Jump to content


Photo
- - - - -

Ukidaju sociologiju i ustav?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
110 replies to this topic

#106 srleprle

srleprle
  • Members
  • 1,718 posts

Posted 08 February 2011 - 20:51

Pazi koji god predmet da si imao sigurno nisi na steti. Mada kad ucis sofizam i dodje ti primer: lik kaze ja lazem, da li se njemu moze verovati. i onda palamudanje o tome na 3 strane mislim. a zamisli kad ti objasnjava legitimitet i legalitet tako sto kao primer navodi izbore u srbiji. ili kad ucis sta je drzava i onda imas pitanje da li je srbija drzava. inace ustav koji se koristi u gimnazijama bi mogao da posluzi nasim politicarima. ima deo kad se uci o ustavima od neke velike koja je doneta u britaniji pre hiljadu godina. ima podela na meke i tvrde :lol: mislim ustave. jedni se ne menjaju a drugi se menjaju jednostavnim odlukama skupstine. tako da ja stvarno ne vidim nista negativno da se ova nakaza od naseg menja mada je ovo offf. ja nemam nista protiv muzickog/ likovnog tad sam za dzabe isao na kolarac... nek uvedu da su ti predmeti kao sto su likovno, muzicko, veronauka, gradjansko, ustav izborni pa nek svako odabere 2 koja su mu najinteresantnija

#107 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 09 February 2011 - 08:09

Pazi koji god predmet da si imao sigurno nisi na steti. Mada kad ucis sofizam i dodje ti primer: lik kaze ja lazem, da li se njemu moze verovati. i onda palamudanje o tome na 3 strane mislim. a zamisli kad ti objasnjava legitimitet i legalitet tako sto kao primer navodi izbore u srbiji. ili kad ucis sta je drzava i onda imas pitanje da li je srbija drzava. inace ustav koji se koristi u gimnazijama bi mogao da posluzi nasim politicarima. ima deo kad se uci o ustavima od neke velike koja je doneta u britaniji pre hiljadu godina. ima podela na meke i tvrde :lol: mislim ustave. jedni se ne menjaju a drugi se menjaju jednostavnim odlukama skupstine. tako da ja stvarno ne vidim nista negativno da se ova nakaza od naseg menja mada je ovo offf. ja nemam nista protiv muzickog/ likovnog tad sam za dzabe isao na kolarac... nek uvedu da su ti predmeti kao sto su likovno, muzicko, veronauka, gradjansko, ustav izborni pa nek svako odabere 2 koja su mu najinteresantnija


Mislis na Magna Kartu - kojom su ogranicena prava kralja? Britanija inace nema pisani ustav.

#108 srleprle

srleprle
  • Members
  • 1,718 posts

Posted 09 February 2011 - 14:52

Jeste nisam mogao da se setim sinoc. Magna Karta libertatum

#109 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 14 February 2011 - 04:57

Naravno da nikako ne treba ukinuti sociologiju, ali ne treba od nje očekivati ni neku posebnu korist, kao ni od bilo kog drugog predmeta uostalom. Ne mogu svi da misle kritički, pa ma kakva da je škola. Nije u ljudskoj prirodi. Lakše je i lepše biti glup. Npr. lakše je mrzeti fiziku nego priznati svoje slabosti.

Socilogija bi morala postojati jer je ona u polju humanističkih nauka negde na centralnom mestu i neupoznavanje s njom je rupa u opštem obrazovanju. I sem toga ne vidim drugi razlog.

Što se tiče negovanja kritičkog mišljenja, razumevanja društva, nepostajanja fašistom itd, verujte mi, daleko je bitniji, i čak najbitniji je predmet: srpski jezik (i književnost). To je zaista centralni i najvažniji predmet svake škole. Prvo, ima ogroman fond časova i uči se neprekidno od početka do kraja. Taj predmet se i te kako bavi društvom. Pogledajste nastavni plan: jedan od ciljeva je razvijanje nacionalnog osećanja. I znate, nakon gomile modela tipa "Latini su stare varalice", "Ostajte ovdje, sunce tuđeg neba neće vas grijati ko naše", "Turci izelice", Dobrica Ćosić i spaljivanje naroda u crkvi u 8. razredu, Sveti Sava * 100 (Dositej *2), "Jama", nabijanja na kolac, streljanja, mi protiv zlog zapada itd. sa fenomenalnim i vazda pogrešnim objašnjenjima, teško da može da pomogne ne znam kakav sociološki pouk na samom kraju obrazovanja, u poslednjoj godini, kad je već malo koga briga i za jedan predmet koji mu nije važan za željeni fakultet.

Zamislite samo školu u kojoj se na časovima srpskog ne bi uskliktavalo Savi, nego bi se npr. učenicima objašnjavalo da:
- je famozni Sava zbrisao u manastir na nagoveštaje o ženidbi (pa neka svako zaključi šta mu drago) i sa svojim ocem organizovao masovne pokolje "jeretika" itd.
- je Rastko Petrović bio u vezi sa Savom Šumanovićem
- Gete bio raskalašni ženskaroš (razbijanje tabua da je učen čovek obavezno luzer na svim ostalim poljima, knjiški moljac itd.)
- Aleksa Šantić živeo na prostoru i u vremenu kada "tuđe sunce" iz takve perspektive zaista nije mnogo obećavalo, te da neodlazak pod isto nikako nije mudrost i preporuka za život danas
- je Dositej mnogo važniji od tipika iz XII veka, a i škola od Crkve (u udžbeniku koji koristi 70% nastavnika u srednjim školama o temi Dositej-prosvetiteljstvo-Zapad vs. Sava-Crkva-"mi" dat je odlomak iz teksta AMFILOHIJA Radovića, doduše, udžbenik nije zvanično odobren, no, u stvarnosti...)
- nabijanje na kolac nije turska specifičnost posebno izmišljena za Srbe, no da su se u to vreme svuda u Evropi koristile najgnusnije i teško pojmljive naprave za mučenja, a i da su Srbi znali često da nabodu na dotični kolac, moglo bi za promenu da se čita i neko delo gde je to opisano
-itd.

E, onda bi sociologija mogla lepo da uobliči jednu tako izgrađenu pristojniju sliku sveta, pa bi možda i doprla do mnogih. Međutim, da profesori književnosti počnu da rade gore navedeno, verovatno od razularenih roditelja-glupaka ne bi dočekali sledeću godinu živi, a vala nešto ne veruje mni da bi vlastima, koje su ipak te koje školu kroje, mnogo prijale osobe koje su u svakom trenutku u dobroj meri svesne šta im se radi. I to ne važi samo za Srbiju, nego za sve zemlje.

#110 kiju

kiju
  • Members
  • 1,387 posts

Posted 14 February 2011 - 22:22

Sto se tice logike, to je vrlo koristan predmet, posto je logicko zakljucivanje jedna od najslabijih tacaka populacije (vidi samo kako zakljucuju mnogobrojni forumasi ovde) i oni koji su imali srece da imaju taj predmet sigurno nisu na steti.


Nazhalost, ovo je prilichno upitno. Ono shto se u srednjim shkolama uchi na logici je toliko zastarelo i loshe sklepano u program i toliko nema nikakve dodirne tachke sa danashnjom logikom kao naukom da vishe shteti nego shto koristi ichemu. Narochito nekome ko kasnije u obrazovanju ima logiku medj' predmetima, jer treba potroshiti dosta vremena da bi se iz glave izbacilo ovo iz sredjnje shkole.

On the other hand, slazhem se da bi to moralo da ostane u programu (chak bih dodao da postane i jedan od vazhnijih predmeta) - ali sa ozbiljnom redukcijom.


[shto se tiche ovog komentara o logichkom zakljuchivanju kao jednom od najslabijih tachaka populacije, dodao bih da je sledeca bolna tachka racionalno odluchivanje i racionalno postupanje, i u skladu sa tim bih voleo da nekada u nekom lepshem shkolovanju vidim teoriju racionalnog odluchivanja i teoriju igara medju predmetima u sredjoj, a, i, shto da ne, osnovnoj shkoli) ]

#111 shadowplay

shadowplay
  • Members
  • 353 posts

Posted 14 February 2011 - 22:34

Ja sam išla u srednju ekonomsku, i svi smo voleli sociologiju. :unsure: Doduše, jeste da je suvoparna i uvek može bolje da se napiše ali je lepa nauka, korisno je i za one u stručnim školama.
Šteta da se ukine.