Jump to content


Photo

Crvena Zastava


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
42 replies to this topic

#16 revolucionar

revolucionar
  • Banned
  • 2,408 posts

Posted 06 February 2003 - 17:02

Tromotorac:
Dakle, radnici zastave traze 30 miliona dolara, za 7 godina lezarine. Gde to ima?
10,000 privatnih tuzbi po toj osnovi? Pa to je crna rupa za pravosudni sistem, oni svojim  lezi-lebu-da-te-jedem mentalitetom sve nas dave.

Najveca usluga i njima i svima nama bi bilo udariti katanac na tu propalu firmu. Nisu vezani lancima ni za Zastavu ni za Kragujevac. Pa nek traze drugi posao!

Kako imas jednostavna resenja za sve. Ko je po tebi najodgovorniji u firmi ? da li ti zaista mislis da iskustvo i znanje treba tako eliminisati ? Da li si ti uopste radio u zivotu ?

#17 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 17:08

Tromotorac:
Gluposti. To sto se ti automobili rasprodaju uopste ne govori da li se radi o potraznji slobodnog ili povlascenog trzista, niti da li je cena realna koja obezbedjuje proizvodjacu profit. 

Rasprodati automobili ne govore nista o uspesnosti proizvodnog procesa. I Kia je prodavala vozila pa je firma opet propala, te ju je kupila druga firma.


E napokon smo presli preko prve stepenice...
Jos malo pa ces i da prohodas...
Pazi sad... Ide druga. Kolika je realna proizvodna cijena jednog juga?

#18 pon1

pon1
  • Members
  • 70 posts

Posted 06 February 2003 - 18:10

Tromotorac:
Dakle, radnici zastave traze 30 miliona dolara, za 7 godina lezarine. Gde to ima?
10,000 privatnih tuzbi po toj osnovi? Pa to je crna rupa za pravosudni sistem, oni svojim  lezi-lebu-da-te-jedem mentalitetom sve nas dave.

Najveca usluga i njima i svima nama bi bilo udariti katanac na tu propalu firmu. Nisu vezani lancima ni za Zastavu ni za Kragujevac. Pa nek traze drugi posao!


To je ipak najgore moguče rješenje. Imamo mi u Hrvatskoj gomilu takvih firmi u istoj situaciji.

Očito je situacija takva da je u pogonima C.zastave zastarjela proizvodna tehnologija s kojom se ne može rentabilno proizvoditi neki moderniji auto.

Koje je rješenje?

Treba kupiti novu tehnologiju, dovesti kvalitetan menedžment, napraviti dobar dizajn proizvoda i krenuti !!!(Upravo se mi mučimo s tim u Željezari Sisak)

Ali kako to napraviti?
Prodati najmanje 51 % dionica firme strateškom vlasniku koji ima novaca i koji će to napraviti (Audi, GM, Hunday,....). Ako će to donositi dobar profit svi će oni u to krenuti. Srbija nema te novce da to pokrene.

Ali dolazimo do druge strane medalje!!!
Srbija je sada, (kao i Hrvatska pod HDZ-om) pod svakakvim sankcijama zbog krajnje neodgovorne politike i tu ne želi nitko ulagati novce. Ne zna se ni koja je država, ni kako se zove, na ulicama vlada mafija, nesuradnja s sudom u Haagu, veliki postotak glasača glasa za krajnje desničarske nacionalističke stranke, Kosovo,.... )

Treba prvo riješit te probleme i postati normalna građanska država.
Bez brige, nije ni Hrvatska daleko odmakla u tome, ali su ipak poboljšanja.

Sjetite se kasnih 80-tih, kad je politika u Beogradu osuđivala Hrvate i Slovence da su namjerno selili proizvodnju i uništavali Srbiju. Nećete valjda sad opet naći nekakve krivce za stanje kakvo je u Srbiji?

#19 nonick

nonick
  • Members
  • 1,843 posts

Posted 06 February 2003 - 19:33

najnovije sa sajta http://www.zastava.net/

Potpisan predugovor sa američkom firmom Nucarco kojim se predviđa formiranje novog zajedničkog preduzeća Zastava Motor Works (ZMW), što je značajan korak ka uspešnom restrukturiranju Grupe Zastava Vozila
24-10-2002 03:40:05

#20 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 19:36

Kako imas jednostavna resenja za sve. Ko je po tebi najodgovorniji u firmi ? da li ti zaista mislis da iskustvo i znanje treba tako eliminisati ?


Revolucionar, koje bre iskustvo i znanje? Ono iz kasnih sedamdesetih? Pa tehnologija, iskustvo, znanje i proizvodni procesi se se promenili od tada.

To cuvanje "kapaciteta" je kamen oko vrata. Da su ljudi iskreni sa sobom i da kazu - mi smo mali, zaostali i ima mnooogo da ucimo od drugih, bilo bi bolje. Ovako, umisljeni, vazni i puni sebe, vrlo spretni na noz docekujemo kritiku, nismo nikom interesantni. Eto ni Pezo nas nece. Ni japanci nisu hteli Zastavu ni zabadava, a kamoli za samo 49%.

#21 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 19:46

nonick:
najnovije sa sajta <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.zastava.net/" target="_blank">http://www.zastava.n...va.net/</a><!-- BBCode auto-link end -->
 
Potpisan predugovor sa američkom firmom Nucarco kojim se predviđa formiranje novog zajedničkog preduzeća Zastava Motor Works (ZMW), što je značajan korak ka uspešnom restrukturiranju Grupe Zastava Vozila
24-10-2002 03:40:05 



Nukarko vodi jedan retki hohstapler Malcolm Bricklin (Google cini cuda), koji je osim Jugoamerika projekta imao neuspele poduhvate ojadivsi par kanadskih i americkih fondova za razvoj. Ko se sa tim tipom ortacio, zavrsavao je praznih dzepova.

http://www.nucarco.com/
(obavezno pogledati http://www.nucarco.c...cles/index.html )


http://www.balkantim...1-DUSAN-001.htm

http://www.skynemesi...n/sicg/1001.htm

[ Izmena poruke: Tromotorac na dan 2003-02-06 22:32 ]

#22 revolucionar

revolucionar
  • Banned
  • 2,408 posts

Posted 07 February 2003 - 09:41

Tromotorac:

Revolucionar, koje bre iskustvo i znanje? Ono iz kasnih sedamdesetih? Pa tehnologija, iskustvo, znanje i proizvodni procesi se se promenili od tada.

To cuvanje "kapaciteta" je kamen oko vrata. Da su ljudi iskreni sa sobom i da kazu - mi smo mali, zaostali i ima mnooogo da ucimo od drugih, bilo bi bolje. Ovako, umisljeni, vazni i puni sebe, vrlo spretni na noz docekujemo kritiku, nismo nikom interesantni. Eto ni Pezo nas nece. Ni japanci nisu hteli Zastavu ni zabadava, a kamoli za samo 49%.

Verujem ti sve sto kazes, medjutim, verovatno treba imati malo vise strpljenja u diskusijama, pregovorima i gledati da se spasi bar nesto od Zastave. Ne mislim da je zatvaranje firme idealno resenje. Bez obzira sto su nas neki odbili, pregovori sa nekim inostranim kupcima opet mogu da se uspostave. Mozda mi kao narod nemamo strpenje ali ovi ga na zapadu imaju. Priznajem da ne poznajem detalje sta se radi oko Zastave ali sumnjam da se ovde ne radi o ucenama nekih potencijalnih kupaca. Oni bi verovatno prvo hteli da se otpusti deo radne snage pre nego sto Zastavu kupe. Nece inostrani kupac da se bavi prljavim poslovima, vec ce taj posao prepustiti nasim politicarima. Znaju oni na zapadu dobro sta znaci masovno otpustanje radnika i situacija u kojoj ce se naci mnogobrojne familije.

#23 pon1

pon1
  • Members
  • 70 posts

Posted 07 February 2003 - 09:49

nonick:
najnovije sa sajta <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.zastava.net/" target="_blank">http://www.zastava.n...va.net/</a><!-- BBCode auto-link end -->
 
Potpisan predugovor sa američkom firmom Nucarco kojim se predviđa formiranje novog zajedničkog preduzeća Zastava Motor Works (ZMW), što je značajan korak ka uspešnom restrukturiranju Grupe Zastava Vozila
24-10-2002 03:40:05  


Mislim da je ovo krajnje neozbiljno i ovakve sheme vode C.zastavu u propast.

Jedino ozbiljno rješenje je dovesti za vlasnika (pa makar badava) neku od europskih velikih automobilskih kompanija. Na primjer AUDI (govorim napamet - mogao sam uzeti bilo koju drugu).

Što će se dogoditi?
AUDI (ili dr.) će uvesti novu tehnologiju, a jako će joj dobro doći jeftina radna snaga, uvesti će efikasno poslovanje (neradnici i džabalebaroši - van!!!), a što je najvažnije - proizvode će bez carina plasirati na zapadnoeuropsko bogato tržište.

Svako drugo (polu)rješenje ostavlja C.zastavu sa prozvodnjom u Srbiji, gdje se kao tržište može pojaviti još eventualno r.Srpska ili Makedonija, što je sve zajedno malo i jako siromašno tržište i u konačnici to dovodi do potpune propasti te "velike (nekad)" tvrtke.

Ali, preduvjet za dolazak AUDI-a je normalna, pravna i građanska država, gdje će strani investitori biti sigurni za svoj kapital kojeg će uložiti.

#24 Braca

Braca
  • Members
  • 2,509 posts

Posted 07 February 2003 - 15:43

Ja cu da ponovim nesto sto sam naveo u ranijoj diskusiji na tu temu :

Prosvrljao sam malo po netu i nasao sledece podatke :

- Kanada godisnje proizvodi skoro 3.000.000 automobila sa 52.000 radnika.

- Fabrika Renault u gradu Douai izbacuje 500.000 automobila godisnje sa 12.000 radnika.

Gde je tu Zastava? Da ne govorimo o kvalitetu...


#25 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 07 February 2003 - 16:06

pon1:


Mislim da je ovo krajnje neozbiljno i ovakve sheme vode C.zastavu u propast.


Dabome da je propast. To sa ZMW i NUCARCO je zidanje Potemkinovih sela, "pie in the sky" kako kazu amerikanci, ili laganje svih a najpre samih sebe. Jugoamerika projekat je bio propast jos osamdesetih, a oni bi ponovo, sa istim modelima u 21. veku ni pet ni sest nego na trziste u Kanadi i Americi.

Pa i Talibani su vozili Tojote! A oni ce nekom da uvale ZMW pickup-jugo-truck za $8000, koji mora na generalku nakon 2 menjanja ulja.

Sto se nisu setili da probaju plasman automobila u Africi, Juznoj Americi? Nema dovoljno mehanicara, ili ne zvuci dovoljno bombasticno da bi se cene dampingovale? Mora da je jedno od ta dva.

Jedino ozbiljno rješenje je dovesti za vlasnika (pa makar badava) neku od europskih velikih automobilskih kompanija. Na primjer AUDI (govorim napamet - mogao sam uzeti bilo koju drugu).


Tacno, slazem se. Ali ta opcija je vec otpala. Bila Zastava, alias ZMW, vec na ponudi evro kompanijama i ni jedna je nije htela. Bas iz razloga koje Revolucionar navodi kao legitimne u gornjem komentaru.

Da se mi ne zezamo -- Audi je ozbiljna firma, zauzeta sa saradnjom sa mnogim drugim proizvodjacima da bi gubili vreme sa tromom i umisljenom ZMW@Kragujevac, koja i dalje planira da sklapa svoje modele iz ranih osamdesetih. VW ima Skodu, Opel radi sa GM, Dajmler kupio Chryslera, Reno radi sa Nissanom... nemaju oni vremena da cekaju kadar Milana Beka.

Što će se dogoditi?
AUDI (ili dr.) će uvesti novu tehnologiju, a jako će joj dobro doći jeftina radna snaga, uvesti će efikasno poslovanje (neradnici i džabalebaroši - van!!!), a što je najvažnije - proizvode će bez carina plasirati na zapadnoeuropsko bogato tržište.



E to se nece nikad dogoditi. Ne u Srbiji, i ne u Kragujevcu.

Prvo ova radna snaga nije jeftina. Plate jesu male, ali je takav i kvalitet radnika, motivisanost, cesti su strajkovi, zauzimanja i blokade pogona, a lokalni pravosudni sistem je evo vidimo zagusen sa 10,000 individualnih tuzbi po pitanju razlike u ceni rada. U takvim uslovima ni jedna prava firma ne bi ulagala niti sklapala ugovore sa takvom firmom. Naravno, tu ne racunamo hohstaplere tima Bricklin.

Vlada Srbije nema petlju da uradi po Revolucionaru "prljav posao" otpustanja viska radne snage, cak ni da da odresene ruke novom vlasniku za tako nesto.


Drugo, i jos vaznije na dugorocno, jeste to da je ZMW kadar ne fleksibilan. Veruje da i dalje ima strucnost u ovoj oblasti, sto je sizofrenija. Od vremena kad je Jugo bio moderan auto, celokupna tehnologija i izrade i same konstrukcije motora, sistema je promenjena. Oni jos prave automobile sa karburatorom! A ako uvoze Pezoove motore, onda se vec ne radi o domacoj pameti.

Za razliku od "mi smo najbolji na svetu", kad stranac sazida novu fabriku na ledini u Kini, Turskoj ili Slovackoj, oni dovedu svoje inzinjere koji tu rade par godina, i vremenom pronadju i obuce kvalitetne. To nema sanse da se desi u Zastavi ovakva kakva je danas.

Svako drugo (polu)rješenje ostavlja C.zastavu sa prozvodnjom u Srbiji, gdje se kao tržište može pojaviti još eventualno r.Srpska ili Makedonija, što je sve zajedno malo i jako siromašno tržište i u konačnici to dovodi do potpune propasti te "velike (nekad)" tvrtke.

Ali, preduvjet za dolazak AUDI-a je normalna, pravna i građanska država, gdje će strani investitori biti sigurni za svoj kapital kojeg će uložiti.


Apsolutno.

I mi smo daleko odatle, bar jos 10 godina. Revolucionar smatra da je potrebno strpljenje, a ja mislim naprotiv, da se time samo produzava agonija. Ljudi moraju da rade, i primaju platu svakog meseca. Za 10-15 godina oni inzinjeri koji konstruisali Jugo ce biti u penziji, a njihove pozicije ce naslediti "strucnjaci kojima su lupali cvrge "nemenjaj nista, ovako se radi" dok su bili pripravnici u godinama proizvodnje unukata. Da nece mozda oni da imaju iskustva sa hibridnim motorima?

Cekanjem se udaljavamo od sveta!

#26 pon1

pon1
  • Members
  • 70 posts

Posted 07 February 2003 - 16:47

Čestitam

Ovo je izvanredna analiza svakog propalog socijalističkog mastodonta kakav je C.zastava, a kakvih ima ne samo u Srbiji, nego i u Hrvatskoj, BIH, Bugarskoj, i ostalim slavnim socrealističkim državama.

Već je veliki napredak kad se ustanovi točna dijagnoza stanja, to je prvi korak ka ozdravljenju.
Problem je očito u starim socijalističkim kadrovima i političarima koji se ne razumiju u ekonomiju nego stalno udaraju u krivi bubanj.

Bio je kod nas u Hrvatskoj prije mjesec dana intervju s direktorom Plive, najuspješnijim Hrvatom u ekonomiji, koji radi nevjerojatna čuda s tom tvrtkom.

Pitao ga novinar bi li on želio u politiku za predsjednika vlade Hrvatske?
- Ne pada mi na pamet!

Kratak i jasan odgovor.

#27 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 07 February 2003 - 17:02

pon1:
Bio je kod nas u Hrvatskoj prije mjesec dana intervju s direktorom Plive, najuspješnijim Hrvatom u ekonomiji, koji radi nevjerojatna čuda s tom tvrtkom.
Pitao ga novinar bi li on želio u politiku za predsjednika vlade Hrvatske?
- Ne pada mi na pamet!

Hoces da kazes da je Berluskoni budala?
Da se ne pravimo blesavi... Koliko je i kakvih kredita dobila Pliva od drzave?

#28 5ko

5ko
  • Members
  • 1,479 posts

Posted 07 February 2003 - 17:20

citat JR:"Da se ne pravimo blesavi... Koliko je i kakvih kredita dobila Pliva od drzave? "
-----------------------------------------

Sigurno ni priblizno toliko, koliko je Crvena Zastava dobila bespovratnih sredstava za njena "ozivljavanja proizvodnje", koja su podeljena radnicima za plate - pa onda opet "Jovo na novo". Sve u svemu, bure bez dna.

#29 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 07 February 2003 - 17:22

Ne bih se kladio
Nije prica o tome nego o vezi Ekonomija-Politika.
U Sloveniji je zadnji covjek kome pada na pamet da se bavi politikom Zoran Jankovic, direktor i prakticno vlasnik Merkatora.
Zasto da se zalijece tamo gdje moze da nastrada kad mu je ovako fino.
istina i njemu je u zadnje vrijeme presusila drzavna slavina, ali vec je dovoljno porastao da moze da se odvoji od sise...


[ Izmena poruke: Jr na dan 2003-02-07 17:26 ]

#30 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 07 February 2003 - 17:38

Pa to su dva primera normalne pojave. U Srbiji je najprofitabilniji posao biti cinovnih, vlast, politicar. Jos je Arcibald Rajs primetio, i dokumentovano ukazao kao manu. Nista drugacije nije danas.

Nazad za Crvenu Zastavu. Srbija, Sumadija i Kragujevac ne cine uslugu ni sebi ni radnicima zastave, dotirajuci ih i lazuci da su neki bitan ekonomski faktor i u zemlji i u svetu. Samo socijalni, kamen oko vrata i drustvu, a evo i pravosudju.

Gubimo vreme, i ovo sa Nucarcom je kriminal. Videce se za 2-3 godine kad i to bude pojela maca.

U medjuvremenu, ova danasnja zgrada Zastave bi mogla da pravi neke delove, da bude dobar nabavljac. Ili da se totalno transformise u nekog finalnog 'sastavljaca' sa 1/5 danasnje radne snage. Ostali --- alo, proslo doba socijalizma, danas posao prati trziste a ne obratno! Pa ako ima posla u nekom drugom gradu, niste vezani za Kragujevac!