Jump to content


Photo
- - - - -

Uvoz Auta u Srbiju iz Amerike


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 Explorer

Explorer
  • Members
  • 26 posts

Posted 04 February 2011 - 14:19

Preko nekoliko poznanika sam pokusao saznati da li je moguce uvesti auto iz Amerike u Srbiju, i niko mi nije mogao dati bas dobar odgovor. Neki kazu da nije moguce zbog razlicitih standarda, drugi kazu da je suvise komplikovano i skupo. Siguran sam da nije lako, ali ne mislim da nije moguce po zakonu. Poznajem jednog Svedjanina koji ima tipa u nekom servisu u Svedskoj koji vrsi modifikaciju auta kako bi zadovoljila Euro standarde, i to njega kosta oko 4000 evra. Razlike u cijenama izmedju Evrope i Amerike su stravicne (isti svedjanin kupio Mercedesa S500 u Americi za 70000 evra vs. 150000 u Svedskoj). Nisu uvijek duple, ali su skotro uvijek 30% i vise, cak i kada se radi o Evropskim modelima. Mozda se ne isplati uvoziti Forda Fiestu jer je auto jeftinije, ali (malo) skuplja auta se definitivno isplate.

Zna li neko nesto vise o ovome?

Pozdrav!

#2 sistem2

sistem2
  • Members
  • 2 posts

Posted 07 February 2011 - 02:48

Preko nekoliko poznanika sam pokusao saznati da li je moguce uvesti auto iz Amerike u Srbiju, i niko mi nije mogao dati bas dobar odgovor. Neki kazu da nije moguce zbog razlicitih standarda, drugi kazu da je suvise komplikovano i skupo. Siguran sam da nije lako, ali ne mislim da nije moguce po zakonu. Poznajem jednog Svedjanina koji ima tipa u nekom servisu u Svedskoj koji vrsi modifikaciju auta kako bi zadovoljila Euro standarde, i to njega kosta oko 4000 evra. Razlike u cijenama izmedju Evrope i Amerike su stravicne (isti svedjanin kupio Mercedesa S500 u Americi za 70000 evra vs. 150000 u Svedskoj). Nisu uvijek duple, ali su skotro uvijek 30% i vise, cak i kada se radi o Evropskim modelima. Mozda se ne isplati uvoziti Forda Fiestu jer je auto jeftinije, ali (malo) skuplja auta se definitivno isplate.

Zna li neko nesto vise o ovome?

Pozdrav!


To je nesto kao fora englezi, pa ljudi misle tu se samo zameni volan, a ne znaju da moraju i da se menjaju i farovi i td, a ako znamo da je jedan xeonski far cca 1000+ eur... docemo na to da je taj uvoz duvanje u prazno.

Sto se tice amera, da bi ga registrovao u Srbiji od mora da ima cerfifikat da podlaze Euro standardima, mora da bude modifikovan, tipa zmigavci su kod nas kao druge boje, mora da ima cerfifikat da motor odgovara euro 3 standardu i vise, ili da imas neku vezu na carini pa da ti to progleda kroz prste, ali opet kakva je kod nas drzava sutra mogu da uvedu da jure amere na tehnickom pregledu ako nemaju cerfifikat o modifikaciji automobila...

Takoce nisu isti delovi za USA trziste i za EU, za neke automobile jesu, ali za neke ne. U sustini za Evropske automobile bi trebalo da je sve isto. Stim da automobil cekas do 30 dana, i placas oko 2000$ njegov transport + troskovi lezanja u luci, dal u Rijeci ili u Bar-u, obicno ide preko Italije za HR. Manje vise to je to, a da, moras i transport istog da platis do Srbije.

#3 wk_

wk_
  • Members
  • 144 posts

Posted 12 February 2011 - 22:19

Preko nekoliko poznanika sam pokusao saznati da li je moguce uvesti auto iz Amerike u Srbiju, i niko mi nije mogao dati bas dobar odgovor. Neki kazu da nije moguce zbog razlicitih standarda, drugi kazu da je suvise komplikovano i skupo. Siguran sam da nije lako, ali ne mislim da nije moguce po zakonu. Poznajem jednog Svedjanina koji ima tipa u nekom servisu u Svedskoj koji vrsi modifikaciju auta kako bi zadovoljila Euro standarde, i to njega kosta oko 4000 evra. Razlike u cijenama izmedju Evrope i Amerike su stravicne (isti svedjanin kupio Mercedesa S500 u Americi za 70000 evra vs. 150000 u Svedskoj). Nisu uvijek duple, ali su skotro uvijek 30% i vise, cak i kada se radi o Evropskim modelima. Mozda se ne isplati uvoziti Forda Fiestu jer je auto jeftinije, ali (malo) skuplja auta se definitivno isplate.

Zna li neko nesto vise o ovome?

Pozdrav!


Ne znam dovoljno, ali evo nekoliko tema o kojima ces morati da razmisljas:

* u USA nema "malih" automobila, fiesta se tamo verovatno nije ni prodavala
* automobili tipicno imaju velike motore (2000ccm pa navise), a ti bi verovatno hteo nesto ispod 2000 zbog nasih propisa
* tipicno, automobili imaju lose (hidraulicne 4-stepene) automatske menjace, ali se mogu naci i "stick shift" automobili, koji po pravilu imaju zbog toga nizu cenu (dobro po tebe)
* "americki" automobili imaju zadnju grupu svetala crvene boje (i migavci su takvi), ali evropski, japanski i korejski prodavani tamo imaju migavce kao i u evropi
* kao sto je spomenuto gore, ima cela neka komplikacija oko prednjih farova (link)
* ne znam da li svim automobilima ili samo americkim, kada se upale svetla prednji migavci stalno svetle (kao gabaritna svetla kod kamiona)
* postoji neka razlika u branicima (americki su veci) i mislim da su njihovi legalni u evropi, ali postoji problem sa rupom za tablicu

Generalno, najjednostavnije je uzeti evropski auto, ali pazi, iako lice, cesto su to blago razliciti modeli za evropu i usa.

#4 oslo

oslo
  • Members
  • 812 posts

Posted 03 January 2014 - 01:47

evo mi smo u americi I bas nas zanima da uvezemo auto u srbiju vec ovog leta. kako znamo jos minimum 7 porodica koji bi to isto uradili, a potrosili su bar poslednjih 10tak godina da otkriju nacin /evidentno bez uspeha/  lepo bi bilo ako zelis da nam objasnis kako I naravno kolko.... ti dodjemo...a da auto I dalje bude isplativ I regularan u srbiji.



#5 F@tZadd

F@tZadd
  • Members
  • 17,083 posts

Posted 03 January 2014 - 10:23

Direktno iz USA i Cau Srbiju ne moze

Morali bi da ga registrujete(carinite) u neku od zemalja EU ili zemalja u okruzenju pa tek onda u Srbiju

#6 oslo

oslo
  • Members
  • 812 posts

Posted 03 January 2014 - 16:25

za tu opciju znamo ali to zahteva poprilicno logistike I vremena,drugi su utvrdili da nije bas isplativa kombinacija. tako kazu mi jos nismo probali.



#7 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 03 January 2014 - 20:21

Ne znam dovoljno, ali evo nekoliko tema o kojima ces morati da razmisljas:

* u USA nema "malih" automobila, fiesta se tamo verovatno nije ni prodavala
* automobili tipicno imaju velike motore (2000ccm pa navise), a ti bi verovatno hteo nesto ispod 2000 zbog nasih propisa
* tipicno, automobili imaju lose (hidraulicne 4-stepene) automatske menjace, ali se mogu naci i "stick shift" automobili, koji po pravilu imaju zbog toga nizu cenu (dobro po tebe)
* "americki" automobili imaju zadnju grupu svetala crvene boje (i migavci su takvi), ali evropski, japanski i korejski prodavani tamo imaju migavce kao i u evropi
* kao sto je spomenuto gore, ima cela neka komplikacija oko prednjih farova (link)
* ne znam da li svim automobilima ili samo americkim, kada se upale svetla prednji migavci stalno svetle (kao gabaritna svetla kod kamiona)
* postoji neka razlika u branicima (americki su veci) i mislim da su njihovi legalni u evropi, ali postoji problem sa rupom za tablicu

Generalno, najjednostavnije je uzeti evropski auto, ali pazi, iako lice, cesto su to blago razliciti modeli za evropu i usa.

1. Netacno, ima i malih - cak i Smart se ovde prodaje. A i Fiesta je bila - samo, mala, stara i/ili jevtina kola se ne isplati prevoziti.

2. Tacno je, no zavisi o modelu. Opet, ima i malih (Japanci, Koreancii Evropljani).A i imao sam pre 10-ak godina auto Kia Spectra5 od 2000 ccm, a prilikom posete domovini video isti takav - ali 1600...

3. Vise ne - sad su 5, 6 i 7 stepenasti. Manuelne menjace je moguce naci, a ponekad ih treba posebno poruciti (kod nekih modela). Cena varira...

4. Opet, ovisi o modelu. Imao sam potpuno "domaci," americki Ford Taurus sa zutim zmigavcima

5. To sam i ja saznao, da, u farovima (kako bacaju svetlo) ima neke razlike - koliko zamena kosta, ne znam

6. Opet, ovisno o modelu - ni na jednim mojim kolima to nije bio slucaj

7. Ne znam tocno detalje, no ovde postoji propis da auto moze da udari u stub/zid nekom brzinom i ne pretrpi nikakvo ostecenje. Branici ce sigurno zadovoljiti evropske propise.

 

 

 

Direktno iz USA i Cau Srbiju ne moze

Morali bi da ga registrujete(carinite) u neku od zemalja EU ili zemalja u okruzenju pa tek onda u Srbiju

Za ovo nisam cuo.

Nasao sam ovo:

... Аутомобили из Немачке који су еуро 3 стандард, то пише у саобраћајној исправи. Ако неким случајем не пише, документација аутомобила након увоза шаље се агенцији за безбедност саобраћаја, којима следује такса (око 6000 рсд). Након тога Агенција издаје потврду да је аутомобил еуро 3 стандарда или не, односно да ли може да се царини или не. ...

citav clanak: http://srbin.info/20...obila-u-srbiju/

 

(relativno novo, info iz oktobra 2013. - mada sam cuo da od 1.1.2014. nema carine)

 

Mozda ima veze, a mozda i nema: jedan od razloga sto su evropski automobili jevtiniji u USA je sto ovde nema PDV-a (u Nemackoj: mehrwehrtsteuer). A PDV kosta vise nego prevoz do USA...

 

Sad, neke fabrike americkim kupcima nude program "european delivery" - tj. da plate americku cenu, ali preuzmu kola u Evropi, provezaju se uz godisnji i posalju kola kuci. Za BMW i Mercedes znam sigurno, za druge ne znam.

 

Trebalo bi videti da li je moguce tako nesto izvesti, ali tako da "papirologija" ide preko USA, a kola fizicki budu celo vreme u Evropi - tj. da idu iz npr. Nemacke ravno za Srbiju...


Edited by zoran59, 04 January 2014 - 02:51.


#8 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 03 January 2014 - 21:26

^

Mislim da je ovde pitanje o vec upotrbljavsnim automobilima, a ne o novim.

Sto se nostrifikacije za exYu trzista tice, vozila koja su pravljena vsan US i prodaju se na eu trzistu su uglavnom po exYU standardima. Male su modifikacije u pitanju.

SAAB, Subaru, Mitsubishi, Volvo, Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Coreanci.

Secam se da je MF u Beogradu radio certifikaciju za privatno uvezena vozila. Cak smo testirali i kocnice na Mercedesu, kao da vidimo da li zadovoljava Yu standarde.  :rotflmao:

Koliko se meni cini ovde je samo pitanje da li moze polovan auto da se uveze i za koliko. Znam da je cena kontejnera na brodu fixna, ali mi se cini da moze da primi vise automobila. Tako da ako grupa uvozi kola, transport moze da bude zanemarljiv.

 

P.S.

Druga stvar ne bih u Srbiju isao sa previse dobrim kolima, mala je verovatnoca da ce ostati u vlasnistvu stvarnog vlasnika. 



#9 oslo

oslo
  • Members
  • 812 posts

Posted 04 January 2014 - 00:31

mrd mi korektno nismo u kalkulaciji carina plus prevoz,taj deo nam je ok,nas zanima onaj deo o euro 3 motoru. kazu da se serifikat sa MF ceka I do 6 meseci a moze da kosta koliko njima pane na um, od nesto malo mereno stotinama do bukvalno vise hiljada usd. tako da posto carina ,prevoz nisu nama bar, stavke za zabrinjavanje mi samo zelimo da znamo koliko bi nas doslo registracija kola u bgd I naravno koliko bi cekali na njih da mozemo da ih vozimo. znamo za obe opcije ,MF I preko nemacke,ili neke druge EU zemlje ali obe zahtevaju mesece da bi kola uopste dosla  do tebe I neutvrdjeni broj hiljada dolara,koji do sada niko nije tacno saznao. znamo ljude koji su odavde odvezli oldtimere ali to je potpuno druga prica zakonski.

post na koji sam odgovorila mi je zvucao tako sigurno pa reko da pitam, jer kao sto rekoh decenijama unazad ljudi smisljaju kako, svi bi odvezli kola odavde naravno, ali kako jos niko to prakticno nije uradio onda definitivno kad neko kaze znam foru ja sam za to da cujem.znas I sam mi smo ovde na kratko, kupili kola par godina stara, vozili 3 godine, sad ih prodajemo I naravno ona ovde ne vrede nista,sto je ok, a meni bi bila savrsena u beogradu sledece godine, jer mi I tamo trebaju za na kratko.ovakvih ko sto smo mi znamo  jos poprilicno pa  jopet ako neko zna sigurno evo oduzicemo se...



#10 Relikvija

Relikvija
  • Members
  • 5 posts

Posted 04 January 2014 - 10:47

Uveo sam pre dva meseca auto iz amer'ke u srbiju.
Kada kupis auto ovde,prolazi proveru americke carine,ako su papiri ok ide dalje na kontejner i onda mesec dana kasnije stize za Bar cg
Tu vas crnogorci oderu jos 360€ za njihove"troskove"
Uz standardnu prici kako ti je auto sranje i da njihov moped kosta vise od tvog auta...
Onda preporucujem da se natovari na voz za sve ukupno 45€ i istovari se u BG i to je to.
Ja sam iz ns zivim u ameriki,koga zanimaju detalji ime kompanije i tako to neka se javi na damirdukic6@jahu(yahoo)
Sve zajedno je oko 1500€
Nemoj niko da vas smara da ne moze kad moze,doduse ja imam te njihove papire ali i da nemam opet moze.
1000 njih me je smaralo da ne moze da je glupo i da se ne isplati.
Sta me briga,bas cu onda namerno.
Ali nisam zbog toga prebacivao vec mi se svideo dodge charger 2006.
Taj il ni jedan!
Vozikao sam se po ns i uzivao,auto po mojoj meri.
Sada bleji u garazi i ceka bolje dane,isto kao i ja.
Nastavljam smaranje u americi pa se vidimo kad uspem da ustekam koji dinar$
Ima neka zena hrvatica,ima svoju kompaniju,dobra je za saradnju.
Ne ocekujte nista posebno osim da ce vam kola stici,malo izgrebana ili tako nesto ali mene ta vrsta estetike nije ni zanimala.
Kola se natovare u luku u nju dzerziju i tu bleje dok se ne nakupi dovoljno kola za pun kontejner,sto je obicno dve tri nedelje najvise.
Auto mora imati resene papire,posle toga je sve manje vise lako ako si uporan.
Sve se svodi na par poteza.
Kupi auto
Sredi papire
Dovezi do luke
Docekaj u cg
Natovari na voz ili vozi iz cg(sto se manje isplati pogotovo sto niko ni ne proverava nista na granici cg-srbija)
Istovari u bg(tu te ceka jos jedan pandur koji nema blage veze sa zivotom,pokazes mu neke papire i on kaze ok)
auto-vagon je velicine taman za veliki auto,kombi ili neki minivan ne verujem da bi stao.
Srecno i javite se ako mogu da pomognem.
Sad imam vremena pa ako nekome nesto treba nek se javi.
Ne naplacujem nista
I sam sam imao zelju da prebacim auto i drago mi je sto sam samo sebe slusao.
Bukvalno su mi svi govorili da to ne radim pa se posle nervirali sto mi je uspelo.
Aj uzdravlje sad vec previse ke**am!


#11 Relikvija

Relikvija
  • Members
  • 5 posts

Posted 04 January 2014 - 10:49

U sad sam skontao,ima ta zapetljancija oko homologacije,tu vec ne znam nista osim da bi i tu nesto skobeljao,samo uporno,sve moze!

#12 oslo

oslo
  • Members
  • 812 posts

Posted 04 January 2014 - 19:18

ako dobro shvatam tebi niko pri registraciji automobile u srbiji nije trazio ni sertifikat za euro 3 motor,niti bilo kakav drugi document.

 

kada kazes sredi papire,sta to tacno znaci. pomalo mi je nejasno kako si odradio onaj deo posla koji nama pravi smetnju a to je sertifikacija. sve ostalo prevoz,carina, lezarina nije ni jednog trenutka bilo problem.



#13 F@tZadd

F@tZadd
  • Members
  • 17,083 posts

Posted 05 January 2014 - 00:15

Moj komsija,povratnik iz Kanade,nije mogao da registruje auto ovde u Sr,vec je morao da regjeistruje u BiH odakle je on rodom.E sve se to desavalo pre par godna,a kako ja nisam bio u Sr. par godina unazad,trenutno ne znam da li je zakon promenjen i da li mozes da uvezes auto direktno u Sr.Tada nije mogao,u pitanju je bila neka toyota

 

Praznici su,raspitacu se u ponedeljak pa pisem ovde sta i kako.  Pozz



#14 Relikvija

Relikvija
  • Members
  • 5 posts

Posted 05 January 2014 - 10:00

ma ja sam budala,nisam ni procitao sta ti treba.

vozim na amercke table pa ih to ni ne zanima,jedino ih zanima granicno osiguranje.

znam da ima nekih varijanti za registraciju,cuo sam da nije jeftino zbog nasih bolesnih zakona.

raspitacu se kod drugara pa cu javiti sta kaze.

valjda je ta homologacija problem pa mora da se nosi u nemacku na pregled i tu adaptaciju valjda,nisam siguran,zvucim ko cvarkov ali tako sam cuo.

sve to moze samo je bitno koliko ti je stalo do bas tog auta.ja sam konkretno zapeo bas za taj moj pa sam i odradio.

da moram da ga registrujem nasao bi i za to nacin.

mozda da se fiktivno proda nekom prijatelju iz eu pa da ga on registruje u nekoj eu zemlji i onda ga proda tebi,ne znam,lupetam ali garantovano moze samo treba para i vremena i nerviranja.meni to nije bio problem s obzirom da sam i onako vec vodio neki depresivan zivot pa sta me kosta da se malo dodatno istrosim i iscimam sa autom...



#15 Relikvija

Relikvija
  • Members
  • 5 posts

Posted 05 January 2014 - 10:11

mislio sam na papire u americi,registracija,osiguranje,title na tvom imenu i te stvari,to je sve na americkoj strani.

za srpsku papirologiju ne znam jos nista.

mislim da ta sema moze da uspe.

recimo doteras do cg,tu ga neko kao kupi od tebe ili od nekog drugog vlasnika,neznam da li u cg ili negde drugde gde moze da se legalno kupi americko vozilo

ili mozda da se odma dotera u nemacku pa da se tamo preuzme i da se tamo odradi homologacija,onda samo doterati do srbije nase drage zemlje u kojoj svi hoce da ti oderu kozu s ledja ako mogu...

ne bas svi ali poneki.

treba dosta kesa za tu avanturu ali ja mislim da bi to moglo sve zajedno da se odradi za 2500 evreja 

usa-germany 1500

homologacija 800 moja slobodna procena

transport.gorivo-pojma nemam

i onda u srbiji verovatno ista procedura kao i bilo koje vozilo iz eu.

ala kenjam,bas cu pogledati.

i mene sad zanima kako bi se to moglo odraditi