Jump to content


Photo
- - - - -

Novi avioni u RV i PVO ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1176 replies to this topic

#1171 pixel

pixel
  • Members
  • 2,487 posts

Posted 31 May 2013 - 12:54

Poslovna tajna! Nigde nabavke oruzja nisu "transparentne", i nema fiskalne kase. Ceo aranzman jos nije kompletiran, pa tako jos nije poznata ni konacna suma dogovora a ti bi hteo odmah da znas uslove kredita.

Najvaznije je da roba postoji, veliki deo toga vec spreman za isporuku; pare za servisiranje kredita postoje tako da ne vidim nista u ovom momentu sto bi moglo ovaj deal da dovede u pitanje.

 

U pravu si, previše tražim, ipak su Rusija i Srbija u pitanju. Možeš misliti, još bih hteo da znam kako se troše pare naših poreskih obveznika, kojima i sam pripadam?! Bezobrazluk. Ćuti & veruj, tako je svuda©.

 

Nije nego.


Edited by pixel, 31 May 2013 - 13:50.


#1172 dhx

dhx
  • Members
  • 7,032 posts

Posted 15 November 2013 - 14:34

Orlovi opet padaju...

Hronika | petak 15.11.2013 | 13:06 -> 14:07

Pao vojni avion, pilot nepovređen

 

Izvor: B92, Tanjug

Čačak -- Vojni avion tipa "J-22 orao" srušio se danas oko 12.30h između Mrčajevaca i Slatine, kod Čačka. Pilot se katapultirao i nije povređen, potvrđeno je za B92.

 

Avion je bio na probnom letu, pao je na jednu livadu u ataru sela Mrčajevci. Pilot će po redovnoj proceduri biti prebačen u Beograd na VMA.

Ministarstvo odbrane saopštava da se avion Vojske Srbije tipa J-22 "Orao" srušio prilikom probnog leta, da je avionom upravljao pilot major Ivan Pantić iz 98. vazduhoplovne brigade iz Kraljeva koji se katapultirao.

Major Pantić se dobro oseća i u stabilnom je stanju, a u toku dana će biti prevezn na VMA radi kontrolnog pregleda, saopštava ministarstvo i dodaje da je avion pao na livadu u rejonu sela Mrčajevci ne oštetitvši objekte i ljudstvo. Navodi se i da je mesto pada obezbeđeno u saradnji sa MUP-om.

Prema rečima načelnika Odeljenja za vanredne situacije Moravičkog okruga Dragiše Bročića, na lice mesta upućene su ekipe vatrogasaca i hitne pomoći.

"Danas oko 12.39 vatrogasno-spasilačka jedinica u Čačku je dobila dojavu da je pao avion na području između Mrčajevaca i sela Slatine, znači na teritoriji grada Čačka. Stigli su na lice mesta u 12.57 i zatekli olupinu aviona koji gori. Dobili su informaciju od meštana koji su bili neposredni očevici samog događaja da je pilot uspeo da se katapultira, da se otvorio padobran i da je pilot dobro", kazao je Bročić za B92.

Avion "orao" projektovan je u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu, a u naoružanje je počeo da ulazi 1983. godine.

Proizvedeno je više od 110 komada jurišne, školske i izviđačke varijante. Taj avion je u ratovima od 1991. do 1999. godine bio okosnica lovačko - bombarderske avijacije SR Jugoslavije i Republike Srpske.

Danas preostali "orlovi" lete u sastavu 241. lovačko-bombarderske eskadrile iz Kraljeva i u sastavu Sektora za letna ispitivanja u Batajnici.

 

Šesti pad vojnih aviona u poslednjih pet godina


#1173 Doc Holliday

Doc Holliday
  • Members
  • 3,537 posts

Posted 15 November 2013 - 20:51

   Iako mi pomalo zao Orla kao mozda i najboljeg made in Yu aviona , sa solidnom mogucnoscu za refresh i upgrade -  nudjeno nam kao mogucnos uz kupovinu  Eurofightera  ( ugradnja jacih motora RR adaur - skoro istih dimezija kao orlovi RR viper ,  i poboljsanje avionike i opreme ) , vreme ovakvih aviona je proslo.. drzanje i odrzavanje je skupo i bezpotrebno...  danas je sve to posao za visenamenske avione.



#1174 ravnicar

ravnicar
  • Members
  • 2,743 posts

Posted 15 November 2013 - 23:10

   Iako mi pomalo zao Orla kao mozda i najboljeg made in Yu aviona , sa solidnom mogucnoscu za refresh i upgrade -  nudjeno nam kao mogucnos uz kupovinu  Eurofightera  ( ugradnja jacih motora RR adaur - skoro istih dimezija kao orlovi RR viper ,  i poboljsanje avionike i opreme ) , vreme ovakvih aviona je proslo.. drzanje i odrzavanje je skupo i bezpotrebno...  danas je sve to posao za visenamenske avione.

 

 Zbog tog RR Adoura Orao i nije ono sto je trebalo da bude. Ti motori su u projektu bili predvidjeni za ugradnju ali nisu zbog zabrane izvoza tehnologije u soc.zemlje. Ponudjen je i ugradjen mnogo slabiji i prevazidjeni RR Viper.



#1175 Doc Holliday

Doc Holliday
  • Members
  • 3,537 posts

Posted 16 November 2013 - 08:33

 Zbog tog RR Adoura Orao i nije ono sto je trebalo da bude. Ti motori su u projektu bili predvidjeni za ugradnju ali nisu zbog zabrane izvoza tehnologije u soc.zemlje. Ponudjen je i ugradjen mnogo slabiji i prevazidjeni RR Viper.

 

 da , znam tu pricu... sa tim motorima bi orao bio na nivou jaguara.  Medjutim postoji prica da su pre neku godinu kad je i pocela prica za novi visenamenski avion koji bi zamenio 21ceve  , iz BAE uz  EF nudjena i ta opcija za orlove ( bila je i opcija umesto sredjivanja orlova gotovi polovni jaguari ) , kao i totalni upgrade za G-4 prema EF standardu  i to mislim da bi sve osim EF bilo za ne mnogo novca....    na zalost mi se uhvatili za ove nove M2 migove ko pijan plota.. naravno sa svim politickim implikacijama ( i posledicama ) koji takav izbor nosi...


Edited by Doc Holliday, 16 November 2013 - 08:33.


#1176 ravnicar

ravnicar
  • Members
  • 2,743 posts

Posted 16 November 2013 - 15:27

Orao je u pocetku veoma licio na Jaguara ali je zbog slabijih i manjih motora redizajniran. To se vidi na slikama atrape. 



#1177 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 02 June 2014 - 19:10

...


>> ... B92 Teme | ponedeljak 2.06.2014
U kakvom je stanju vazduhoplovstvo VS?

Beta, 2. jun 2014.
| Vojkan Kostić

Prilikom nedavnih poplava, u javnosti su se pojavile nedoumice da li Vojska Srbije ima dovoljno kapaciteta da ostvari svoju treću ustavnu misiju pružanja pomoći
stanoviništvu prilikom elementarnih nepogoda, ali pravo stanje borbene tehnike nameće pitanje da li oružane snage Srbije mogu da obavljaju i svoju prvu dužnost - odbranu zemlje.

Izvor agencije Beta, blizak komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane potvrdio je pisanje dnevnog lista Politika da Vojska Srbije od 24. maja ne raspolaže nijednim ispravnim lovačkim avionom zbog toga što iz Rusije nis nabavljeni akumulatori za avione Mig-21 i Mig-29.

Iako se radi o nabavci sredstava koja koštaju desetak hiljada evra po kompletu, do zastoja u kupovini došlo je ne samo zbog nedostatka novca, već i zbog "veoma krutog i birokratizovanog sistema" koji unedogled produžava javne nabavke, iako su čak i ruske eskadrile koje koriste avion Mig-29 prešle na nabavku akumulatora na civilnom tržištu.

Međutim, tvrdi isti izvor, stanje u vazduhoplovstvu je toliko teško da prevazilazi pitanje nabavke akumulatora, već preti da izazove ukidanje čitavog roda vojske zbog nedostatka letelica, goriva, rezervnih delova, pa čak i obučenog kadra.

Iako na papiru Vojska Srbije ima dve vazduhoplovne brigade u Batajnici, Kraljevu i Nišu i desetak tipova aviona i helikoptera u upotrebi, osim po pitanju helikoptera Gazela, svi drugi tipovi letelica ili ne lete uopšte, ili održavaju ispravnost u veoma niskom broju, nedovoljnom čak i za obavljanje osnovne letačke obuke.

Lovačka avijacija je krajem prošlog meseca obustavila letenje, ali ni pre toga stanje nije bilo mnogo bolje. Uprkos činjenici da je na stajanci batajničkog aerodroma više desetina lovačkih aviona Mig-21 i Mig-29, u realnosti su aktivna tri aviona Mig-21 (dva jednoseda i jedan dvosed) i isto toliko aviona Mig-29.

Njihove aktivnosti su do krize sa akumulatorima bile ograničene samo na održavanje osnovne trenaže i dežurstvo u sistemu PVO, koje se sada ne obavlja, verovatno prvi put nakon Drugog svetskog rata.

Ostali avioni Mig-21 ne lete zbog isteka vremenskog resursa kojim je proizvođač ograničio period bezbedne upotrebe na 30 godina od dana uvođenja u naoružanje.

Dva aviona Mig-21 su imala produženje tog perioda za još godinu dana, odnosno dve godine, uz asistenciju predstavnika proizvođača iz Rusije, ali jednom od njih već iduće nedelje ističe i taj rok, nakon čega će biti trajno prizemljen.

Iako raspolaže sa četiri aviona Mig-29, koji su preostali nakon NATO bombardovanja 1999. godine, Srbija je retko kada koristila više od tri aparata u isto vreme, uprkos remontu koji je obavljen pre nekoliko godina.

Jurišna avijacija Vojske Srbije raspolaže avionima tipa Orao i Supergaleb, ali opet samo na papiru, jer Orlovi ne lete već više od pola godine.

Nakon pada aviona Orao u Mrčajevcima, sredinom novembra 2013. godine, svi avioni tog tipa su preventivno prizemljeni, ali analize tog udesa i eventualne sistemske popravke ostalih aparata još nisu obavljene, pa avioni ne lete.

Pre nekoliko dana u vazduh se vinuo jedan Orao dvosed, ali nije reč o avionu iz jedinice, već o aparatu koji je par godina proveo na remontu, pa se sada obavljaju letna ispitivanja.

Što se tiče aviona G-4 Supergaleb, Vojska Srbije ima na raspolaganju desetak ispravnih letelica tog tipa, ali je problem s njima to što se godinama odlaže najavljena modernizacija i digitalizacija koja treba da omogući njihovo korišćenje do 2030. godine i obuku budućih pilota za savremene avione.

Naime, sa sadašnjim mogućnostima i sastavom panela instrumenata, koji su isključivo analogni, budući piloti ne mogu da se obučavaju za mlazne avione savremenih generacija koji isključivo imaju digitalne višenamenske instrumente.

Zato je odlučeno da se obavi modernizacija tog aviona, pre svega prostora kabine, ali je rok za raspisivanje tendera za taj posao istekao još krajem 2008. godine, a da se nije odmaklo dalje od planova.

Osnovni školski avion u ovom trenutku i dalje čini Utva-75, koja je na izmaku svojih višedecenijskih resursa i koja već treba da bude izbačena iz upotrebe.

Na njeno mesto treba da bude uveden avion Lasta 95 iz pančevačke Utve, ali se sa uvođenjem tog aviona čeka jer i dalje nisu sprovedene planirane izmene u konstrukciji za koje je ocenjeno da moraju da se obave da bi se sprečilo ponavljanje udesa u kojem je 26. septembra 2012. godine poginuo major Goran Savić.

Ni u transportnoj komponenti vazduhoplovstva stanje nije mnogo bolje jer u ovom trenutku Srbija raspolaže sa samo dva ispravna aviona An-26. Ipak, jednom avionu remontni resurs ističe ove, a drugom sledeće godine. Iako bi oba aviona mogla da se remontuju i dalje, u budžetu za to nisu predvidjena sredstva pa je njihova sudbina neizvesna.

Što se tiče transportnih helikoptera, koji su veoma aktivno korišćeni prilikom nedavnih poplava, njihovo stanje je veoma teško i po pitanju brojnosti i po pitanju starosti.

Vojska Srbije koristi ukupno osam transportnih helikoptera - dva Mi-17 i šest starijih Mi-8. Prosečna starost helikoptera Mi-17 je 24 godine dok najmladji Mi-8 ima 34 godine. ... <<

...