim. sa njima ne mozemo da saosecamo jer ne osecaju na isti nacin. rec je o monstrumima. mozda su cak bezosecajni veci monstrumi nego sadisti.
subjektivnost kao opsta razlicitost onih koji deluju eticki ne sme biti posmatrana kao prepreka apsolutnoj teoriji o ispravnom ponasanju, nego kao izvor razlicitosti koja omogucava vecu prilagodljivost drustva i raznih drustvenih grupa u okviru drustva. razlicitost moze biti veliki izvor snage, jer ovde je na prvom mestu rec o delovanju
etika bez saosecanja otvara vrata ausvica
ako i sabiramo, sta sabiramo?
meru srece - meru osecanja
Edited by buffy, 14 September 2012 - 15:19.
#21
Posted 16 September 2012 - 20:26
Takodje je potpuno nebitno sta je za nekoga korisno ili ne. Ako je za mene nesto korisno ne znaci da mi to daje pravo da te ubijem. Ako je korist od tvoje smrti za nas 100 veca od tvoje koristi od zivljenja nam ne daje pravo da te ubijemo ako nisi nikoga napao (dakle nevin si i ne zasluzujes da budes ubijen).
svaki moralni/eticki postupak je licni.
Vau, kakav uvid. Da nam nisi otkrio tu suvu istinu mi bi mislili da nasi postupcki nisu licni, vec kolektivni, i da ne kontrolisemo mi svoje postupke, vec ih kontrolise kolektiv ciji smo deo.
pored drugih uzroka za eticko/moralno delovanje, osecanja su najvaznija
najjaca su i svi ih poseduju
I[/u] potpuno su nebitna za to da li je nesto ispravno ili neispravno. Silovanje je pogresno koliko god neko voleo da siluje.
subjektivnost kao opsta razlicitost onih koji deluju eticki ne sme biti posmatrana kao prepreka apsolutnoj teoriji o ispravnom ponasanju, nego kao izvor razlicitosti koja omogucava vecu prilagodljivost drustva i raznih drustvenih grupa u okviru drustva. . razlicitost moze biti veliki izvor snage, jer ovde je na prvom mestu rec o delovanju
Kakva dubokoumno zvuceca gomila besmilenosti. Nista od toga nema veze sa tim da li je nesto moralno ili ne.
etika bez saosecanja otvara vrata ausvica
Ne postoji etika sa osecanjima, bilo kakvim. Etika se ticeg ispravnog i neispravnog, a osecanja nemaju veze sa tim.
Edited by Papirius, 16 September 2012 - 20:26.
#22
Posted 16 September 2012 - 21:03
#23
Posted 28 September 2012 - 15:42
.....
Osecanja su nebitna, jer su potpuno subjektivna.
Zamiljam kako neki komesar sprovodi "racionalne" odluke komiteta mislilaca na osnovu "cinjenica" koje je utvrdio neki lik poput ovog gore pa kroz plac dece, zapomaganje zena i jauke staraca cujem ovu gornju recenicu.
Ti si, brate, nebitan jer si isto tako potpuno subjektivan.