Naravno da Mercedes nije mogao da ostane nem na šamarčinu koju je dobio od Auto Uniona maja 1934. god na Avusu i to pred "velikim vođom" u svečanoj tribini.
Već sledeće nedelje na Nürburgring Eifelrennen-u veliki Manfred von Braunhič odnosi pobedu. Te 1934. god. pored pomenute pobede w25 je zabeležio još tri prva mesta i to na španskom i italijanskom GP, kao i na trci Coppa Acerbo. Poslednja pomenuta trka se takođe vozila u Italiji i dobila je ime po Tito Acerbo-u bratu poznatog italijanskog fašiste Giacomo Acerbo-a. Posle poraza fašističke Italije, ovaj GP je preimenovan u Pescara Grand Prix. I inače u priči o predratnom Mercedesu. Auto Unionu i Alfa Romeu sve vrvi od fašista i nacista i prosto je neshvatljivo kako je tako zločinačka ideologija mogla da stvori takva fantastična tehnička rešenja, ali to ipak nije tema ovog pdf-a...
Za to vreme Auto Union tip A pored već spomenute pobede na Avusu (koja se verovali ili ne i dan danas pominje u Audiju kao dokaz tehničke superiornosti nad Mercedesom, što je meni potpuno sumanuto) ostvaruje pobede u švajcarskom i ćeškom GP-ju. Rezultat te sezone je 4:3 za Mercedes i sav uspeh za to nosi naravno W25 kao i fantastična vozačka postava i maestralna organizacija Alfreda Nojbauera.
W25 je osnov ne samo za predratne Mercedesove trkačke automobile nego i posleratni modeli nose istovetnu konstrukciju. Iz tog razloga ovaj auto zaslužuje malo pažnje.

Manfred von Braunhič u Mercedesu w25 1934. god.
Konstruktori ovog izuzetnog automobila su bili pravi virtuozi ovog posla Hans Nibel, Max Sailer, Albert Heess i Max Wagner. Interesantno je spomenuti da je Max Sailer bio jedan od prvih trkača u Mercedesu i posle okončanja vozačke karijere se u potpunosti posvetio stvaranju Mercedesovog trkačkog tima kako u inženjerskom tako i u organizacionom smislu.
motor: M25A, redno osmocilindrični motor sa 4 ventila po cilindru, zapremine 3.36 l i max snage 234kw pri 5800 o/min, dva dvogrla karburatora i mehanički Roots-ov kompresor
šasija: aluminijumska oplata na ramu od čeličnih cevi
kočnice: doboš na sva 4 točka
menjač: manuelni 4 stepena prenosa
max brzina: 300 km/h
1935. god. razvijena je varijanta B sa kojom Rudolf Caracciola uzima šampionsku titulu pobedivši na tri trke od pet bodovanih za šampionat te sezone. Varijanta B je imala čitav niz poboljšanja pre svega u smislu pouzdanosti, dok je najvidljivija bila povećana snaga motora na 272kw pri čemu je masa motora povećana samo za 4kg.
Međutim ni to nije bilo dovoljno da spreči ponovni poraz Mercedesa W25 pred "firerom" na, gde bi drugde, superbrzoj Avus areni te 1935. god i to od Alfa Romea sa maestralnim Tazio Nuvolari-jem. Postoji priča da je Hitler toliko pomahnitao zbog tog poraza da je želeo Nojbauera da pošalje u koncentracioni logor. Navodno mu je glavu spasio Alber Šper, monstrum zadužen za Hitlerovu industriju. Nojbauer ovo nije zaboravio, pa je verovatno zato ovo jedina pobeda nenemačkog automobila u GP takmičenjima od 1934. do 1939. god.

Jedna od dve ovalne krivine na Avus areni sa "aerodinamičkim" Auto Uniona tip B i dva W25
Bitan deo priče o svakom nemačkom predratnom trkačkom automobilu su i specijalne verzije sa zatvorenim, aerodinamičkim telom zarad postizanja što veće brzine.

W25B, prvi trkački auto sa zatvorenom kabinom
Treću evoluciju, poznatu kao W25C karakteriše još jači motor od 333kw i sa smanjenom težinom. Međutim ni to nije bilo dovoljno pred zahuktalim Auto Unionom i Mercedes odustaje od daljeg razvoja koncepta W25 i uvodi konstrukciju W125 sa dvanaestocilindričnim motorom.
Labudova pesma šasije W25 se odigrala naravno na Avus areni i to 1937. god. kada je Herman Lang odneo pobedu sa olakšanim W25 opremljenim monstruoznim V12 motorom od 542kw (ili 736 ks) i specijalnom aerodinamičkom oplatom. Iako su Mercedes W125 i Auto Unioni tip C vladali stazama te godine, ovaj "zastareli" automobil u trci monstruma bez ikakvih tehničkih ograničenja u vidu pravila odnosi pobedu na stazi gde je zabeležio svoje najveće poraze.
Sudbina je čudna ženska...

W25 Avus Streamliner iz 1937. god., poslednja verzija šasije W25
A evo kako to izgleda danas...
Luis je posle ove vožnje izjavio da nikada ništa strašnije u svom životu nije vozio:"...na 80km/h na sat pritisneš kočnicu i ne desi se ništa, a volan je težak čitavu tonu..." Zamislite kao je bilo voziti ovaj auto po Monte Karlu na mokroj cigli...
Edited by alpiner, 24 May 2010 - 15:01.