Velika ekonomska kriza uzrokuje kolaps Rudijevog predstavništva Mercedesa u Berlinu i uz potpuno povlačenje Mercedesa iz trkanja 1932. god. predstavlja jedan od razloga priključivanja Karačole timu Alfa Romea pomenute godine. Ovaj transfer nije protekao ni glatko ni lako. Rudiju je "zvezda" itekako ležala na srcu i čvrsto je obećao Nojbaueru da će se vratiti u tim istog trenutka kada Mercedes počne sa fabričkom ekipom da učstvuje na GP takmičenjima. Sa druge strane vozači Alfe su ga dočekali "na nož" i apsolutno nisu verovali da će se posle "belih slonova" snaći u hitrim, laganim Alfama.

Karačola ispred svog belog (a ne crvenog) Alfa Romea P3 na Avusu 1932. god.
Da stvar bude gora po Rudija, na prvoj trci sa Alfom, čuvenoj Mille Miglia, klip "stiže" ventil na njegovoj Alfi 8C i on biva prinuđen da odustane iako je trku vodio. U fabrici ga je dočekao Kampari sa osmehom koji je, po Rudolfovim rečima, izražavao raspoloženje tipa "...zar vam nisam rekao da neće uspeti"
Boreći se i sa autom i sa nepoverenjem tima Karačola ipak uspeva da osvoji nekoliko brdskih trka kao i GP u Poljskoj i u Monci. Na svakoj trci je pravio velike probleme Nuvolariju, prvom vozaču Scuderie. Te godine gubi trku na Avusu od jedinog Mercedesa na stazi koga je privatno vozio Manfred von Braunhič. Domaća publika je burno pozdravilo ovu pobedu Braunhiča koji istog trenutka postaje nacionalni heroj, gurajući mnogo veće Karačolino ime u stranu i to zbog pripadnosti fabričkom timu Alfe.
Ipak, i Alfa se vrlo brzo zvanično povlači iz trka i Rudi ponovo ostaje bez posla. Još jedan veliki vozač, Rudijev prijatelj, Louis Chiron dobija otkaz u Bugatti-ju i njih dvojica u Švajcarskoj osnivaju privatni tim Scuderia C. C. ( Caracciola-Chiron).
Kupuju tri automobila Alfa Romeo 8C, a Mercedes im donira kamion za prevoz. Širon boji svoj auto u plavo sa belom prugom, dok Rudi bira belu (nemačku tradicionalnu trkačku boju pre pojave "srebrnih strela") sa plavom prugom.
Prvi GP na kome su se okušali, bio je GP Monaka 1933. god. Ali na trningu dolazi do katastrofe. Želeći da svom prijatelju Šironu pokaže kako Alfu treba voziti u Monte Karlu, Rudiju otkazuju kočnice u krivini Tabak. Imao je težak izbor: ili u zid ili u more. instiktivno bira ono prvo i doživljava višestruki prelom desne noge. U prvi mah, doktori su sumnjali da će se ikada vratiti trkanju. Koliko je povreda bila teška govori podataka da čitavih 6 meseci Karačola nije mogao da skine udlage sa noge.

Paralisan od bolova, Kračola sedi u stolici, dok ga gledaoci nose u bolnicu posle udesa u Monaku 1933. god.
U novembru 1933. god. Nojbauer dolazi u posetu Rudolfu u njegovo prebivalište u Lugano želeći da se uveri u kakvom je stanju njegov prijatelj. Nojbaueru je bio potreban takav vozač imajući u vidu već opisana dešavanja oko Auto Uniona i Mercedesa 1933. god. Iako se Rudi upinjao da izgleda opušteno i veselo, stari lisac se nije dao prevariti, Karačola još uvek nije bio spreman. Ipak, održao je datu reč i ponudio Rudiju ugovor koji on potpisuje u Štutgartu januara 1934. god. Koliko je Rudi bio rovit govori podatak da ga je taj put toliko iscrpeo da je sve vreme boravka u Nemačkoj proveo u hotelu odmarajući se.
Nesreća nikada ne dolazi sama i Rudijeva supruga šarlota, gine početkom februara 1934. god od snežne lavine u švajcarskim Alpima. Potpuno skrhan od bola, Rudolf se povlači u potpunu izolaciju i skoro da se odriče trkačke karijere.

Rudolf i Šarlot Karačola (u sredini)
Njegov prijatelj Širon dolazi da ga poseti i jedva ga nagovara da odveze počasni krug u Monaku te 1934. god. Tragedijom potisnuta strast ipak prevladava u tom krugu i on odlučuje da ipak ode na testiranje novog Mercedesa W25.

Luj Širon, veliki vozač i tadašnji veliki Rudijev prijatelj
Česti, nesnosni bolovi u desnoj nozi koja je bila kraća 5 cm od leve i česti problemi sa pouzdanošću novog W25 su uzrokovali mršave rezultate te 1934. god. Najbolji plasman je bilo drugo mesto na GP Španije i pobeda na jednoj brdskoj trci.

Karačola posle pobede u Tripoliju 1935. god
1935. god. donosi potpuni fizički oporavak i pobedu na tri GP-ja (GP Belgije, Švajcarske i Španije) od pet bodovanih za šampionat i to je bilo dovoljno za njegovu prvu šampionsku titulu. Pored toga pobeđuje na politički važnom GP Libije u Tripoliju, tik ispred Varcija i Nuvolarija i to na maestralan način. Po sopstvenim rečima tek na ovoj trci je shvatio da se potpuno fizički oporavio od tragičnog udesa u Monaku dve godine ranije.
1936. god. ni Rudi nije mogao da omogući W25 neki značajniji uspeh, jer je Rozemajer u Auto Unionu bio jednostavno prebrz. Uvidevši to , Nojbauer povlači kompletan tim na pola sezone, ostavivši Auto Unionu da se "prošeta" do kraja šampionata. te godine započinje veliko rivalstvo Karačola-Rozemajer koje je trajalo sve do Berndove tragične smrti 1938. god.
1937. god donosi još jednu šampionsku titulu za Karačolu izvojevanu novim, monstruoznim Mercedesom W125. prva velika pobeda je izvojevana na modifikovanom Avusu (po Hitlerovom predlogu jedna "U" krivina je pretvorena u oval, kako se ne bi gubilo na brzini) pred 300 000 ljudi i to tik ispred Rozemajera vozeći prosečnom brzinom koja je bila veća od 250 km/h.

Rudi ispred Bernda na "Hitlerovom ovalu", Avus 1937. god.
Pored ove trke osvaja i velike nagrade Nemačke ("Zeleni pakao"), Švajcarske i Italije (Livorno). GP Belgije propušta zbog Vanderbilt kupa u Americi, kao i čitav Mercedes, ali na toj trci odustaje zbog kvara kompresora. Pored šampionske titule te godine, rešava stvari i na privatnom planu stupajući u brak sa Alice Hoffman-Trobeck, članicom trkačkog tima Mercedesa. Upoznao je 1932. god. kao ljubavnicu svog prijatelja Širona (iako je bila udata za švajcarskog industrijalca Alfred Hoffman-Trobecka). Nakon Šarlotine smrti, pruzima brigu o njemu i svoju vezu ozvaničavaju brakom u julu 1937. god. neposredno pred Rudijev put u ameriku. Postoji neproverena priča da to Širon i nije baš najbolje podneo...
(nastaviće se)