Jump to content


Photo
- - - - -

Neuspeh ucenika u skolama


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
52 replies to this topic

#31 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 26 February 2011 - 17:13

Spoiler


Drugo, o opstem obrazovanju u svetskim okvirima se ne moze govoriti bez ozbiljnih testiranja, kao sto su PISA testovi. Posto su rezultati istih jasno pokazali da je Srbija na 43. mestu od sedamdesetak ispitanih zemalja - sasvim je jasno da smo u donjoj polovini, da radimo lose i da to treba drasticno da se menja. Sta je tu tacno sporno? Pojedinacna iskustva me ne zanimaju, jer sam i ja bio asistent u SAD dugo vremena i naisao sam na neke pojedinacne studente daleko, daleko bolje nego ove kojima sad predajem u BG i NS, pa iz toga ne izvlacim nikakve opste zakljucke. Objektivni, ozbiljni naucni testovi poput PISA-e su nesto sasvim drugo nego tvoja, moja, bilo cija iskustva.


Ja bih bio veoma obazriv po pitanju rezultata na testovima, posto i to nije pravo i jedino merilo. Svakako mu treba dati tezinu, ali se cesto desava da se djaci prpremaju samo da prodju testove, postavljaju im se pitanja koja su slicna pitanjima na testovima i deca se brzinski treniraju. Takva obuka, a srece se cesto, daje krivu sliku o djackom znanju. Cinjenica je da program ocigledno nije prilagodjen savremenom djaku, posto vecina nastavnika(ne mogu statisticki da podrzim pa da dam %) tehnologiju koristi, samo da bi otkucala neki dokument, ili poslali email. Konkretno govorim za US Ca, gde imam priliku da se uverim u moje tvrdnje. Verujem da je u Srbiji/exYU situacija slicna.
Programi fizike, hemije, matematike, bi morali drasticno da se promene i prilagode, danasnjim djacima, koji su ispred nas po pitanju logike, objektnog razmisljanja i masu tih stvari i vestina prihvataju zdravo za gotovo. Problem nastavnog programa, je da neko treba da sedne i prilagodi i program i nacin prezentacije istog.
Kad se djaci nauce da razmisljaju i uce, onda ce i rezultati na testovima biti drasticno bolji, medjutim to je sporije nego ih uciti da poloze testove, pa se na zalost prbegava drugoj metodi.

#32 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 27 February 2011 - 10:14

Programi fizike, hemije, matematike, bi morali drasticno da se promene i prilagode, danasnjim djacima, koji su ispred nas po pitanju logike, objektnog razmisljanja i masu tih stvari i vestina prihvataju zdravo za gotovo. Problem nastavnog programa, je da neko treba da sedne i prilagodi i program i nacin prezentacije istog.


Da li bi mogao ovo malo da obrazlozis? Npr. u cemu su to danasnji djaci toliko napredni a vezano je za hemiju, fiziku i matematiku? Istina je da su danasnji djaci "familijarizovani" sa osnovnom upotrebom racunara, ali to nema nikakve veze sa njihovim logickim sposobnostima ili "objektnim razmisljanjem". Mogu da iznesem moj utisak. Radeci na poslu sa svezim diplomcima elektrotehnike, fon-a, pmf-a i srodnih fakulteta stekao sam bas suprotan utisak. U proseku, diplomci poznaju alate, informisani su o razlictim racunarskim tehnologijama, ali imaju problem upravo sa logickim razmisljanjem,cesto nisu u stanju da rasclane i rese cak i jednostavne probleme. O "objektnom razmisljanju" mogu samo da sanjaju. Tipican mladi IT strucnjak ocekuje da ce uvek dobiti poptuno sazvakan problem koji ce on samo iskodirati.

#33 cmix909

cmix909
  • Members
  • 776 posts

Posted 28 February 2011 - 09:41

Ne znam kakav je program nastave fizike, ali mogu da pretpostavim da su i osnovacki uzbenici odgovorni za neznanje, mada verovatno ne mnogo ako je tacno da pojedini ucenici visih razreda ne znaju sva slova. Ipak, prvi skolski susret sa nekom naukom morao bi da bude prijatan, uzbudljiv i podsticajan, pa bi fizika za osnovce trebalo da donekle lici na knjige tipa „Zanimljiva fizika”, „Fizika sa sve”, „Naucne pitalice” i sl. (Pereljman, Landau...), s tim da to ne bude na stetu primerene strogosti izlaganja, sto bi uzbenik ucinilo debljim, ali i „laksim”.

Pre dosta godina s nevericom sam prelistavao udzbenik matematike koji je trebalo da prvake (ili nesto malo starije?) uputi u teoriju skupova i algebarske strukture. To je verovatno bio samo jos jedan masovni eksperiment s obzirom da vecina dece koja se ne prezivaju Gaus ili fon Burg neke od tu koriscenih reci ne moze ni da izgovori, a ni svim ucitelji(ca)ma njihovo znacenje nije bas najjasnije. Naravno, iza svega stoji onaj ko je pravio skolski program.



#34 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 28 February 2011 - 16:26

Ма дајте, учење је велики напор и људи просто беже од тога. Да је учити лако, и да су сви подједнако обдарени вољом/истрајношћу/интелектом/радозналошћу/чиме год, сви би завршили ко зна колико факултета и били стручњаци за све.

Вероватно сам и ја фаталиста на својој страни, али, хајде, зашто би неки таксиста морао да зна Закон о одржању енергије? Да ли заиста очекујемо од аутолимара дебатирање из области поетике српског реализма? Наравно да не може шкоди, али такво стање неће постојати у скорије време. Неки више воле да млате метлу него да пишу и рачунају, с тим се морамо помирити.

#35 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 28 February 2011 - 17:54

Ма дајте, учење је велики напор и људи просто беже од тога. Да је учити лако, и да су сви подједнако обдарени вољом/истрајношћу/интелектом/радозналошћу/чиме год, сви би завршили ко зна колико факултета и били стручњаци за све.

Вероватно сам и ја фаталиста на својој страни, али, хајде, зашто би неки таксиста морао да зна Закон о одржању енергије? Да ли заиста очекујемо од аутолимара дебатирање из области поетике српског реализма? Наравно да не може шкоди, али такво стање неће постојати у скорије време. Неки више воле да млате метлу него да пишу и рачунају, с тим се морамо помирити.

Da ne zivimo u Srbiji, zemlji sa najgorom obrazovnom strukturom radne snage u Evropi, onda bi mozda tvoje opusteno razmisljanje bilo OK. Ovako, dok sa sadasnjih 6,5% visokoobrazovane radne snage (i onih sramotnih 49,5% bez srednje skole) stignemo do evropskijih dvadesetak procenata, svako povladjivanje neznanju je sramota...

Uvek ce biti onih, kako i sam kazes, koji vise vole da mlate metlu. Vrhunsko dostignuce savremene civilizacije jeste sto su u velikom delu sveta po prvi put u istoriji covecanstva takvi u manjini (koja se jos sve vise smanjuje). Dok su u Srbiji ne samo u ogromnoj vecini, nego gledaju na ove druge cesto sa direktnim podozrenjem i mrznjom... I dok je tako, sve ce nam biti upravo ovako kako jeste, tj. LOSE.

#36 David Gilmour

David Gilmour
  • Members
  • 5,374 posts

Posted 28 February 2011 - 22:40

Dakle, imam utisak da nisi shvatio.


U pravu si. Nisam shvatio sta zelis da kazes osim da je program fizike los, bez nekog posebnog obrazlozenja.

Ako nakon 4 godine postojanja predmeta fizika, 7% ucenika zna APSOLUTNO NAJBITNIJU stvar iz te nauke, onda to znaci da program fizike u osnovnim skolama ne sluzi nicemu i da ga je bolje ukinuti, posto ne daje nikakve rezultate.


Znac iedno resenje je da se ukine fizika u osnovnim skolama.

Da ti dam analogiju koju ces sigurno razumeti (a razumeli bi ga i srpski ministri prosvete), to je potpuno isto kao kad bi neko drzao fudbalske treninge, a nakon par godina treniranja sa klincima utvrdi se da tek svaki 14. polaznik zna sta je gol ili koliko ima igraca u timu ili sta je igranje rukom.


Mislim da porediti fiziku i fudbal bas i nije adekvatno, osim ako iz nekog, meni ipak cudnog razloga zelis da toliko ocrnis taj program fizike.

U tom smislu, imam ja par ideja kako bi se moglo unaprediti, ali besmisleno je o tome ovde raspravljati dok se ne slozimo sa temeljnom cinjenicom da ovakav kakav jeste, program nastave fizike ne sluzi ama bas nicemu, i bolje je pustiti decu da se igraju u parku umesto tog zali boze vremena koje su provela na tim casovima. Tih 7% zainteresovanih bi to ionako samo naucilo citajuci knjige i zanimajuci se za te stvari..

Kada bi malo konkretnije obrazlozio zasto je toliko los, mozda bi se mogli sloziti sa tom temeljnom cinjenicom, ovako da tebi klimamo glavom, ne vidim nikakvog smisla. I da klimnemo, sta ce da se promeni ?

Prvo, ta vrsta relativizacije je potpuno besmislena. Uopste me ne zanima da li neko drugi krade, ubija, lupa gluposti, nista ne radi, itd. isl. - ja znam da postoje apsolutne vrednosti, a kao sto smo od Sokrata naovamo naucili, ZNANJE je primarna vrednosti iz kojeg sve ostale, pa i moralne vrednosti, slede...


Kazi kolega nesto konkretno, pa da ima o cemu da se prica. Da budem iskren meni se cini da je tebi neko stao na zulj, pa sada teras neku licnu stvar.

Ja moram da priznam da ne znam kakav je program sada u Srbiji. Znam kakav je program nekada bio u Bosni, a i moj otac je predavao fiziku i ja sam je ucio od osnovne skole pa do fakulteta. Znam po svojoj deci kakav je program fizike i u osnovnoj i u srednjoj skoli u Kanadi. Ne vidim tu neku veliku razliku, osim sto se u kod nas u osnovnoj skoli cak i ucilo vise nego u Kanadi. Verujem da je program u Bosni i Srbiji u moje vreme bio slican, tako da ako se nesto u medjuvremenu u Srbiji drasticno promenilo, voleo bih da to pojasnis.

#37 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 01 March 2011 - 01:02

U pravu si. Nisam shvatio sta zelis da kazes osim da je program fizike los, bez nekog posebnog obrazlozenja.

Aman, covece, ja ti dam jasan podatak iz istrazivanja koji je skandalozan po svakom kriterijumu, a ti ponavljas demagoske gluposti kako nema "nekog posebnog obrazlozenja". Sta ce ikome kog vraga "posebno" obrazlozenje, kad je jasno da se u osnovnim skolama iz fizike ne nauci nista, do na statisticku gresku i individualne talente. Kad su rezultati nula ili teze nuli, nema potrebe nista dalje obrazlagati. Kad su PISA testovi takvi da se 43. mesto proglasava uspehom, ne vidim kakva tu jos obrazlozenja, a narocito "posebna" mogu biti potrebna. Ti si kao onaj tupson koga opisuje Aristotel (nemoj se vredjati, to je Aristotel napisao, ne ja) koji kad mu on objasnjava logiku trazi dokaz zakona iskljucenja treceg, uz komentar velikog filozofa "doista je najocigledniji izraz neukosti ne znati sta treba dokazivati, a sta ne treba".

Znac iedno resenje je da se ukine fizika u osnovnim skolama.

To doista i jeste JEDNO OD RESENJA. Ne tvrdim da je najbolje. Ali je od postojeceg stanja verovatno bolje.

Mislim da porediti fiziku i fudbal bas i nije adekvatno, osim ako iz nekog, meni ipak cudnog razloga zelis da toliko ocrnis taj program fizike.

Ne kapiram zasto ne bi bilo neadekvatno. I jedno i drugo je neka vestina, techne sto bi opet rekli stari Grci. I jedno i drugo se uci, odnosno ne uci. I u jednom i u drugom postoje OSNOVNE stvari, a postoje i naprednije i komplikovanije. Ne vidim sta, osim tvoje puke tvrdnje, cini poredjenje neadekvatnim.

Kazi kolega nesto konkretno, pa da ima o cemu da se prica. Da budem iskren meni se cini da je tebi neko stao na zulj, pa sada teras neku licnu stvar.

Naravno da su mi idioti i degenerici koji upravljaju srpskim obrazovanjem u poslednjih par decenija (Daca Markovic i njegova najdraza studentkinja, Jovo Todorovic, Gaso, Fuksanovic, svetosavska nevesta Ljilja Colic, sve do ovog nacionalsocijaliste Obradovica) stali na zulj. Samo ne razumem te tvoje zlonamerne komentare - naravno je da je ljudska glupost kad je primetim u svom okruzenju (a posredno posledice tog ogromnog i shokantnog neobrazovanja stalno osecam i na poslu i inace u zivotu u Srbiji) "neka licna stvar". Ne razumem kako bi drugacije moglo biti - sve sto ti smeta je "licna stvar", ili je mozda kod tebe bezlicna?

#38 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 01 March 2011 - 01:42

Da li bi mogao ovo malo da obrazlozis? Npr. u cemu su to danasnji djaci toliko napredni a vezano je za hemiju, fiziku i matematiku? Istina je da su danasnji djaci "familijarizovani" sa osnovnom upotrebom racunara, ali to nema nikakve veze sa njihovim logickim sposobnostima ili "objektnim razmisljanjem". Mogu da iznesem moj utisak. Radeci na poslu sa svezim diplomcima elektrotehnike, fon-a, pmf-a i srodnih fakulteta stekao sam bas suprotan utisak. U proseku, diplomci poznaju alate, informisani su o razlictim racunarskim tehnologijama, ali imaju problem upravo sa logickim razmisljanjem,cesto nisu u stanju da rasclane i rese cak i jednostavne probleme. O "objektnom razmisljanju" mogu samo da sanjaju. Tipican mladi IT strucnjak ocekuje da ce uvek dobiti poptuno sazvakan problem koji ce on samo iskodirati.


Pristup koji ta deca pokazuju matematickim transformacijama, hemijskim reakcijama je drugaciji, od onog koji sam video i doziveo u svojoj generaciji. Mi smo nastupali elementarno, a ova deca pristupaju globalno. Recimo mi smo transformaciju ucili posmatrajuci transformaciju jedne tacke, ove generacije su zbunjene poimanjem tacke, ali kada im se prikaze globalna slika, onda shvataju i posle tog poimanja su sposobni da razloze kretanje na tacku. Izgleda da su im svi ti objekti iz video igara usadili neki drugi nacin rezonovanja.
Konkretan primer, koji mogu da primenim na male skupove od 2100-2500 djaka, gde je recimo 5% izrazito sposobno da logicki resava probleme. Kazem male skupove posto moze da bude da je i do kulture skole i populacije koja u skolu ide. Tih 5% ce ti svaki zadatak odraditi drugacijim pristupom i svaki program ce da radi, mozda ce ti resenje izgledati idiotsko, posto je to nesto sto do sada nisi video, ali kad ti djak objasni, svoj pristup, moci ces samo da aminujes. (out of the box)
Povlacim paralelu sa sopstvenim iskustvom vani i iskustvom nekih djaka koje poznajem u BG.
U oba slucaja bih rekao da je vise od 50% uspeh na roditeljima koji su podrzavali decu.
Sad malo o obrazovnom sistemu Srbije i uopste, posto je boljka o kojoj govorim simptomaticna, rekao bih generacijski je vezana za nacin rasudjivanja. Uglavnom se sve vrti oko velikih brojeva i teznja je da se dovede do neke zadovoljavajuce normalne raspodele gde ce vise od 90% biti na nivou, ili iznad nivoa za odredjeni razred.

Uspeh na PISA testu ce se popraviti, posto ce prosveta insistirati na tome da deca nauce da poloze test. Njihovo znanje se nece popraviti, posto ce deca nauciti da rade test i to je to.

Bold sam ostavio za kraj.
Moje dozivljavanje ovog problema je u tome da se retko od djaka zahteva resenje problema, a cesce memorisanje resenja za specifican problem. Pravo da ti kazem to mi nekako lici na americki sistem, gde se sistem trudi na napravi sposobne ljude koji mogu da reprodukuju resenje poznatih problema, a manje onih koji bi kreirali resenje. S'druge strane, kad pogledas poslovno, koliko ti treba ljudi koji su sposobni da sagledaju ceo sistem, a koliko onih koji ce po instrukciji odraditi neki posao.

#39 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 01 March 2011 - 13:07

Da ne zivimo u Srbiji, zemlji sa najgorom obrazovnom strukturom radne snage u Evropi, onda bi mozda tvoje opusteno razmisljanje bilo OK. Ovako, dok sa sadasnjih 6,5% visokoobrazovane radne snage (i onih sramotnih 49,5% bez srednje skole) stignemo do evropskijih dvadesetak procenata, svako povladjivanje neznanju je sramota...

Ove cifre su smrt za demokratiju. Nije ni cudno sto nema ko da misli svojom glavom.

Edited by cyberwor/L/d, 01 March 2011 - 13:08.


#40 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 01 March 2011 - 14:14

Da ne zivimo u Srbiji, zemlji sa najgorom obrazovnom strukturom radne snage u Evropi, onda bi mozda tvoje opusteno razmisljanje bilo OK. Ovako, dok sa sadasnjih 6,5% visokoobrazovane radne snage (i onih sramotnih 49,5% bez srednje skole) stignemo do evropskijih dvadesetak procenata, svako povladjivanje neznanju je sramota...

Uvek ce biti onih, kako i sam kazes, koji vise vole da mlate metlu. Vrhunsko dostignuce savremene civilizacije jeste sto su u velikom delu sveta po prvi put u istoriji covecanstva takvi u manjini (koja se jos sve vise smanjuje). Dok su u Srbiji ne samo u ogromnoj vecini, nego gledaju na ove druge cesto sa direktnim podozrenjem i mrznjom... I dok je tako, sve ce nam biti upravo ovako kako jeste, tj. LOSE.



Ove cifre su smrt za demokratiju. Nije ni cudno sto nema ko da misli svojom glavom.


Пошто је тема о школама, не бих много говорио о високом образовању, само бих волео да кажем да сам врло скептичан што се тиче квалитета тих европских 20% посто високообразованих. Скептичан сам и што се тиче ових српских 6,5%, но пустимо то сад. Као неко ко је искусио студирање и у Србији и изван ње, чини ми се да би и у Србији било много више факултетски образованих када би све текло тако лагано као у Словенији или Аустрији. Ја мислим да Србија изгуби много студената због разних техничких питања на факултетима и да би се проценат дуплирао само када би се студенти за почетак поштедели стреса произведеног од факултетских управа и професора-дегенерика, и то без икакве крупније реформе саме наставе.

А да, не опажам да у Немачкој или Аустрији много више људи мисли својом главом него у Србији. Некад ми се чак чини и мање, и никако ми није јасно како смо стално последњи, а мислим да у Србији има јако много потенцијала. Вероватно због традиције саплитања најбољих или тако нечег и власти која је вазда против грађана.

Наравно, проценат људи само с основном школом је запрепашћујући, с друге стране, она и није обавезна, и опет, на крају, завршили ви само основну или поред тога и неку средњу тима "Техничар НУ-опреме" и није нека разлика.

Мој став иначе није опуштен, насупрот, мислим да се више мора радити на некој општој еманципацији целог друштва, а не учити децу да добро положе тест.

Edited by Marqueau, 01 March 2011 - 14:15.


#41 David Gilmour

David Gilmour
  • Members
  • 5,374 posts

Posted 01 March 2011 - 14:54

Ti si kao onaj tupson koga opisuje Aristotel (nemoj se vredjati, to je Aristotel napisao, ne ja) koji kad mu on objasnjava logiku trazi dokaz zakona iskljucenja treceg, uz komentar velikog filozofa "doista je najocigledniji izraz neukosti ne znati sta treba dokazivati, a sta ne treba".

Yebiga sad, ja sam kao tupson jer te lepo pitam sta je to lose u tom programu fizike. Rekao si za rezultate tog testa, ali nikako da kazes u cemu je konkretno problem i sta bi bilo resenje. Ako ne mozes da odgovoris, reci lepo, ja ne znam sta je lose, al je lose.

Ja zaista nemam nikakve zadnje namere, nego me samo interesuje sta se to promenilo u programu.

Пошто је тема о школама, не бих много говорио о високом образовању, само бих волео да кажем да сам врло скептичан што се тиче квалитета тих европских 20% посто високообразованих. Скептичан сам и што се тиче ових српских 6,5%, но пустимо то сад. Као неко ко је искусио студирање и у Србији и изван ње, чини ми се да би и у Србији било много више факултетски образованих када би све текло тако лагано као у Словенији или Аустрији. Ја мислим да Србија изгуби много студената због разних техничких питања на факултетима и да би се проценат дуплирао само када би се студенти за почетак поштедели стреса произведеног од факултетских управа и професора-дегенерика, и то без икакве крупније реформе саме наставе.

Odnos profesor student na fakultetima je zaista oduvek bio problem. Kao da postoji neki sablon, da profesor mora da bude nadrkan, strog i da zagorcava zivot studentima, a da zauzvrat studenti moraju da varaju na ispitima i da se sluze svim raspolozivim sredstvima da dodju do njegovog velicanstva sestice. A usput se kao zovu kolege :D Koliko mene secanje sluzi retko je to kolega bilo ono sto bi i trebalo da bude.


А да, не опажам да у Немачкој или Аустрији много више људи мисли својом главом него у Србији. Некад ми се чак чини и мање, и никако ми није јасно како смо стално последњи, а мислим да у Србији има јако много потенцијала.

Imam potpuno isti utisak :o

Вероватно због традиције саплитања најбољих или тако нечег и власти која је вазда против грађана.



Politika definitivno.

Наравно, проценат људи само с основном школом је запрепашћујући, с друге стране, она и није обавезна, и опет, на крају, завршили ви само основну или поред тога и неку средњу тима "Техничар НУ-опреме" и није нека разлика.

Vala bas.


Мој став иначе није опуштен, насупрот, мислим да се више мора радити на некој општој еманципацији целог друштва, а не учити децу да добро положе тест.

Odavno ne procitah nesto sa cim bih se vise slozio.




#42 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 01 March 2011 - 16:48

А да, не опажам да у Немачкој или Аустрији много више људи мисли својом главом него у Србији.

A da li si opazio da u Nemackoj i Austriji ima mnogo vise ljudi kojima kad rezultate necega prikazes u konkretnim ciframa onda se oni rukovode tim a ne svojim licnim opazanjima?

Некад ми се чак чини и мање, и никако ми није јасно како смо стално последњи, а мислим да у Србији има јако много потенцијала.

U Srbiji ima jako mnogo potencijala za pausalnost, subjektivnost, nesavesnost, infantilnost do u zrelo doba i jednu vrstu nadmenosti u odnosu na ostali svet.
Ako jedno 50% ljudi u Srbiji nema zavrsenu srednju skolu onda nema tu puno sta da se misli; ta cifra kazuje dosta toga.
Naravno, to ne znaci da nema potencijala ali definitivno znaci da se zastrasujuce mnogo potencijala nikada ne ravije i ostvari.
(to ako zanemarimo onaj civilizacijski retrogradan potencijal koji, znamo dobro, divlja i ostvaruje se na mnoge destruktivne nacine)

Edited by cyberwor/L/d, 01 March 2011 - 16:51.


#43 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 01 March 2011 - 18:44

A da li si opazio da u Nemackoj i Austriji ima mnogo vise ljudi kojima kad rezultate necega prikazes u konkretnim ciframa onda se oni rukovode tim a ne svojim licnim opazanjima?


U Srbiji ima jako mnogo potencijala za pausalnost, subjektivnost, nesavesnost, infantilnost do u zrelo doba i jednu vrstu nadmenosti u odnosu na ostali svet. Ako jedno 50% ljudi u Srbiji nema zavrsenu srednju skolu onda nema tu puno sta da se misli; ta cifra kazuje dosta toga.
Naravno, to ne znaci da nema potencijala ali definitivno znaci da se zastrasujuce mnogo potencijala nikada ne ravije i ostvari.
(to ako zanemarimo onaj civilizacijski retrogradan potencijal koji, znamo dobro, divlja i ostvaruje se na mnoge destruktivne nacine)



Болд: А шта сам ја друго рекао, тј. нисам ли се запитао баш тим поводом?
Италик: И ово је твоје опажање, није доказано у процентима. Шта ћемо сад?

Иначе, то да се неко руководи само неким цифрама,а потпуно запоставља сопствена опажања, такође није сасвим мудро, а понајмање је позитивна осбина. То је пре ограничено. Ваљда треба обраћати пажњу на оба. Па читаве поједине науке заснивају се на опажањима истраживача.

Никада нећу схватити жељу за хиперпродукцијом у образовању. Ево, уведе Србија обавезну средњу школу сутра и све генерације од нове школске године мораће да је заврше и за 50 година проценат људи са средњом школом биће типа 80%. И?

#44 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 01 March 2011 - 19:00

Болд: А шта сам ја друго рекао, тј. нисам ли се запитао баш тим поводом?
Италик: И ово је твоје опажање, није доказано у процентима. Шта ћемо сад?

Иначе, то да се неко руководи само неким цифрама,а потпуно запоставља сопствена опажања, такође није сасвим мудро, а понајмање је позитивна осбина. То је пре ограничено. Ваљда треба обраћати пажњу на оба. Па читаве поједине науке заснивају се на опажањима истраживача.

Никада нећу схватити жељу за хиперпродукцијом у образовању. Ево, уведе Србија обавезну средњу школу сутра и све генерације од нове школске године мораће да је заврше и за 50 година проценат људи са средњом школом биће типа 80%. И?


U najgorem slucaju ce ljudi vise stvari cuti, sto je bolje od neznanja. Kad bi djaci morali da idu u skolu jos 4 godine, cak i da ne nauce materiju, bar su culi da nesto drugo postoji. Mozda u toku te 4 godine dok su u skoli dobiju zelju da vise nauce?

#45 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 01 March 2011 - 19:05

Италик: И ово је твоје опажање, није доказано у процентима. Шта ћемо сад?

Kako sta cemo? Pa to je prosto. Ja sam cifru koju je covek naveo (50% bez zavrsenje srednje skole) prokomentarisala jednom recenicom rekavsi da je ta cifra ubica za demokratiju.
To nije bilo moje proizvoljno opazanje vec nesto sto o cemu se dosta zna i dosta toga je napisano a i cime sam se sama svojevremeno bavila.
Postoji korelacija izmedju edukacije, znanja koje je friska roba i demokratije. Ti si se na to nadovezao svojim opazanjem.

Ono drugo sto sam rekla, komentarisuci tvoje opazanje jeste moje opazanje. No to ne bi trebalo da omete fakat da u Srbiji oko 50% ljudi nema zavrsenu srednju skolu.
I tu cifru ne smemo nikako izgubiti iz vida jer je to jedan vrlo relevantan podatak. Btw, moje opazanje meni pomaze da razumem predocene cifre. Na taj nacin je relevantno.

Иначе, то да се неко руководи само неким цифрама,а потпуно запоставља сопствена опажања, такође није сасвим мудро, а понајмање је позитивна осбина. То је пре ограничено. Ваљда треба обраћати пажњу на оба. Па читаве поједине науке заснивају се на опажањима истраживача.

Daleko od toga da se treba rukovoditi samo ciframa. Ali, rekla bih, da se one ovde - iako jasno predocene - ostavljaju po strani da bi se diskusija vodila na bazi licnih zapazanja i sta je kome babo radio.
Takvi manevri znaju da obezvrede diskusiju. Upravo to je vrlo ograniceno i subjektivno. Dakle, u pravu si, treba obratiti paznju na vise stvari u jednoj diskusiji.

Edited by cyberwor/L/d, 01 March 2011 - 19:49.