Jump to content


Photo
- - - - -

Automobil za grad do 10 eventualno 11000 evra?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
43 replies to this topic

#31 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 03 February 2010 - 14:29

Dobro , ja sam govorio onako uopsteno. Nije to neko pravilo i nema garancije kvaliteta samo zato sto je auto stigao iz Nemacke ili iz Japana. Eno sta se desilo sa jednom Toyotom pre nekoliko dana.
Niko ne moze da kaze za bilo koji model...E ovo je najbolji auto , nece se kvariti..itd. Iskustva mnogih ljudi svasta govore.
Jedino sto nije lose je izbegavati kupovinu prve serije nekog modela. Oni obicno nisu prelezali te "decije bolesti" kako mnogi vole da kazu. I jos ako ga covek kupi nakon isteka garancije, moze bas debelo da se uvali u problem.
Mozda gresim , ali ja bih uvek kupio neki auto proizveden poslednje godine za taj model , nego noviji koji je tek krenuo u prodaju te iste godine. Ako uzmem za primer jednog Golfa , uvek bih uzeo cetvorku iz 2003. godine , nego peticu istog godista i to za potpuno istu cenu na primer.
Sta mi vredi sto je petica lepsa,novija,zaobljenija kad ona tek treba da se pokaze i da joj se dogodi hiljadu sitnih i krupnih kvarova i izmena dok sve ne legne na svoje mesto. A cetvorka tog godista je vec dovoljno usavrsena i poznata mehanicarima.

Druga je stvar kad kupujes nov auto. Onda imas garanciju i ne brines. Za sve gluposti lepo odes u servis da srede i ne boli te glava. Jedino je van pameti ako mu non stop nesto crkava,pa si vise u servisu nego sto se vozis.

#32 rory

rory
  • Members
  • 2,989 posts

Posted 03 February 2010 - 15:31

Mozda gresim , ali ja bih uvek kupio neki auto proizveden poslednje godine za taj model , nego noviji koji je tek krenuo u prodaju te iste godine. Ako uzmem za primer jednog Golfa , uvek bih uzeo cetvorku iz 2003. godine , nego peticu istog godista i to za potpuno istu cenu na primer.
Sta mi vredi sto je petica lepsa,novija,zaobljenija kad ona tek treba da se pokaze i da joj se dogodi hiljadu sitnih i krupnih kvarova i izmena dok sve ne legne na svoje mesto. A cetvorka tog godista je vec dovoljno usavrsena i poznata mehanicarima.

Nema tu pravila ali razmišljanje ima smisla. No auto se više kupuje za lečenje kompleksa nego za prevoz. A to košta. Kome to nije bitno, samo da ide, kupi za 1-2k neku solidnije očuvanu starinu, ako nizbogčeg drugog ono da mu ne bude žao ako ga negde drcne. Ceo i funkcionalan auto za razliku u ceni novog i starog modela isto godište. I održavanje suprotno logici za stariji bude manje, mislim ko gleda šta kupuje svestan da jer to jedna limena konzerva za prevoz od tačke a do tačke b i ne zaleće se zbog nekih fiks ideja i nedosanjanih dečačkih snova.

#33 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 03 February 2010 - 15:48

Pa da , to lecenje kompleksa mnogim ljudima kasnije napravi probleme. Koliko god voleo automobile uvek biram opciju da auto sluzi meni , a ne ja njemu. Covek ne bi smeo da dozvoli da postane rob jedne limene konzerve koja ce svakako za par godina opet postati "out" , pojavice se noviji,lepsi i prica krece iz pocetka. Treba biti svestan koliko mozes da se protegnes , pa sad...ako mozes da vozis i odrzavas BMW...vozis BMW , ako nisi u mogucnosti jbg.

Secam se kad je pre 6-7 godina neki lik nasledio neku njivu, ili bese suma u pitanju , prodao je i za sve pare kupi frajer polovan Audi A8...lep ko lutka,zver. Zveknuo sve pare na kola, a imao platu kao sad 200 eura od prilike. Vozikao se jedno vreme,onda su dosli redovni servisi, nove gume...A8 je zavrsio kod prijatelja u garazi da bi veoma brzo zavrsio u oglasima.
Nije to druze bilo za tebe. Da bi vozio jedan A8 treba ti mnogo veca plata od 200 eura , a do tad trebas da se zadovoljis necim sto mozes da ispratis. Ali kompleksi su cudo :ph34r:

#34 Contractor

Contractor
  • Members
  • 22,737 posts

Posted 03 February 2010 - 15:52

Pa da , to lecenje kompleksa mnogim ljudima kasnije napravi probleme. Koliko god voleo automobile uvek biram opciju da auto sluzi meni , a ne ja njemu. Covek ne bi smeo da dozvoli da postane rob jedne limene konzerve koja ce svakako za par godina opet postati "out" , pojavice se noviji,lepsi i prica krece iz pocetka. Treba biti svestan koliko mozes da se protegnes , pa sad...ako mozes da vozis i odrzavas BMW...vozis BMW , ako nisi u mogucnosti jbg.

Secam se kad je pre 6-7 godina neki lik nasledio neku njivu, ili bese suma u pitanju , prodao je i za sve pare kupi frajer polovan Audi A8...lep ko lutka,zver. Zveknuo sve pare na kola, a imao platu kao sad 200 eura od prilike. Vozikao se jedno vreme,onda su dosli redovni servisi, nove gume...A8 je zavrsio kod prijatelja u garazi da bi veoma brzo zavrsio u oglasima.
Nije to druze bilo za tebe. Da bi vozio jedan A8 treba ti mnogo veca plata od 200 eura , a do tad trebas da se zadovoljis necim sto mozes da ispratis. Ali kompleksi su cudo :ph34r:

Potpuno si u pravu, zato je meni 147 ostala samo san. Ona je lepa... i lepa... i šta još? Pa lepa! :) Što ti kažeš, lako je kupiti, ali šta posle?

#35 Danone999

Danone999
  • Members
  • 1,335 posts

Posted 03 February 2010 - 16:23

Nije sustina pri izboru auta cena jednog serrvisiranja ili popravke vec njihova ucestalost a za alfe su kvarovi srednje ime. :ph34r:

Opet ponavljam japnska vozila su najeftinija za odrzavanje sto potvrdjuje i donja tabela na ovom linku gde se najbolje vidi njihova dominacija u pravom smislu te reci:

http://www.reliabili...128339010848601

i sve ostale ankete i statistike pokazuju manje vise iste rezultate

mozda vec smaram sa azijatima pa se odjavljujem sa ove teme :)

#36 rory

rory
  • Members
  • 2,989 posts

Posted 03 February 2010 - 18:08

U pravu si, ljudi sa japancima su se slatko navozali. Solidna izrada, kao nekad davno kod nemaca. Najgore su prošli oni sa roverima, pontijacima i takvim raritetima, pa onda italijanski bofl, zatim francuzi i nemci koji su sada tu negde. Treba izbegavati stare evropske firme jer prodaju više ime nego robu.

#37 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 03 February 2010 - 18:21

Secam se kad je pre 6-7 godina neki lik nasledio neku njivu, ili bese suma u pitanju , prodao je i za sve pare kupi frajer polovan Audi A8...lep ko lutka,zver. Zveknuo sve pare na kola, a imao platu kao sad 200 eura od prilike. Vozikao se jedno vreme,onda su dosli redovni servisi, nove gume...A8 je zavrsio kod prijatelja u garazi da bi veoma brzo zavrsio u oglasima.
Nije to druze bilo za tebe. Da bi vozio jedan A8 treba ti mnogo veca plata od 200 eura , a do tad trebas da se zadovoljis necim sto mozes da ispratis. Ali kompleksi su cudo :ph34r:

Klasicna prica kada neko kupi auto koji kosta 50K a onda nema novca za odrzavanje.Automobili te klase i nisu namenjeni onima koji zaradjuju 200E mesecno nego onima koji mogu da potrose par hiljada za redovan servis

#38 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 03 February 2010 - 19:29

Klasicna prica kada neko kupi auto koji kosta 50K a onda nema novca za odrzavanje.Automobili te klase i nisu namenjeni onima koji zaradjuju 200E mesecno nego onima koji mogu da potrose par hiljada za redovan servis


Upravo tako. A masa ljudi se navuce na to sto je takvim nekim kolima dosta pala cena i pocnu da kupuju A osmice , S klase , Bmw sedmice...itd. Fazon je sto tim polovnjacima jeste pala cena , ali odrzavanje kosta isto kao i kad su bili novi i kostali 80.-100.000 eura. A cena im nije bez veze toliko pala. Presli su odredjenu kilometrazu i dolazi vreme redovne zamene svega i svacega.
Pa samo komplet guma za jednu BMW seriju 7 , sirine 265 mm (sto je po fabrickim normama ako se ne varam) kosta u najboljem slucaju 1200 eura , pa onda takav auto zahteva skupo i kvalitetno ulje i ostale potrosne stvari. Mada ima ludaka koji misle da u takav auto mogu da sipaju ulje kao za yuga...ulje je ulje,sta sad ima veze. I onda tek naprave problem

#39 kapetanm

kapetanm
  • Members
  • 3,153 posts

Posted 04 February 2010 - 11:22

mada, nema više pravila, kao nekad. Opet, talijanski FIAT krizu izgleda nije ni osetio, dok njegove motore koriste sve veći broj proizvođača. Mislim da se tehnologija toliko razvila i dostupna je svima, pa su naše kritike i pohvale zasnovane na kvalitetu od pre deset ili dvadeset godina, a to izgleda ne važi.
A što se tiče postavljenog pitanja iz naslova, za koji god auto se opredeli, neka ga prvo vozi u ovlašćeni servis ili u AMS na proveru dokumentacije i stanja.(AMSS)

#40 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 04 February 2010 - 12:32

mada, nema više pravila, kao nekad. Opet, talijanski FIAT krizu izgleda nije ni osetio, dok njegove motore koriste sve veći broj proizvođača. Mislim da se tehnologija toliko razvila i dostupna je svima, pa su naše kritike i pohvale zasnovane na kvalitetu od pre deset ili dvadeset godina, a to izgleda ne važi.
A što se tiče postavljenog pitanja iz naslova, za koji god auto se opredeli, neka ga prvo vozi u ovlašćeni servis ili u AMS na proveru dokumentacije i stanja.(AMSS)

Taj clanak je prilicno lose napisan.Nije tojota povukla automobile nego ih salje na besplatan servis gde se problem ukloni.

#41 kapetanm

kapetanm
  • Members
  • 3,153 posts

Posted 04 February 2010 - 13:41

Taj clanak je prilicno lose napisan.Nije tojota povukla automobile nego ih salje na besplatan servis gde se problem ukloni.

Pa bem li ga terminološki šta znači, sigurno ih neće baciti u more nego valjda popraviti.
Spoiler! --Click here to view--

Ovako piše BBC, a sad verovatno takve stvari utiču na imidž firme kod kupaca.
Na ovdašnjem tržištu dosta su skupe kao polovnjaci, a i nemački, takođe, za šta nema nekog posebnog razloga

#42 yoyogi

yoyogi
  • Members
  • 6,418 posts

Posted 05 February 2010 - 07:04

Dok ovo pisem sedim u nasem ofisu u Toyota City, Japan. Toyota mi je najveci korisnik.

Koliko god da su ponizeni i uzasnuti razmerama "product recall" toliko su i uvereni da su uradili pravu stvar i cim su imali dovoljno podataka izasli u javnost i objavili. Pre 5 godina je Mitsubishi otisao nizbrdo jer je imao kvar na kamionima gde se tocak otkaci i nekontrolisano odleti, lomeci i ubijajuci sve na sta naidje dok se ne zaustavi. To su znali i krili su 4 godine.
Kada vise nisu imali kud, priznali su i umalo nisu (jos ni danas se nisu oporavili) bankrotirali. Sve drzavne sluzbe (gradske cistoce, poste) i firme su masovno izbacile iz upotrebe njihove kamione.

Toyota ocekuje da se oporavi, ranija iskustva kazu da u prvih mesec dana (od product recall ovih razmera) prodaja padne i do 30 %, onda se opravi i posle manje od godinu dana kao da nista nije bilo. Kvar koliko god da je opasan ipak nije nesto sto pravi auto generalnim sranjem kao "zaporosce" ili tako nesto.

Druga je stvar da su zataskali pa da se nesrece umnoze, to bilo taman dovoljno da im se zabrani rad i prodaja po zemljama ako ne i kontinentima.

#43 Nikos

Nikos
  • Banned
  • 24 posts

Posted 06 February 2010 - 17:11

Kad se već priča o održavanju, da postavim pitanje van teme, mene interesuje, kako stoje stvari sa Alfa Romeom ?

Hm, cini mi se da je previse uvrzeno u nasem narodu da kad se spomene Alfa sledece pitanje ili konstatacija bude u vezi servisa. Da li to Alfe prave mozda vanzemaljci sa delovima za Space shuttle-ove ili ljudi, poreklom iz zemlje koja je ostavila najveci pecat u auto industriji.
Kao sto je neko ovde vec napisao, svaki automobil, a posebno Alfa ako se redovno odrzava sa kvalitetnim delovima moze dosta dugo da potraje. Ovde se ne postavlja pitanje niti ja tvrdim da je Alfa najkvalitetnija vec da se kroz ulozeni novac od Alfe dobija vise od nekog japanca, o nemcima i da ne govorim. Retko ko kupuje Alfu samo zbog izgleda, ljubav se radja posle prve voznje, Alfa nudi nesto sto nijedan papir ne moze da docara, maksimalno uzivanje u voznji i vrhunske preformanse.
U vezi odrzavanja, jedino sto je na Alfama pa i pomenutoj 147-ici skupo jesu delovi trapa. Trap je osmisljen za kvalitetne puteve sa ciljem da obezbedi sportsku notu i kvalitetno "lezanje" na putu. Medjutim, ni to vise nije problem jer se danas moze kupiti kvalitetan deo trapa za Alfu po ceni visestruko nizoj nego u prodavnicama. Zahvaljujuci inzenjeru iz Kragujevca koji je razvio sopstvenu proizvodnju, njegovu viljusku sam stavio na svoj auto i odavno se pokazala dugotrajnijom od bilo koje druge koju sam mogao da kupim.
A u vezi japanaca, najveci ljubitelji italijanskih automobila u svetu i najbrojniji vlasnici limitiranih serija Alfa Romea i ostalih italijanskih marki su Japanci. Ako se moze odati priznanje Alfi onda to najcasnije cine Japanci. Japanci su krali zanat a najvise su za svoje konje zeleli italijanske gene.
A svi koji italijane nazivaju boflom me podsecaju na one koji npr. osporavaju Armanijevo odelo jer moze da se kupi mnogo jeftiniji nemacki kombinezon, koji je izdrzljiv, moze da se pere industrijskim praskom, ne moze da se pocepa, i zasto bi iko platio odelo Armani 1000 Evra kad to ne vredi.

#44 yoyogi

yoyogi
  • Members
  • 6,418 posts

Posted 07 February 2010 - 14:20

Hm, cini mi se da je previse uvrzeno u nasem narodu da kad se spomene Alfa sledece pitanje ili konstatacija bude u vezi servisa. Da li to Alfe prave mozda vanzemaljci sa delovima za Space shuttle-ove ili ljudi, poreklom iz zemlje koja je ostavila najveci pecat u auto industriji.
Kao sto je neko ovde vec napisao, svaki automobil, a posebno Alfa ako se redovno odrzava sa kvalitetnim delovima moze dosta dugo da potraje. Ovde se ne postavlja pitanje niti ja tvrdim da je Alfa najkvalitetnija vec da se kroz ulozeni novac od Alfe dobija vise od nekog japanca, o nemcima i da ne govorim. Retko ko kupuje Alfu samo zbog izgleda, ljubav se radja posle prve voznje, Alfa nudi nesto sto nijedan papir ne moze da docara, maksimalno uzivanje u voznji i vrhunske preformanse.
U vezi odrzavanja, jedino sto je na Alfama pa i pomenutoj 147-ici skupo jesu delovi trapa. Trap je osmisljen za kvalitetne puteve sa ciljem da obezbedi sportsku notu i kvalitetno "lezanje" na putu. Medjutim, ni to vise nije problem jer se danas moze kupiti kvalitetan deo trapa za Alfu po ceni visestruko nizoj nego u prodavnicama. Zahvaljujuci inzenjeru iz Kragujevca koji je razvio sopstvenu proizvodnju, njegovu viljusku sam stavio na svoj auto i odavno se pokazala dugotrajnijom od bilo koje druge koju sam mogao da kupim.
A u vezi japanaca, najveci ljubitelji italijanskih automobila u svetu i najbrojniji vlasnici limitiranih serija Alfa Romea i ostalih italijanskih marki su Japanci. Ako se moze odati priznanje Alfi onda to najcasnije cine Japanci. Japanci su krali zanat a najvise su za svoje konje zeleli italijanske gene.
A svi koji italijane nazivaju boflom me podsecaju na one koji npr. osporavaju Armanijevo odelo jer moze da se kupi mnogo jeftiniji nemacki kombinezon, koji je izdrzljiv, moze da se pere industrijskim praskom, ne moze da se pocepa, i zasto bi iko platio odelo Armani 1000 Evra kad to ne vredi.


Ako uporedis Alfu sa uporedivim, ne bilo kojim, Japancem, onda joj prednost i nije velika, osim imena.

Tacno je da Japanci vole evropska kola. CAD/CAM prospekti za nove kuce imaju uvek Alfu, Golf, Mini ili Beetle, cak i Volvo, u driveway. Iz nekograzloga, nikada nema Mercedesa.
Prvi razlog je da su ta kola znak imucnosti i luksuza.

Razlog je i da ta kola mogu da se zadrze 10+ godina bez da neko izgleda siromasan ili "out" dok to za japanska (koja isto mogu da traju) ne vazi, bar ne lokalno. Posle 3 godine, Japanci masovno menjaju kola.Tu je razlog da posle 3 godina kola moraju da idu na tehnicku inspekciju koja kosta 1500US$. Za mala kola to je maltene pola vrednosti.
Sva ta polovna kola idu u Rusiju, Juznu Ameriku, Novi Zeland (70% prodaje kola tamo su polovni Japanci) i Australiju. Uz gangstersko navijanje odometara.