pa, sta ti mislis, ako su krituerijumi nizi nego u US (sa cime se ne slazem), a tamo ljudi ne studiraju duplo vreme i masovno ne padaju na ispitima, zasto je to tako? mislim, ne verujem da verujes da su amerikanci i oni srbi koji odu tamo da studiraju prirodno pametniji ili vredniji, pa onda sta je tvoja hipoteza zasto je to tako? ja verujem (po onome sto cujem) da su srpski fakulteti pravljeni za top 10-20% studenata, a ne za prosecnog studenta kao u americi. moje misljenje je da fakulteti treba da budu takvi da ih prosecan student moze zavrsiti sa prosecnim naporom, kao sto je to u US (koju stalno spominjem zato sto znam kako je tamo). a ovih top 10-20 mogu da se isticu dodatnim predmetima i sl.
inace, kako vidim u novinama se stalno kuka kako "samo" 6% ljudi ima fakultetsko obrazovanje i treba da ih ima vise. kako se taj broj ljudi bude sirio bice neophodno i da kriterijumi padaju (ako postoji neka korelacija izmedju studiranja i scholastic aptitude). pa ne samo da ce fakulteti morati da budu srazmerno laksi (da bii ih vise ljudi bilo u stanju da zavrse). sto je i slucaj u US (padanje kriterijuma, silni studenti umetnosti, filozofije i sl)
ljudi su takvi kakvi jesi i imaju mogucnosti i domete kakve imaju; nema svrhe da se pravis da nije tako pa se onda iscudjavas. pistas me sta je moje resenje, a prvo moram da znam sta je tvoj problem, tj resenje za sta konkretno? ako govorimo o tome da veci broj studira i zavrsi, onda da, morace da se promene kriterijumi.
Daklem ti si pristalica zadovoljavanja forme na racun sustine? Podelimo olako diplome i tako cemo naprasno imati "obrazovaniju naciju"? Ja predlazem da odemo korak dalje i da se svim punoletnim stanovnicima Srbije izda fakultetska diploma po izboru, a onima koji je vec imaju diploma doktora nauka. Tako cemo postati najobrazovanija drzava na planeti.
Fakulteti u Srbiji su mozda bili za 10-20% najboljih pre 15-20 godina, ali to jednostavno vise nije tako. Studiranje u Srbiji 2010 je jednostavno neuporedivo lakse od studiranja u Srbiji 1990, kriterijumi su mnogo nizi i od studenata se mnogo manje ocekuje. Medjutim i prosecan student je mnogo manje zainteresovan za ucenje i spremanje ispita. Jednostavno u Srbiji je od 90-ih apsolutno zavladao mentalitet "snalazenja", prepisivanje i svako drugo varanje na ispitu se smatra sasvim legitimnim, na prirodno matematicke i tehnicke fakultete dolaze studenti koji otprilike misle da je "sin x/x = sin", na drustvene fakultete se upisuju studenti koji nisu procitali nijednu knjigu izvan lektire, a neki ni to. Seminarski se masovno prepisuju i nabavljaju na netu.
Imao sam skoro priliku da vidim ispitne zadatke iz fizike na jednom fakultetu (na smeru tipa ekolosko inzenjerstvo - ispit je polagao moj rodjak koji je dosao da mi pokaze zadatke posto sam mu pomagao da se spremi), koji su svi bili na nivou osnovne skole (bukvalno - "ako je predjeni put = 20 m, i srednja brzina 1 km/h za koje vreme je predjen taj put?" i slicni). 90% je palo ispit. Vecina nije umela da pretvori km/h u m/s. Kakvom prosecnom studentu treba prilagoditi studije? Da li neko moze biti inzenjer bilo cega pa i "ekologije" ako nije u stanju da pretvori km/h u m/s?
Ako mislis da moze i treba onda OK.