Jump to content


Photo
- - - - -

LowCost avio karte iz Srbije?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
185 replies to this topic

#166 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,932 posts

Posted 09 February 2013 - 12:48

I kod mene se prave pokusaji da se ljudi motivisu da idu vozom, umesto avionom, ali tesko ide, posebno zimi. Zemlja je velika i razvucena, ali vreme nije na prvom mestu razloga zbog kojih ljudi i dalje radije biraju avion nego voz. Vise je cena (odrzavanje zeleznice je skupo, pa ni karta ne moze da bude jeftina), a posebno zastoji, kasnjenja, otkazivanja polazaka i slicni problemi. Da nije toga, ima mnogo ljudi koji bi iz cisto ekoloskih razloga radije izabrali voz, pa makar putovali neki sat duze.



#167 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 09 February 2013 - 13:36

Isao sam vozom od Kopenhagena do Stokholma i mogu da kazem da su mi iskustva najbolja moguca.



#168 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,932 posts

Posted 09 February 2013 - 14:45

Vozovi su odlicni kad idu, ali je zimi jako mnogo problema, a ona veoma dugo traje. Problemi s avionima i aerodromima, i kada nastanu, otklanjaju se brze i/ili se ljudi prebukiraju na druge letove. S vozovima toga nema. Kada je problem na pruzi, svi stoje. A kada zastoj potraje vise sati, cesto je potrebno par dana dok se saobracaj ne normalizuje.

Da ipak napomenem da su ovi problemi najcesce vezani za vremensku situaciju (sneg, ledena kisa, olujni vetrovi...), redje i gotovo nikad za nesto sto bi se moglo nazvati ljudskim faktorom.



#169 Sunshine State

Sunshine State
  • Members
  • 1,486 posts

Posted 09 February 2013 - 16:56

Tacno tako. JAT je sa svojom flotom (malom, starom) u trecoj ligi. Opet, sami su krivi. Nije sve posledica "nepravednih i nicim izazvanih" sankcija i globalne konkurencije. Primedba o starosti osoblja - cesto procitam tu zamerku u SRB medijima - je ruzna i zakonom kaznjiva (diskriminatorska). Imam utisak da se cesto gubi iz vida da je avio saobracaj izgubio kategoriju luksuzne robe. Nema vise da das pola plate za avio kartu i, za uzvrat, ocekujes da te tetose, od saltera do aviona. Danas, to je kaó da sednes u autobús, sluzi da te preveze od tacke A do tacke B i nista vise.  

 

Pa Jat-ovi su jos omladinci u odnosu na osoblje kod  skoro svih US airlines



#170 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,946 posts

Posted 10 February 2013 - 13:13

ali cena 2x one way apsolutno vise nije veca od 1x return. sajtovi koje ja koristim najcesce i daju da se odvojeno bira odlazak i povratak, ne mora uopste biti ista kompanija u pitanju. ko zeli moze i kod avio kompanija direktno da kupi one way i sam sebi sklopi put, nece ga kostati vise nego return ticket sa bilo kojom pojedinacnom avio kompanijom. ja sam upravo kupila let za miami odlazak sa southwest (koji izbegavam kad god mogu upravo zbog laktanja za sedista i cekanja na utovar "uz motku", ovaj put su ipak dosli u obzir zbog non-stop leta i vremena polaska/dolaska) a povratak sa AA. isto vazi i za interkontinentalne letove, return je ovih dana jednak zbiru izabranih one way.
...ja sam u americi samo jednom putovala vozom, na utovaru se prolazilo kroz "zmiju" (kad otkljucaju vrata - kao aerodromski gate), pa pored policije sa psima koji su njuskali prtljag. tacno sam pomislila kako je to na korak do regularnog airport-style security-ja.

Sto se OW vs. RT odnosa cena tice, zavisi kako gde... u US of A je tako kako pricas, ali u EU ovako kako sam napisao...

 

E sad, porediti vozove u US i EU, brze puge tipa TGV i Amtrak, su babe i zabe. Jeste, cena im je u principu visoka, ali imaju, bar ovde u FR sijaset promotivnih tarifi, preptlatnih kartica, tipologija, etc. Vrlo cesto ti ponude 1st class za +10€ itd. tako da o vozovima sve najlepse... Euorostar je posebna prica, jer se u cenu karte uracunava i ono monumentalno i finansijski ne pokriveno prokopavanje tunela, remember? No, ko god da je sleteo sa CDG u LHR i cekao duze da mu kazu Dobar Dan na salteru nego sto je trajao let, pa onda jos 20' do brzog voza za grad, vrovatno ima neku drugaciju racunicu... Sto se security tice, za sada je kao i pre: utrcavanje u vagon i brkasti kondukter koji ti mase rukom i bodri te da ga "uvatis"... ah, Paris!



#171 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 10 February 2013 - 14:01

 No, ko god da je sleteo sa CDG u LHR i cekao duze da mu kazu Dobar Dan na salteru nego sto je trajao let, pa onda jos 20' do brzog voza za grad, vrovatno ima neku drugaciju racunicu... Sto se security tice, za sada je kao i pre: utrcavanje u vagon i brkasti kondukter koji ti mase rukom i bodri te da ga "uvatis"... ah, Paris!

Sto se tice Eurostara, tako je; redovan sam putnik na toj liniji, cesce ka Parizu nego Briselu i svaki put uzivam.



#172 kiti

kiti
  • Members
  • 2,427 posts

Posted 11 February 2013 - 19:30

Sto se OW vs. RT odnosa cena tice, zavisi kako gde... u US of A je tako kako pricas, ali u EU ovako kako sam napisao...

 

hm, pa ja sebi sklopih par putovanja u EU na isti nacin - koristeci www.opodo.de ali dobro - to je bukvalno bilo za par (tacnije 3) putovanja pa necu izvlaciti zakljucak.

 

E sad, porediti vozove u US i EU, brze puge tipa TGV i Amtrak, su babe i zabe. Jeste, cena im je u principu visoka, ali imaju, bar ovde u FR sijaset promotivnih tarifi, preptlatnih kartica, tipologija, etc. Vrlo cesto ti ponude 1st class za +10€ itd. tako da o vozovima sve najlepse... Euorostar je posebna prica, jer se u cenu karte uracunava i ono monumentalno i finansijski ne pokriveno prokopavanje tunela, remember? No, ko god da je sleteo sa CDG u LHR i cekao duze da mu kazu Dobar Dan na salteru nego sto je trajao let, pa onda jos 20' do brzog voza za grad, vrovatno ima neku drugaciju racunicu... Sto se security tice, za sada je kao i pre: utrcavanje u vagon i brkasti kondukter koji ti mase rukom i bodri te da ga "uvatis"... ah, Paris!

 

moj komentar se odnosio na security, ni na sta drugo.

 

mada mogu da dodam da je to moje jedno jedino putovanje bilo acelom, i da uopste nije bilo lose (pogotovo sto me voz dovezao na manhattan i sto sam do hotela prosetala, umesto da se cimam sa bilo kog aerodroma 1-1.5h, pa i vise). nije bilo ni super jeftino, mozda je avion bio i jeftiniji, mada kad se uracuna taxi od/do aerodroma verovatno je bilo povoljnije. zao mi je sto ovde gde zivim ne postoji zeleznicki saobracaj, npr. do LA - to bih vrlo rado koristila.



#173 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 12 February 2013 - 10:45

http://www.blic.rs/V...laciji-Nis-Trst

 

Nis-Trst-Nis

98 evra



#174 Eddard

Eddard
  • Members
  • 4,220 posts

Posted 13 February 2013 - 15:38

Hm... očekujem da će ovo brzo propratiti i ostale tradicionalne aviokompanije. 

 

http://www.aviokarta...redati-prtljag/



#175 kiti

kiti
  • Members
  • 2,427 posts

Posted 13 February 2013 - 19:28

Hm... očekujem da će ovo brzo propratiti i ostale tradicionalne aviokompanije. 

 

http://www.aviokarta...redati-prtljag/

 

ovo je nazalost odavno realnost u usa. jedna aviokompanija je pocela i sa naplatom carry on (spirit, oni su prvi poceli da naplacuju checked prtljag, posle su svi ostali sledili. inace aviokompanija sa kojom ja licno nikada ne putujem niti cu).

 

intercontinental flights za Evropu: 1x23 kg. a kad sam pocela da letim na toj ruti bilo je 2x32 kg. pa su smanjili na 2x23kg, pa na 1x23 kg.

 

za aziju jos uvek dozvoljavaju 2x23kg.



#176 Veliki Kosta

Veliki Kosta
  • Members
  • 26 posts

Posted 21 February 2013 - 12:46

sve mu nekako onda izadje na isto?



#177 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 05 May 2013 - 13:12

EasyJet je poceo da leti nekoliko puta nedeljno na relaciji Milano - Beograd. Jes' da slece na Malpensu, a ne na Linate, ali, jos uvek, to je odlicna veza za severnu Italiju. Osim toga, i znacajno skuplji JAT slece na Malpensu. Pri tome, EasyJet je, po mom misljenju, najbolji od "jeftinih kompanija".



#178 cmix909

cmix909
  • Members
  • 772 posts

Posted 09 May 2013 - 21:25

Prekjuce sam prvi put leteo niskotarifno.
Wizz: Beograd - Memingen.
Povratna karta: 95 €. 
 
Malo posle ponoci 30. aprila snizene su cene za let toga dana, za sledeci let - 7 dana kasnije - i povratne letove.
To je, izgleda, bio minimum, cena je rasla i 3 sata pred poletanje iznosila je 200 €.
 
Avion je prakticno bio pun. A320 sa ne manje od 30 redova (x6), ne bas ugodno za noge. Bilo bi jos gore da sam postovao zahtev da se mali komad prtljaga mora staviti ispod sedista ispred - u kasetama je bilo dovoljno mesta. Takav komad se ne naplacuje - naplacuje se veliki komad kabinskog prtljaga: 10 €. Ni prtljag koji se predaje nije besplatan - moze 1 komad do 32 kg; to kosta 15 €. Navodno, na salteru za cekiranje postoje kalupi kojima se proverava da li prtljag prelazi propisane maksimalne dimenzije, ali njih nema pa je u kabinu uneseno mnogo kofera koji se ne smeju uneti.
 
Cekiranje na salteru se, navodno,naplacuje - 10 € ako se uplati unapred, 20 ako se placa gotovinom. Tokom bukiranja iskacu raznorazne ponude: prvenstvo ulaska u avion, jer sedista nisu numerisana, vise prostora za noge, osiguranje za slucaj kasnjenja itd. Posluzenje u avionu nije besplatno. Npr. bocica vode kosta 2 €. Stjuardese i stjuard su `nasi`.
 
Vecina putnika je u avion usla na ulaz u repu, a do njega su stigli autobusom - voznja od nekih 20 m! Unutra je trebalo ponovo pokazati propusnicu!
(Uzgred, uocio sam tri propusta u organizaciji i obezbedjenju...)
 
Poletanje je kasnilo 15 min, ali je avion sleteo u Memingen pre naznacenog vremena; na ovaj nacin izbegavaju se penali za kasnjenje. 
 
--------------------------
U Memingen slecu samo Wizz i Ryan. Aerodromska zgrada je minijaturna. 
Do Minhena je brze i jeftinije otici autobusom prevoznika Allgäu-Airport-Express nego vozom. Karta (15 € + 3 po krupnom komadu prtljaga) se moze kupiti i preko inerneta.
Bus nije bio pun iako je razmak izmedju sedista velik.
Put je dugacak 105 do 110 prijatnih kilometara (trajalo je 80 minuta) a jedina stanica je Minhen, odmah `iza´ Glavne zeleznicke stanice. 
 
-------------------------
Ovom prilikom, a pogotovo za praznike, i Lufthanza i JAT su prodali skoro sva mesta, a cene su dosle do 550 €. 
 
Lufthanzom za Minhen i natrag leteo sam i za stotinak evra (sve ukljuceno) uz nesto jeftiniji prevoz do grada.
Medjutim, kod Viza je minimum 45 ili 50 evra (a izlozba slika i crteza Jana Brojgela Starijeg zatvara se tek/vec 16. juna - i danas je Stara pinakoteka bila otvorena iako je drzavni praznik.)  
 
Attached File  Studija.jpg   42.69KB   10 downloads
 
 
 

Edited by cmix909, 09 May 2013 - 21:26.


#179 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 06 June 2013 - 12:29


Edited by golosina, 06 June 2013 - 12:47.


#180 estrela vermelha

estrela vermelha
  • Members
  • 594 posts

Posted 30 June 2014 - 22:17

Autobuski prevoz od zeleznicke do aerodroma Nikola Tesla... cetvrtak izmedju pola 9 i 10... kakva je situacija?