Put do Crnogorskog primorja
#16
Posted 06 June 2011 - 17:52
Inače, što se Bosne tiče, išao sam tuda pre 3 i pre 6 godina i super je bilo - skroz prazan put u obe trake, nigde nikog polovinom jula! Čak sam i stao kod Tjentišta i otišao do spomenika, (nisam tu dugo bio, bezmalo 30 godina ) nije me mrzelo. Ali tada sam išao sam, ali mi je u međuvremenu neko rekao za pasoš za mene i dete - e sad, ajde, mi imamo lične karte, al mali ima 5.5 godina i nema nikakav dokument sa slikom - zato valjda figurira taj pasoš, ko će ga znati.
#17
Posted 06 June 2011 - 20:57
Nema na čemu. Nadam se da će ti pomoći u snalaženju.E, hvala ti, odštampaću ovo i biće mi pri ruci za prvi prolazak
Inače, što se Bosne tiče, išao sam tuda pre 3 i pre 6 godina i super je bilo - skroz prazan put u obe trake, nigde nikog polovinom jula! Čak sam i stao kod Tjentišta i otišao do spomenika, (nisam tu dugo bio, bezmalo 30 godina ) nije me mrzelo. Ali tada sam išao sam, ali mi je u međuvremenu neko rekao za pasoš za mene i dete - e sad, ajde, mi imamo lične karte, al mali ima 5.5 godina i nema nikakav dokument sa slikom - zato valjda figurira taj pasoš, ko će ga znati.
U Bosni je i dalje isto. Nema gužvi gotovo nikada. Kad ne bude granica, jednom, biće to najbrži put za Herceg Novi, ali ovaj preko Žabljaka, Šavnika, Grahova za Risan i BK, bi mogao uskoro biti još interesantniji, ako naprave prečicu, pa se ne bude moralo ići do Nikšića, a čini mi se da sam prije mjesec dana vidio da se nešto radi. U tom slučaju bi se dobilo još 10-15 minuta. ... Za djecu bi trebali da traže i u CG neki dokument kojim se potvrđuje identitet djeteta, ali izgleda da je tu napravljen neki međudržavni dogovor, barem se o tome pričalo pretprošle godine. ... U svakom slučaju, srećan put.
#18
Posted 06 June 2011 - 21:07
Sve dok nije stavila 20 ojrića u pasoš, nije mogla da prodje pasošku kontrolu.
#19
Posted 07 June 2011 - 07:09
Sada idemo svi zajedno kolima, pa kapiram da nam neće tražiti takav papir. E, sad, od dokumenata za dete imam samo zdravstvenu knjižicu...
#20
Posted 07 June 2011 - 08:08
Put preko Žabljaka i Šavnika do Nikšića je put kojim ako idete a nemate kameru,foto-aparat,mada sumnjam ako idete na odmor da nemate,niste ništa uradili jer toliko lepote jednostavno ne možete "upijete" a da ne "ovekovečite"....Isto važi i za put preko Grahova do Boke s tim da ovim putem kada počinje "spuštanje" u Boku potrebna je opreznost 200%....put je izuzetno uzan gde se jedva mimoilaze dva obična putnička vozila a na par mesta krivine su tako odradjene (bolje verujem nije moglo zbog konfiguracije terena) da se jedva savladavaju "iz prve".Ja sam tim putem silazio SUV-om a par tih krivina sam savladavao manevrisanjem iz bar dva puta....Tu saobraća mini-bus (jer autobus nema teorije da prodje) pa i poneki kombi kada sretnete,neko mora da se vraća unazad zbog mimoilaženja.Ne znam da li se nešto promenilo što se tiče ovog puta mada ne verujem jer prosto nema mesta....preporučio bih ovaj put ljudima koje vole da uživaju u vožnji i pre svega ambijentu,naravno uz povećanu opreznost....lepota živa.Nema na čemu. Nadam se da će ti pomoći u snalaženju.
U Bosni je i dalje isto. Nema gužvi gotovo nikada. Kad ne bude granica, jednom, biće to najbrži put za Herceg Novi, ali ovaj preko Žabljaka, Šavnika, Grahova za Risan i BK, bi mogao uskoro biti još interesantniji, ako naprave prečicu, pa se ne bude moralo ići do Nikšića, a čini mi se da sam prije mjesec dana vidio da se nešto radi. U tom slučaju bi se dobilo još 10-15 minuta. ... Za djecu bi trebali da traže i u CG neki dokument kojim se potvrđuje identitet djeteta, ali izgleda da je tu napravljen neki međudržavni dogovor, barem se o tome pričalo pretprošle godine. ... U svakom slučaju, srećan put.
#21
Posted 07 June 2011 - 09:20
Upravo sam istakao da je preko Grahova napravljen novi put, kao i od Žabljaka do Šavnika, i da tih problema o kojima pričaš više nema. Put preko Grahova je od kraja prošlog ljeta praktično završen, tako da uskog puta i krivina više nema, već cesta kojom se bez problema vozi dozvoljenih 80 km/h. Isto važi i za novu cestu Žabljak - Šavnik, koja je u funkciji negdje od kraja prošle godine.Isto važi i za put preko Grahova do Boke s tim da ovim putem kada počinje "spuštanje" u Boku potrebna je opreznost 200%....put je izuzetno uzan gde se jedva mimoilaze dva obična putnička vozila a na par mesta krivine su tako odradjene (bolje verujem nije moglo zbog konfiguracije terena) da se jedva savladavaju "iz prve".Ja sam tim putem silazio SUV-om a par tih krivina sam savladavao manevrisanjem iz bar dva puta....Tu saobraća mini-bus (jer autobus nema teorije da prodje) pa i poneki kombi kada sretnete,neko mora da se vraća unazad zbog mimoilaženja.Ne znam da li se nešto promenilo što se tiče ovog puta mada ne verujem jer prosto nema mesta....preporučio bih ovaj put ljudima koje vole da uživaju u vožnji i pre svega ambijentu,naravno uz povećanu opreznost....lepota živa.
Što se tiče prirodnih ljepota to je tačno. Posebno je impresivan pogled na Boku.
#22
Posted 07 June 2011 - 11:17
#23
Posted 07 June 2011 - 11:53
Nema više staroga, a novi nije urađen preko staroga, već manjim dijelom ide preko starog, a većim dijelom su urađene nove dionice. Novi put preko Grahova ima cijelom dužinom dvije kolovozne trake u kojima se potpuno normalno mogu mimoići i autobusi i šleperi. Nema krivina od 90 ili 180 stepeni. Nisam primijetio mogućnost da se skrene na stari put. Sljedeći put kad budem išao biće najbolje da snimim djelove puta i postavim klip, jer, slika vrijedi više od hiljadu riječi.Nadam se da je jasno označen pravac za novi put preko Grahova, da se ne zaluta na taj stari? (ili je novi urađen preko starog? )
#24
Posted 07 June 2011 - 12:03
Nema više staroga, a novi nije urađen preko staroga, već manjim dijelom ide preko starog, a većim dijelom su urađene nove dionice. Novi put preko Grahova ima cijelom dužinom dvije kolovozne trake u kojima se potpuno normalno mogu mimoići i autobusi i šleperi. Nema krivina od 90 ili 180 stepeni. Nisam primijetio mogućnost da se skrene na stari put. Sljedeći put kad budem išao biće najbolje da snimim djelove puta i postavim klip, jer, slika vrijedi više od hiljadu riječi.
Ako mi veruješ,ja bih opet izabrao taj stari put.... ....doduše prošao bih jednom i tim novim,čisto da vidim,ali onaj stari....Isto kao što sam uvek za put preko Petrovačke Gore nego kroz Sozinu....
Jednom sam kroz Crnu Goru išao putem od Kolašina preko Lijeve Rijeke a put izlazi negde kod Bioča...lepota,ali takodje mnogo usko a saobraćaj je naizmenično puštan iz pravca Kolašina pa iz pravca Podgorice na sat vremena (mislim da tako beše).Saobraćaj je morao tako da se odvija jer su tuda išli i autobusi i šleperi i sve ostalo.To je bilo onda kada se deo brda srušio na put i na žalost čitava jedna porodica nastradala...pre par godina.
#25
Posted 07 June 2011 - 12:06
#26
Posted 07 June 2011 - 12:13
Lepo...nego ipak to treba uživo...vidim da je put pre raskrsnice zaobišao ono vikend naselje....Evo nađoh na youtube nešto.
#27
Posted 16 June 2011 - 10:42
Nema više staroga, a novi nije urađen preko staroga, već manjim dijelom ide preko starog, a većim dijelom su urađene nove dionice. Novi put preko Grahova ima cijelom dužinom dvije kolovozne trake u kojima se potpuno normalno mogu mimoići i autobusi i šleperi. Nema krivina od 90 ili 180 stepeni. Nisam primijetio mogućnost da se skrene na stari put. Sljedeći put kad budem išao biće najbolje da snimim djelove puta i postavim klip, jer, slika vrijedi više od hiljadu riječi.
Moj čovek....
Put je odličan, a o prizorima ne treba trošiti reči.
#28
Posted 16 June 2011 - 13:26
P. S,
Ima oko 70 km od Niksica do mora.
#29
Posted 02 July 2011 - 08:32
Prva deonica, Ibarskom, je identična, počinjem od semafora u Prijepolju.
Posle (čuvenog) semafora u Prijepolju, na prvom sledećem (za nekih kilometar, otprilike) skretanju skrene se desno (mislim da ima znak da se ide ka Pljevljima). Odmah zatim, za nekih 100m, na prvoj raskrsnici, levo pod 90 stepeni, voziš par stotina metara i nailazi se na račvanje puta levo i desno. Skrene se levo, ima znak da se ide ka Pljevljima (desno je za povratak na standarni put).
Prva deonica, do granice, je ujedno i najlošiji deo puta, ali sa najboljim ograničenjima (70 i 80 km/h J). To što je najgora ne znači i da je loša, jednostavno, asfalt je malo star, ali nigde nema rupa, takođe nema ni središnje linije ali je put dovoljno širok i kvalitetan da se posle 18 Km brzo dođe do granice.
Granični prelaz Jabuka je mali, smao po jedna traka u oba smera, ali je i opterećenost shodno tome – mala. Verovatno će se stvari promeniti s obzirom na emisiju koju si gledao i iskustva ljudi, ali za sada je tako.
1 km posle naše sledi i crnogorska stanica i obavezan godišnji „ekološki“ reket od 10€.
12 km pristojnog puta i stiže se u Pljevlja, na odvajanjima (2) kod grada je jasno kuda se ide ka Žabljaku a kuda za centar grada.
Odmah iza Pljevlja su 2-3 deonice od po par desetina metara na kojima se stavlja novi sloj asfalta. Ništa strašno, nema zadržavanja saobraćaja, verovatno su do sad i završili. Desetak kilometara iza Pljevlja je prva (od dve) policijska kontrola.
38 km kasnije stiže se do čuvenog mosta preko Tare (prelepo je - obavezno stati i slikati se ) i nastavlja se uspon ka Žabljaku - par serpentina i lep put kroz lepe predele.
23 km kasnije je Žabljak. Prelepa okolina. Ko želi da napravi pauzu, to je pravo mesto. Odatle kreće fenomenalna nova deonica puta ka Šavniku. Toliko je nova da negde blizu Šavnika još nisu iscrtali središnju belu liniju iako su znaci već postavljeni.
26 km po super kvalitetnom asfaltu, sjajni predeli, pravo uživanje u vožnji i dolazi se do Šavnika. Zapravo, Šavnik ostaje desno, prolazi se po obodu mesta, i dolazi do jedine kako-tako kritične deonice.
16 km posle Šavnika je fenomenalna priroda i kvalitetan put, ali i 15-20 serpentina koje nisu naročito opasne (dovoljno dobar i širok put) ali ko ne voli krivine bolje je da prespava deonicu. Sledeća deonica je ravna, bez iznenađenja.
13 km kasnije stiže se do skretanja desno za Plužine, levo za Nikšić. Skrene se levo.
15 km kasnije se stiže u Nikšić. Tu ima malo zezanja, zahteva se pažnja da se odabere pravi put ka Hercegovačkoj magistrali. Prvo je jedno skretanje desno i ubrzo zatim levo ka putu za Trebinje. Na tom putu, negde 20ak kilometara po skretanju je bila i druga policijska kontrola.
32 km kasnije, kod mesta Vilusi je odvajanje levo za Risan, slabo označeno, pod 90 stepeni, ali se prepozna po sasvim novom asfaltu i lepom širokom putu.
38 km se vozi sasvim novim putem ka Risnu, tačnije ka mestu Lipci (gde izlazi na put oko zaliva). Bitno je ne napraviti grešku kad se negde oko 25.-30. kilometra vidi putokaz za Risan i ne skrenuti levo jer on vodi na stari, uzak i loš put za Risan. Prvi pogled na zaliv, pred kraj novog puta je predivan. Obavezno se zaustaviti i overiti.
Pošto se dođe do zaliva, levo su Risan – Dražin Vrt - Perast - Orahovac - Ljuta - Dobrota – Kotor – Muo - Prčanj - Stoliv i Lepetane a desno su Kamenari, Bijela, Baošići, Đenovići, Kumbor, Zelenika, Meljine, Herceg Novi.
Put je od mog parkinga u Rakovici do parkinga u Stolivu trajao 10.5 sati sa nekoliko stajanja ukupne dužine oko 30-45 minuta (plus stajanje na granici, sve ukupno 10ak minuta) i dužine je 557 Km. Kraće bi bilo da sam po izlasku u Zaliv išao desno do Kamenara pa trejektom do Lepetana... ali volim da vozim okolo po zalivu
Srećan put!
#30
Posted 03 July 2011 - 22:13