Jump to content


Photo

Deglobalizacija


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
108 replies to this topic

#91 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 19 December 2012 - 14:07

Pa zatvori se, ko te ometa u tome? Nije u redu da drugima ugrožavaš njihova prava na slobodu kretanja.



#92 Artur Dent

Artur Dent
  • Members
  • 8,603 posts

Posted 20 December 2012 - 10:01

Cekaj, sto nije u redu? Kad on smatra da ga svako kretanje ugrozava. I to zivotno.



#93 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 20 December 2012 - 13:58

kretanje robe,kapitala i ideja nas zaista sve ugrozava. Kapital osniva fabrike i izaziva zagadjenja. A ideje. pa "Seks i grad" je mnoge devojke ostavio bez dece.

Deglobalizacija, ukidane putovanja prekinuce i ekspanziju gradjanske potrosacke klase koji su kao paraziti unistili planetu



#94 Artur Dent

Artur Dent
  • Members
  • 8,603 posts

Posted 21 December 2012 - 09:50

A ideje. pa "Seks i grad" je mnoge devojke ostavio bez dece.

Sa druge strane, kretanje ideja je omogucilo vestacku oplodnju i druge vidove lecenja steriliteta, pa je mnogim momcima i devojkama podarilo decu. A novi lekovi omogucili vecem broju dece da prezive. Zajebano to.

#95 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 21 December 2012 - 11:38

ne mislim aj na to, mislim na ideologiju koja je sprecila zacece, na ideologiju liberalizma, ljudskih prava, trzista itd.



#96 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 21 December 2012 - 12:13

ne mislim aj na to, mislim na ideologiju koja je sprecila zacece, na ideologiju liberalizma, ljudskih prava, trzista itd.

 

Misliš na to da Afro- Amerikanci i belci mogu da se drže za ruke ili uđu u brak a da ih ne linčuje KKK ili običan prolaznik na ulici? Ili da Afro- Amerikanci mogu da se školuju na fakultetima? Ili da se ukida ropstvo? Ili da postoji protok ljudi, robe i kapitala?

Loša ta ideogija, kako god je ti nazvao (a ja prvi put čuo za ideologiju ljudskih prava), je l' da?


Edited by melankolic, 21 December 2012 - 12:17.


#97 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 21 December 2012 - 12:18

Misliš na to da Afro- Amerikanci i belci mogu da se drže za ruke ili uđu u brak a da ih ne linčuje KKK ili običan prolaznik na ulici? Ili da Afro- Amerikanci mogu da se školuju na fakultetima? Ili da se ukida ropstvo? Ili da postoji protok ljudi, robe i kapitala?

Loša ta ideogija, kako god je ti nazvao (a ja prvi put čuo za ideologiju ljudskih prava), je l' da?

ja nisam rasista, mislim ono sto se u Srbiji prodaje pod "ideologijom ljudskih prava", na individualizam itd



#98 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 21 December 2012 - 12:26

ja nisam rasista, mislim ono sto se u Srbiji prodaje pod "ideologijom ljudskih prava", na individualizam itd

 

Izgleda da jesi jer kažeš:

 

 

kretanje robe,kapitala i ideja nas zaista sve ugrozava. Kapital osniva fabrike i izaziva zagadjenja. A ideje. pa "Seks i grad" je mnoge devojke ostavio bez dece.

 

Na kakvo "kretanje" ti misliš ako ne na ono koje ugrožava tebe koji bi da zatvoriš granice, oduzmeš ljudima pasoše, ideje ućutkaš a kapital preneseš na one koji su po tebi podobni da ga poseduju? To, Sapunar, vodi u rasizam, fašizam i ostale desne - izme.



#99 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 21 December 2012 - 13:08

mislim da postoje alternative koje nisu fasizam:

 

1. socijalizam jugoslovenskog tipa

2. ciljano siromastvo. drustvo sitih ljudi koji nemaju para za putovanja, izlaske, restorane i slicno,

 

za prvo treba autoritet i tu zaista postoji opasnost, za drugo treba svest.

 

ovo sto zivimo je drustvo podlaca, drustvo koje je priznalo da smo govna i d ane mozemo biti bolji i samo d anas nuznost trzista drzi na lancu.

 

ja ne mogu d apoverujem da smo bas takvi.

mozda su nas takvim stvorili.

 

znas ono "treat people like idiots and they will become idiots"

 

 

 

 

ja se licno ne bi bunio da Pera ili MIka, ili Miskovic ili Bog otav raspolazu kapitalom, jer jedan covek ne moze mnogo da spiska. najstrasnija je vladavina vise srednje klase,

sada se u Eu eliminise socijalan drzavam radi se sve vise, za sta, da bi nekoimao vodeni krevet....

 

za malo vise pravde odrekao bih se gradjanskih prava jer od njih nemam nista.  ako samo autoritet moze da spreci razvoj, da spreci ekolosko unistenje, neka bude diktatura. no ne bih voleo da se prema ljudima imaju predrasude zbog boje koze, ili prema homoseksualcima, da ih tuku sto su takvi itd.

 

znaci, moj odgovor je sinteza priznavanj ljudskih prava, plus pravo kolektiva, jer ako svi hoce da voze kola, d abudu individualisti, oni unistavaju okolinu i perspektive svih

 

moja alternativa, gospodine melankolic, je nesto cemu stremim a da ga bas sasvim i ne razumem, to je neuhvayljivi kairos, koji ako eliminisemo ostaje nam samo praznina kapitalizma, kao u seriji Seks i grad koja je toliko promenila nase zivote



#100 DonJuan

DonJuan
  • Members
  • 21,299 posts

Posted 21 December 2012 - 19:27

mislim da postoje alternative koje nisu fasizam:

 

1. socijalizam jugoslovenskog tipa

2. ciljano siromastvo. drustvo sitih ljudi koji nemaju para za putovanja, izlaske, restorane i slicno,

 

za prvo treba autoritet i tu zaista postoji opasnost, za drugo treba svest.

 

ovo sto zivimo je drustvo podlaca, drustvo koje je priznalo da smo govna i d ane mozemo biti bolji i samo d anas nuznost trzista drzi na lancu.

 

ja ne mogu d apoverujem da smo bas takvi.

mozda su nas takvim stvorili.

 

znas ono "treat people like idiots and they will become idiots"

 

 

 

 

ja se licno ne bi bunio da Pera ili MIka, ili Miskovic ili Bog otav raspolazu kapitalom, jer jedan covek ne moze mnogo da spiska. najstrasnija je vladavina vise srednje klase,

sada se u Eu eliminise socijalan drzavam radi se sve vise, za sta, da bi nekoimao vodeni krevet....

 

za malo vise pravde odrekao bih se gradjanskih prava jer od njih nemam nista.  ako samo autoritet moze da spreci razvoj, da spreci ekolosko unistenje, neka bude diktatura. no ne bih voleo da se prema ljudima imaju predrasude zbog boje koze, ili prema homoseksualcima, da ih tuku sto su takvi itd.

 

znaci, moj odgovor je sinteza priznavanj ljudskih prava, plus pravo kolektiva, jer ako svi hoce da voze kola, d abudu individualisti, oni unistavaju okolinu i perspektive svih

 

moja alternativa, gospodine melankolic, je nesto cemu stremim a da ga bas sasvim i ne razumem, to je neuhvayljivi kairos, koji ako eliminisemo ostaje nam samo praznina kapitalizma, kao u seriji Seks i grad koja je toliko promenila nase zivote

Čitam ovo i pade mi na pamet Pol Pot.

 

Znaš, tebi niko ne brani da živiš život kakav želiš. Ako želiš svež vazduh, na planinu, pa minimalistički živi i pusti druge, niti ćeš ih videti, niti će ti smetati. Nametanje svog stila života, koji čak toleriše i diktaturu je izvorni fašizam. Pa čak i korak dalje od toga.



#101 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 21 December 2012 - 22:33

Čitam ovo i pade mi na pamet Pol Pot.

 

Znaš, tebi niko ne brani da živiš život kakav želiš. Ako želiš svež vazduh, na planinu, pa minimalistički živi i pusti druge, niti ćeš ih videti, niti će ti smetati. Nametanje svog stila života, koji čak toleriše i diktaturu je izvorni fašizam. Pa čak i korak dalje od toga.

to je jedini nacin da se prebrodi kriza. niko ne brani ljudima da voze kola, ali ta individualna aktivnost dovodi do kolektivnog kolapsa

 

bilo koje individualno ponasanje, ako je masovno ima posledice po prirodui celu rasu



#102 DonJuan

DonJuan
  • Members
  • 21,299 posts

Posted 22 December 2012 - 21:52

to je jedini nacin da se prebrodi kriza. niko ne brani ljudima da voze kola, ali ta individualna aktivnost dovodi do kolektivnog kolapsa

 

bilo koje individualno ponasanje, ako je masovno ima posledice po prirodui celu rasu



#103 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 24 December 2012 - 08:47

Imali smo na jednom podforumu diskusiju o bezalkoholnim, gaziranim picima. To je vazan primer. Nekada, u ex-yu, razne pivare i fabrike sokova proizvodile su svoj pandan Coca Cole. Recimo

Bip Cola

Apa Cola

Diner Cola

Cocta

i mnoga druga pica

 

 

Globalizacijaje sve to unistila, ostala je Coca Cola i  u manjoj meri Cocta.

 

Globalizacija je koa kuga, ona ubija raznolikost nacina zivota, raznolikost u ekonomiji i namece, na totalitaran nacina, smao jedan nacin zivota (anglosaksonski individualizam). Globalizaciaj je dakle instrument anglosaksonskog fasizma. Ipa, u svom pljackackom pohodu, Zapad je naisao nA Kinu. Verovali su i pricali mi neki doktori managementa, jos 199. kako ce za par godina nametnuti Kinezima way of life. Pa nisu. Zapada misao, nauka i shvatanje sveta pred kineskim tradicionalizmom i komunistickomdisciplinom doziveli su debakl. Kina je preuzela svetsk proizvodnju a tzv demokrtatske drzave postale su tigrovi od papira.

 

Deglobalizacija teh uzima maha. U buducnosti vratice nam se domace varijante KOka KOle i ostalih pica i proizvoda.



#104 Artur Dent

Artur Dent
  • Members
  • 8,603 posts

Posted 31 December 2012 - 11:40

Sapunar, sve te kole koje navodis su bile kopije Koka Kole, lose kopije. I zato ih vise nema. I zato ima Kokte, jer je nesto drugo. A deglobalizacija nema sanse, ako ne bude nekih katastrofalnih dogadjaja.

#105 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 01 January 2013 - 14:01

...

http://www.e-novine....ja-ljevici.html

>> ... Nemoguće je bezbolno demontirati kapitalizam
Prijeteća šutnja na ljevici
Piše: Vuk Perišić



Totalitarizam nudi izvjesnost i slobodu od svake, nadasve moralne odgovornosti. Totalitarizam je privlačan, gotovo erotičan jer od podanika traži odanost i ljubav. Demokracija je dosadna procedura koja traje u vječnoj krizi i ne opstaje na ljubavi nego na kritici i sumnji. Krize nisu ono najgore. Opasni su zanosi

Je li recesija koju živimo tek prolazna epizoda ili odraz dublje, suštinske krize kapitalizma i liberalne demokracije? Mnogi tvrde da nije riječ o epizodi i da je demokratski kapitalizam doista dotrajao. Začudo ili ne, pristaše te teze suzdržavaju se od podrobne i uvjerljive argumentacije. Ipak, način na koji percipiraju krizu i kapitalizam ukazuje na nekoliko znakovitih nesporazuma.

Prvi proizlazi iz teškoća u samom poimanju društvenih kriza. Isuviše često one se dijagnosticiraju na temelju utopijske paradigme i idilične vizije savršenog i pravednog društva. Zaboravlja se da su nesavršenstvo, nedovršenost, neizvjesnost i stalna borba s krizama (ove ili one vrste) temeljne značajke društvene, ali i pojedinačne egzistencije.

Krize demokratskog kapitalizma zapravo ukazuju da je riječ o poretku skrojenom po ljudskoj mjeri, dakle nečemu što je daleko od savršenstva i pravde ali je neusporedivo podnošljivije od alternativa koje su totalitarne upravo zato što teže savršenstvu, trajnoj sigurnosti i egzaktnim odgovorima na sva pitanja.

Samo totalitarizam nudi sreću. Demokracija nudi samo priliku. Priliku da svatko svoj život živi i organizira po vlastitoj volji, mjeri i sposobnostima, s uračunatom mogućnošću na neuspjeh i s obvezom da poštuje drugačije individualne izbore. Drugim riječima, demokracija od pojedinca zahtjeva preuzimanje odgovornosti, što podrazumijeva neizvjesnost, a neizvjesnost nije drugo nego stanje neprestane krize. Totalitarizam nudi izvjesnost i slobodu od svake, nadasve moralne odgovornosti. Totalitarizam je privlačan, gotovo erotičan jer od podanika traži odanost i ljubav. Demokracija je dosadna procedura koja traje u vječnoj krizi i ne opstaje na ljubavi nego na kritici i sumnji. Krize nisu ono najgore. Opasni su zanosi.

Drugi nesporazum odnosi se na mantru o takozvanom neoliberalizmu, fantomskom poretku koji je postao neka vrst negativnog totema. Nejasno je o kakvom 'liberalizmu' i o kakvoj krizi liberalizma je riječ kada se u većini zemalja država toliko osilila da je stvorila sulude proračunske deficite, čime je, uostalom, aktualna recesija i prouzročena. Činjenica da države troše više no što zarađuju – ako ubiranje poreza možemo nazvati 'zaradom' – svakako nije posljedica podivljale tržišne slobode nego svjesna politička odluka kojom su vladajuće elite hranile iluziju da je moguće živjeti preko mogućnosti. Nepojmljivi iznosi proračunskih deficita matematički su dokaz da aktualna kriza nije kriza liberalizma nego kriza države i njene iracionalnosti u gospodarenju javnim novcem.

No, najmučniji nesporazum je, dakako, etičke naravi. Užitak kojim raznorodni protivnici kapitalizma likuju nad njegovom 'propašću' i 'potrošenošću' je koliko neukusan toliko i neodgovoran.

Ako kapitalizam i jest u sudbonosnoj krizi to bi trebao biti razlog za paniku, nipošto za veselje. Bilo bi humano, racionalno i etično razmišljati o njegovom spašavanju umjesto trljati ruke, iz jednostavnog razloga što bi njegova propast mogla uništiti stotine milijuna egzistencija i – tako je to uvijek bivalo kada se zatečeni poredak nepromišljeno bacao preko palube – izazvati ratove, revolucije, patnju i smrt, a to je neusporedivo strašnije od nezaposlenih javnih službenika i neotplaćenih kredita. Nemoguće je bezbolno demontirati kapitalizam i zamijeniti ga nečim boljim i pravednijim.

Napredak je uvijek spor, gotovo neprimjetan, i svako nestrpljenje u uspostavi boljitka uvijek izaziva još veće zlo. Sve kada bi i postojala alternativa – a kritičari kapitalizma zapravo je ne nude – zastrašujuće naivna je pomisao da tranzicija iz kapitalizma u neki novi i nepoznati 'izam' ne bi bila apokaliptična. Čak i da je bolji poredak moguć, ništa nije vrijedno jedne jedine ljudske žrtve. Bilo bi površno protivnike kapitalizma okriviti (samo) za intelektualno nepoštenje kada izbjegavaju odgovor na pitanje: 'Dobro, s ovim ste nezadovoljni, kakve (humane) alternative predlažete?' Njihova šutnja doima se kao podmukla prijetnja.

*Tekst preuzet sa T-portala ... <<

...