Turbo benzinci, osnovna pitanja
#1
Posted 23 March 2010 - 08:02
Da li neko ima iskustva sa turbo benzincima... znaci vw-tsi, fiat-tjet, renault-tce i slicno?
Zanima me kako su se pokazali ti motori sto se tice izdrzljivosti i odrzavanja.
Da li se moze racunati da ti motori mogu preci solidnu kilometrazu bez znacajnijih problema uz naravno redovno odrzavanje? Takodje, da li su redovni servisi dosta skuplji u odnosu na atmosferske (klasicne) benzince?
hvala unapred
#2
Posted 23 March 2010 - 14:57
Ko razmislja isklucivo o odrzavanju neka zaobidje te automobile, jer se iznenada moze pojaviti veliki trosak.
#3
Posted 23 March 2010 - 21:30
Redovni servisi ne bi trebali da se razlikuju, ali turbo ce da crkne kad-tad. Mislim da je vijek trajanja oko 200.000 km. Moze naravno da traje i duze, a i krace najvise zavisi od ulja, naravno pozeljno je pravo sinteticko, kao i od srece .
Ko razmislja isklucivo o odrzavanju neka zaobidje te automobile, jer se iznenada moze pojaviti veliki trosak.
200 soma ne voze više ni taksisti, auto se menja na vreme, trebalo bi na 2 do 3 godine i 100 soma max. Kad dodje vreme za nove gume, bolje odmah uzeti nov auto
#4
Posted 24 March 2010 - 04:02
Velika je razlika u startu, ali ako govorimo o nekoj umerenoj voznji, vise sam za obican motor.
#5
Posted 24 March 2010 - 04:05
Ja jos nisam video turbo corolu ili fiestu.Logicno je da ako potrosis 50K na auto imas koju hiljadu godisnje na raspolaganju za odrzavanje.E sada ko hoce da kupi polovan auto koji je u kategoriji luksuznih onda mora da racuna i na luksuzne popravke.Moze da mu crkne kompresor ali i ne mora.Isto tako na dizelu moze da ti ode bosh pumpa a ne mora.Vidjao sam neke volvo-e na ulici koji imaju turbo motor a karoserija im je potrulila.
Ukratko ako gledas da ustedis na odrzavanju(kako se pokazao) onda ne kupujes polovan Range Rover.
Edited by MAGRIPA65, 24 March 2010 - 04:22.
#6
Posted 25 March 2010 - 00:03
E sada posto razmisljam o automobilu, ipak se namecu i ovakvi automobili pa sam samo mislio da malo cujem iskustva ljudi o ovim motorima posto nemam nikakvih iskustva sa bilo kakvim turbo motorom (nikada nisam imao ni turbo-dizel).
Znaci npr da li je cest slucaj vecih havarija do recimo 100.000-150.000 km (na samoj turbini ili drugim delovima usled veceg opterecenja), da li i na koliko hiljada km u okviru redovnih servisa idu skuplje intervencije, i tako to...
Malo sam nepoverljiv jer mislim da je ovo sa varijabilnim turbinama ili kombinacija sa kompresorima ipak nova tehnologija koja je popularna tek par godina, a sa druge strane ne bih da ih izbacim iz kombinacije zbog mozda neopravdanih strahova.
#7
Posted 25 March 2010 - 00:33
Edited by Rahel, 25 March 2010 - 00:36.
#8
Posted 25 March 2010 - 00:58
Hehe... pa dobro, mozda (jos uvek) nema turbo corolle ili fieste, ali tu je npr renault clio 1.2 tce (100ks), vw polo 1.2 tsi (105ks), fiat grande punto 1.4 t-jet (120ks), tako da ne moras da potrosis 50K da bi vozio turbo automobil, vec je izgleda ovo buducnost benzinskih automobila u bilo kom segmentu, i ovo mi lici na 80-te godine sto se tice dizelasa (i masovnijeg uvodjenja turbo dizela), samo je sada dosao na red i benzinski motor.
E sada posto razmisljam o automobilu, ipak se namecu i ovakvi automobili pa sam samo mislio da malo cujem iskustva ljudi o ovim motorima posto nemam nikakvih iskustva sa bilo kakvim turbo motorom (nikada nisam imao ni turbo-dizel).
Znaci npr da li je cest slucaj vecih havarija do recimo 100.000-150.000 km (na samoj turbini ili drugim delovima usled veceg opterecenja), da li i na koliko hiljada km u okviru redovnih servisa idu skuplje intervencije, i tako to...
Malo sam nepoverljiv jer mislim da je ovo sa varijabilnim turbinama ili kombinacija sa kompresorima ipak nova tehnologija koja je popularna tek par godina, a sa druge strane ne bih da ih izbacim iz kombinacije zbog mozda neopravdanih strahova.
Ja bih licno ostao kod klasicnog motora, posto i u toj grupi imas motore od 1600ccm i preko 110KS. To su isto lagani automobili, startni, i elasticni pri normalnoj voznji. Ako ti je do visokih performansi, onda je turbo dobar izbor. Kao sto rekoh moj turbo je relativno nov, pa nisam imao nikakvih popravki niti odrzavanja, promena ulja i to je to. Imam i klasicnog Legasija koji je umesto 245KS, 170KS ne primecujem neku posebnu razliku na putu, osim sto je malcice tromiji pa nema ubrzanje sa 80 na 100mph kao torubo. Na ovim nizim brzinama se maltene ponasaju identicno imaju dobar start, turbo ima bolji, ali i klasican motor odradjuje posao. Potrosnja goriva je identicna, ako mazis turbo on trosi isto ko klasican, ako silujes klasicnog potrosnja se podigne.
Sto se tice odrzavanja, ako govorimo o novom autu, onda nema problema sigurno 100K km ima da ga vozis bez neke frke. Ako ga przis, well, onda je sve moguce. Ako mu promenis mapu pa poboljsas performase i snagu, moze svasta da se desi. Ovde cak odbijaju garanciju, ako posumnjaju da si menjao mape.
To ti je moje iskustvo od malo vise od godinu dana.
#9
Posted 13 May 2010 - 07:39
Slična stvar je i kod turbodizela. Turbine jako često crknu baš zbog nepažnje izazvane situacijom koju sam opisao, a kod dizelke je to već problem jer turbina se češće pali, već od 1500rpm čini mi se. Kod benzinaca je na 2500-3000rpm.